No olen itse aikoinaan ollut töissä firmassa joka myös palkkasi vammaisia ja osatyökykyisiä. Osa oli vaikeastikin vammaisia ja niillä olisi ollut kaikki maailman syyt ja mahdollisuudet jäädä kotiin makaamaan. Silti tulivat 5 päivää viikossa töihin klo 7 aamulla. Eivät rypeneet itsesäälissä. Eivät valittaneet vaikka elämä oli rankkaa. Kun näkee kuinka iloisia ja ahkeria olivat joka ikinen päivä vaikka miten oli elämä potkinut päähän, niin on vaikeeta ymmärtää näitä nykynuoria jotka ei jaksa tehdä juuri mitään ja ovat jatkuvasti henkisesti rikki.Siis Almahan tekee kulttuuriprojekteja ja erilaisia pätkiä, niin en häntä laskisi täysin lattialle levähtäneeksi itkijäksi. Mielestäni Alma herätti hyviä kysymyksiä siitä, että kokoaikainen työ voi viedä niin kovasti henkisiä että fyysisiä voimia, että onko se elämän tarkoitus?
Alma tuntui ymmärtäneen ja sisäistäneen hyvin myös sen, mitä työelämästä ja koulutuksesta jättäytyminen tarkoittaa - se tarkoittaa vaikeaa työnhakua paluuta yrittäessä sekä niukkaa elintasoa.
Eli älä vähättele Almaa, hänellä on ihan hyviä näkökulmia sekä realistiset käytännön kokemukset tästä ideologisesta työttömyydestä.
Meillä kaikilla tulee välillä hetkiä kun ei jaksaisi. Ratkaisu tähän ei ole jäädä kotiin itkemään. Sillloin on peli pelattu. Enkä kyllä yhtään ihmettele miksi nuoret ovat nykyään täysin rikki henkisesti sekä fyysisesti kun ruokavalio on täyttä hiilarimättöä ja sokeria täynnä, päivässä liikutaan se 2 minuuttia yhteensä ja öisin istutaan somettamassa ja pelailemassa. Onhan se selvää että tuollainen elämäntapa pitkittyessä vie lopulta henkiset ja fyysiset voimat melkein kokonaan.
Vanhemmilla on suuri vaikutus lapsiinsa. Tuntuu siltä että Alma on saanut huonoja vaikutteita vanhemmiltaan. Ja juu, en kommentoisi Alman elämäntapaa jos ei olisi itse avautunut mediassa asiasta. Kun julkisesti avautuu, niin voi saada vähän kritiikkiä.