Taas unohdatte että nämä eivät olleet niitä oikeita kristittyjä !
Oikea kristitty on se, jonka kanssa Jumala on asioista samaa mieltä.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Taas unohdatte että nämä eivät olleet niitä oikeita kristittyjä !
Kaikki on vaan niin paljon helpompaa kun vihaa kaikkia uskontoja tasapuolisesti. Ei tarvii miettii kuka on oikessa ja kuka väärässä.
Oikea kristitty on se, jonka kanssa Jumala on asioista samaa mieltä.
Vihaamisesta en pidä mutta uskontoja saa ja pitääkin vihata.Ja vielä helpommaksi käy kun lakkaa vihaamasta ylipäätään. Useimmat eivät vaan taida erityisesti olla helpon elämän perässä.
uskontoja -- pitääkin vihata.
Kaikkia totalitarisia järjestelmiä joissa on yksi kyseenalaistamaton auktoriteetti tulee ja pitää vihata.
Herättää muita ihmisiä miettimään kuinka vahingollisia uskonnot ovat. Ne ovat vaarallisia aatesuuntia mistä ei ole hyötyä kenellekkään.Hmm, miksi? Kuinka minä/yhteiskunta hyötyisi siitä, jos alkaisin noita nyt vihaamaan?
Herättää muita ihmisiä miettimään kuinka vahingollisia uskonnot ovat. Ne ovat vaarallisia aatesuuntia mistä ei ole hyötyä kenellekkään.
Eli herättä ihmisiä kysymään miks uskontoja pitää vihata, jolloin voin antaa perusteet jolloin ehkä yksi ihminen tulisi järkeensä.
Kaippa toi on ihan samanlaista kun niillä ketkä vihaa rikollisia, raiskaaja sun muuta pohjasakkaa. Sillä erolla toki että ei vihaa ihmistä vaan sitä aatetta mikä sen mielen on vallannut eikä ymmärrä sitä itse.Haluatko selventää, miksi uskontoja pitää vihata voidakseen ymmärtää niiden vahingollisuus ja/tai herättää muita ihmisiä miettimään sitä? Tuo on se leap of faith, mitä en kykene tekemään.
Siis onko tarkoituksesi nyt saada ihmisiä vihaamaan uskontoa vai ihmisiä luopumaan uskonnosta?
Edit: jos pointti on uskonnon vahingollisuus, niin miksei riitä, että ymmärtää uskontojen vahingollisuuden ja herättelee ihmisiä kun tilaisuus tulee vastaan? En ymmärrä, mitä positiivista se vihaaminen nyt tarkalleen ottaen tuo tuohon yhtälöön.
“With or without religion, good people can behave well and bad people can do evil; but for good people to do evil - that takes religion.”
Edit: jos pointti on uskonnon vahingollisuus, niin miksei riitä, että ymmärtää uskontojen vahingollisuuden ja herättelee ihmisiä kun tilaisuus tulee vastaan? En ymmärrä, mitä positiivista se vihaaminen nyt tarkalleen ottaen tuo tuohon yhtälöön.
Kaippa toi on ihan samanlaista kun niillä ketkä vihaa rikollisia, raiskaaja sun muuta pohjasakkaa. Sillä erolla toki että ei vihaa ihmistä vaan sitä aatetta mikä sen mielen on vallannut eikä ymmärrä sitä itse.
Sanottakoon että noita tuollaisia järjestelmiä pitää saada kritisoida ja ne eivät saa olla kritisoinnin yläpuolella.
Meille rationaalisille ihmisille ei ole tapana kiertää ovelta ovelle ovikelloa soittamassa ja paasaamassa ja tuputtamassa meidän omia näkemyksiä sen suuremman hyvän puolesta ihmisille jotka eivät sitä halua.
Niin, en ole tästä eri mieltä, mutta huomasitko, että tämä ei nyt liittynyt millään tavalla siihen esillä olleeseen kysymykseen, joka liittyi vihaan eikä kritiikkiin?
Onko tästä johdettavissa, että "te rationaaliset" ette kykene olemaan kiertämättä ovelta ovelle paasamassa näkemyksiänne muuta kuin silloin kun olette pumpanneet itsenne täyteen vihaa?
Niin, täytyykö sen liittyä siihen kysymykseen? Ilmaisin vain oman mielipiteeni tuosta ja kyllä se ainakin epäsuorasti liittyy kysymykseen ja tämän topikin aiheeseen.
Kritisoiminen ja vihaaminen kun sattuu olemaan siinä rajamailla.
Mistä sinä ammennat noita näkemyksiäsi?
Jumala on vaan aina samaa mieltä jokaisen uskovaisen kanssa. Kuka on tavannut uskovaisen, jonka kanssa jumala-olio on eri mieltä?
Ei voi olla niin vaikea ymmärtää ihan perusasioita Jumalan tahdosta ja Jeesuksen seuraamisesta.
Jos sanassa lukee, tehkää mitä tahdotte toisille tehtävän, niin aika kauas menee tuo ristiretki tyyppinen "usko tai kuole" touhu.
Jumalan mielipiteet/tahto löytyy raamatusta, ei jokaisen sitä lukeneen huulilta.
Valtava määrä ihmisiä kautta historian on lukenut sitä oma aktio mielessään, etsien tukea/oikeutusta teoilleen.
Hulluinta on nähdä, että jopa nämä "hakattiin raamatulla hengiltä ja tarkoituksena tappaa jokainen joka ei kadu" luetaan kristityiksi.
Ei voi olla niin vaikea ymmärtää ihan perusasioita Jumalan tahdosta ja Jeesuksen seuraamisesta. Jos sanassa lukee, tehkää mitä tahdotte toisille tehtävän, niin aika kauas menee tuo ristiretki tyyppinen "usko tai kuole" touhu. Kuten menee ristiretket (suurin osa muslimimaailmaa haluaa katsoa edelleen ristiretkeläisten eduatavan kristittyjä), pedopappien sairaat touhut, Donald trump, ja kaikki muut vääryydet, joita tehdään kristinuskon nimissä.
Ja seuraava komppaa "ettei nämä sitten varmaan ole tosiuskovaisia,".
No raamatun mukaan kaukana siitä.
Jeesus opetti etsimään myös toisten parasta, jopa oman hyvinvoinnin uhalla. Ja jatkaa sitä vaikka nämä toiset vainoavat, haukkuvat tai tappavat. Jos kristytty ei tätä tee, hän ei toimi Jumalan tahdon mukaisesti.
Kristityn, niin jopa ihan oikean uudestisyntyneen, teot, eivät edusta aina Jumalan tahtoa. Se löytyy puhtaana ja selkeänä raamatusta, jos sen vain haluaa vastaanottaa.
Heh, tässä olikin jo oikeastaan kaikki tarvittava tiivistettynä:
“With or without religion, good people can behave well and bad people can do evil; but for good people to do evil - that takes religion.”
Raamattu sanoo muuten samasta asiasta, "KAIKKI ovat syntiä tehneet ja ovat Jumalan kirkkautta vailla" ja "ei ole ketään joka tekisi hyvää, ei yhden yhtäkään".
Synti, se oma synti/syntisyys pakottaa etsimään vikoja muualta ja muista. Yllä weinberg korottaa itsensä "hyvien" joukkoon ja samalla kehottaa muita seuraamaan omaa erinomaisuuttaan.
No eihän löydy. Itte nimenomaan sanoit että raamattua pitää tulkita ja osata lukea eikä ottaa kaikkea kirjaimellisesti. Koita nyt hyvä mies päättää kuinka se on.Jumalan mielipiteet/tahto löytyy raamatusta, ei jokaisen sitä lukeneen huulilta.
Tämä siitä sitten seuraa kun jokainen tulkitsee raamattua omalla tavallaan. Oli vähän heikko veto jumalalta tehdä kirja jota jokainen voi tulkita kuten haluaa. Jos raamattua noudattaisi kirjaimellisesti niin tälläista ongelmaa ei olisi. Paitsi että olisi siltikin. Olisi julkia kivityksiä sun muita synttärisettejä. Eli teki miten tahansa niin hommat menee vituiks. Hienosti hoidettu, jumala.Valtava määrä ihmisiä kautta historian on lukenut sitä oma aktio mielessään, etsien tukea/oikeutusta teoilleen.
Hulluinta on nähdä, että jopa nämä "hakattiin raamatulla hengiltä ja tarkoituksena tappaa jokainen joka ei kadu" luetaan kristityiksi.
Sanassa sanotaan myös että kivittäkää avionrikkojat ja lapset jotka ei kunnioita vanhempiaan. Samoin myös kielletään kahden eri materiaalin käyttö vaatteissa sekä äyriäisten syönti. Unohtamatta toki että ihmisen saa ottaa orjaksi niin että ilminen muuttuu toisen ihmisen omaisuudeksi joka periytyy isältä pojalle. Nii että mitenkä se olikaan? Tehdääkö niinkuin sana käskee vai kuinka?Jos sanassa lukee, tehkää mitä tahdotte toisille tehtävän, niin aika kauas menee tuo ristiretki tyyppinen "usko tai kuole" touhu.
Aah, klassinen "et ole todellinen Skotti" väittämä Yksikään todellinen skotti – WikipediaKuten menee ristiretket (suurin osa muslimimaailmaa haluaa katsoa edelleen ristiretkeläisten eduatavan kristittyjä), pedopappien sairaat touhut, Donald trump, ja kaikki muut vääryydet, joita tehdään kristinuskon nimissä.
Donald Trump sanoo tulkitsevansa raamattua oikein, MatRix sanoo tulkitsevansa raamattua oikein. Aika jännää.Ja seuraava komppaa "ettei nämä sitten varmaan ole tosiuskovaisia,".
No raamatun mukaan kaukana siitä
Käyppäs julistamassa vähän jossain islamilaisessa maassa ni katotaan kuinka jumala sua suojelee. Se on sun velvollisuus, muuten et ole Todellinen Kristitty!Ja jatkaa sitä vaikka nämä toiset vainoavat, haukkuvat tai tappavat. Jos kristytty ei tätä tee, hän ei toimi Jumalan tahdon mukaisesti.
Ja sinäkö olet se profeetta joka sanoo mikä teko on kristitty teko ja mikä ei?Kristityn, niin jopa ihan oikean uudestisyntyneen, teot, eivät edusta aina Jumalan tahtoa.
Väärin uskottu.
Hyvä esimerkki siitä miksi uskontoja (ja vastaavia ideologioita) tulee vihata ja kritisoida. Joo ja en tarkoita vihaamisella sitä, että aktiivisesti vihoittelen päivittäin uskonnoille ja että aina kun esim. näen kirkon niin viha myllertää sisälläni.
Hyvä esimerkki siitä miksi uskontoja (ja vastaavia ideologioita) tulee vihata ja kritisoida. Joo ja en tarkoita vihaamisella sitä, että aktiivisesti vihoittelen päivittäin uskonnoille ja että aina kun esim. näen kirkon niin viha myllertää sisälläni.
Järkiperuste on se että ihmisten pitää saada tajuta että uskonnoista ei ole kuin haittaa.Tuo "uskontoja pitää vihata"-mantran hokeminen alkaa kuulostaa jo hieman uskonnolta, kun ei mitään järkiperusteita väitteelle löydy.
Järkiperuste on se että ihmisten pitää saada tajuta että uskonnoista ei ole kuin haittaa.
E: ja vihaaminen tarkoittaa myös sitä että nostaa äläkkää uskontoja vastaan varsinkin sen erottamisesta valtiosta ja uskonnon perusteella tehdävistä päätöksistä.
Syytön minä siihen olen jos et ymmärrä mitä ajan takaa.Ohhoh, aivan kuin uskovaisen kanssa keskustelisi. Tämä käytiin juuri läpi kymmenen viestiä sitten ja sama alkaa nyt alusta?
Usko (Jeesus Kristus ynnä muut)
Viha ja tuo äläkän nostaminen tietenkin usein kulkevat käsi kädessä, niin kuin tällä foorumillakin on nähtävissä. Se ei tarkoita kuitenkaan sitä, että ne olisivat millään tavalla toisistaan riippuvaisia. Vihaaminen ilman mitään toimintaa on aivan yhtä mahdollista, kuin toiminta ilman vihaa.
En oikein tästä löytänyt sisältöä sen suhteen miksei uskonnot olisi haitallisia. Itse en ole vielä yhteenkään törmännyt joka ei olisi ollut rahankeräyspetos.Ohhoh, aivan kuin uskovaisen kanssa keskustelisi. Tämä käytiin juuri läpi kymmenen viestiä sitten ja sama alkaa nyt alusta?
Koitetaan nyt vielä kerran. Vihaaminen voi tarkoittaa sitä että ajaa aktiivisesti asioita uskontoja vastaan eikä vain hyssyttele taustalla että "eipä noista uskonnoista mitään haittaa ole" tai "ainahan sitä on uskontoa kouluissa opetettu" tai vaikka joulukirkot koulussa tai sotilasvala/jumalanpalvelukset armeijassa. Ymmärrätkö nyt? Ei se tarkoita etä tehdään aseiskuja kirkkoihin vaan uskontojen haitoista puhumista ja valistamista miten haitallista uskonnot ovat. Ei viha ole sama kuin suu vaahdossa rageeminen turhanpäiten ja yrittää hakata uskovaisista jeesus ulos.
En oikein tästä löytänyt sisältöä sen suhteen miksei uskonnot olisi haitallisia.
Ehkä me sitten vaan ymmärretään käsite "viha" erilailla.Vihaaminen voi "tarkoittaa" tuota, mutta tuota voi tehdä myös täysin ilman vihaa. Mikä taas osoittaa selkeästi sen, että vihaaminen ei ole mikään "pitää". Ymmärrätkö nyt? Jos haluatte vihata, niin antaa palaa, en minä sitä iloa teiltä ole viemässä. Olipa vihanne sitten suu vaahdossa rageamista tai ihan puhtaasti vain sisäistä hyvällä käytöksellä tukahdutettua tunnetta, niin minun pointtini on se, että se ei ole tarpeellista. Ette kai te nyt sentään ole uudelleenmäärittelemässä termiä viha nyt niin, että se ei enää liity millään tavalla vihan tunteeseen?
Miksi siitä olisi pitänyt sellaista löytyä ja/tai miksi ylipäätään sellaista sisältöä sieltä etsit?
Ehkä me sitten vaan ymmärretään käsite "viha" erilailla.
Eli sinulle viha ei liity koettuun vihan tunteeseen? Kuinka määrittelet itse vihan? Jos luet minun viestini käyttäen Wikipedian määritelmää "Viha on voimakas pahansuopuus, suuttumus, raivo, vastenmielisyys tai muu senkaltainen tunne jotain asiaa tai henkilöä kohtaan.[1]", niin osaatko paremmin löytää sen eron, miten itse asiaa ajattelet?
Tuo on kyllä jännä, että itse olen kuvitellut olevan ihan yleisesti hyväksyttyä, että viha on tai edes liittyy siihen, mitä ihminen tuntee ja kokee, mutta nyt kävikin ilmi, että jollekin se tarkoittaa jotain täysin tunteista irrallista asiaa, ja vielä niin, että oletuksena tuo määritelmä olisi pitänyt ymmärtää.
Kun mä nään jonkun Räsäsen puolustelevan tekemisiään ja kertomassa kuinka raamattu menee lakien edelle niin kyllä, juuri näin minä tunnen. Mitä hyötyä siitä on? No ei varmaan sen enempää kuin vihata rikollisia, raiskaajia ja pedofiilejakin.Eli sinulle viha ei liity koettuun vihan tunteeseen? Kuinka määrittelet itse vihan? Jos luet minun viestini käyttäen Wikipedian määritelmää "Viha on voimakas pahansuopuus, suuttumus, raivo, vastenmielisyys tai muu senkaltainen tunne jotain asiaa tai henkilöä kohtaan.[1]", niin osaatko paremmin löytää sen eron, miten itse asiaa ajattelet?
Kun mä nään jonkun Räsäsen puolustelevan tekemisiään ja kertomassa kuinka raamattu menee lakien edelle niin kyllä, juuri näin minä tunnen.
Mitä hyötyä siitä on? No ei varmaan sen enempää kuin vihata rikollisia, raiskaajia ja pedofiilejakin.
Esität vastaväitteitä sille etteivät uskonnot olisi haitallisia. Ja ilmeisesti mielestäsi niihin ei tulisi suhtautua samalla vakavuudella kuin muihinkin huijauksiin?Miksi siitä olisi pitänyt sellaista löytyä ja/tai miksi ylipäätään sellaista sisältöä sieltä etsit?
Esität vastaväitteitä sille etteivät uskonnot olisi haitallisia.
Ja ilmeisesti mielestäsi niihin ei tulisi suhtautua samalla vakavuudella kuin muihinkin huijauksiin?
Lähimuistissasi vikaa?Missä olen esittänyt moisia vastaväitteitä? Kuulostaa siltä, että nyt on pahasti luetunymmärtämisessä vikaa. Ellet ole lukenut jonkun muun viestiä ja erehtynyt kirjoittajasta?
Mistä tällainen päätelmä?
Ohhoh, aivan kuin uskovaisen kanssa keskustelisi. Tämä käytiin juuri läpi kymmenen viestiä sitten ja sama alkaa nyt alusta?
Usko (Jeesus Kristus ynnä muut)
Viha ja tuo äläkän nostaminen tietenkin usein kulkevat käsi kädessä, niin kuin tällä foorumillakin on nähtävissä. Se ei tarkoita kuitenkaan sitä, että ne olisivat millään tavalla toisistaan riippuvaisia. Vihaaminen ilman mitään toimintaa on aivan yhtä mahdollista, kuin toiminta ilman vihaa.
Lähimuistissasi vikaa?
Ahaa. Haluaisitko osallistua keskusteluunkin?Haluatko vielä tarkentaa, mikä tuossa viestissä on "vastaväite sille, että uskonnot eivät olisi haitallisia"?
En äkkiseltään huomaa, että tuo viesti liittyisi uskontojen haitallisuuteen millään tavalla. En myöskään ota tuossa viestissä kantaa millään tavalla siihen, kuinka vakavasti huijauksiin tulisi suhtautua.
Ahaa. Haluaisitko osallistua keskusteluunkin?
Mielipidekeskusteluun osallistuminen voi olla helpompaa, jos kerrot mielipiteesi asiaan.Yritän epätoivoisesti koko ajan. Siksi pyysin tarkennusta. Miksi se on ylitsepääsemättömän vaikeaa vain vastata siihen kysymykseen?
Edit: pahoittelut tuosta ilmaisusta "nyt on luetunymmärtämisessä vikaa", jos se meni tunteisiin. Tietenkin selitän tuosta viestistä mitä et ymmärtänyt, kunhan vain vähän tarkemmin avaat, että miten sen oikein ymmärsit, jotta voin tietää, mitä ilmaisen selkeämmin.
Mielipidekeskusteluun osallistuminen voi olla helpompaa, jos kerrot mielipiteesi asiaan.
Täh?
5 Silloin perkele otti hänet kanssansa pyhään kaupunkiin ja asetti hänet pyhäkön harjalle
6 ja sanoi hänelle: "Jos sinä olet Jumalan Poika, niin heittäydy tästä alas; sillä kirjoitettu on: 'Hän antaa enkeleilleen käskyn sinusta', ja: 'He kantavat sinua käsillänsä, ettet jalkaasi kiveen loukkaisi.'"
7 Jeesus sanoi hänelle: "Taas on kirjoitettu: 'Älä kiusaa Herraa, sinun Jumalaasi.'" matt 4:5-7
Toinen käännös puhuu että älä koettele Herraa, sinun Jumalaasi.
Tuossa on kylläkin kuvailtuna vain yksi uskomisen tapa.Uskonto kuulostaa enemänkin että kyseessä on ns.tapakäyttäytymistä, Jumala joka on luonut kaiken, on elävä Jumala, ei patsas joka ei puhu, kuule, näe saati sitten tee.
Jos herra käskee niin silloin toimitaan:Toinen käännös puhuu että älä koettele Herraa, sinun Jumalaasi.
Meidän ei pitä tehdä tälläisiä testejä Jumalan suojeluksesta. Ei ihminen ole siinä asemassa että voisi alkaa vaatimaan mitään. Hänen armossaan on meille kylliksi. Jos pysymme uskollisina, Hän suojelee meitä viimeisellä tuomiolla ja se riittää.
Ero näillä on se että tämä uutisen nainen päätti tehdä omatoimisen testin, omalla järjellä kehitti ajatuksen testata uskoaan. Ja jos kokee kovasti että Jumala kehoittaisi tekemään tämän testin kannattaa asiasta keskustella oman pastorin kanssa ja lukea Raamattua ja rukoilla että onko tämä varmasti Jumalasta, vaiko kenties sielunvihollisesta.Jos herra käskee niin silloin toimitaan:
1. Moos. 22:2 "Ja Herra sanoi: Ota Iisak, ainokainen poikasi, jota rakastat, ja mene Moorian maahan ja uhraa hänet siellä polttouhriksi vuorella, jonka minä sinulle sanon."
2. Moos. 22:29 "Älä viivyttele antamasta antia vilja- ja mehusatosi runsaudesta. Esikoinen pojistasi anna minulle."
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.