• Live: io-techin Tekniikkapodcast tänään perjantaina noin klo 16:15 alkaen. Keskustellaan viikon mielenkiintoisimmista tietotekniikka- ja mobiiliaiheista. Suora lähetys YouTubessa. Tule mukaan katselemaan ja keskustelemaan! Linkki lähetykseen >>

VALOO valokuitu

No sama fiilis mulle jäi, että nimi alle jos haluaa että asia etenee, eivätkä kuulemma edes ilmoita mulle kun tulevat piuhaa maahan vetämään, eli tuskin oon edes kotona näkemässä mistä vetelevät
Meillä sama keskustelu meni niin, että katselmoija totes että joo, he tutkaa nää joka tapauksessa ennen kaivuuta. Ja se tonttisahuri kävi vielä ovella ennen töiden aloitusta ni varmistettiin että oltiin samaa mieltä reitistä…

Melkosia eroja on noiden aliurakoitsijoiden prosesseissa.

No sama fiilis mulle jäi, että nimi alle jos haluaa että asia etenee, eivätkä kuulemma edes ilmoita mulle kun tulevat piuhaa maahan vetämään, eli tuskin oon edes kotona näkemässä mistä vetelevät
Täällä aliurakoitsija lähetti viestiä, että alueella kaivavat tonttiosuuksia tiettyinä viikkoina suunnitellun reitin mukaisesti. Paikalla ei tarvitse olla, mutta asentaja kyllä soitteli että on tulossa tontille.

Haminassa taas miehiä pölähti lapioiden kanssa portille keskellä päivää ilman varoitusta 😂.
Eikä ainakaan näillä kulmilla muutenkaan ole hääppönen palvelu.
Useita pätkyjä ja paljon huoltoikkunoita kotiautomaatiota tai etätyötä ajatellen.
Nyt taas tilanne päällä, viime viikon torstaina kaapelivaurio, jota eivät ole vieläkään korjanneet ja koskee sentään aluetta jossa sata kotitaloutta. Päivittäin kyselty tilannetta, mutta ei ole aikataulua kuulemma...
6kk vielä määräaikaisuutta ja tadan loppu siihen. Ellen löydä sopimuksesta pykälää jolla pääsee irti heti.

Ettekö te sen suunnitelman tee mistä vedetään ja minne? Tarviiko siinä sen enempää olla pällistelemässä tai itseä ei ainakaan kiinnostanut kun kilpailijalta kuidun otin kotiin. Samalla tapaa nimi alle normaaliin tapaan, että kiinteistön omistajana vastaan maanalla olevasta infrasta vaikken todella ole ensimmäinen asukki talossa.

Mitenkä Länsi-Infra hoitanut tointtikaivuut? Tienvarsilla omasta mielestä ihan siistiä.

Onko mahdollista, että vetävät kaapelin niin syvälle että osuisi talon sähköihin? Meillä vaikea tai mahdoton välttää vetämästä kuitua sähkökaapelin yli. Itsellä oli sellainen käsitys, että kuidun lähemmäs pintaa ettei riskiä olisi?

Viimeksi muokattu:
Onko mahdollista, että vetävät kaapelin niin syvälle että osuisi talon sähköihin? Meillä vaikea tai mahdoton välttää vetämästä kuitua sähkökaapelin yli. Itsellä oli sellainen käsitys, että kuidun lähemmäs pintaa ettei riskiä olisi?
Kaikki on mahdollista mutta epätodennäköistä. Kuidun pihakaivuut tehdään 10-30cm syvyyteen riippuen toteutustavasta ja kaivajan viitseliäisyydestä. Sähköjen "pitäisi" mennä paljon syvemmällä.

Mitenkä Länsi-Infra hoitanut tointtikaivuut? Tienvarsilla omasta mielestä ihan siistiä.

Meillä mennyt kokolailla hyvin, todennäköisesti paremmin kuin keskimäärin, kohde tosin taitaa myös olla helpommasta päästä. Yhdessä kohtaa tiesin että on tavaraa lähellä pintaa, siinä kaivoivat käsin, muuten sahalla. Valtaosa vedosta sorapihan läpi, eikä siellä luonnollisesti mitään varsinaista ennaltamista tarvittu. Mutta runkolinjan liitäntäkohdassa oli ennen pieni pätkä nurmikkoa jonka olivat nyt joku päivä sitten kävelytien laattojen uudelleenlatomisen yhteydessä peittäneet soralla. En ole vielä jaksanut soittaa ja valittaa, mutta luotto on kova että se korjataan.

Ettekö te sen suunnitelman tee mistä vedetään ja minne? Tarviiko siinä sen enempää olla pällistelemässä
Ei sinänsä tartte, mutta mun mielestä ihan fiksua varmistaa että ollaan kaikki samaa mieltä asioista ennen kuin kaveri vetää pihaan 40 metriä ojaa…
Kerranko tyämääräimissä on jotakin häikkää

Minkäslaisia jatkotarjouksia on porukat saanut tuosta nettiyhteydestä, kun ensimmäinen 12kk on täynnä ja liittymä ns. maksettu?

Näyttää siltä, että paluu mobiililaajakaistaan on ovella, kun ei irtoa enää kohtuuhinnalla ja uudet asiakkaat saa jatkuvalla syötöllä vuodeksi 25-30€/kk liittymän.
Eikä edelleenkään näy viitteitä verkon avaamisesta "avoimeksi", jotta hinnoissa olisi edes jotain kilpailuttamista.

Ei sinänsä tartte, mutta mun mielestä ihan fiksua varmistaa että ollaan kaikki samaa mieltä asioista ennen kuin kaveri vetää pihaan 40 metriä ojaa…
Kerranko tyämääräimissä on jotakin häikkää
Olen ehdottomasti samaa mieltä, kyllä siellä kannattaa paikalla olla, toki olettaen että se ei ole kohtuuttoman vaikeaa itselle järjestää. Vaikka juuri sanoin sanoin että meillä on Länsi Infra hoitanut kaivuut esimerkillisesti, niin juuri tuossa oikean ja vasemman käden välisessä kommunikoinnissa oli pientä häikkää. Olin kartoittajalle näyttänyt pohjapiirrustuksen jossa näkyi sähkö-, vesi- ja telejohtojen paikat ja hän otti siitä kuvan, mutta kun kaivaja tuli paikalle, niin hänellä ei ollut tästä mitään tietoa, tämä vaikka suuniteltu kaivuureitti meni useita metrejä päällekkäin sähkökaapelin kanssa. Sillä ei nyt tässä tapauksessa loppujen lopuksi olisi ollut mitään väliä, koska se on riittävän paljon kuitua syvemmälle kaivettu, mutta jossain muualla näin ei välttämättä ole.

35e/kk 1000M liittymästä ovat tarjonneet jatkosta, joten ei pelkoa että joutuisi palaamaan mobiiliin.
Näissäkin siis eroa millä hinnalla tarjotaan jatkoa. Meinasivat laskuttaa myös liittymämuutoksesta 19€, vaikka mikään ei edes muuttuisi. Tuokin jyvitettynä tekisi jo +1.5€/kk lisähintaa kk-hinnan päälle.
Itselle riittäisi hitain 250M liittymäkin, mutta mitään tarjousta ei siitä edes tarjonnut, kun kyselin.

Harvinaisen miellyttävä parivaljakko täällä mansessa päin kävi, ilmoittelivat aina kun tulivat. Yhtenä päivä tutkittiin reittejä ja sisäboksi seinään, toisena päivänä kaiveltiin piha. Hoitivat sadevesiputket ja yhden maajohdon tieltä pois, eipä täällä sinänsä niistä mitään epäselvää. Samat tyypit siis tekivät kaiken. Toivottavasti jotain jäi urakasta käteen, kuulosti vähän siltä että heikosti. :D Runkoa nyt sitten tässä odotellaan.

Statistiikka

Viestiketjuista
279 145
Jäsenet
77 896
Uusin jäsen
heedlessant

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom