Kokemus eräästä näistä halvimman pään ulkolaisesta firmasta ja palautuksesta. Rekisterinumeron perusteella tilasin osia. Ensimmäisen osan kohdalla järjestelmä tarjoaa väärää osaa (sama vika muutamassa muussakin ulkomaan verkkokaupassa), se on täysin sopimaton autoon jonka kuitenkin erehdyin tilaamaan (kiire, puhelimen ruutu, en katsonut kunnolla kuvia osista). Toisessa tapauksessa toimitettu osa oli ihan oikealla osanumerolla tilattu ja toimitettu, mutta pakkauksessa ollut pusla oli 1mm väärän kokoinen, eli virhe tapahtunut jo tehtaalla.
Korvasivat osat kyllä mukisematta kun palautin, mutta eivät sitten postikuluja (vaikka ohjeissa on laittaa postikuluista kuitti talteen)... Tästä lähinnä kuittailua aspasta että mitäs tilaat vääriä osia (halvimpia) ja niistä olet rahat saanut. Edellä mainittujen tietojen valossa, tuntuu oudolta syyttää asiakasta, ja minä vielä luulen vähän tajuavani näiden hommien päälle. Miten sitten sellaiset jotka tilaa aina kaikki pelkällä rekkarilla...
Osat maksoi jotain 15€ ja postit saman verran eli tappiolle meni, tämä oli lähinnä testi että miten palautus toimii koska aikaisemmin en ole saanut koskaan sopimattomia osia, nyt niitä tuli kaksi.
Suosittelen olemaan siis 100% varma kun tilaatte jotain noista, jos ei ole osista kuvaa tai tarkkoja mittoja, valitkaa toinen vaikka hinta olisi kalliimpi. Selvästi väärää osaa tarjotaan välillä kyllä silti ihan kaikissa hintaluokissa, ja samat viat muutamassa muussakin verkkokaupassa. Kyseessä lienee siis "ominaisuus" samassa osatukkurin ohjelmistossa tms. eikä varsinaisesti noissa osamyyjissä.
Eräs tubettajakin hiljattain mainitsi samasta asiasta hieman tunnetumman toimijan osalta, että omilla kuluilla voit palauttaa ja rahat saa osasta takaisin mutta postikuluja et, sen jälkeen radiohiljaisuus.