Ratkaistu VBS ei mene pois päältä vaikka mitä tekisi Windows 11

Kiinnostaisi kokeille mikä vaikutus omalla järjestelmällä tällä olisi pelisuorituskykyyn, mutta vaikka mitä olen koittanut en ole saanut VBS pois päältä. 3dMarkissa HVCI status olen saanut Disabled, mutta VBS sinnikkäästi pysyy päällä.

Olen näiden (How to Disable VBS in Windows 11 to Improve Performance) ohjeiden mukaan koittanut kaikki 4 metodia:
1. Memory integrity off
2. Rekisteri muutos HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Control\DeviceGuard, EnableVirtualizationBasedSecurity set to 0
3. Group Policy muutos Computer Configuration > Administrative Templates > System > Device Guard, Turn On Virtualization Based Security valittu Disabled
4. CMD admin ja komento: bcdedit /set hypervisorlaunchtype off

Tämän lisäksi olen Windows Features listalta katsonut ettei käytössä ole Virtual Machine Platform, Hyper-V tai Windows Hypervisor Platform

System information näyttää tältä, kun kaikki edellämainitut on tehty:
1755848738799.png

Ja muutosten palauttamisen jälkeen:
1755848811546.png

Nuo kolme menee pois päältä, mutta VBS pysyy running

Ideoita?

Viimeksi muokattu:
Menee se pois päältä \HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\DeviceGuard\Scenarios\WindowsHello tuolla käyt heittään nollan

Kiitos neuvoista. Menin tolla Paakkiksen "kevyemmällä" rekisterimuutoksella ja sillä lopulta lähti pois päältä, samalla kun noi aikasemmat toimenpiteet oli tehty. Tulokset olivat turvallisuusaspektista välittävälle mitä mainioimmat sillä muutosta ei ollut nimeksikään. Speedway, Steel Nomad ja uusi Solar Bay Extreme ihan alle 1% prosentin virhemarginaaleihein verrattuna, että VBS ja HVCI päällä. SOTR pelitestinä myös antoi täysin saman keskiarvo FPS benchmarkista. Onkohan tästä päivitettyä testausta lähiajoilta jossain, että onko noiden pois kytkemisestä oikeesti vielä hyötyä?

Statistiikka

Viestiketjuista
284 743
Jäsenet
78 872
Uusin jäsen
Schazzle

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom