Videotykit/projektorit -yleisketju

Scartilla? Jos siinä puuttuu värit RGB:tä käytettäessä, ei kaapeli ole ns. täyskytketty (sille on omat pinnit). Ja kaapelin laadulla on sitten oikeasti väliä.
Niin, tarkennan vielä. Eli todellakin laadukas piuha millä näkyy kaikissa mun putkinäytöissä oikein mutta tykillä PAL 50Hz tekee juoksevaa vaakaraitaa mutta PAL 60Hz ei juokse vaakaraita ja puuttuu yks väri(!) Tämä siis MSX2 kytkettynä josta voi kätevästi lennossa vaihtaa 50/60Hz.

Niin, tarkennan vielä. Eli todellakin laadukas piuha millä näkyy kaikissa mun putkinäytöissä oikein mutta tykillä PAL 50Hz tekee juoksevaa vaakaraitaa mutta PAL 60Hz ei juokse vaakaraita ja puuttuu yks väri(!) Tämä siis MSX2 kytkettynä josta voi kätevästi lennossa vaihtaa 50/60Hz.

Jos tykin hdmi toimii hyvin niin nykyään on värkkejä jotka muuntaa niiden retrokoneiden signaalit hdmi:ksi, retroketju(i)sta löytyy varmasti tietoa jos kiinnostaa käyttää tykkiä pelailuun.

Tokmannilla Ideale+ videotykki klubitarjouksena 79 eur. Nimessä FullHD mutta resoluutio on vain 800x480. Miltähän tuollaisessa näyttää 720p kuva?

Kiitos mutta itseäni kiinnostaa enää vain ust tykit telkkarinkorvaajaksi. Katsoin ilmoituksen kuitenkin ja todella harmi ettet ole vielä saanut myytyä, itse otin Epsonin "4k" tykin kanssa aika paljon takkiin kun ei ihmisiä oikein videotykit enää oikein kiinnosta.

Myin Epsonin "4k" perustykin kun ei saanut tarpeeksi isoa kuvaa kun sen verran pieni olohuone. Toki noissa ust tykeissä omat ongelmansa kuten että parhaan kuvan saadakseen vaatii sen ALR kankaan.

Odotellut jos Epson julkaisisi LS650 mallille seuraajaa niin voisi tulla hyvä tarjous tuosta vanhasta 2023 mallista.
Tulipa mieleen että Valerion -nimisen valmistajan laitteet ovat ns. short throw -tykkejä. Eli saat esim 3m etäisyydeltä 150" -tuumaisen kuvan.

Tokmannilla Ideale+ videotykki klubitarjouksena 79 eur. Nimessä FullHD mutta resoluutio on vain 800x480. Miltähän tuollaisessa näyttää 720p kuva?
Kannattaa varmaan ostaa Kiinasta natiivi full hd projektori vastaavalla hinnalla esim Magcubic Native 1080P 650ANSI 4K Android 11 L018 360° Projector With Auto Keystone Focus Air Mouse Wifi6 BT5.2 Portable Outdoor - AliExpress

Katso vaan että on eu töpseli ja tuo taitaa tulla alennukseen parin tunnin päästä ja kupongilla vielä 10 euroa pois hinnasta.

Edit tässä arvostelua ei kyllä ole 650 ansi lumenia mutta paljon parempi kuin tuo Tokmannin
Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.

Tulipa mieleen että Valerion -nimisen valmistajan laitteet ovat ns. short throw -tykkejä. Eli saat esim 3m etäisyydeltä 150" -tuumaisen kuvan.
Ust projektoreissa mahdollisuus ostaa kallis alr kangas ja sen kanssa toimisi paremmin television korvikkeena.

Onko täällä kenelläkään kokemuksia alr moottorikankaista normi tykeille, ei ust.
Tuntuu olevan melko paljon ongelmia mitä olen ulkomaan forumeilta lukenut, vaakaraitaa (memory-.lines), ryppyjä, glitteriä, hotspottia jne. Meinasin jo tilata Vividstormin rätin mutta pisti hieman mietityttään kun noita kokemuksia lukasin.

Mulle on tuntematon alue nämä projektorit, enkä nyt kiireiltäni ehdi keskustelua lukemaan, joten pahoittelut ennakkoon jos kyselen tyhmiä. Mutta onko täällä porukka korvannut tv:n kokonaan projektorilla? Mulla ois sellainen tila, jossa katseluetäisyys lähentelee 5metriä ja sille matkalle pitäis olla jo aika iso töllö. Nekään ei ihan ilmaisia ole ja toisaalta tuommonen 77" telkkari ei ole mikään kaunein sisustuselementti. Lisäksi ajatus pienestä elokuvateatterista omassa kodissä viehättää.
Telkkareista olen katsellut esim. 75" Tcl c855 (miniled) tai lg c4 77" (oled). Noiden hinta pyörii siellä 1700-1800e hujakoilla. Paljonkohan projektoriin pitäs laittaa massia, että saisi hyvän setin? Käyttö ois perus sarjojen ja leffojen lisäksi satunnaista pelaamista.

Vailla tarkkaa statistiikkaa sanoisin että useampi kuin yhdeksän kymmenestä telkkarin projektorilla korvanneesta palaa siihen telkkariin. Eli jos kuvan koko ei ole vähintään 120" niin osta telkkari.

Hyvät musta tarvitsee projektorilla aina tummennetun pimeän huoneen, jvc:n tykit hanskaa tämän. Lähtisin liikkeelle x5900 tykeistä eteenpäin koska niissä hdr käsittely jo ihan hyvä ja niitä saa noin 1300 ylöspäin. Jos siis haluaa kuvaa joka yli 120" joko cinemascope tai 16/9. 100" kannattaa ostaa jo telkkari joita saa 1500 eteenpäin on kirkas valoisassakin mutta liike ja aito cinemafiilis jää vähiin. ust tai Valerion tykeistä ei ole kokemusta niissä on ilmeisen kirkas kuva mutta vaatii nekin pimennetyn huoneen. JVC ja Sonyn ja miksei Epsonin tykeissä hinta nousee, mutta näissäkin katselutila merkitsee paljon että niistä saa sitä parasta kuvaa irti.

Mulle on tuntematon alue nämä projektorit, enkä nyt kiireiltäni ehdi keskustelua lukemaan, joten pahoittelut ennakkoon jos kyselen tyhmiä. Mutta onko täällä porukka korvannut tv:n kokonaan projektorilla? Mulla ois sellainen tila, jossa katseluetäisyys lähentelee 5metriä ja sille matkalle pitäis olla jo aika iso töllö. Nekään ei ihan ilmaisia ole ja toisaalta tuommonen 77" telkkari ei ole mikään kaunein sisustuselementti. Lisäksi ajatus pienestä elokuvateatterista omassa kodissä viehättää.
Telkkareista olen katsellut esim. 75" Tcl c855 (miniled) tai lg c4 77" (oled). Noiden hinta pyörii siellä 1700-1800e hujakoilla. Paljonkohan projektoriin pitäs laittaa massia, että saisi hyvän setin? Käyttö ois perus sarjojen ja leffojen lisäksi satunnaista pelaamista.
Mikä on maksimi kuvankoko tykillä ? joku 77" 5m etäisyydeltä on kyllä surkean kokoinen. Tuostakin otetaan vielä 33% veke kun katsotaan cinemascope materiaalia. (palkit ylhäällä ja alhaalla).

Mikä on maksimi kuvankoko tykillä ? joku 77" 5m etäisyydeltä on kyllä surkean kokoinen.
Samaa olin juuri kirjoittamassa, että 77" on ihan postimerkki, vaikka katsoisi 3m päästä. Kyllä tuo 5 metriä vaatii videotykin, jos haluaa sen oman elokuvateatterin. Toki jos katsomapaikkaa saa lähemmäksi, niin nippanappa se 100" töllö kelpais 3m päästä.

Mikä on maksimi kuvankoko tykillä ? joku 77" 5m etäisyydeltä on kyllä surkean kokoinen. Tuostakin otetaan vielä 33% veke kun katsotaan cinemascope materiaalia. (palkit ylhäällä ja alhaalla).
Noin 110". Eikä pidä nyt liikaa kiinnittää huomiota tuohon elokuvateatterimaisuuteen, kun nämä on ne mitat joiden kanssa pitää pärjätä. Onhan tuossa toki mahdollista siirtyä lähemmäksikin sitä kuvaa. Tällä hetkellä iso kulmasohva tekee tuosta tilasta hankalan. Telkkarin jos ostan niin se on maksimissaan tuo 77" ihan hintojen takia ja myös siksi, että erilaisella olkkarin järjestyksellä isompi töllö menee jo hankalaksi. Mutta joo, taidan jatkaa sitä telkkarin metsästystä. Kiitos vastauksista

Viimeksi muokattu:

Statistiikka

Viestiketjuista
285 429
Jäsenet
78 993
Uusin jäsen
rasvatonmaito

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom