Ostin jokin aika sitten JVC X5000 tilalle käytrtyn JVC N5 tykin. Olen tyytyväinen N5:een, joka on aito 4K tykki.
Leffoissa ainakin suosittelen sitä, käytettynä edullinen(2v. käytetty kuulemma).
Pelikäytöstä ei ole mitään käsitystä, en pelaa ollenkaan, katson vain leffoja/sarjoja joka ilta.
Ainakin kokemukset JVCn viattomuudesta ovat hyvät, edellinen X5000 oli käytössä 8v. eikä mitään vikaa koko aikana.
Kyllä 4K kuvanlaatu on sen verran parempaa, että suosittelen sitä.
Minulla on ollut kai 8-9 tykkiä, pari Sonynkin. Nykyinen valkokangas taitaa olla 4.s.
Suosittelen sinullekin alr-kangasta; se parantaa kuvan laatua oleellisesti. Kaikki, jotka ovat hankkineet alr-kankaan ovat olleet tyytyväisiä, kukaan ei ole katunut.
Nykyisin 100" telkkarit 4K tekniikalla alkavat olla kilpailijoita tykille, kaverikin kuulemma ostaa seuraavaksi 100" telkkarin, kannattaa sitäkin harkita, jos 100" riittää kuvan kooksi.
Aiempi JVC X5000 tykki maksoi 5000€ ja se oli minulla siis 8v/ vuosikulut siis 625€. Nykyinen N5 maksoi minulle 2200€ ja jos se on minulla 8v, niin vuosikulut ovat 275€. Tämä kannattaa ottaa huomioon tykkiä/telkkaria ostettaessa! Kauhistutti, kun tein tuon vertailun.
AlR- kankaastakin voisi tehdä vertailun, nykyään niitä saa jo aika halvalla:
Vividstorm Slimline Drop Down Tension Screen - With White Cinema Material - For Normal Projector - Black Border - White Case Product Code: VMSLW120H ●Cinema White Screen Material-Restore the Cinema Scene ●Best Results in dark room- Recommended that the ANSI lumens of projector are only below...
www.vividstorm.eu
Tuollaisen ostaisin itse!
Tässä uusi AVPlus lehden artikkeli näyttöpinnoista, ettei mene liian helpoksi! Minulla sähköinen alr-scriini peittää 77" telkkarin.
Projektorin kuvaa ei ole pakko heijastaa erilliseen valkokankaaseen – myös huolellisesti maalattu seinä voi toimia projisointipintana. Ratkaisu voi olla…
avplus.fi