- Liittynyt
- 12.12.2016
- Viestejä
- 3 930
Betavaiheessa oleva DX11 peli joka käyttää ytimiä huonosti, pyörii surkeasti ja grafiikan taso vastaa suunnilleen 11 vuotta vanhoja konsolipelejä. Ketä kiinnostaa? Ehkä Intel fanipoitsuja, ei muita.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Betavaiheessa oleva DX11 peli joka käyttää ytimiä huonosti, pyörii surkeasti ja grafiikan taso vastaa suunnilleen 11 vuotta vanhoja konsolipelejä. Ketä kiinnostaa? Ehkä Intel fanipoitsuja, ei muita.
No tuohan kuvastaa hyvin raakaa suorituskykyä, kun ei ole optimoitu alkuunkaan. Sama ero lienee kaikissa tulevissakin julkaisuissa ennenkuin keretään tekemään kaikenmaailman helpotuskoodia suorituskyvyn parantamiseksi.![]()
Betavaiheessa oleva DX11 peli joka käyttää ytimiä huonosti, pyörii surkeasti ja grafiikan taso vastaa suunnilleen 11 vuotta vanhoja konsolipelejä. Ketä kiinnostaa? Ehkä Intel fanipoitsuja, ei muita.
No tuohan kuvastaa hyvin raakaa suorituskykyä, kun ei ole optimoitu alkuunkaan. Sama ero lienee kaikissa tulevissakin julkaisuissa ennenkuin keretään tekemään kaikenmaailman helpotuskoodia suorituskyvyn parantamiseksi.![]()
Betavaiheessa oleva DX11 peli joka käyttää ytimiä huonosti, pyörii surkeasti ja grafiikan taso vastaa suunnilleen 11 vuotta vanhoja konsolipelejä. Ketä kiinnostaa? Ehkä Intel fanipoitsuja, ei muita.
Mitään muuta peliä ei taideta pelata yhtä paljon kuin tuota, ja sen pelaajia varmasti kiinnostaa.
Pelaajista suurin osa on tiettävästi kiinalaisia jotka pelaavat huomattavasti heikommilla prosessoreilla mitä tuossa on testattu. Joten ei.
jaa kiinalaisillako ei ole samoja prosessoreita koneessaan kuin länsimaalaisilla vai.
Kiinalaisilla PUBG pelaajilla on lähes yksinomaan Windows 7 koneita, siitä voi päätellä ettei rautakaan ole uusinta uutta.
Onko sulla jotain faktaa vai vedätkö täysin mutua?.Se on hiton iso maa ja siellä taitaa olla noilla käytössä uudempia ja tehokkaampia prossuja/näytönohjaimia joita ei suomesta edes saa.Ei se ole ollut pitkään mikään mao:n kiina..Pelaajista suurin osa on tiettävästi kiinalaisia jotka pelaavat huomattavasti heikommilla prosessoreilla mitä tuossa on testattu. Joten ei.
Kiinassa ei tietääkseni ole saatavilla mitään prossuja mitä muualla ei olisi ja vain Kiinan markkinoille julkaistut näyttikset ovat olleet poikkeuksetta leikattuja malleja "perusversioista"Onko sulla jotain faktaa vai vedätkö täysin mutua?.Se on hiton iso maa ja siellä taitaa olla noilla käytössä uudempia ja tehokkaampia prossuja/näytönohjaimia joita ei suomesta edes saa.Ei se ole ollut pitkään mikään mao:n kiina..![]()
Jackiesbenchmarkissa huomaa saman videoissa kun ryzen käytössä niin käyttöaste tippuu kun tapahtuu enemmän. Muutenkin vetää noita testejä hitailla muisteilla. Muutenkin outo peli kun Intelin prossuilla ei tee samoin.PlayerUnknown's Battlegrounds (PUBG) CPU Test
Tuolta löytyy testi. Tässä puolestaan prosessorin käyttö. 1600X ja 8700k molemmat 6-ytimisiä ja silti prosessorin käytössä huomattava ero. Paljon on vielä optimoinnin varaa, eikä nuo max fps lukemat erityisen korkeita ole vielä Intelilläkään.![]()
Muutenkin vetää noita testejä hitailla muisteilla. Muutenkin outo peli kun Intelin prossuilla ei tee samoin.
Eikä varmasti ole koskenut aliajoituksiin. Voishan tuossa tarkistaa tuon. Ja Asuksen C6H on fast settings Samsungin b die muisteille. Sanoisin että 10-16% lisää potkua saisi kiristämällä asetukset. Intelin prossut ei saisi luultavasti yhtä suurta hyötyä. Eli tilanne tasoittuisi kummasti.Eipä tuo paljoa parane tosta 3200mhz CL14 mitä testissä oli ryzeneilla että lukottomilla inteleillä?
Ei nyt ihan 50%, mutta 8700k menee siinä 190-210 FPS, 8600K 175-195 FPS ja 1800X 125-135 FPS. Eli prosenteissa ~ 35% (8700K) ja ~ 30% (8600K).
Katsos vain, katoin että ero olisi parhaimmillaan ollut melkein joissain tilanteissa 50%, mutta saattaa olla että katoin väärin.
Mutta todella merkittävän iso ero joka tapauksessa.
EDIT: En jaksanut koko videoo katsoa läpi, mutta joissakin kohdin ero oli jopa 212fps vs 124fps eli 42% 8700k:n eduksi vs Ryzen.
On tullut lomailtua niin muutama vastaus jäänyt välistä, vastaan niihen myöhemmin kunhan kerkiän.
Mutta tähän väliin Battlefield 1 benchmarkkia 8700k/8600k vs ryzen 1800x ja taas kerran nähdään kuinka valovuosia kaukana ryzen on verrattuna Inteliin peleissä (jos et jaksa katsoa video niin FPS ero on melkein 50%):
En haluaisi valittaa pienistä, mutta miksi hitossa videon tekijä on alikellottanut näytönohjainta AMD:ta varten?
![]()
En haluaisi valittaa pienistä, mutta miksi hitossa videon tekijä on alikellottanut näytönohjainta AMD:ta varten?
![]()
Tätä itsekin mietiskelin, mutta tekijä sanoi videon kommenteissa että kortti ei boostaa kelloja korkeammalle kun CPU:lta ei tule enempää tavaraa. En tunne 1080 TI kortin boostauksesta, mutta lienee ihan validi vaihtoehto.
Tätä itsekin mietiskelin, mutta tekijä sanoi videon kommenteissa että kortti ei boostaa kelloja korkeammalle kun CPU:lta ei tule enempää tavaraa. En tunne 1080 TI kortin boostauksesta, mutta lienee ihan validi vaihtoehto.
En haluaisi valittaa pienistä, mutta miksi hitossa videon tekijä on alikellottanut näytönohjainta AMD:ta varten?
![]()

Ei ainakaan omalla kohdalla ole näin tapahtunut vielä koskaan että se alikellottaa näyttistä kun cpu on jarruna
Korjatkaa viisaammat tämä
Hieman offtopic, mutta sininen julkaisi hetki sitten ensimmäisen Power9-palvelimensa (AC922), joka valmistettu myös tuolla GF:n 14-FinFetillä.
Maksimikellot näyttäisivät olevan 4GHz eli on varmaan aika lailla tuon prosessin
Hyvä korjaus. Saas nähdä pystyvätkö sitten jatkossa yhdistämään noita valmistusprosesseja vai asettaako eri arkkitehtuurit niin paljon esteitä että joutuvat edelleen pitämään eri linjoja noille. Joka tapauksessa AI-puolella tuo on aika kova veto. Hieman erilainen lähestysmistapa kuin Googlen omat Tensor Processing Unitit. Joka tapauksessa tämä on nyt sitä gigahertsien kiertämistä eli tuodaan sitä laskentatehoa erilaisilla erikoisyksiköillä, rinnakkaisuudella ja rakentamalla niiden välille mahdollisimman nopeat linkit/puskurit.[offtopic]
Ei, vaan "14nm" SoI-prosessilla. Tämä on täysin eri prosessi kuin mitä AMDn prosessoreilla ja näyttiksillä käytetään.
Ei valmistusprosessi laita mitään rajoja kellotaajuudelle.
Jos tehtäisiin piiri, jossa yhdessä liukuhihnan vaiheessa olisi vain yksi invertteri, tällainen piiri kellottuisi nykyisillä valmistustekniikoilla jonnekin kymmenien gigahertsien nopeuteen.
Riippuu täysin siitä, millaisesta mikroarkkitehtuurista on kyse, että kuinka pitkiä sen liukuhihnavaiheet on ja kuinka suurelle kellolle se milläkin valmistustekniikalla kellottuu.
[/offtopic]
[offtopic]
Ei, vaan "14nm" SoI-prosessilla. Tämä on täysin eri prosessi kuin mitä AMDn prosessoreilla ja näyttiksillä käytetään.
Ei valmistusprosessi laita mitään rajoja kellotaajuudelle.
Jos tehtäisiin piiri, jossa yhdessä liukuhihnan vaiheessa olisi vain yksi invertteri, tällainen piiri kellottuisi nykyisillä valmistustekniikoilla jonnekin kymmenien gigahertsien nopeuteen.
Riippuu täysin siitä, millaisesta mikroarkkitehtuurista on kyse, että kuinka pitkiä sen liukuhihnavaiheet on ja kuinka suurelle kellolle se milläkin valmistustekniikalla kellottuu.
[/offtopic]
Njoo oikeassa olet toki siinä että se on täysin eri prosessi. Mutta jos nyt tarkkoja ollaan se on 14nm HP(FinFet+SoI). Ei siis oikeastaan kumpikaan GF:n julkisesti tarjolla olevista ratkaisuista 12nm FDX(pelkkä SoI) tai 14nm LPP(pelkkä FinFet).

@Divvy @JiiPee nostan vanhaa. En tiedä miksi, mutta g-sync aiheutti itsellä tuon 99. persentiilin droppaamisen kahvijärvellä dirt rallyssa. Sanotaanko että piti mennä melko pitkän kaavan mukaan ennen kuin näki lähelle.
1. Lähtötilanne oli puhdas kokoonpano
2. Ajurit yms uusiks koska 99. persentiili niin paljon alhaisempi kuin vastaavalla kokoonpanolla jollain toisella
3. Koko käyttöjärjestelmä uusiksi
4. Bios flashback vanhempaan
5. Bios uusimpaan
6. Kellot pois
7. Kellot takas & vuorokausien vakaustestejä
8. Lopetin ja totesin että aivan sama
9. Rakenna custom loop & tee shunt mod titanille koska rupesin epäilemään että GPU:n power limit aiheuttaa tuon
10. Tutki kaikkia vetoja ja huomaa että kaikissa sama ~100fps 99. persenttiili
100fps -> 100hz -> G-sync -> sammuta g-sync ja tässä tulos:
![]()
Lukuina:
Avg: 194fps
99th%: 149fps
Nyt voin nukkua taas yöni rauhassa.
Ei verrannollinen aikaisempien omien tuloksien kanssa, koska titanilla shunt modin jälkeen +262MHz (2062Mhz) kelloja corella.
Joku fiksumpi voi selittää miksi tämä tapahtuu kahvijärvellä mut ei ryzenillä. Itse en tiedä.
No johan on ollu jumppa! Niin eli siis kahvilla g-sync päällä siulla oli se frametime ihan hirveen näköinen? Oli sitä sahaamista ihan helvetisti?
Kyllä.
Katoitko mimmosta GPU ja CPU kuormitus oli g-sync päällä? Mietin et jos vaikka CPU ei mielestään saa riittävästi kuormaa ja tiputtelee kelloja et voisko se aiheuttaa sitten sitä sahaamista?

Katoitko mimmosta GPU ja CPU kuormitus oli g-sync päällä? Mietin et jos vaikka CPU ei mielestään saa riittävästi kuormaa ja tiputtelee kelloja et voisko se aiheuttaa sitten sitä sahaamista?
Eli turbot poistamalla sahaamiset kuriin? Ei kuulosta pöllömmältä idealta, jos jos fps dropit aiheuttaa häiriötä![]()
Niin kun se kuva nyt kuitenkin oli todella ruma g-sync päällä. Ja oikeestaan ainoo ero on että max fps cap g-sync päällä joten kuormaa on vähemmän jollloin kaiken järjen mukaan se frametime pitäisi olla tasaisempi. Ellei sitten tosiaan kellot ala sahaamaan.. Oikein muuta ainakaan ittellä tule mieleen.
Oota ku tulee AMD uudet chipsetit, intel tulee olemaan aika ahtaalla siinä scenariossa.
Hyvä että kilpailua on ilman sitä oltais kusessa.
Kallein ei aina tarkoita että olisi paras tai parempi. (Käyttötarkoitus ratkaisee)...
Enemmän PCI Express väyliä?
Mihin käyttöön?
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.