Et vieläkään ymmärtänyt pointteja, vaikutat olevan aiheesta hyvin pihalla, mutta yritän sivistää sinua, saas nähdä opitko mitään. Kuten itse sanoit niin konsolit pelastivat AMD:n, tälläisessä tilanteessa ei myöskään ole muuta vaihtoehtoa kuin lähteä tälläiseen bisnekseen mukaan isosti. Tottakai se meni sinne tehkäkseen voittoa, siksi sinne piti päästä, ei siinä mitään vaihtoehtoa AMD:llä ollut. Kun ei sinun ymmärrys siitä tuota logiikkaa ymmärtämään niin on turha selittää
Ymmärsin erittäin hyvin rikkinäiset pointtisi. Ne pointtisi ovat kuitenkin rikkinäisiä, eivätkä pidä paikkaansa.
Faktasi "logiikkasi" taustalla on virheelliset. Ymmärrän logiikkaa sinua paremmin, mutta jos faktat joiden pohjalta logiikka sovelletaan on väärät, on ihan turha puhua mistään logiikasta.
Ja sinä et vain tunnu olevan tietämättä niitä faktoja vaan avoimesti kieltäydyt hyväksymästä niitä faktoja koska ne faktat romuttaisivat haavemaailmasi, vaikka niitä sinulle kuinka selitetään.
Tämä jos mikä on epäloogista idiotismia. Et elä todellisuudessa vaan haavemaailmassa.
Intel & Nvidia tekivät omailla ydinalueillaan (tarviiko erikseen selittää mitä nämä ovat?) loistavaa tulosta toisinkuin AMD, heidän ei tarvinut lähteä konsoli bisnekseen mukaan jossa he eivät olisi yhtä hyvää katetta saaneet tuotteilleen, he jäivät bisnekseen missä he saavat kaikille tekemilleen tuotteille paremman katteen kuin AMD ikinä saa konsoleista. Alkaako nyt pikku hiljaa lamppu syttyä vai pitääkö vielä rautalangasta vääntää? Ymmärrän että kaikki eivät bisneksen päälle niin hyvin ymmärrä, mutta tämä on vielä suhteellisen yksinkertainen asia.
Firmat haluavat tehdä mahdollisimman paljon rahaa. Ne mielellään laajentavat uusille markkinasegmenteille,
jos pystyvät kannattavasti tekemään sinne tuotteen
Piirin tekeminen vaatii käytännössä kaksi asiaa:
1) Kaikki ne IP-lohkot mitä sinne piirille tulee
2) Sen layout-työn että suunnitellaan se lopullinen piiri.
Se, että lähdetään tekemään konsolipiiriä ei tarkoita sitä, että lopetattaisiin PC-markkinoiden erillisnäyttisten tai erillis-CPUiden tekeminen. Intelillä ja nVidialla molemmilla olisi helposti ollut resurssit parin konsolipiirien layouttaamiseen PC-piiriensä lisäksi.
Mutta niillä ei ollut niitä IP-lohkoja mitä sinne piirille olisi tarvittu. nVidian tai intelin olisi pitänyt ostaa ne ulkopuolelta(kallista) ja/tai nähdä huomattavasti rahaa, vaivaa
ja ennen kaikkea aikaa niiden kehittämiseen. Ja jotta olisi päässyt voitolle suurten tuotekehityskustannusten jälkeen, olisi katteen pitänyt olla suuri. Ja joka tapauksessa projekti olisi olisi ollut epävarmempi.
AMDllä sen sijaan oli kaikki tarvittavat IP-lohkot jo valmiina. AMD pystyi tekemään konsolipiirin paljon pienemmillä tuotekehityskustannuksilla, paljon pienemmällä vaivalla.
Sama kate pienemmillä tuotekehityskustannuksilla tuottaa
paljon paremman voiton.