Kävin koittamassa VR-lasipelailua tuossa taannoin, ja oli se niin siistiä että tein periaatepäätöksen sellaisten hankkimisesta mös kotiin. Lasit, joita testasin, oli HTV Vive (ei Pro). Olen tässä jonkin aikaa koittanut asioista googlata, mutta aika hankala on muodostaa kunnon mielikuvaa, mitkä lasit oikeasti kannattaisi hommata.
Koneesta menee näytönohjain uusiksi samalla kertaa (nyt GTX 780), prossu pysyy samana (i5-9600K). Olen uudeksi näytönohjaimeksi hieman arponut RTX 2070 Superia - sen kaiketi pitäisi riittää ainakin tämän hetken tarpeisiin? Itse laseista olen enemmän selvitellyt Vive Prota, mutta jos oikein tästä ketjusta ymmärsin niin esim. nuo Indexit olisivat paremmat? Tarkoitus olisi pelailla aika paljon kaikennäköistä, tyyliin Beatsaber, erinäiset zombiammuskelut, ym. missä tulisi ihan oikeasti liikuttua olohuoneessa (ja todennäköisesti huidottua jossain vaiheessa TV mäsäksi).
Headsetissä arvostan eniten käytön mukavuutta. Grafiikan nättiys on tietysti myös aina plussaa - testaamassani Vivessä hiukan häiritsi kuvan rakeisuus, tosin en kyllä ole varma, oliko kiikari "täydellisesti" silmillä.
Mielipiteitä? Vive, Vive Pro, Index, joku muu, mikä? Budjetti sen verran että pieni konkurssi tässä iskee joka tapauksessa, mutta 'turhasta' ei siltikään viitsisi maksaa.