Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Hyvää joulua!
Osallistu io-techin piparikakkutalokilpailuun 2025 Linkki osallistumisketjuun >>>
SER-huutokaupat hyväntekeväisyyteen käynnissä! Linkki huutokauppaan >>>
Softa syö akun ja kuidulle ei liene sopivaa liitintä. Ainakin tietokonepuolella tuommoinen signaalin purku on kallista bruteforcettamalla. en tiedä onko nuo kännykkäprossut sitten parempia siinä softapurussa.?
2880x1600x72 striimin vastaanottaminen ei ole SD 835:ltä temppu eikä mikään. Natiivia rautatukea ei ole, softalla tehtävissä.
Kuitu olisi toki päätettynä molemmista päistä valmiina. Saa nähdä miten Oculus ratkaisee akkuongelman, lieneekö virallisessa optisessa kaapelissa kulkea vielä kuparipari mukana latausta varten.Softa syö akun ja kuidulle ei liene sopivaa liitintä. Ainakin tietokonepuolella tuommoinen signaalin purku on kallista bruteforcettamalla. en tiedä onko nuo kännykkäprossut sitten parempia siinä softapurussa.
Jep Link pitää lasit ladattuna, käytännössä akkuja ei edes käytetä kun ne ovat täysin ladattu. Pitemmän päälle pidentää akkujen käyttöikää.Kuitu olisi toki päätettynä molemmista päistä valmiina. Saa nähdä miten Oculus ratkaisee akkuongelman, lieneekö virallisessa optisessa kaapelissa kulkea vielä kuparipari mukana latausta varten.
Niin perus USB kaapelilla siis? Tuosta virallisesta optisesta kaapelista ei vielä tietääkseni ole pahemmin teknisiä tietoja kerrottu, mutta uskoisi siinäkin olevan kuparia mukana, akku olisi varmaan muutoin melko nopeasti maassa PC VR striimauksella.Jep Link pitää lasit ladattuna, käytännössä akkuja ei edes käytetä kun ne ovat täysin ladattu. Pitemmän päälle pidentää akkujen käyttöikää.
Oli se siinä OC6 julkistuksessa että se kaapeli hoitaa latauksenkinNiin perus USB kaapelilla siis? Tuosta virallisesta optisesta kaapelista ei vielä tietääkseni ole pahemmin teknisiä tietoja kerrottu, mutta uskoisi siinäkin olevan kuparia mukana, akku olisi varmaan muutoin melko nopeasti maassa PC VR striimauksella.
Niin perus USB kaapelilla siis? Tuosta virallisesta optisesta kaapelista ei vielä tietääkseni ole pahemmin teknisiä tietoja kerrottu, mutta uskoisi siinäkin olevan kuparia mukana, akku olisi varmaan muutoin melko nopeasti maassa PC VR striimauksella.
Onkohan Black Fridayna tulossa mitään järkeviä tarjouksia (Suomessa) Rift S tai Questista? Toisaalta tekisi jo nyt laittaa tilaukseen, kun sain PSVR:n vihdoin myytyä.
Ehdottomasti piuhalla, rallissa ei mitää lisäviiveitä kaipaa. Vaikka se päänträkkäys vaikuttaa viiveettömältä niin se pelimaailma joka piirtyy on viivästettyä ja kuskin pitäisi keretä reagoimaan siihen reaaliajassa. Varmaan sunnuntaiajelut onnistuu wlanin ylikin tosinPSVR:llä Astro Bot on mielestäni hienon näköinen peli, mutta pettymyksenä Dirt rally VR on todella epäselvä ja suttuinen. Kun tuo Quest joskus tulee, niin sillä siis pitäisi toimia pc:llä Dirt Rally VR rattituella kun lasit liittää koneeseen joko kaapelillä tai wlanin kautta? Tähän sitten tarvitsi sen ALVR tai virtual desktopin tai jotenkin näin @Nisupulla ?
Ei. En tiedä miten hyvin tiedät tuosta Cosmoksesta, mutta jos tutkit sitä vaihtoena alkuperäisen Viven maineen perusteella, niin voit unohtaa melkein saman tien.Vive Cosmos lähtisi verkkokaupasta 190e halvemmalla normaalihinnasta eli 669e:lla. Alkaisiko olemaan jo hinta-laatusuhde kohdillaan?
lisäksi Reviven ylitse viivettä on enemmän kuin ALVR:ssä (saattaa johtua myös VD:n käyttämästä isommasta resoluutiostakin)
Tuli tuolta sitten tilattua. Tarjouksesta huolimatta summa vähän kirpaisi, kun en tiedä tuleeko lopulta pelattua muuta kuin Beat Saberia. Kauankos tuolta Oculuksen kaupasta kestää paketin matka Suomeen?Tarjous alkoi.
NOW THROUGH DECEMBER 2
Holiday Sale
€50 Off Oculus Rift S / Go
Oculus | VR Headsets & Equipment
Tuli tuolta sitten tilattua. Tarjouksesta huolimatta summa vähän kirpaisi, kun en tiedä tuleeko lopulta pelattua muuta kuin Beat Saberia. Kauankos tuolta Oculuksen kaupasta kestää paketin matka Suomeen?
Ihan muutamia päiviä + lakkovaraus eli ehkä tänä vuonna. Normitilanteessa ehkä tällä viikolla.Tuli tuolta sitten tilattua. Tarjouksesta huolimatta summa vähän kirpaisi, kun en tiedä tuleeko lopulta pelattua muuta kuin Beat Saberia. Kauankos tuolta Oculuksen kaupasta kestää paketin matka Suomeen?
Millä säädöillä saa tuon latenssin tuonne 40ms luokkaan ALVR? tai edes 60ms?Vielä omia kokemuksia ALVR (experimental v7) ja VD (1.8) langattomasta striimauksesta.
VD sai minut puhuttua ympäri 35-41ms latenssillaan, mutta ei tuota kyllä niin hyväksi saa, tuntuu vastaavan täysin ALVR:n 60-70 ja lisäksi Reviven ylitse viivettä on enemmän kuin ALVR:ssä (saattaa johtua myös VD:n käyttämästä isommasta resoluutiostakin). Jos jollain on jotain vinkkejä mitä asetuksia rukata VD puolella niin kertokaas. Lisäksi käsien orientaatio on jotenkin aavistuksen persiillään Reviven ylitse, tätäkään ongelmaa ALVR puolella ei ole joten paska ostos mutta tulipahan tehtyä (refundiakaan ei enää pysty kun yritin useamman tunnin saada pelaamaan kunnolla)
ALVR experimental v7 toimii kyllä loistavasti, säätövaraa löytyy ja vaikka hieman karumpi softa on noin yleisilmeeltään niin kyllä se vain toimii paremmin. Latenssin ja performanssin saa paremmin kuriin juuri kattavilla säädöillä.
Joo on 5Ghz ja lan. Mut saisko jotai iha oikeita asetuksia numeroina jne nii vois itse kokeilla? Siis ALVR kun siinä on aika paljon säätöjä mitkä kaikki vaikuttaa.Kyllä minulla on molemmilla alle 50ms slicing päällä ja mielestäni VD on parempi. Revive tai SteamVR yleensäkin mahdollistaa ohjaimen asennon manuaaliset muutokset, joten niitä voi tutkia, jos ei tunnu itselleen sopiville.
Varmistan vielä perusjutun, eli kai käytätte 5G wifiä ja tietokone on johdolla kiinni samassa modeemissa/tukiasemassa.
Tuo natiivireso on hieman harhaanjohtavaa kun näissä wlan virityksissä on aina se ylimääräinen alue mukana ympärillä, että pää träkkäys saadaan latenssista riippumatta smoothiksi.ALVR experimental pitäisi pukata natiivia resoa Questiin, en ole vielä saanut omia laseja takaisin kaverilta lainasta, mutta eikös siinä ALVR PC puolen ohjauspaneelissa ollut supersampling/reso asetus?
Tuossa siis old (ei experimental) ja new (experimental) ero ALVR:ssä:
![]()
Pystyy vasta töiden jälkeen katsomaan niitä, ellei joku muu ole siihen mennessä laittanut jo omia asetuksiaan. Itsellä on ollut VD pysyvässä käytössä siitä 1.7/1.8 asti ja ALVR käyttäminen jäi pois kokonaan.Joo on 5Ghz ja lan. Mut saisko jotai iha oikeita asetuksia numeroina jne nii vois itse kokeilla? Siis ALVR kun siinä on aika paljon säätöjä mitkä kaikki vaikuttaa.
Rift S taikka Quest ovat hyviä. Simuihin kannattaa harkita myös reverbiä, jos koneessa riittää paukut. Questista ei ole omakohtaista kokemusta, Rift S on itselläni käytössä. Reverbistä olen kuullut hyvää simulentäjiltä.Vieläkös tuota Rift S:ää kannattaa ostaa? Tulisi ensimmäiseksi VR-laseiksi. Joskus olen PSVR:ää kokeillut hetken aikaa ja olisi mukava saada itsellekin vähän paremmat lasit kuin ne.
Tuo tarkkuus vaan itseänikin mietityttää, kun simuja tulee pelailtua. Onko Valve Index sen hintaerotuksensa verran parempi? Rift S 400e vs Index sen 700e vähintään yhdellä majakalla.
Elämä on valintoja.
Eipä ole tullut tutustuttua, kun mielummin pelailee VR potta päässä, mutta Steamista esim. löytyy tällainen:Mistä olette hommanneet 3D-elokuvia laseilla katsottavaksi? Haluaisin joko vuokrata tai ostaa laillisesti.
Uusi Half Life sai intoa VRään, eli ei vielä kokemusta laseista.
Hoopo kysymys varmaan mutta onko esim. Valven Indexistä hyötyä normipeleissä, saako näihin virtuaali desctopin tms leijumaan eteen vai onko oltava kunnollinen VR peli että mitään hubaa tarjoaa?
@Radium Millaista rautaa koneesta ja reitittimen puolelta löytyy? Itsellä R3600 ja GTX1080, reittimen puolella varmaan se heikoin lenkki (vaikkakin 2 metrin päässä) jos sitä päivittäis eli Nighthawk R6700. 100%, 50mbits ja 2 slicella tulee reilu 60ms ALVRn mukaan.
Mistä olette hommanneet 3D-elokuvia laseilla katsottavaksi? Haluaisin joko vuokrata tai ostaa laillisesti.
Useimmat ajurit osaa feikkaa jollain tekniikalla puuttuvat framet, jos kone ei pysy mukana. Eli lasit päivittyy vaikka nyt sen 120Hz mutta joka toinen frame esim arvataan edellisen perusteella. Smoothimpi liike mutta voi tuottaa jotain artifakteja kuvaan. Eri valmistajien tekniikat toimii vähän eri tavoilla ja paremmalla menestyksellä. Oculuksella on parhaat kikkaviitoset ajureissaan.Oliko noissa VR-laseissa jokin temppu noille hertseille? Meinaan kun on aika korkeat resot jo niissä niin saa olla aika tykki PC että jauheloi sitä 120fps.
Useimmat ajurit osaa feikkaa jollain tekniikalla puuttuvat framet, jos kone ei pysy mukana. Eli lasit päivittyy vaikka nyt sen 120Hz mutta joka toinen frame esim arvataan edellisen perusteella. Smoothimpi liike mutta voi tuottaa jotain artifakteja kuvaan. Eri valmistajien tekniikat toimii vähän eri tavoilla ja paremmalla menestyksellä. Oculuksella on parhaat kikkaviitoset ajureissaan.
Näistä hienoimmat viritykset yrittää ottaa huomioon päänliikettä yms kun lasketaan puuttuva kuva, ihan simppelistä interpoloinnista ei ole kyse. Se mitä tuossa ei tietenkään voida arvata on esim animaatio liikkeessä, joten siitä voi syntyä hieman katkonaisuutta, vaikka kuva muuten pään kääntelyssä onkin moitteeton.Jep, menikin ensin vahingossa tuonne Half Life -Alyx ketjuun mutta samaa juttua. Kuullostaa nopeasti silmäiltynä hieman TV:n interpoloinnin sukuiselta tekniikalta, eli keksii väliin framea tai toistaa samaa tms.
Indexin ohjaimilla voi myös puristaa (sitä tukevissa peleissä) esineitä hajalle, koska ohjaimet tunnistavat puristuksen voimakkuuden. Riftin ohjaimissa on vain grab-nappi, joka on joko painettuna tai ei. Indexin ohjaimet ovat myös laadukkaamman tuntuiset kädessä ja niissä on Riftin ohjaimien nappeja vastaavien lisäksi kosketusalusta, jota voi käyttää vaikka revolverin iskurin taakse vetämiseen. Indexin ohjaimet ovat Riftin ohjaimia paremmat kaikessa muussa paitsi akun kestossa (Riftin ohjaimet käyttävät pattereita). Perustan kokemukseni Rift CV1:n ohjaimiin.
Noniin, kivasti tuli toi Odyssey+ nyt tarjoukseen, kolmannella hinnasta sais kokeiltua vrt. Index, mutta nopeella googlettelulla selvis että WMR:ien tracking on aika paljon jäljessä muita vehkeitä. Paljonkos toi nyt sit tulee käytössä ärsyttämään, onko ihan käyttökelvoton paikoitellen?
Ei tätä ainakaan liian helpoks oo tehty, helpoimmalla muttei halvimmalla toki pääsis jos vaan laittais ton Indexin tilaukseen, mut on se vaan niin helvetin vaikeeta perustella itelleen tonnin hankinta.
Voi olla, että muistan väärin gripin analogisuuden, useamman vuoden Rift oli käytössä. Vaihdoinkohan patterit kaksi kertaaLaitan vastauksen tähän ketjuun, kun ei liity Alyxiin.
Oletko vain kokeillut tuota Riftiä vai sekoitatko toiseen laitteesen? Vivessä ja WMR taitaa olla molemmissa digitaalinen on/off grip, mutta Touchin grip on analoginen eli puristusvoiman/curlin saa jopa tarkemmin ja "tuntuu" paremmalle kuin Valven ohjaimessa ainakin, kun paketista ottaa. Indexin ohjaimella pitää sitä kalibrointia harrastaa jonkun aikaa riippuen käsistä, jotta pääsee hyviin tuloksiin. Tuo kosketusalusta on jäänyt vielä aika monessa pelissä käyttämättä ja on monen mielessä väärässä kohtaa siten, että joystick on ergonomisesti huonommassa paikassa. Tuo revolveri-esimerkkikään ei ollut parhain, koska taisi jossain Oculuksen ekoissa peleissä ollu juuri jo sama idea käytössä luonnollisemmin joystickilla eli sormi sen päälle ja veto alas
Parhaus on tietty makuasia ja siihen vaikuttaa niin moni asia, että jokaisen ostoa miettivän kannattaa tutkia asiaa itse ongelmakohtien osalta. Itse mm. en oikein tykännyt juuri tuosta joystickin paikasta, sen klikkauksesta ja siitä, että fyysinen grip puuttuu. Ainakin nykyisellä pelituella vaati usein säätämistä pelikohtaisesti ja toggle tyylinen käyttäminen on tosi kömpelöä. Pidemmillä sessioilla ei ollut kiva "puristaa" sitä ohjainta koko ajan ja jos päästää irti tai löysentää liikaa niin tiputat sen aseen tai itemin maahan. Touchin grip on itselleni paljon mukavampi jollain grip-strapilla, esim mamut grip.
Voi olla, että muistan väärin gripin analogisuuden, useamman vuoden Rift oli käytössä. Vaihdoinkohan patterit kaksi kertaaJos liikkuu vasemman ohjaimen tatilla, niin iskuria ei voi silloin vetää taakse tatista.




Siis eikö Fallout 4 VR toimi Oculuksen lasien kanssa??
https://store.steampowered.com/app/611660/Fallout_4_VR/
Valve Index ja HTC Vive tossa vaan mainitaan.
Onko VR pelaaminen todellakin noin perseestä että eri pelejä varten pitää olla eri lasit?![]()
Siis eikö Fallout 4 VR toimi Oculuksen lasien kanssa??
https://store.steampowered.com/app/611660/Fallout_4_VR/
Valve Index ja HTC Vive tossa vaan mainitaan.
Onko VR pelaaminen todellakin noin perseestä että eri pelejä varten pitää olla eri lasit?![]()
Useimmin vielä tietyille ohjaimille. Kokeilin WMR:llä jotain steamin vivelle tehtyä pikkupeliä niin joku semikriittinen nappi ei mappaantunu omaan ohjaimeen ollenkaan.VR kärsii vielä jonkun verran siitä että pelit suunnitellaan tietyille laseille, mutta tilanne paranee kokoajan.
Toimii se muillakin mutta voi joutua kikkailemaan. Tosin ei omaa kokemusta koska en omista peliä, lukenut vain asioita internetistä.
Uutisten ja käyttökertomusten mukaan Fallout 4 VR on yksi maailman huonoimmista VR porttauksista.
VR kärsii vielä jonkun verran siitä että pelit suunnitellaan tietyille laseille, mutta tilanne paranee kokoajan.
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.