Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Hyvää joulua!
Osallistu io-techin piparikakkutalokilpailuun 2025 Linkki osallistumisketjuun >>>
SER-huutokaupat hyväntekeväisyyteen käynnissä! Linkki huutokauppaan >>>
Heti alussa toinen ohjaimista (vasen) oli tarkka ladattavien patterien suhteen, täytyi käyttää normaaleja paristoja. Sitten muutaman kuukauden käytön jälkeen lopetti kokonaan toimintansa. Muuten toimi loistavasti eikä ollut vikoja missään vaiheessa. Asennuksessa oli tarkka näytönohjaimen portista, täytyi vaihtaa näytön ja visiirin kaapelit (displayportit) ristiin jotta kuva tuli näkyviin.@draco76 Miten tuo Rift S sinulta hajosi? Itse olen vähän neuroottinen tuon kaapelin kestävyyden kannalta, kauan tuota voi pyöritellä ennen kuin hajoaa jotain sisältä...
Laitoin VR Coverilta tilaukseen visiirin suojapussukan ja sitten sen foamin päälle tulevan vaihtosuojuksen.
ite säilytän puhdistusliinaa taiteltuna linssejä vasten, on sitten heti siinä valmiudessa ja suojaa naarmuilta kuljetuksessa.Nämä saapui, vaihtosuojus oli helppo viritellä paikalleen ja tuntuu olevan ihan mukava tuolla välissä. Suojapussukka myös hyvän oloinen, varsinkin kun keksin että linssien puhdistusliinahan on hyvä säilytellä siellä![]()
ite säilytän puhdistusliinaa taiteltuna linssejä vasten, on sitten heti siinä valmiudessa ja suojaa naarmuilta kuljetuksessa.
No sen aikaa se liina oottaa tuossa Questin kantolaukussaTuo ratkaisu lienee hankala pelatessa.![]()
Otin HP Reverbin testiin Rift S:n hajottua. Kuva on paljon parempi, X-Planessa sen huomasi erityisesti. Asennus meni aika hyvin ja oculus storen pelit sai toimimaan pienellä vaivalla. Beat Saberia kokeilin ja näytti onnistuvan helpolla vaikeusasteella rauhallista musiikkia pelatessa. Kuusivuotias poikakin pelasi tyytyväisenä.
Rift S:ään verrattuna suurimpana plussana kuva (samankokoinen ero kuin Riftin ja Rift S:n välillä). Äänet ovat Reverbissä paljon paremmat, samaa luokkaa Rift CV1:n kanssa. Rift S melkein vaatii erilliset kuulokkeet. Muutoinkin silmikon mukavuus vastaa CV1:stä aina silmälasien sopivuutta myöten. Rift S:ään sopii silmälasit paremmin. Seuranta toimii Rift S:ssä paremmin, mutta suurta eroa en parin tunnin peluulla huomannut. Kunhan pääsen viikonloppuna testaamaan Skyrimiä niin osaan sanoa paremmin.
Ohjainten ergonomiassa on suurimmat erot. Riftin ohjaimet sopi hyvin käteen, kun taas reverbin ohjaimet ovat isot, kolhot ja rumat. Eiköhän noihin totu. Lyhyesti Rift S vetää voiton kaikkialla muualla paitsi kuvan laadussa/tarkkuudessa. Beat Saberin tapaisissa peleissä Riftin kuvanlaatu on täysin riittävä, simuissa ero on taas iso reverbin hyväksi.
Eli nyt on testattu Rift CV1, Rift S ja HP Reverb. Indexiä taikka Pimaxia en ole päässyt kokeilemaan.
PlayStation VR myy yhä parhaiten. Oculus pystyy jo kuitenkin haastamaan.
PlayStation VR myy yhä parhaiten. Oculus pystyy jo kuitenkin haastamaan.
Erityisesti tuosta 5g reitittimen käytöstä.
Mitä vaatii nettiliittymältä, koneelta vai pitääkö vaan hommata 5g reititin ja lyödä yhteys? Ja onko se oikeasti satsauksen arvoista? Viive siis ja käytettävyys kiinnostaa.
Ongelmahan tosiaan Virtual Desktop/ALVR käytössä on että viiveet eivät vain huononna kokemusta, mutta saattavat tehdä pelistä mahdottoman pelata. Eli tietokoneen ja Questin välinen yhteys pitäisi saada mahdollismman viiveettömäksi. Ulkomaailman netillä ei tässä yhtälössä ole mitään tekemistä.
Eli joko
A) 5Ghz wlan reititin, jossa PC kiinni ethernetillä
B) 5Ghz wlan hotspot suoraa PC:lle ja Questilla siihen yhteys.
YouTube videoilla on mainittu Linkillä viiveestä ohjaimissa. Onko se ärsyttävää tai onko se vielä ehtinyt parantua päivityksillä?
CV1:ssä on kanssa joskus ongelmia äänien kanssa, mutta siihen auttaa että valitsee äänilähteen Windowsin oikeasta alakulmasta taskbarin kajarin kuvasta. Questissa ei taida olla valitettavasti näin yksinkertaista?Link korkattu myös. Onhan ne PC VR kokemukset graafisesti hienoja.
Ei ollut silti edes virallisen kaapelin kanssa ihan niin helppoa kuin oletin. Jostain syystä hirveä härdelli saada äänet tulemaan headsettiin. Kun aikansa irrottelee, säätelee, boottailee, vaihtelee oletusäänilaitetta niin saattaa löytyä oikea kanava tähtien asennosta riippuen. Samaan aikaan Oculus app silti ilmoittelee, ettei ääntä headsetissä (vaikka on). Tämän jälkeen Oculuksen omissa peleissä tuntuu toimivan. SteamVR puolella kuuluu vain pienet valikkoäänet läpi, ei peliäänet. Todella ärsyttävää puuhaa. Headset päälle, ei toimi, headset pois, säätöä, uusi yritys... Realtek integroitu ääniajuri päivitetty. Ei vaikuta, ei toimi vakaasti. Koneessa kiinni myös HyperX Cloud Flight wireless headet kytkettynä.
Olin noista itsekkin hiukka huolissaan, mutta en kyllä osaa huomata mitään eroa Quest natiivikokemuksen ja Linkin välillä tässä mielessä.
Kokeile tätä kikka kolmosta Oculus Discussion Forums"Ääniongelmaa ja kaikkea kokeiltu"
Kokeile tätä kikka kolmosta Oculus Discussion Forums
Lähti itsellä toimii, vaikka Oculus app mitä valittaisi.
Tässä vertaillaan kuvanlaatua linssienläpi kuvattuna Reverbiä, Indexiä ja Rift S:ää.
Yllättävää oli, että Reverb ei erotu joukosta mitenkään selvästi. Ajattelin, että se voittaa ihan kirkkaasti. Näköjään vaihtelee paljon tuo laatu riippuen mitä testataan.
Ja eihän tämä nyt vastaa sitä, että itse katselisi, mutta suunta tämä kuitenkin antaa.
Jos ihan tämän perusteella vaan tekisi päätöksen, niin vaikea olisi Reverbiin päätyä kun se vaatii tehoja ihan mielettömästi. Ei varmaan mikään simu pyöri 90hz+ kunnolla, kun sigun koneella Indexinkin kanssa saa olla kikkailemassa paljon asetuksia.
Viven majakoilla.Saako Valve Indexin toimimaan jotenkin ilman majakoita? Ovat pitkän aikaa jo myyneet eioota. Ensin oli majakat loppu, sitten lasit. Kun laseja tuli taas saataville, niin ei ollut taas majakoita. Tilasin siis varmuuden vuoksi jo pelkät lasit...
4-5pv menny toimituksessa. Ja tuo "toimitus x mennessä" tarkoittaa että lähettävät sen silloin, ei sitä että se olisi perillä. Typerä käännös.Tilasin 13.1 Questin suoraan Oculukselta ja toimitus piti olla eilen. Eivät kuitenkaan sitä ilmeisesti lähettäneet, kun ei mitään ilmoitusta tullut. Tilauksen tila on edelleen toimitus tammikuu 31. mennessä.
Onkos kokemuksia kuinka toimitukset ovat tuolta aikaisemmin hoituneet ?
Itse tilasin Rift S:n suoraan oculukselta 22.1 ja siellä luki toimitus toimitus 28.1 mennessä. Se myös saapui silloin 28.1. Pari tuntia maksun jälkeen sain sähköpostia missä luki "Tilauksesi on käsitelty, ja sitä valmistellaan lähetystä varten! " ja seuraavana päivänä tuli seurantanumero sekä lähetys ilmoitus.
Joten voi olla että varaston tilanne on elänyt questin kanssa ja lähetys viivästynyt.
Itse tilasin questin oculukselta 12.1. , 22.1. tilaus lähetetty ja 27.1. oli lähetys perillä. Ja tosiaan taidetaan myydä suoraan mitä keritään valmistaa kun omassani oli tarra mukaan valmistus aika 1/2020Tilasin 13.1 Questin suoraan Oculukselta ja toimitus piti olla eilen. Eivät kuitenkaan sitä ilmeisesti lähettäneet, kun ei mitään ilmoitusta tullut. Tilauksen tila on edelleen toimitus tammikuu 31. mennessä.
Onkos kokemuksia kuinka toimitukset ovat tuolta aikaisemmin hoituneet ?
Veikkailen, että myyty loppuun eikä ole tietoa, koska tulee lisää kaapeleita varastoon.Quest lähtisi itselläkin ostoskoriin, mutta link kaapelia ei saa kaupasta. Lukee vaan, että ominaisuus ei tällä hetkellä ole saatavilla maassasi?
No ei sen Questin käyttö siitä linkkikaapelista ole niin kiinni, alkuun pääsee ihan näillä langattomillakin ratkaisuilla kuten Virtual Desktop/ALVR. Näkee sitten tarviiko sitä kaapelia laisinkaan.Quest lähtisi itselläkin ostoskoriin, mutta link kaapelia ei saa kaupasta. Lukee vaan, että ominaisuus ei tällä hetkellä ole saatavilla maassasi?
www.humblebundle.com
Eipä ole vieläkään Questia lähettäneet, ja syykin taisi selvitä toimitusongelmiin.Tilasin 13.1 Questin suoraan Oculukselta ja toimitus piti olla eilen. Eivät kuitenkaan sitä ilmeisesti lähettäneet, kun ei mitään ilmoitusta tullut. Tilauksen tila on edelleen toimitus tammikuu 31. mennessä.
Onkos kokemuksia kuinka toimitukset ovat tuolta aikaisemmin hoituneet ?
www.humblebundle.com
Vastaan omaan viestiini, jos jollain muullakin samaa ongelmaa. Käytin molemmat majakat auki, ja siirsin toisesta toisen ehyen laserin toiseen majakkaan rikkinäisen tilalle, niin sain näin toimimaan nyt yhden majakan.Tuli hankittua käytettynä HTC Vive, aiemmin toiminut vanhassa paikassa, ja ollut kaapissa useammman kuukauden. Nyt kun asensin eilettäin paikalleen, niin majakat ei toimi, 10009 erroria tulee SteamVR:stä ja ilmoittaa että toinen lasereista ei toimi, jos uusimman firmwaren asentaa majakoille, niin alkaa vilkuttamaan punaista valoa, kokeilin ajaa tuon kalibroinnin ja takaisin palauttaa vanhimman firmwaren, niin vihreä valo kyllä syttyy, mutta ei ohjaimet eikä lasit toimi. Onko kenelläkään mitään vinkkiä pystyykö tuommoista itse korjaamaan, vai kannattaako suosiolla etsiä toiset majakat vain tilalle.
Käytin myös auki tuota ja katsoin että kaapelit olivat lasereille kunnolla paikallaan, moottorit pyörivät, mutta kuvassa ruksin kohdalla olevassa ei valoa tule kumpaankaan majakkaan.
Mietiskelin myös, että jos hankkisi suoraan tuon Questin tilalle, olisikohan se järkevämpi vaihtoehto.
Onkos täällä ketään Quest sunnuntai-devaria joka käyttäisi Unityä? Kattelin että humble bundlessa ois low poly peli assetteja kaupan suht pilkkahintaan. Lähinnä kysymys asiantuntijoille, arveletteko tuollaisista asseteista olevan Quest kehittämiseen, eli ovatko tarpeeksi kevyitä? Haaveissa olisi jossain välissä askarrella jotain Kyöstin parissa, mutta mitään en kyllä mallintamaan mielellään alkaisi ja tuossa vaikuttaisi olevan aika laaja valikoima kaikkea
Kattelin että tuolla oli myös jotain "Mobile Ready Assets", joiden arvelisin olevan vieläkin simppelimpejä kuin nuo "low poly". No 18e jostain ~4000 assetin kirjastosta on kyllä niin vähän että hommaan tuon joka tapauksessa. Mutta ihan hyvä tietää että nuo kaikki eivät ole aivan niin Quest ystävällisiä kuin voisi olla. En tiedä olisiko nuo sitten miten vaikea editoida (tai ajaa joku simplify) itse parempaan kuosiin tms.Itselläni on aika monta noista seteistä hankittuna muista myyntieventistä. Ne mallit on osittain aika karmeasti tehty suorityskyvyn osalta, kun moni detaili on tehty mm. hahmoissa ja ympäristössä lisäpolygoneilla ja mitään LOD versioita ei ole tarjolla (pitäisi tehdä itse). Kyllä noilla saa helposti tehtyä juttuja Unityllä omaan käyttöön, mutta ruudulla pitää olla vähemmän tavaraa kuin järkevästi tehtnä olisi. Tässä esim yksi solttu, jonka natsat, taskut, napit jne. tehty malliin, eikä tekstuureihin...
![]()
Kattelin että tuolla oli myös jotain "Mobile Ready Assets", joiden arvelisin olevan vieläkin simppelimpejä kuin nuo "low poly". No 18e jostain ~4000 assetin kirjastosta on kyllä niin vähän että hommaan tuon joka tapauksessa. Mutta ihan hyvä tietää että nuo kaikki eivät ole aivan niin Quest ystävällisiä kuin voisi olla. En tiedä olisiko nuo sitten miten vaikea editoida (tai ajaa joku simplify) itse parempaan kuosiin tms.
Onkos noissa muuten niitä animointeja myös mukana? Eli siis jotain purkitettuja perus käppäilyjä jne?Joo hintaansa nähden hyvä hankinta. Noilla asseteilla voi kuitenkin tehdä jotain tietokoneellekin ja Linkin/streamauksen avulla näyttää tai sitten tehdä vaikka jotain minianimaatioita, johon kaveri juuri hankki ne
Onkos noissa muuten niitä animointeja myös mukana? Eli siis jotain purkitettuja perus käppäilyjä jne?
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.