Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
minä käynnistän aina hiiren oikealla napilla Start-nappulan päällä avautuvasta valikosta.Onko olemassa lyhyttä komentoa PowerShellin käynnistämiseen? Mieluusti käyttäisin PowerShelliä, mutta käynnistyskomentonacmdon huomattavasti nopeampi ja mukavampi kirjoittaa kuinpowershell.
Haen sellaista keinoa, joka olisi kätevä kun käynnistetään PowerShell auki olevassa kansioikkunassa.minä käynnistän aina hiiren oikealla napilla Start-nappulan päällä avautuvasta valikosta.
Auttaisiko tuo how-to-add-open-powershell-here-to-the-context-menu-in-windowsHaen sellaista keinoa, joka olisi kätevä kun käynnistetään PowerShell auki olevassa kansioikkunassa.
Haen sellaista keinoa, joka olisi kätevä kun käynnistetään PowerShell auki olevassa kansioikkunassa.
Sama täällä, mutta aikoinaan ainakin itse asensin tuon Powershellin windowsiin, ku se ei tullut silloin vakiona, niin mielestäni lisäsi tuon option. Liekkö sit nykyään defaultina, ku tulee powershell jo mukana Windowsia asentaessa...Shift pohjaan ja paina hiiren kakkosnappia sen jälkeen valikosta "Open PowerShell window here". Noin ainakin itellä...
Sama täällä, mutta aikoinaan ainakin itse asensin tuon Powershellin windowsiin, ku se ei tullut silloin vakiona, niin mielestäni lisäsi tuon option. Liekkö sit nykyään defaultina, ku tulee powershell jo mukana Windowsia asentaessa...
Haen sellaista keinoa, joka olisi kätevä kun käynnistetään PowerShell auki olevassa kansioikkunassa.
Sama täällä, mutta aikoinaan ainakin itse asensin tuon Powershellin windowsiin, ku se ei tullut silloin vakiona, niin mielestäni lisäsi tuon option. Liekkö sit nykyään defaultina, ku tulee powershell jo mukana Windowsia asentaessa...
Se löytyy jo oletuksena uudemmista Windows -versioista (shift -pohjassa right click).
Itse olen vielä modannut näin, että löytyy aina sekä CMD, että PowerShell ja lisäksi niin, että voi tarvittaessa suorittaa korotetuin oikeuksin.
![]()
Onnistuu ajamalla elevoituna seuraava reg -tiedosto
Windows Registry Editor Version 5.00
; Command Prompt
[HKEY_CLASSES_ROOT\Directory\shell\01MenuCmd]
"MUIVerb"="Open Command Prompt"
"Icon"="cmd.exe"
"ExtendedSubCommandsKey"="Directory\\ContextMenus\\MenuCmd"
[HKEY_CLASSES_ROOT\Directory\background\shell\01MenuCmd]
"MUIVerb"="Open Command Prompt"
"Icon"="cmd.exe"
"ExtendedSubCommandsKey"="Directory\\ContextMenus\\MenuCmd"
[HKEY_CLASSES_ROOT\Directory\ContextMenus\MenuCmd\shell\open]
"MUIVerb"="Command Prompt here"
"Icon"="cmd.exe"
[HKEY_CLASSES_ROOT\Directory\ContextMenus\MenuCmd\shell\open\command]
@="cmd.exe /s /k pushd \"%V\""
[HKEY_CLASSES_ROOT\Directory\ContextMenus\MenuCmd\shell\runas]
"MUIVerb"="Command Prompt here (Admin)"
"Icon"="cmd.exe"
"HasLUAShield"=""
[HKEY_CLASSES_ROOT\Directory\ContextMenus\MenuCmd\shell\runas\command]
@="cmd.exe /s /k pushd \"%V\""
; PowerShell
[HKEY_CLASSES_ROOT\Directory\shell\02MenuPowerShell]
"MUIVerb"="Open PowerShell"
"Icon"="powershell.exe"
"ExtendedSubCommandsKey"="Directory\\ContextMenus\\MenuPowerShell"
[HKEY_CLASSES_ROOT\Directory\background\shell\02MenuPowerShell]
"MUIVerb"="Open PowerShell"
"Icon"="powershell.exe"
"ExtendedSubCommandsKey"="Directory\\ContextMenus\\MenuPowerShell"
[HKEY_CLASSES_ROOT\Directory\ContextMenus\MenuPowerShell\shell\open]
"MUIVerb"="PowerShell here"
"Icon"="powershell.exe"
[HKEY_CLASSES_ROOT\Directory\ContextMenus\MenuPowerShell\shell\open\command]
@="powershell.exe -noexit -command Set-Location '%V'"
[HKEY_CLASSES_ROOT\Directory\ContextMenus\MenuPowerShell\shell\runas]
"MUIVerb"="PowerShell here (Admin)"
"Icon"="powershell.exe"
"HasLUAShield"=""
[HKEY_CLASSES_ROOT\Directory\ContextMenus\MenuPowerShell\shell\runas\command]
@="powershell.exe -noexit -command Set-Location '%V'"
; Ensure OS Entries are on the Extended Menu (Shift-Right Click)
[HKEY_CLASSES_ROOT\Directory\shell\cmd]
"Extended"=""
[HKEY_CLASSES_ROOT\Directory\background\shell\cmd]
"Extended"=""
[HKEY_CLASSES_ROOT\Directory\shell\Powershell]
"Extended"=""
[HKEY_CLASSES_ROOT\Directory\background\shell\Powershell]
"Extended"=""
Shift pohjaan ja paina hiiren kakkosnappia sen jälkeen valikosta "Open PowerShell window here". Noin ainakin itellä...
Mitähän ihmettä tarkoitat? Eihän se Edge selain käynnisty, ellet itse sitä käytä, turha sitä on poistella, eikä mulla sen kanssa mitään ongelmiakaan ole ollut. Käyttänyt yleensä pankkiasioissa, ku siinä ei ole käytössä mitään mainosten estoja taikka skriptien estoja, niin toimii verkkokaupat/asiakaspalvelu sivustot jne... varmasti.Argh tuli tuo edge mikä vittuili työpyödällä ja piti pakkosulkea. MIten skippaan sen helpoiten helkkariin tai ainakin niin ettei ikinä enää aukea?
Edes MS ei suosittele poistamaan, koska sitä käytetään erinäisissä tapauksissa hyväksi ihan käyttöjärjestelmässä:En käytä kuin Firefoxia kuten viimeiset 20 vuotta. Tai jotain.
Oletko katsonut että Service on aktiivisena käynnistämään, ja jos ei lähde sieltäkään ku yrittää startata ihan manuaalisestikin, niin katsoisin Logeja, josko siellä on jotain indikaattoria asian suhteen, mikä estää käynnistyksen...Windows 10 oma virussofta sammui eikä lähde käyntiin uudelleen käynnistyksistä huolimatta, jouduin lataamaan sitten bitdefenderin. Onkohan koneeseen päässyt pöpö vai mikähän tätä vaivaa nyt. Käyttänyt tuota vuosia ja nyt vittuilee joskus aijemmin saattanut olla jotain huomautusta.
Oletko katsonut että Service on aktiivisena käynnistämään, ja jos ei lähde sieltäkään ku yrittää startata ihan manuaalisestikin, niin katsoisin Logeja, josko siellä on jotain indikaattoria asian suhteen, mikä estää käynnistyksen...
Tutustu käsitteeseen "system service" / "järjestelmäpalvelu". Sitrten kun olet tutustunut, niin hyvä väline on tämä:Osaisiko joku vinkata, että saako Windowsissa määritettyä oletuskäyttäjää kun on kirjautumassa Windowsiin. Olen itse järjestelmänvalvoja ja olen tehnyt puolisolle oman käyttäjätilin. Haluaisin, että oma tili olisi aina oletustili millä kirjaudutaan koneelle, kun sen käynnistää. Tämä siksi, että oikeat koneen hallintaan liittyvät ohjelmat latautuvat silloin taustalla käyntiin niille määritellyillä spekseillä. En halua autologonia päälle.
GodMode.{ED7BA470-8E54-465E-825C-99712043E01C}
Jaahas. Saako tuolta uudesta vieläkään kaikkea säädettyä? Olen opetellut käyttämään tuota uutta "Settings" vaihtoehtoa mutta on se jotenkin kankeaa. Vanha ohjauspaneeli on huomattavasti selkeämpi. Toki vaikuttaa että sitä on käyttänyt vuosikausia.Nyt sitten tulee jo viimeisiä nauloja arkkuun vanhalle Control Panel, päivät alkaa olemaan luetut ja joutuu etsimään asioita tuolta sekavasta uudesta systeemistä...
Eli sen vielä saa kikkailemalla näkyviin tieten, mutta vaikeutettu lisää kuinka se tehdään.
Windows update oli taas ladannut 2004 päivityksen ja olihan sitä sitten kokeiltava kun sanoi että pitää käynnistää uudelleen.Pitää varmaan nyt vkloppuna taas kokeilla josko menisi päivitys versioon 2004 läpi.
Jotkut kun sanovat vaan, että tuo windowsin oma riittäisi, toiset sanoo taas ettei muka riitä..![]()
Onko ratkaisua ongelmaan kun avaa Windows Game Bar:in (Windows-näppäin + G) niin ei sen jälkeen toimi näppäimistö oikein? Kirjaimista kun painelee tapahtuu Windowsin pikatoimintoja kuten kansionäkymän avautuminen, komentokehotteen avautuminen, jne. Miksi pelipalkin avaaminen vaihtaa näppäimet tällaiseen tilaan? Haluan käyttää pelipalkkia ilman ongelmia.
Aika paljon noita volume-lisenssejä on noissa eBayn parin euron lisensseissä, ei ole tähän asti yksikään lopettanut toimintaansa vaikka vuosia noita jo harrastanut erinäisissä projekteissaEttei vaan olisi myyty joku firman volume lisenssi, eli toiminta saattaa lakata kun asia huomataan, jos näin on tehty...

Mikä olis win 10:iin hyvä ja kevyt ohjelma jolla sais lämmöt, tuulettimen nopeudet ja kellot näkyviin työpöydälle ?
Mikä olis win 10:iin hyvä ja kevyt ohjelma jolla sais lämmöt, tuulettimen nopeudet ja kellot näkyviin työpöydälle ?
Vai tarkoittiko kysyjä "widget-tyylistä" ratkaisua, että kellot/lämmöt on aina näkyvissä työpöydällä, ikkunoiden ollessa pienennettynä/suljettunakin?Kyllähän se hwinfo64 tänäpäivänä on se defacto.
Nyt Windows 10 päivitys teki temput ja nollasi käyttäjän tunnuksen kokonaan. Tiedostoja ei löydy Windows.old kansiosta eikä päivityksen palautuskaan auttanut. Kyseessä siis 20H2 -päivitys. Näyttää kirjanneen käyttäjän tunnuksen kokonaan yli. Lokaalitunnus oli säilynyt ennallaan mutta Microsoft-tilin kautta tehty tunnus nollaantui.
Onneksi ei mitään tärkeää tämän tunnuksen alla ole vaan kaikki tärkeä on nykyään verkkolevyllä.
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.