Win10 tuputtaa kolmatta kertaa jotain feature updatea, kun nykyinen versio on 1909. Mitenhän tuon saisi asentumaan, vai asennanko perkele BSD:n. Ensimmäisen kerran jumitti ennen reboottia 74% kohdalle, nyt sentään boottasi ja ainakin 10% meni läpi. Sen enempää ei tietoa, kun takaisin tullessa oli BSOD, piti virtanapista bootata. Kummallakin kerralla windows sitten perui päivityksensä, mutta vituttaa kun tuossa kestää aikaa. Emo MSI B450 Gaming Pro Carbon AC, Ryzen 5 3600 ja näyttis GTX 970. Virhekoodiksi kertoo molemmilla kerroilla 0xc1900101, google ei oikein tämän päivän neuvoja kyseisellä koodilla anna. Wat do?
Ihan just tuossa ylempänä mä olen mainostanut miten noita saa estettyä.
---------- ihan siis yleisenä kommenttina noista päivityksistä, ei Raxxster:lle.
Tuossa muuten just tapahtui jotain outoa. Mulla on siis rautavikainen kone joka ei pysty tiettyä operaatiota tekemään, jäätymättä. Kaikki aikaisemmat päivitykset olivat aina jämähtäneet samaan kohtaan koska siinä kohdassa se päivitys yrittää tehdä sen missä tuo rautavika jämäyttää koneen. Se (vika) näkyy muutamassa muussa kohdassa myös, ja sen pystyy aina manuaalisesti laukaisemaan(tietyllä tapaa), mutta konkreettisesti noi muut eivät ole kovin välttämättömiä operaatioita koneen normaalisssa käytössä, vain noi puoliväkisin WU:n kautta tulevat feature updatet on missä tuo vika on konkreettisesti näkynyt.
Kuten yleämpää olen maininnut, kun asennettu build saavuttaa n. 2 vuoden iän, noita päivityksiä ei enää tuputeta. Mulla tää tapahtui noin vuosi sitten. Nyt kuitenkin mulle tuli, JA, asentui tuo 20H2. Eli siis korostan, tuo jämähtäminen johtuu omalla kohdalla rautaviasta, ei päivityksestä tai epäyhteensopivasta ajureista tms. yms. Mutta kuitenkin, tuo 20H2 version päivitys on siis toteutettu hieman eri tavalla, koska se paitsi tuli ja asentui.
Aikaisempi versio saattoi olla joku 17xx, en muista olenkö täällä sitä missään maininnut. Toki, jotta WU tarjoaisi tuota 20H2 , ei saa samaan aikaan olla tulossa mitään vanhempaa. Eli se täytyy joka tapauksessa estää.