Yhteistyökumppanin (Datatronic) surkea palvelu

Liittynyt
21.05.2017
Viestejä
236
Pidän io-techiä erittäin laadukkaana toimijana ja esimerkiksi io-techin julkaisemat puhelinarvostelut ovat olleet ratkaisevassa asemassa sen suhteen mitä laitteita tähän talouteen on hankittu. Datatronic on foorumin virallinen yhteistyökumppani ja komponenttivinkkejä tiedustellessa saa monesti linkkejä Datatronic-verkkokauppaan. Tästä johtuen en myöskään missään vaiheessa miettinyt, että pitäisi erikseen tutkia virallisen yhteistyökumppanin taustat ja arviot.

Jos lukee Datatronicin keskusteluketjua tältä palstalta, niin tuoreimmat tapaukset ovat järjestelmällisesti negatiivista palautetta pitkään kestäneistä tilauksista. Kaikista pahinta on kuitenkin se, että kyseinen verkkokauppa ei vastaa sähköpostiviesteihin ollenkaan.

Oma tapaukseni on samaa sarjaa muiden viime aikaisten Datatronic-keskustelun kokemusten kanssa. Parin tonnin konepaketti oli kasattu osista, joita piti olla varastossa tai tukkurilla "4-6 päivän toimitusajalla". Lopputulos on kuitenkin se, että vielä neljä viikkoa tilauksen jälkeen toimitus on tulematta eikä sähköpostitiedusteluihin ole vastattu.

Datatronicin keskusteluketjussa näyttää saavan tilauskoodilla tietoa tilauksesta paremmin kuin sähköpostilla. Mielestäni tämä ei ole kuitenkaan hyvää palvelua, vaan hyvin toimiva verkkokauppias informoi asiakasta yllättävistä viivästyksistä proaktiivisesti ja vähintäänkin asiakkaan lähettämiin sähköpostitiedusteluihin pitäisi saada vastauksia ilman tilauskoodin postaamisella luotua julkista painetta.

Mielestäni järjestelmällisesti virheelliset toimitusajat tuotteille sekä täydellinen osaamattomuus hoitaa sähköpostiasiakaspalvelua ovat erittäin pahoja ongelmia. Onko tämä sellaista palvelua, joka täyttää io-techin virallisen yhteistyökumppanin laatuvaatimukset?
 
popcorn.gif
 
Konepakettien kokoamisessa on eri jono, kuin komponenteilla. Siellä on viikkojen jono, että joku Datatronicin teknikko kokoaa koneesi, testaa toimivuuden ja pakkaa lähetykseen.

Jos pitää saada nopeasti, tilaa pelkät komponentit - ja yleensä tulee toimitusajan puitteissa.

--

Negatiivinen palaute näyttää juuri olevan näiden konepakettien toimituksia käsittelevää. Lisäksi taisit saada sen kokoamisen ilmaiseksi, niin pieni viive on vain hyväksyttävä.

--

En ole töissä Datatronicilla, mutta useasti suosittelen sieltä tilattavia kokonaisuuksia. Ja en niitä valmiskoneita (edes heidän kokoamiaan), koska vain niin saa parhaiten alati muuttuvassa markkinassa parhaan vastineen rahoilleen. Enkä siis itse osta koottuna, koska a) saan nopeammin b) osaan koota itse (ja se on jopa kivaa).
 
Pidän io-techiä erittäin laadukkaana toimijana ja esimerkiksi io-techin julkaisemat puhelinarvostelut ovat olleet ratkaisevassa asemassa sen suhteen mitä laitteita tähän talouteen on hankittu. Datatronic on foorumin virallinen yhteistyökumppani ja komponenttivinkkejä tiedustellessa saa monesti linkkejä Datatronic-verkkokauppaan. Tästä johtuen en myöskään missään vaiheessa miettinyt, että pitäisi erikseen tutkia virallisen yhteistyökumppanin taustat ja arviot.

Jos lukee Datatronicin keskusteluketjua tältä palstalta, niin tuoreimmat tapaukset ovat järjestelmällisesti negatiivista palautetta pitkään kestäneistä tilauksista. Kaikista pahinta on kuitenkin se, että kyseinen verkkokauppa ei vastaa sähköpostiviesteihin ollenkaan.

Oma tapaukseni on samaa sarjaa muiden viime aikaisten Datatronic-keskustelun kokemusten kanssa. Parin tonnin konepaketti oli kasattu osista, joita piti olla varastossa tai tukkurilla "4-6 päivän toimitusajalla". Lopputulos on kuitenkin se, että vielä neljä viikkoa tilauksen jälkeen toimitus on tulematta eikä sähköpostitiedusteluihin ole vastattu.

Datatronicin keskusteluketjussa näyttää saavan tilauskoodilla tietoa tilauksesta paremmin kuin sähköpostilla. Mielestäni tämä ei ole kuitenkaan hyvää palvelua, vaan hyvin toimiva verkkokauppias informoi asiakasta yllättävistä viivästyksistä proaktiivisesti ja vähintäänkin asiakkaan lähettämiin sähköpostitiedusteluihin pitäisi saada vastauksia ilman tilauskoodin postaamisella luotua julkista painetta.

Mielestäni järjestelmällisesti virheelliset toimitusajat tuotteille sekä täydellinen osaamattomuus hoitaa sähköpostiasiakaspalvelua ovat erittäin pahoja ongelmia. Onko tämä sellaista palvelua, joka täyttää io-techin virallisen yhteistyökumppanin laatuvaatimukset?

Ainakin tällä hetkellä kasauspalvelun kohdalla hyvin selvästi mainitaan 1-4 vko toimitusaika: 49,34 € | Tietokoneen kasauspalvelu

Tiedä sitten mitä siellä on sanottu tilaushetkellä...
 
Hyvää palveua ja nopeasti sieltä on ainakin itse saanut. Ei tosin konepaketteja, vaan yksittäisiä komponentteja. Kerran laitoin sähköpostin kautta tilauksen peruutuksen ja vastasivat varmaan ehkä noin tunnissa ja sanoivat laittavansa rahat takaisin. Sitten ihmettelin, että miksi ei näytä raha tulevan, niin olikin käynyt niin, että raha oli tullut niin nopeasti, etten huomannut, vaan ainoastaan ihmettelin, että miksi ei tule lisää. Datatronicin ketju nyt on mitä on, valittajat valittaa, hyvien kokemuksien omaavat ovat hiljaa.
 
Parin tonnin konepaketti kyseessä, etkä kuukauteen saa myyjään sähköpostilla yhteyttä. Miten tässä tulisi toimia?
A) Laittaa big boy pantsit jalkaan ja soittaa.
B) kirjoittaa kolmannen osapuolen foorumille asiasta anonyymisti.
uskon että vaihtoehto B) on järkevämpi ja edistää asiaa mallikkaasti. /s
 
Ainakin tällä hetkellä kasauspalvelun kohdalla hyvin selvästi mainitaan 1-4 vko toimitusaika: 49,34 € | Tietokoneen kasauspalvelu

Tiedä sitten mitä siellä on sanottu tilaushetkellä...
Tämä pitää paikkaansa ja tämä tieto on ollut siellä jo aiemmin. Tässä ei kuitenkaan varsinaisesti ole kyse siitä, että kasauksessa kestää paljon aikaa, vaan että komponenttien toimitusajat eivät pidä paikkaansa. Oma koneeni ei ole vielä edes kasauksessa (tilausseurannan mukaan) vaan siihen on odoteltu kuukausi osaa, jonka saatavuus oli 4-6 arkipäivää.

Datatronic kirjoitti myös 30.5.2025 näin:
Tällä hetkellä toimittamattomia tilauksia on varsin vähän eli varmaan alin määrä vuoteen. Kasausjonokin jo varsin lyhyt.
Sikäli ei pitäisi olla kasauksessa ruuhkaa ja pitkät toimitusajat johtuvat ongelmista komponenttitilausten kanssa.

Parin tonnin konepaketti kyseessä, etkä kuukauteen saa myyjään sähköpostilla yhteyttä. Miten tässä tulisi toimia?
A) Laittaa big boy pantsit jalkaan ja soittaa.
B) kirjoittaa kolmannen osapuolen foorumille asiasta anonyymisti.
uskon että vaihtoehto B) on järkevämpi ja edistää asiaa mallikkaasti. /s
Datatronic on niin nykyaikainen toimija, että kirjoittelee nettifoorumille. Sähköposteihin vastaaminen ei kuitenkaan onnistu ja se on vielä jotenkin asiakkaan vika. Olen tehnyt puhelinasiakaspalvelua eikä soittaminen ole minulle mikään ongelma. Samalla tiedän, että tämänkaltaisiin tiedusteluihin on yleensä helpompi vastata sähköpostilla, kun ei tarvitse puhelimessa tavata pitkiä tilauskoodeja ja myyjä voi myös rauhassa selvitellä järjestelmästä tilannetta.
 
Tämä pitää paikkaansa ja tämä tieto on ollut siellä jo aiemmin. Tässä ei kuitenkaan varsinaisesti ole kyse siitä, että kasauksessa kestää paljon aikaa, vaan että komponenttien toimitusajat eivät pidä paikkaansa. Oma koneeni ei ole vielä edes kasauksessa (tilausseurannan mukaan) vaan siihen on odoteltu kuukausi osaa, jonka saatavuus oli 4-6 arkipäivää.

Datatronic kirjoitti myös 30.5.2025 näin:

Sikäli ei pitäisi olla kasauksessa ruuhkaa ja pitkät toimitusajat johtuvat ongelmista komponenttitilausten kanssa.


Datatronic on niin nykyaikainen toimija, että kirjoittelee nettifoorumille. Sähköposteihin vastaaminen ei kuitenkaan onnistu ja se on vielä jotenkin asiakkaan vika. Olen tehnyt puhelinasiakaspalvelua eikä soittaminen ole minulle mikään ongelma. Samalla tiedän, että tämänkaltaisiin tiedusteluihin on yleensä helpompi vastata sähköpostilla, kun ei tarvitse puhelimessa tavata pitkiä tilauskoodeja ja myyjä voi myös rauhassa selvitellä järjestelmästä tilannetta.
Mistä tiedät onko viestisi mennyt edes perille asti? Jää johonkin spämmifiltteriin kiinni tai vastaavaa. Ei kauheen kova kiire ilmeisesti osilla ole, jos soittminen ei onnistu.
Voit toki koittaa vielä tehdä fcebook-kirjoituksen asiasta tai käydä kommentoimassa random youtube-videoon, niin ehkä asia etenee.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
279 346
Viestejä
4 802 003
Jäsenet
77 926
Uusin jäsen
Makite

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom