Digital Foundryn tekemän videon mukaan ero lämpötiloissa ei sinänsä ole kovin suuri. Kuulemma tuulettimet pyörii myös kovempaa, paha sanoa kuinka paljon kovempaa, mutta aika kovasti sais nostaa nopeutta että sen rupeais kuulemaan, muuten kohtalaisen hiljanen vehje kyseessä. Ainakin docked-tilassa, harvemmin tulee handheldinä pelattua.
Rajotukset todennäkösesti lyöty sen takia et akunkesto olis parempi, sillä se on jo vakiona kohtalaisen surkea pelistä riippuen. Handheldinä pystyi DQ11 pelailemaan sen 3-4h, mutta huomasin siinä 2D modessa grindatessa että vähemmän yllättäen siinä akunkesto on valehtelematta tuplat, johtunee varmaan siitä et tota pystyy about idlekelloilla pyörittelemään, todennäköisesti.
Muutenkin noi 60fps patchit yleensä joudutaan tekemään sillätavalla, että peli pyörii samoilla grafiikoilla ja resolla kun handheld tilassa, mutta kellot on nostettu. Tai no, eihän tossa ees oikeestaan kellotuksesta sinällänsä voi puhua, täysin vakionopeuksissa tolle sirulle vielä pysytään, mutta yleensä toi vaatii muutamat kompromissit graafisestikkin.
Mielenkiintosta kyllä nähdä miten tulevaisuudessa tulevat menettelemään asian kanssa. Tuleeko switchistä pro-malli samaan tyyliin kun nykykonsolit, vai tuleeko tehoero olemaan sen verran valtava et nähdään uus New 3DS keissi jossa tietyt pelit on pelattavissa vaan uudemmalla vehkeellä. Jälkimmäistä ite kyllä epäilen näillä myyntilukemilla, mutta kaikki kai on mahdollista. Pelikohtasesti noissa kelloissa on toki myös puljattavaa, ja muutama peli taitaa jo nostella kelloja switchin vakiolukemien yli tietyissä paikoissa (MK11 esimerkkinä). PSP:llä ainakin elinkaaren lopussa alko näkymään pelejä jotka salli vehkeen kellottamista suoraan pelin asetuksista akunkeston hinnalla, mikä vois ehkä olla kans yks ratkasu.