- Liittynyt
- 17.10.2016
- Viestejä
- 6 497
Meinasin postailla hieman samaa, että EU-maasta ostetun laitteen voi huollattaa maahantuojalla tai valmistajalla, mutta Nintendo (valmistaja) taitaa itse tarjota näille virallisesti vain 12kk takuuta ja konsoli oli ostettu 2018.Ei ole mitään väliä EU:n sisällä.
"![]()
Euroopan kuluttajakeskus Suomessa
Sivuiltamme löydät tietoa kuluttajan oikeuksista EU:ssa. Ota meihin yhteyttä, kun tarvitset neuvoja tai sovitteluapua maiden rajat ylittävään kauppaan liittyvissä ongelmissa.www.ecc.fi
Jos tavara on ostettu jostain muusta EU-maasta, kannattaa tarkistaa takuuehdot. Niissä mainitaan tuotteen takuuhuoltopisteet. Jos suomalaista huoltopistettä ei ole mainittu, kannattaa kääntyä suomalaisen maahantuojan puoleen. Kuluttajalla ei kuitenkaan ole välitöntä oikeutta saada takuuhuoltoa suomalaiselta maahantuojalta. Jos EU-alueelta ostetun tuotteen takuukorjaus ei hoidu maahantuojan kautta, voit tehdä valituksen tuotteen valmistajalle. Jos tuotteella on valmistajan takuu, valmistajan on huolehdittava siitä, että sen EU:n yhdessä jäsenvaltioissa myöntämä takuu on voimassa myös muissa jäsenvaltioissa.
"
Tällöin Amazonin (jälleenmyyjä) myöntämän 24kk takuun kohdalla pitäisi homma hoitaa heidän kauttaan. Kannattaa heidän tuestaan kysellä onnistuuko pelkän ohjaimen toimittaminen huoltoon.


