Fyysisen pelin hankkivien kuitenkin hyvä huomioida, että peli saattaa jopa vaatia patchin lähteäkseen edes päälle - näin oli esim. Paper Marion kanssa ja melko tuskaista oli ladata 3G-verkosta 300megan patchiä kun pelin reissuun ostin toivoen plug&play meininkiä.
Itse asiassa tämä on syy, miksi haluan odottaa vähän pidemmälle. Nintendolla on myös tapana päivittää pelikasettinsa eli fyysinen julkaisu myöhemmin ostettuna saattaa olla jo valmiiksi patchattu. Lisää esim. täällä:
List of Nintendo Switch cartridge revisions
Oikeastaan BotW:sta on olemassa "täydellinen" versio, jossa viimeisimmät pelipäivitykset tulevat jo pelikasetilla. Tämän lisäksi ainakin Japanissa julkaistu versio, jossa myös DLC:t on mukana, sisältää myöskin uusimmat pelipäivitykset. Paitsi, että ei tarvitse patcheja erikseen ladata, niin tämä on kiva myös sitä varten, jos haluaa pitkään tulevaisuuteen peleistä nauttia eShopin toimivuudesta huolimatta. On se kuitenkin huolestuttavaa, että Wii, Wii U ja DSi sekä 3DS eShopit ovat jo ajettu alas.
Tuskin tulen niin hirveästi pelailemaan muutenkaan, että kyllä kymmenen vuottakin pyörähtää hyvin, ennen kuin olen backlogiani ehtinyt pelata läpi. Toisin sanoen, ostan mieluiten nyt minua kiinnostavat pelit, parhaimmissa versioissaan mitä saatavilla, ja nautin niistä hamaan tappiin asti, pelkäämättä ettei sisältöä enää silloin ole saatavilla, kun haluan peliä pelata. Esim. vastikään aloitin Fire Emblem Fatesin ja... ellei olisi sitä Special Edition -julkaisua ostanut, ei valitettavasti sitä DLC-tarinaa pääse kokemaan (ilman piratismiin vajoamista).
Tämä on varsin paskaa, mutta nykypäivää kuitenkin. Ja kuten moni varmaan huomannut, Nintendo-peleissä hinta ei yleensä putoa ajan kanssa, vaan päinvastoin. Nimimerkillä aivan liikaa rahaa meni Super Paper Marioon, niin pääsee pelailemaan sitäkin nyt.
edit: Niin ja siis ei kaikki pelit saa päivityksiä pelikasetille. Vaihtelee pelistä toiseen. Ilmeisesti tuo Paper Mario: The Origami King edelleen fyysisenä julkaisuna tulee peliversion 1.0.0 kanssa eli päivitys on kuitenkin ladattava. No, ajan kanssa todennäköisesti nämä lataan sitten talteen ja modaan sen Switchin vasta sitten, josta kaikki patchit peleilleni löytyvät. Sitten ne voin ottaa talteen myöhempää käyttöä varten.