Yleinen Nintendo ketju (Switch 2, julkaisu 05.06.25)

Ainakin oma tilaus saapui juuri Tallinnaan. Jos se sieltä huomenna tulisi mutta en pidätä henkeäni
Kuin myös, heti puoli tuntia oman kyselyni jälkeen. Näinköhän oli päivittynyt sattumalta samoihin aikoihin vai oliko joku bitti jumissa heidän päässään.
Pahasti näyttää kyllä tällä menolla huomiselta, että päivän viivästys ennakoituun tulee.

On se nyt saakeli kun yhteensattumusten summana ennakkotilattu laite saadaan käsiin viikko julkaisun jälkeen. Paikallisesta Siwasta olisi varmaan jo löytynyt siitä appelsiinitäytekeksien vierestä tälle päivälle.

Jos / kun hommaan tämän niin alan viikkoa ennen spekuloimaan tuleekohan paketti ärrän vai kauppakeskuksen automaattiin ja menenkö hakemaan sen kävellen vai kuinka :p (oispa ollut seurantaketju)

Mutta aiheeseen, mites se nyt oli Kartin ja Zeldojen kanssa, pyöritteleekö telakan kautta natiivia 4K 60fps telkkuun vai onko pahasti fps kyykkäyksiä / reson pehmennystä?

Jos / kun hommaan tämän niin alan viikkoa ennen spekuloimaan tuleekohan paketti ärrän vai kauppakeskuksen automaattiin ja menenkö hakemaan sen kävellen vai kuinka :p (oispa ollut seurantaketju)

Mutta aiheeseen, mites se nyt oli Kartin ja Zeldojen kanssa, pyöritteleekö telakan kautta natiivia 4K 60fps telkkuun vai onko pahasti fps kyykkäyksiä / reson pehmennystä?
Pyörii hienosti! Itse en ole minkäänlaisia fps-kyykkyjä vielä huomannut. Näitä on ainakin Digital Foundry testannut ja todennut toimivan luvatun lailla. Kartissa tosin taitaa laskea fps 30:een, kun pelaajia on yli 2 split screeninä.

Telakka kyllä pukkaa 4K@60 pihalle, mutta Zeldojen resoluutiosta ei taida vielä tarkempaa analyysia olla, kovasti monet sanoisi olevan 1440p ja mahdollisuus, että olisi dynaaminen reso 1080-1440 välillä.
Hyvältähän tosin kaikki jopa 77" ruudulla näyttää verrattuna mitä Switch 1 tarjosi.

Mua tuossa hiiriohjauksessa karsastaa se että en mä itse useinkaan pöydän ääressä pelaa. Jos vehje ei sujuvasti sohvan pinnalla tai reiden päällä hiirenä pelaa niin voi jäädä vähälle käyttö.
Muuten voisi olla ihan hauskaa jossakin Borderlandissa tms käyttää hiiritoimintoa tarkkuuskiväärien yms kanssa. En tiedä kuinka kaukaa tuo hiiri ottaa kiinni, mutta jumaliste kun saisi ilmassa pitää ja tähdätä telkkariin, vähän vanhan NES-zapperin tyyliin.
Tuskin on kovin monella muullakaan pidemmän päälle kiinnostusta siihen. Nuo tuollaiset kamerat ovat juuri niitä tarvikkeita, joilla leikitään hetki ja sitten ne päätyvät kaappiin vuosikausiksi pölyttymään. Ihan mielenkiintoista nähdä, että tullaanko Switch 2:lla hiiriominaisuutta pidemmän päälle hyödyntämään missä määrin. Oma veikkaus on, että tuskin kovinkaan paljoa. Ihan jo siksi, että läheskään aina se kädessä oleva peliohjain ei ole joy-con, joten olisi ongelmallista rakentaa pelejä, jotka liiaksi nojaisivat hiiriohjaukseen.
Toimii muuten yllättävän hyvin ja tarkasti reiden päällä. Testailin sitä tuossa yksi päivä.
Ei tietenkään päätoimisena ohjaustoimintona yleisesti ottaen toimi valtaosalle peleistä, mutta näen erittäiin kätevänä lisänä esimerkiksi civilizationille tms. Kiva lisäominaisuus.

Onko kukaan täällä ostellut Hitman WOA Switch 2:lle? Hieman houkuttelisi tuo, mutta netistä löytyy kyllä niin ääripään kokemuksia etten tiedä ketä uskoa. Voipi olla, että sen verran vanha ja epäseksikäs porttaus ettei Digital Founrdyn väeltä löydy aikaa tuosta tehdä testiä.

Telakka kyllä pukkaa 4K@60 pihalle, mutta Zeldojen resoluutiosta ei taida vielä tarkempaa analyysia olla, kovasti monet sanoisi olevan 1440p ja mahdollisuus, että olisi dynaaminen reso 1080-1440 välillä.
Hyvältähän tosin kaikki jopa 77" ruudulla näyttää verrattuna mitä Switch 1 tarjosi.

Minä en ainakaan 65-tuumaisella TV:llä huomaa mitään eroa Zelda TotK:in Switch 2 editionin ja Switch-version välillä.

Minä en ainakaan 65-tuumaisella TV:llä huomaa mitään eroa Zelda TotK:in Switch 2 editionin ja Switch-version välillä.
Onhan noissa melkoinen ero, kuten pari viestiä ylempänä olevalla videollakin näkyy. Onko Switch 2 Edition päivitys varmasti asennettuna?
Resoluution ja tekstuuriparannusten lisäksi tietysti myös ruudunpäivitysnopeus paljon parempi.

Onhan noissa melkoinen ero, kuten pari viestiä ylempänä olevalla videollakin näkyy. Onko Switch 2 Edition päivitys varmasti asennettuna?
Resoluution ja tekstuuriparannusten lisäksi tietysti myös ruudunpäivitysnopeus paljon parempi.

On asennettu, tuli se "Switch 2 edition" lukemaan näytölle. Pitäisikö tuo nyt vielä laittaa vanha Switch-tulille ja katsoa uudelleen, mutta tosiaan nyt kun eilisen illaan tuota Switch 2 editionia pelasin, niin en kokenut että se olisi ollut yhtään sen kummempi kuin ennenkään.

On asennettu, tuli se "Switch 2 edition" lukemaan näytölle. Pitäisikö tuo nyt vielä laittaa vanha Switch-tulille ja katsoa uudelleen, mutta tosiaan nyt kun eilisen illaan tuota Switch 2 editionia pelasin, niin en kokenut että se olisi ollut yhtään sen kummempi kuin ennenkään.
Itse en myös usein huomaa näitä. Tuosta videostakin sai tarkentaa, että huomasin ja onhan se vähän tarkempi. Oon tosin kaveri kun pelasin n puoleenväliin witcher 3:sta pleikalla päivityksen jälkeen, jonka jälkeen kaveri totesi ettet pelaa muuten 60fps versiota :D oon jotenkin sokea noille tai tottunut pelaamaan niin monen näköistä peliä ettei fps nyt itselle ole mitenkään maata mullistava onko se 30 vai 60. Siksi itselle tuo päivitys ei ollut mikään "vau mikä uskomaton ero" ja siksi ei tule maksettua päivityksestäkään.

Tämä nyt ei ole mitenkään yleisenä kommenttina etteikö olisi parempi (onhan se). Itse vaan en noita huomaa hyvin.

Kannattaa myös varmistaa että TV:ssä ei ole mitään "motion interpolation" tms. sulavoitusefektiä kuvassa päällä. Jos TV:ssä on joku Gaming Mode tms., niin se kannattaa olla valittuna.

Interpolaatio voi tehdä Zeldojen 30/60 fps eron täysin huomaamattomaksi, mutta se myös aiheuttaa aina viivettä (input lag) peleihin.

Aattelin kanssa alkuun että ei taida onneksi olla ihan heti tarvetta muistikortille, mutta näköjään nää vain digitaaliset pelit kääntääkin kelkan aika nopeesti että tulee pakolliseks. Iso osa peleistä ennen ollu fyysisiä niin ei ole ollut ongelmaa, nyt ostin split fictionin ja sehän haukkas suoraan jonkun 70GB. Ei tuo defaultti 256 tuu kovin pitkälle näin riittämään. Mut onpa noitten isompien express -korttien saatavuus vielä vähän ankeeta ja kallista

Sinetti oli rikki täälläkin.

Amazon.de:n Nintendo kaupasta saaduissa tuotteissa ei ollut mitään sinetöinti tarroja.
Uuden pro kontrollerin tatit tuntuu kovin jäykiltä liikutella ensi alkuun. Itse konsolin ohjaimien tatitkin oli jonkin verran jäykempiä kuin muiden konsoleiden ohjaimissa. Nähtäväksi jää miten tottuu, jonkin verran oli vaikeuksia mario karttissa pelatessa nopeammissa kisaluokissa.

Kannattaa myös varmistaa että TV:ssä ei ole mitään "motion interpolation" tms. sulavoitusefektiä kuvassa päällä. Jos TV:ssä on joku Gaming Mode tms., niin se kannattaa olla valittuna.

Interpolaatio voi tehdä Zeldojen 30/60 fps eron täysin huomaamattomaksi, mutta se myös aiheuttaa aina viivettä (input lag) peleihin.

Thanks! TV:ssä oli näköjään elokuva-tila päällä :) Se jotenkin pehmensi kuvaa, niin ilmankos ei erottanut, että resoluutio olisi parantunut yhtään. Nyt rokkaa, kiitos :)

Aattelin kanssa alkuun että ei taida onneksi olla ihan heti tarvetta muistikortille, mutta näköjään nää vain digitaaliset pelit kääntääkin kelkan aika nopeesti että tulee pakolliseks. Iso osa peleistä ennen ollu fyysisiä niin ei ole ollut ongelmaa, nyt ostin split fictionin ja sehän haukkas suoraan jonkun 70GB. Ei tuo defaultti 256 tuu kovin pitkälle näin riittämään. Mut onpa noitten isompien express -korttien saatavuus vielä vähän ankeeta ja kallista

Sinetti oli rikki täälläkin.
Tuo Split Fiction lienee isoin peli tällä hetkellä. Oli siellä muitakin yli 50Gb mutta kyllä mä vielä koettaiain sinnitellä ilman korttia kun on aika suolaiset hinnat ja heikko saatavuus.
Se tippuuko hinta noissa vuoden sisään, paha sanoa. Voi hyvinkin olla että pysyvät hinnoissaan vielä pitkään.
Tietysti jos ylimääräistä paalua on päällä niin siitä vain, mutta itse kun katsoo että yhden Teran kortit joltain Lexarilta maksaa 250€ niin ei paljoa hampaita naurata.
Samaan aikaan jenkeissä näkyy miten Onn 512Gt kortit lähtee kaupan hyllyltä 60$ hintaan. Tietysti se että siellä taitaa verot olla erikseen päälle siinä kun meillä sisältyy hintaan, niin päästään varmaan lähemmäs todellisissa hinnoissa.

Thanks! TV:ssä oli näköjään elokuva-tila päällä :) Se jotenkin pehmensi kuvaa, niin ilmankos ei erottanut, että resoluutio olisi parantunut yhtään. Nyt rokkaa, kiitos :)
Joo, kaikki tommoset telkkarien ns. kuvanparannus-hommelit aina pois päältä pelien kanssa. Ja mielellään muussakin käytössä, mutta se taas on makuasia.

Kannattaa testata vaikka Lost woodsissa, jos ei huomaa mitään eroa, niin tosiaan kannattaa TV:n asetuksia alkaa tutkimaan. Sinne suuntasin itse ensimmäisenä ja onhan tuo ero todella merkittävä.

Natiseeko muilla tuo konsoli? Huomasin omasta lähtevän aika selkeää natinaa, jos painaa tuosta kickstandin kulman vierestä switch logon puolelta. Tuo oranssin sivustan kulma on ihan jämäkkä ja äänetön mutta sinisen puoli natisee suhteellisen voimakkaasti. Kickstand tuntuu tekevän samaa liikutettaessa. Muutoin on kyllä ihan jämäkän oloinen laite.
Ilmeisesti muilla ei vastaavaa kun ei tullut kommentteja? Mietin pitäisikö koittaa laittaa takuuseen vai elää tämän kanssa. Huomasin vielä sen, että viileänä konsoli ei tee tuota mutta mitä enemmän lämpenee niin sitä voimakkaammin natisee. Siksi ei tullut kiinnitettyä huomiota yhtään kun laitetta räpläsi paketin avaamisen yhteydessä. Takakansi tulee myös hieman ulospäin kehikosta tuolta natisevalta puolelta, kun kääntää kickstandin ihan päätyyn asti auki. Toinen puolikin joustaa vähän mutta ei yhtä paljoa.

OneDrive-linkki natinaa havainnollistavaan videoon: Switch-video

Ilmeisesti muilla ei vastaavaa kun ei tullut kommentteja? Mietin pitäisikö koittaa laittaa takuuseen vai elää tämän kanssa. Huomasin vielä sen, että viileänä konsoli ei tee tuota mutta mitä enemmän lämpenee niin sitä voimakkaammin natisee. Siksi ei tullut kiinnitettyä huomiota yhtään kun laitetta räpläsi paketin avaamisen yhteydessä. Takakansi tulee myös hieman ulospäin kehikosta tuolta natisevalta puolelta, kun kääntää kickstandin ihan päätyyn asti auki. Toinen puolikin joustaa vähän mutta ei yhtä paljoa.

Ihan kunnon kitinät kyllä. Voi olla että joku klipsi ei vain ole pohjassa asti, mutta enpä uskaltaisi itse lähteä painamaan jos se ei olekaan sitä.

Ota nyt ainakin yhteys Nintendon että pitääkö olla huolissaan vai kliksautatko itse.

Ei natise vastaavasti itsellä. Natiseeko jotenkin ns. normikäytössä? Itseäni ei toki haittaisikaan jos se natisisi kun se makaa pöydällä väärinpäin ja painaa tietystä kohtaa..😁

Piti ihan testata, niin oma ei natise kuorestaan eikä myöskään kick-stand.
Kansi ei liiku paikaltaan myöskään kick-standin ääriasennossa, joten olisikohan ruuvit jääneet vain kiristämättä (kick-standin alla on 2 ja pohjassa 2).
iFixitin kiteissä on ainakin tuo triwing ruuvipää, jos haluaa koittaa itse kiristellä.

Ei natise vastaavasti itsellä. Natiseeko jotenkin ns. normikäytössä? Itseäni ei toki haittaisikaan jos se natisisi kun se makaa pöydällä väärinpäin ja painaa tietystä kohtaa..😁
Korostuksena vielä, että omakin on viileänä äänetön ja ääntä tulee vasta lämmetessä. Tossa klipin aikana olin juuri lataillut alun pelipäivitykset yms. Natina on pahimmillaan aikalailla juuri siinä kohdassa, jossa sormenpäät lepäävät handheld käytössä. Jos ottaa vähän tiukempaa otetta, puristaa yhtään tai vaikka hetkeksi vapauttaa toisen puolen käden niin voi kuulla tuon normaalissa käytössä. Mikäli käyttää varoen niin sitten ei kovin herkästi ääntele. Mutta ei tuo tosiaan mitään erityisen kovaa painetta vaadi ja myös kickstandin liikuttelu tuottaa ääntä.

Ihan kunnon kitinät kyllä. Voi olla että joku klipsi ei vain ole pohjassa asti, mutta enpä uskaltaisi itse lähteä painamaan jos se ei olekaan sitä.

Ota nyt ainakin yhteys Nintendon että pitääkö olla huolissaan vai kliksautatko itse.
Jeps, ei kai se auta kuin kysellä sieltä suoraan.

Kansi ei liiku paikaltaan myöskään kick-standin ääriasennossa, joten olisikohan ruuvit jääneet vain kiristämättä (kick-standin alla on 2 ja pohjassa 2).
iFixitin kiteissä on ainakin tuo triwing ruuvipää, jos haluaa koittaa itse kiristellä.
Toivottavasti olisi vain löysät ruuvit. Tosin tuon toteamiseksi pitäisi laittaa rahaa tuollaiseen settiin vaikka se varmasti hyödyllinen olisi tulevaisuudessakin. Katsotaan mitä mieltä Nintendo on.

Viimeksi muokattu:
Korostuksena vielä, että omakin on viileänä äänetön ja ääntä tulee vasta lämmetessä. Tossa klipin aikana olin juuri lataillut pelipäivitykset yms. Tuo natina on pahimmillaan aikalailla juuri siinä kohdassa, jossa sormet lepäävät handheld käytössä. Jos ottaa vähän tiukempaa otetta, puristaa tai vaikka hetkeksi vapauttaa toisen puolen käden niin voi kuulla tuon käytössä. Mikäli käyttää varoen niin sitten ei kovin herkästi. Mutta ei tuo tosiaan mitään erityisen kovaa painetta vaadi ja myös kickstandin liikuttelu tuottaa ääntä.
Joo, itsellä erittäin laadukkaan ja jykevän tuntunen eikä pidä mitään ylimääräisiä ääniä. Kyselisin kyllä ehkä nintendolta tuosta

Taisi ekan Switchin kanssa olla aikanaan vastaavaa natinaa. Elin sen kanssa kun kone telakassa 90% ajasta.

Tuota triwingiä saa varmaan ihan Motonetistä ja Puuilosta halvalla. Mikäli oikein muistan.

Vieläkö jollain oli vapaata paikkaa Family Membershipissä? Kai sellaisen voisi ottaa niin pääsee Mario Karttia koittamaan verkossa. Konekin tosin vielä paketissa kun ei näytä näytönsuojia saavan mistään (monissa näyttää tulevan kaksi lasia, heitä viestiä jos haluat Turussa myydä ylimääräisen pois).

Tilasin suoraan nintendolta muistikortin ja suojakotelon. Jälkikäteen olen tyytyväinen, että en tilannut konsolia tuolta :) perjantaina paketti ollut suomessa, mutta ei vieläkään ole minulla. Pari kertaa käynyt seurannan mukaan ovella koputtamassa, mutta kuka nyt kotona olisi arkena yhdeksältä aamulla. Nyt näyttää seuranta, että viety postin palvelupisteeseen mutta "Lähetyksen vastaanottajan puhelinnumeroa ei ole saatu" jonka takia on vissiin sitten kirje lähetetty saapumisesta. Saas nähä monta päivää sen tulemisessa kestää :) Kai tuon jollain henkkareilla mahdollisesti saisi postista, mutta eipä onneksi ole kiire.

Pidän kyllä vähän erikoisena ettei tässä ole suomen kieltä valikkoihin valittavissa. Siis ainakaan Saksasta tulleessa, ei taida olla Bergsalan koneissakaan?

Tuli vastaan google sheet, jossa listattuna paljon miten S1 pelit pyörii S2:lla:

Kylläpäs harmitti kun en voinut filtteröidä. Olisi kiinnostanut: "Patch Type: Free Update"

Kun avaan Sheetin tuli virheilmoitus: "Some tools might be unavailable due to heavy traffic in this file."

Tuli laitettua 256GB muistikortti kiinni Switch2;seen. Youtube mukaan ei muistikortilta pelin lataaminen ole merkittävästi hitaampaa kuin laitteen muistista. Pitää antaa isompien pelien olla suoraan laitteen muistissa ja siirrellä pienemmät pelit muistikortille.

Päädytäänkö parin-kolmen vuoden sisällä samaan tilanteeseen kuin ykkösversion kanssa eli peleistä on karsittu karkkia ja silti ollaan <30fps. Vähän hopiumia saa siitä, että miten hyvin pelit vaan pyörii heittämällä uudella raudalla. Ehkä tulevaisuudessa voisi olla rautarevikka, jossa samalla arkkitehtuurilla on vain nopeammat piirit ilman varsinaista version päivitystä.
New Switch 2 XL? :thumbsup: Pitääkin alkaa jo laittamaan rahaa sukanvarteen. Toivottavasti siinä on OLED-näyttö.

e. Siis konsolissa. Sukkaan en kaipaa OLED-näyttöä.

Tässä vähän havainnollistusta vielä tuosta omasta kickstandista ja takapaneelin liikkumisesta sitä avattaessa. Ei tuo sinänsä paljoa jousta mutta odottaisi, että ei tekisi tuonkaan vertaa. Tai ainaskin ymmärsin, että siellä ei liiku käytännössä yhtään?

Esimerkki 1
Esimerkki 2

Viimeksi muokattu:
Tässä vähän havainnollistusta vielä tuosta omasta kickstandista. Ei tuo sinänsä paljoa jousta mutta odottaisi, että ei tekisi tuonkaan vertaa. Tai ainaskin ymmärsin, että siellä ei liiku käytännössä yhtään?

Esimerkki 1
Esimerkki 2
Kyllä tuossa omassakin toki kickstand hieman joustaa, koska on vain tuollainen ohut soiro, mutta natinaa ei kuulu kyllä ollenkaan.
Kokeilin myös hieman lämmittää konetta Mario Kartilla, mutta en saanut natisemaan.

Kyllä tuossa omassakin toki kickstand hieman joustaa, koska on vain tuollainen ohut soiro, mutta natinaa ei kuulu kyllä ollenkaan.
Kokeilin myös hieman lämmittää konetta Mario Kartilla, mutta en saanut natisemaan.
Kirjoitin hieman huonosti. Tarkoitin siis tuota Switchin takapaneelin joustamista tuossa kickstandin saranoiden kohdalla. Katsotaan mitä Nintendo vastaa.

Siirtyyhän muuten tuossa system transferissa vanhasta switchistä myös konsolin muut käyttäjät + niiden save datat uuteen laitteeseen?

Kovasti ostaminen houkuttelisi, mutta vanhojen pelien handheld laatu askarruttaa. Kuulemma blurria on. Minkälaisia kokemuksia löytyy?

Itsellä nykyisin Switch Oled ja pelaaminen 90% handheld. Pelailen etenkin DOS2, Witcher 3 ja Hollow knight, mutta uudetkin pelit kiinnostaa. Kahden konsolin taktiikalla ei kuitenkaan jaksaisi mennä.

Kovasti ostaminen houkuttelisi, mutta vanhojen pelien handheld laatu askarruttaa. Kuulemma blurria on. Minkälaisia kokemuksia löytyy?

Itsellä nykyisin Switch Oled ja pelaaminen 90% handheld. Pelailen etenkin DOS2, Witcher 3 ja Hollow knight, mutta uudetkin pelit kiinnostaa. Kahden konsolin taktiikalla ei kuitenkaan jaksaisi mennä.
Kyllähän tuo 720p -> 1080p upscaling varmasti vähän sumentaa kuvaa ellei erillistä S2 -päivitystä ole/tule. Omaa laitetta odotan tänään/huomenna saapuvaksi niin omia kokemuksia ei ole.

En tiedä Witcherin kanssa jaksavatko tehdä sille mitään, mutta koska sama peli on jo muilla konsoleilla niin ei se mahdoton ajatus ole että julkaisisivat päivityksen, kun CDPR on Nintendon kanssa hyvää pataa.

Tietysti sitten on tuleva Witcher 4, mahtaako tulla Switchille? Hollow Knight Silksong ainakin tulee. Jos nuo pelisarjana kiinnostavat niin taitaa olla S2 laitteena se lähin, ellet sitten pelaa jollakin muulla laitteella myös.

Jos pelissä on ollut käytössä dynaaminen resoluutio, niin Switch 2:lla taitaa suurin osa peleistä päästä skaalan maksimiin tai ainakin lähelle.
Tästä ei tosin juuri iloa ole, jos dynaamisen resoluution maksimi on lukittu esim. 720p, jolloin voi vain toivoa, että pelille tulee jossain kohtaa S2 päivitys.
Ruudunpäivitys myös silottuu tai lukitsemattoman nopeuden kohdalla päästään korkeammalle kuin S1:llä, latausnopeudet ovat myös pääosin nopeampia, mutta hieman pelistä riippuen ero voi olla suuri tai pieni.

YouTubesta löytyy jo paljon vertailuja S1 vs S2 hakemalla "switch 2 <pelin nimi>", esim. tässä vertailussa tuo Witcher 3 kyllä näyttää tarkemmalta:

Tänne saapui Saksan amazonilta mario kart paketti eilen. ehjänä hyvässä laatikossa vaihteeksi amazonin lähetys oli. Hyvin pelittää yhden illan nopeilla testauksilla. Saapa nähdä miten helposti vanha 1. oled kaupaksi menee kun kasoittain tietenkin näitä nyt myynnissä muillakin. Hyvin näytti olevan switch 2 myyynnissä ainakin gigantilla ja kärkkäisellä kun toissa päivänä bongasin.

Tosiaan tuo Witcher 3 tuntuu olevan lukittu 30fps Switch 2:lla ilman mitään virallisia päivityksiä - tai ainakin Digital Foundryn pikaisen testin perusteella

Tuli sorruttua ja haettua lähialueen Prisman hyllystä viimeinen S2 Pro Controller hintaan 109 euroa 💰

Muutamia mietteitä Mario Kart World onlinesta noin 15h pelaamisen jälkeen.
  • 24 pelaajaa tekee kisoista aikamoisen kaaoksen. Alkuun toki ihan hauskaa.
  • Älytön kuminauhaefekti. Helposti saattaa viimeisessä mutkassa tippua kärkisijoilta viimeiseksi koska hännillä olevana saa parhaita itemeita. Sieltä tulee erinäisiä ammuksia niskaan ja lisäksi turboilla yms. muut ajavat ohi. Ensimmäisellä sijalla ei oikeastaan kannata pyrkiä olla kuin vasta maaliviivalla.
  • Knockout tourissa erittäin kivaa ajaa pienemmällä porukalla jos pääsee 8 tai 4 parhaan joukkoon. Toivottavasti jatkossa tulee esim 4, 8 tai 12 pelaajan kisoja.
  • Youtubesta katsonut 6 vs 6 ryhmäkisaa. Tämä olisi varmasti parasta mitä on tarjolla mutta vaatii toki aikaa ja vaivaa järjestää yms.

• Älytön kuminauhaefekti. Helposti saattaa viimeisessä mutkassa tippua kärkisijoilta viimeiseksi koska hännillä olevana saa parhaita itemeita. Sieltä tulee erinäisiä ammuksia niskaan ja lisäksi turboilla yms. muut ajavat ohi. Ensimmäisellä sijalla ei oikeastaan kannata pyrkiä olla kuin vasta maaliviivalla.
Tästä oli maininta jossakin tuubikanavalla. Kuulemma porukka testaillut tätä ja tulivat päätökseen että tuossa on dynaaminen vaikeustaso. Kuulemma oma driftaamisen määrä vaikuttaa siihen mitä lamaa muut saavat. Vähemmän driftiä niin kuulemma on helpompi kisa itselle.

Statistiikka

Viestiketjuista
279 594
Jäsenet
77 956
Uusin jäsen
HapanMuffinssi

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom