Yleinen Nintendo ketju (Switch 2, julkaisu 05.06.25)

Mutta eihän antiikkisessa steam deckissä ainakaan tehoa ole enempää kuin Switchissä

Ihan yhtä vanhaa rautaa Switch 2 sisältää, mutta eri valmistajilta / eri arkkitehtuurilla. Ei ole vielä tullut eikä varmaan hetkeen tulekaan kunnon reilua vertailua laitteiden välillä, mutta karkeasti on arvioitu (ja benchmarkattu vastaavilla laitteilla) että Steam Deck vie raa'assa prosessoritehossa, Switchillä saattaa olla lievä etu GPU puolella. Ei laitteet mahdottoman kaukana toisistaan ole tehojen puolesta.

Toki esim. Cyberpunkilla on yritetty tehdä vertailuja, mutta se ei kerro enää puhtaasta raudan suorituskyvystä. Ja samaan hengenvetoon voi myös todeta, että puhdas raudan suorituskyky on nykypäivänä muutenkin menettänyt merkitystä peleissä ja tietenkin erityisesti mobiili/kannettavissa laitteissa.

Huhhuh taas mitä vääntöä näytön metriikoista. Tähän asti olin tai olen edelleen täysin tyytyväinen mitä tulee itse näyttöön ja pelikokemukseen, oikein sulavalta näyttää ja hienolta kun tuota MKW:dia painaa menemään. Itsellenikään ole mitään merkitystä noilla metriikoilla. Se ketä on huolissaan noista, kannattaa mennä ja kokeilla ko laitetta ja sanoa sitten vasta.

Joo, oli asiaakin. Harmillisesti ei toiminut/yhteensopinut Switch2:ssa Belkinin usb hubi, jonka kytkin suoraan Switch2 usb c porttiin, hubiin hdmi johto ja virtalähde kiinni ja edelleen tv:hen. Ei wörkännyt, ainoastaan latasi akkua tuon läpi, kuva ei mennyt. Ei suuri pettymys mutta olisi ollut kivempi pelata vaimon kanssa MKW:n split screeniä isommasta töllöstä. Onko joku ehkä onnistunut löytämään jonkun muun "dock":n kuin Switch2 oman? :):thumbsup:

Ei toi näyttö nyt ehkä ihan oledin veroinen ole, mutta vanhaan verrattuna vähän isompi, parempi reso ja kaikki pyörii huomattavasti sulavammin. Latausajat myös lyhyempiä niin ei tässä kovin paljoa voi valittaa. Hintaa voinee kompensoida sillä mitä saa sitten kun vanhan saa myytyä pois.
HDR:n sain toimimaan melko vanhalla Samsungin 4k töllöllä, mutta vain testimielessä kun pääasiallinen käyttö on handheld tai sitten 1440p tietokonenäytön kanssa. 120hz moodia en saanut toimimaan kummassakaan, mutta kyllä toi 60hz näissä riittää kun silmä on tottunut vanhalla switchilla puolet pienempiin lukemiin.

Joo, oli asiaakin. Harmillisesti ei toiminut/yhteensopinut Switch2:ssa Belkinin usb hubi, jonka kytkin suoraan Switch2 usb c porttiin, hubiin hdmi johto ja virtalähde kiinni ja edelleen tv:hen. Ei wörkännyt, ainoastaan latasi akkua tuon läpi, kuva ei mennyt. Ei suuri pettymys mutta olisi ollut kivempi pelata vaimon kanssa MKW:n split screeniä isommasta töllöstä. Onko joku ehkä onnistunut löytämään jonkun muun "dock":n kuin Switch2 oman? :):thumbsup:
Ei taida olla tällä haavaa, koska, ykkösen telakasta poiketen, kakkosen telakassa tehdään kuvankäsittelyä.

Sen verran mukavaa oli noiden näytönsuojienkin kanssa, että ei tulisi mieleenkään enää mitään muita kelmuja alkaa konsoliin virittämään.

Huhhuh taas mitä vääntöä näytön metriikoista. Tähän asti olin tai olen edelleen täysin tyytyväinen mitä tulee itse näyttöön ja pelikokemukseen, oikein sulavalta näyttää ja hienolta kun tuota MKW:dia painaa menemään. Itsellenikään ole mitään merkitystä noilla metriikoilla. Se ketä on huolissaan noista, kannattaa mennä ja kokeilla ko laitetta ja sanoa sitten vasta.

Juuri nyt tuli FB:ssä vastaan tällainen. Porukka kommenteissa ihmetteli että mahtaako rikkoa laitteen. Käyttäjä itse kommentoi ettei vielä ole rikki ja että ulos tuleva laatu on hänen silmäänsä vastaava alkuperäisen kanssa.

Screenshot_20250702-071007.png

Screenshot_20250702-071032.png

Eikö ykkös switchin kanssa ollu joku dock joka ainakin pitemmällä aikavälillä hajoitti switchin? Tästä on toki vuosia aikaa kun asiasta olin lukenut.

Kotiutui Switch 2 tänne myös eilen. Täytyy nostaa taas hattua verkkiksen Wolt-kuljetuksille - samana päivänä ja halvemmalla kuin postitus. Laadukkaan oloinen laite kaikin puolin ja system transfer meni läpi helposti. TV:n HDR asetusten säätöä seuraavaksi, näytönsuojat skippaan.

Tuosta HDR:ästä. Pidättekö päällä vai pois? Redditissä oli paljon keskustelua miten näyttää ns luonnottomalta jotkin pelit HDR päällä. BOTW ainakin yksi mikä omaan makuun liian kirkas. Koitin säätää switchi asetuksista HGIG telkussa päällä ja en saanut kyllä kuvasta parempaa kun ilman HDR:ää.
Mario Kart Worldissä en nähnyt säätömahdollisuuksia tuon suhteen ellet nappaa kokonaan pois.

Itsellä ei ole HDR-tukea näköjään TV:ssä, niin en ole päässyt kokeilemaan. Mutta jotenkin mitä olen lukenut, niin tuntuu jotenkin järjettömältä touhulta, että on keksitty jokin kuvanparannushomma, joka vaatii tohtorin tutkinnon että sen saa säädettyä hyväksi :)

Testailin lyhyesti HDR:ää ja ei siinä niin mullistavaa eroa ollut että sen takia siirtyisin pelaamaan telkkarin kautta kun nykyisellään käytän pc:n näyttöä jossa HDR:ää ei ole. Ehkä se jollain tosi hyvällä telkkarilla näyttää selvästi paremmalta kunhan saa säädöt kohdilleen, mutta on siinä varmaan säätämistä.
Minulla ei tosin ole OLED-töllöä, sellaisella varmaan saa paremmin hyödyt esiin(?)

Itsellä kuva näytti vakioasetuksilla HDR päällä ihan hyvältä LG C1 oledissa. Siinä ja siinä jaksanko edes lähteä hienosäätämään noiden ohjeiden mukaan. Zeldassa pelintekijöiden valitsema visuaalinen tyyli on yleisesti ’haalea’ ja sille ei paljon voi tehdä…

Huomasin että reilun viikon jälkeen tilaus vielä "processing" -tilassa, lähtikö muilla liikkeelle? Piti kyllä olla varastossa olevaa tavaraa ja mielestäni tilauksen yhteydessä oli vielä joku yllättävän lyhyt - olikohan 2-3 päivää - toimitusaika mainittu.
Itse kun tilasin konsolin niin oli toista viikkoa tuossa processing tilassa.... Tasan kaksi viikkoa meni siihen, että tilauksesta oli konsoli hyppysissä.

Huomasin että reilun viikon jälkeen tilaus vielä "processing" -tilassa, lähtikö muilla liikkeelle? Piti kyllä olla varastossa olevaa tavaraa ja mielestäni tilauksen yhteydessä oli vielä joku yllättävän lyhyt - olikohan 2-3 päivää - toimitusaika mainittu.
Ennen tuon postausta kun oman tilauksen laitoin, niin maanantai aamuna Postnord kiikutti ovelle.
Jos on tuo Postnordin appi puhelimessa, niin pitäisi sinne tulla automaattisesti tieto paketin liikkeistä, alkumatka oli DPD:n liikuttamana.

Statistiikka

Viestiketjuista
281 161
Jäsenet
78 206
Uusin jäsen
Synnitystalkoot

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom