Yleiskoneet

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Fox-x
  • Aloitettu Aloitettu
Ei Artisania kannata tuollaisella hinnalla ostaa, osta mielummin käytetty Assistent tai vaikka Kenwood (molempia saa kympeillä torista).

Olin ostamassa Ankarsurmia, mutta tänä vuonna tosiaan 100 euroa enemmän kuin viime vuonna.

Kitchen Aid Artisania saa tosin 350e.

Olisko tuo perushyvä laite pizzatainunoiden, leipien, pullan yms. petuskauran vaivaamiseen? Olisiko Wilfan probaker käyttökokemukselta niin paljon miellyttävämpi laite että voisi sitäkin harkita?

Käytössä oli 80-luvun Philips kunnes nylon ratas petti vihdoin melkein 40 vuoden käytön jälkeen.
Itse vaihdoin Kitchenaid Artisanin ensin Ankarsrumiin ja nyt siis Wilfa Probaker. Sattui olemaan Powerissa hiukan normihintaa halvemmalla ja sähköpostin -10% alennuksella ei jäänyt paljoa välirahaa Ankarsrumin myi pois. Tuosta ei ole enää seuraava steppi täysveriseen spiraalimikseriin, mutta nuo on tolkuttoman kolhoja kapineita pieneen keittiöön ja irroitettavalla kulholla lisäksi hinnakkaita.
Probakerilla ei tarvitse vahtia vieressä kuten KA ja Ankarsrum. Taikina ei kiipeä mihinkään koukkuun, eikä rullan etäisyyttä tarvitse säätää, eikä jätä reunoille jauhoja/keskeneräistä taikinaa. Tein usein mieluummin käsin kuin noilla kahdella.

Olin ostamassa Ankarsurmia, mutta tänä vuonna tosiaan 100 euroa enemmän kuin viime vuonna.

Kitchen Aid Artisania saa tosin 350e.

Olisko tuo perushyvä laite pizzatainunoiden, leipien, pullan yms. petuskauran vaivaamiseen? Olisiko Wilfan probaker käyttökokemukselta niin paljon miellyttävämpi laite että voisi sitäkin harkita?

Käytössä oli 80-luvun Philips kunnes nylon ratas petti vihdoin melkein 40 vuoden käytön jälkeen.
Itse vaihdoin hiljattain pois Artisanista juuri koska oli niin aneeminen taikinanvaivauksen suhteen. Joku puolen litran (nestettä) pullataikina saa koneen hikoilemaan tuskasta. Ja jos teet yhtään mitään muuta kuin märkää liisteriä niin tuskailun lisäksi alkaa sitten se taikina myös kiipeämään ylös koukkua pitkin jossain vaiheessa kun jauhoja ""liikaa"", eikä taikina enää muutenkaan siinä vaiheessa vaivaudu kunnolla kun pitkälti koukussa roikkumassa ja hädin tuskin koskee seiniä.

KA ihan OK jos harrastat enemmän jotain kakkuja pikkuleipiä ja sensellaista, mutta ei tuolla pizzataikinaa saa aikaiseksi jos et ala puoli-käsin hommaa tekemään, milloin siitä koneen käytöstä menee omasta mielestä vähän pointti.

Jos tarkoitat Philips Ahkeraa, niin netin kauppapaikolla löytyy halvalla jopa kokonaisia settejä. KitchenAidissa taas on semmonen kumma ominaisuus, että laitteen sisällä on rasvaa rattaiden yms. voiteluun ja se rasva pitäisi vaihtaa silloin tällöin, muuten se alkaa valua ulos. Youtuvessa on aiheesta videoita.

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
292 553
Jäsenet
80 301
Uusin jäsen
yksisilmämuna

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom