- Liittynyt
- 03.05.2018
- Viestejä
- 3 676
39900€ karvalakki ja isommat varusteet 59900€ asti.Saataville tulee 180 heppainen ilman mitään hybridijuttuja. Tähän vielä se 7v/150tkm takuu ja joku järjellinen hinta niin......
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Hyvää joulua!
Osallistu io-techin piparikakkutalokilpailuun 2025 Linkki osallistumisketjuun >>>
SER-huutokaupat hyväntekeväisyyteen käynnissä! Linkki huutokauppaan >>>
39900€ karvalakki ja isommat varusteet 59900€ asti.Saataville tulee 180 heppainen ilman mitään hybridijuttuja. Tähän vielä se 7v/150tkm takuu ja joku järjellinen hinta niin......
Mäkin olen lukenut tuota juttua vaikka kuinka monesti että saako todellakin BENSA koneella.@338lm hoplaa! Onko toi POLTTIS MALLI? Tästä en ollut tietoinen. Juur viikonlopulla katsoin noi sähkövehkeen hintahaarukat.
39900€ karvalakki ja isommat varusteet 59900€ asti.
Mistähän juontaa juurensa tämä ilmiö, että esim. Youtube on täynnä tällaisia fake-videoita autoista:
Linkki: https://www.youtube.com/watch?v=xpzOAl8uUM0
Eli jonkun itse AI:lla tai jollain muulla työkalulla kyhäilemä auto, jolla ei ole mitään tekemistä sen auton kanssa, mikä se väittää olevansa. Ja miksi helvetissä Youtube ei puutu näihin?
Miksi puuttuisi, noitahan katsellaan ja Google saa myytyä mainoksia sekaan?Eli jonkun itse AI:lla tai jollain muulla työkalulla kyhäilemä auto, jolla ei ole mitään tekemistä sen auton kanssa, mikä se väittää olevansa. Ja miksi helvetissä Youtube ei puutu näihin?
Miksi puuttuisi, noitahan katsellaan ja Google saa myytyä mainoksia sekaan?
Eikö tuolla perusteella pitäisi poistaa sitten esim kaikki salaliitto, ufo ja uskis kanavat?Jotenkin olettaisin että tahalliset valeuutiset poistettaisiin tai edes flägättäisiin jotenkin.
Ja noitahan katsellaan vain siksi, koska ihmisiä huijataan katsomaan niitä valehtelemalla että ne olisivat oikeita autoja. Mielestäni Youtuben pitäisi poistaa noita julkaisevilta tunnukset ja jättää mainostulot tilittämättä.
Eikö tuolla perusteella pitäisi poistaa sitten esim kaikki salaliitto, ufo ja uskis kanavat?
Nuo on vähän eri asia, kun ne eivät väitä olevansa jotain mitä ne eivät ole. Mutta nämä autovideot, joista puhun, ovat suoraa valhetta, sillä ne väittävät videon olevan jostain autosta, joka oikeastikin on olemassa, mutta video onkin AI:lla tehty fakevideo.
Eli ajatellaan vaikka että joku tekisi videon, jossa on AI:lla luotu hahmo ja sen väitettäisiin olevan sinä. Olet varmaan samaa mieltä, että se tulisi kieltää?
Auton ostaminen. Paljon kun autostadiumia ja muita autofoorumeita lueskelut niin porukka ostelee tosi paljon uusia autoja. "Juuri tilasin tämän ja kolmen vuoden päästä katsotaan uutta" Jos nyt jätetään pois työsuhdeautot niin millainen himmeli noissa on takana?
Jos sanotaan, että uusi auto maksaa 40-60 tonnia niin maksaako jengi näitä jollain lease sopimuksella vai ottavat 5v lainan ja kun loppuerä tulee niin myyvät pois ja ostavat uuden vai miten on oikeasti varaa tälläisiin? Edes vähän paremmin keskituloisia tienaavilla ei voi nopeasti olla heittää käteistä kymmeniä tuhansia kolmen-viiden vuoden välein.
Te jotka tilaatte auton uutena itselle, miten hoidatte rahoituspuolen? Kysyn ihan tosissani kun tässä vajaa 5t kuussa tienaavana tehdään laskelmia 20t käytetystä autosta, että miten rahoitetaan loppu järkevästi vaihtoauton jälkeen.
Kyllä se nyrkkisääntö, että noin 40-60t€ auton hinta laskee puoleen neljässä-viidessä vuodessa tyypillisillä kilometreillä (20-30tkm/v) tuntuu pitävän aika hyvin paikkansa.Ei kai auton hinta nyt laske kymmeniä tuhansia tuon hintaluokan autoissa kolmessa - viidessä vuodessa.
Kyllä se nyrkkisääntö, että noin 40-60t€ auton hinta laskee puoleen neljässä-viidessä vuodessa tyypillisillä kilometreillä (20-30tkm/v) tuntuu pitävän aika hyvin paikkansa.
Myynnissä on aika paljon 5v/100tkm ajettuja autoja? Tosin tuossa helposti tuleee vääristymä, jos etsii autoa siinä kokoluokassa jossa on myös eniten ajoa.Voi hyvinkin pitää paikkansa. Mutta mistä tuo tyypillinen ajokilometri vuodessa on saatu? kuulostaa melko paljolta, ainakin normaali ajossa. muualla on paljon vähemmän vuotuisia kilometrejä kuin 20-30tkm. Ja puhuttiin myös kolmesta vuodesta, paljon auton arvo alenee silloin 15tkm/vuosi ajolla?
![]()
Tieliikenteen ajokilometreissä edelleen hienoista kasvua | Tieto&trendit
Suomalaiset liikkuvat edelleen pääasiassa fossiilisilla polttoaineilla kulkevilla henkilöautoilla. Vuonna 2018 Suomessa rekisteröidyillä henkilöautoilla ajettiin 40 718 miljoonaa kilometriä, mikä oli 0,3 prosenttia enemmän kuin vuonna 2017.stat.fi
Juuri ostimme vm 2020 auton ja reilut 50tkm oli mittarissa. vanhassa 2013 autossa oli 215tkm. nyt saa lyhentää alle 300€/kk. vanhaa piti korjata taas esim viime vuonna 1500€:llä normaalien huoltojen lisäksi. Ja täytyy sanoa että sen 300€/kk maksaa mielellään koska ajomukavuus ynnä kaikki muu parani kertaheitolla niin reilusti kun on tekniikka kehittynyt ja mallikin paremmin varusteltu.Myynnissä on aika paljon 5v/100tkm ajettuja autoja? Tosin tuossa helposti tuleee vääristymä, jos etsii autoa siinä kokoluokassa jossa on myös eniten ajoa.
Kaikkien autojen keskimääräinen ajomäärähän on jotain vajaa 15tkm vuodessa, mutta yleisesti vanhemmilla ja pienemmillä autoilla ajetaan vähemmän, ja eniten ajokilometrjejä tulee juuri uusiin autoihin.
Sinänsä tuollainen 500-800e/kk on sellainen summa jonka moni on valmis kuussa autostaan maksamaan, josta tulee 3v vaihtosyklillä 18-28k€..
Käytännössähän se mitä juuri perskohtaisesti joutuu ajamisesta maksamaan, johtuu aika monesta muuttujasta, tärkeimpinä sen vaihdokin haluttavuus, sen uuden auton tarjonta/kysyntä, sekä myös neuvottelutaidoilla on myös jonkinlainen rooli.. tai niiden puutteella.
Juuri ostimme vm 2020 auton ja reilut 50tkm oli mittarissa. vanhassa 2013 autossa oli 215tkm. nyt saa lyhentää alle 300€/kk. vanhaa piti korjata taas esim viime vuonna 1500€:llä normaalien huoltojen lisäksi. Ja täytyy sanoa että sen 300€/kk maksaa mielellään koska ajomukavuus ynnä kaikki muu parani kertaheitolla niin reilusti kun on tekniikka kehittynyt ja mallikin paremmin varusteltu.
Normaaleista perheautoista, berlingoista.Mistä autoista tässä on kyse?
Auton ostaminen. Paljon kun autostadiumia ja muita autofoorumeita lueskelut niin porukka ostelee tosi paljon uusia autoja. "Juuri tilasin tämän ja kolmen vuoden päästä katsotaan uutta" Jos nyt jätetään pois työsuhdeautot niin millainen himmeli noissa on takana?
Jos sanotaan, että uusi auto maksaa 40-60 tonnia niin maksaako jengi näitä jollain lease sopimuksella vai ottavat 5v lainan ja kun loppuerä tulee niin myyvät pois ja ostavat uuden vai miten on oikeasti varaa tälläisiin? Edes vähän paremmin keskituloisia tienaavilla ei voi nopeasti olla heittää käteistä kymmeniä tuhansia kolmen-viiden vuoden välein.
Te jotka tilaatte auton uutena itselle, miten hoidatte rahoituspuolen? Kysyn ihan tosissani kun tässä vajaa 5t kuussa tienaavana tehdään laskelmia 20t käytetystä autosta, että miten rahoitetaan loppu järkevästi vaihtoauton jälkeen.
Mielenkiintoinen. Itselle kyseinen kuvio olisi aivan liian riskialtis, kallis ja monta 'what if' skenaarioita.Itse ostin juuri 60t auton 100% rahoituksella ( Tesla Y), ilman käsirahaa, 0% korko. 60kk rahoitus ja reilu 20t jämäri
Maksan autoa n. 600€/kk niin kauan että arvo kattaa loppuvelan eli oletettavasti about 5v
Loppuerää en missään tapauksessa tule koskaan säästöistä maksamaan, worst case otan vakuudellisen kulutusluoton pankista 2-3% korolla
Sama systeemi ollut kolmessa edellisessä autossa, pitoajat 2,5 - 4 vuotta. En koe että arvonalenemalla on merkitystä kun maksan autosta aina saman summan joka kk, eli ikäänkuin Leasing.
Mielenkiintoinen. Itselle kyseinen kuvio olisi aivan liian riskialtis, kallis ja monta 'what if' skenaarioita.
-Oletko joskus joutunut myymään siten, ettei auton arvo kattaisi loppuvelkaa?
-Auto varmasti ekat pari vuotta huoltovapaa, yksi kaksi määräaikaishuoltoa tuohon tulee kys ajanjaksolla?
Nollakorko toki kiva juttu ja ainakin käytettyihin ollut hankala löytää tuollaista. Sinun kuviossa toki uudella autolla ajaminen on varmaan se mistä maksaakin.
Esimerkiksi Autostadiumilla näyttäisi olevan reilut 4000 käyttäjää. Sen perusteella ei kannata vielä olettaa, että ”kaikki” ostelevat uusia autoja tuosta noin. Tapahtuu sellainen foorumikupla-ilmiö, joka ei välttämättä vastaa todellisuutta. Samalla lailla tätä foorumia lueskellessa tulee olo, että ”kaikilla” on viimeisen päälle pelit ja pensselit mitä tietotekniikkaan tulee, koska pieni ja aktiivinen joukko kirjoittelee yhteisestä harrastuksestaan/mielenkiinnon kohteestaan.Auton ostaminen. Paljon kun autostadiumia ja muita autofoorumeita lueskelut niin porukka ostelee tosi paljon uusia autoja. "Juuri tilasin tämän ja kolmen vuoden päästä katsotaan uutta" Jos nyt jätetään pois työsuhdeautot niin millainen himmeli noissa on takana?
Jos sanotaan, että uusi auto maksaa 40-60 tonnia niin maksaako jengi näitä jollain lease sopimuksella vai ottavat 5v lainan ja kun loppuerä tulee niin myyvät pois ja ostavat uuden vai miten on oikeasti varaa tälläisiin? Edes vähän paremmin keskituloisia tienaavilla ei voi nopeasti olla heittää käteistä kymmeniä tuhansia kolmen-viiden vuoden välein.
Te jotka tilaatte auton uutena itselle, miten hoidatte rahoituspuolen? Kysyn ihan tosissani kun tässä vajaa 5t kuussa tienaavana tehdään laskelmia 20t käytetystä autosta, että miten rahoitetaan loppu järkevästi vaihtoauton jälkeen.
En kyllä pysty käsittämään tuollaista ajattelua. Arvonalenemahan on melkein ainoa kulu joka sulle tuolla tavalla tulee, joten luulisi että nimenomaan se kiinnostaisi?Sama systeemi ollut kolmessa edellisessä autossa, pitoajat 2,5 - 4 vuotta. En koe että arvonalenemalla on merkitystä kun maksan autosta aina saman summan joka kk, eli ikäänkuin Leasing.
Eikä tule, maksan autoa 600€/kk ja pitoaika joustaa. Ennen pitkää lainaa on vähemmän kuin auton arvo. Ihan yksi ja hailee paljonko arvo tippuu ekana vuotena kun en ole myymässä ekan vuoden jälkeenEn kyllä pysty käsittämään tuollaista ajattelua. Arvonalenemahan on melkein ainoa kulu joka sulle tuolla tavalla tulee, joten luulisi että nimenomaan se kiinnostaisi?
Liisari tuo just ei ole, koska sinä kannat riskin siitä arvon alenemisesta...
Mikset ole kiinnostunut myöskään siitä, että onko 5v päästä arvoa 15k vai 30k? Mä en tiedä kuinka rahoissasi olet, mutta aika monelle tuollainen 15k ero on aika merkittävä rahamäärä.Eikä tule, maksan autoa 600€/kk ja pitoaika joustaa. Ennen pitkää lainaa on vähemmän kuin auton arvo. Ihan yksi ja hailee paljonko arvo tippuu ekana vuotena kun en ole myymässä ekan vuoden jälkeen
Käytännössä kaikkien autojen arvo ~about puolittuu tyyliin 3-4v aikana, eikä merkillä edes ole ihan hirveästi merkitystä. Jos kilsoja tulee paljon, niin sitten laskee enemmän, mutta kyllä uudesta Toyotastakin lähtee se ~15-20% vuodessa.Oman käsitykseni mukaan tuollaisen uuden Teslan eka vuosi maksaa n. 10-15 000 euroa. En haluaisi maksaa moista summaa uudesta autosta, mutta vaikka 2v vanhana, niin tilanne olisikin täysin eri. Jokin muu on maksanut ne kalleimmat kilometrit ja takuu on vielä voimassa.
Tämä lauseenparsi on kyllä ihan malliesimerkki joihin törmään päivittäin kun näiden velka-asioiden kanssa koitetaan keksiä ratkaisuja.Eikä tule, maksan autoa 600€/kk ja pitoaika joustaa. Ennen pitkää lainaa on vähemmän kuin auton arvo. Ihan yksi ja hailee paljonko arvo tippuu ekana vuotena kun en ole myymässä ekan vuoden jälkeen
Katsoin nettiautosta enintään 100 tkm ajettuja 2016 Auris hybrid farkkuja, niin halvimmat pyynnit olivat 17,5k. Jos tuo tarkoittaa, että arvo olisi 15-16k, niin se on edelleen reilu puolet vs. uutena maksamani 30k, mikä sisälsi Comfort-, safety- ja plus-paketit, suojalistoja, kumimatot, metallivärin, moottorilämmittimen, sisähaaran, defa-slim-sisälämmittimen, Goodyear 16" kesäkumit, Nokian 16" kitkat ja 8 kpl Toyota 16"-aluvanteet. Espoossa olisi maksanut 31k, mutta hain kauempaa. Espoostakin ostettuna arvo olisi vasta puolittunut, vaikka auto täyttää parin kuukauden päästä jo 10 v, eli ainakaan vähän ajavan Toyota ei todellakaan puolita arvoaan 3-4 vuodessa.Käytännössä kaikkien autojen arvo ~about puolittuu tyyliin 3-4v aikana, eikä merkillä edes ole ihan hirveästi merkitystä. Jos kilsoja tulee paljon, niin sitten laskee enemmän, mutta kyllä uudesta Toyotastakin lähtee se ~15-20% vuodessa.
Suomi on kyllä hieman erikoinen käytettyjen markkina ja Toyotat taitavat olla vielä se poikkeuksen lisäpoikkeus. Suomessa ylipäätään käytetyt pitävät arvonsa poikkeuksellisen hyvin ja Toyota on vielä merkkinä se jakauman häntä, ainakin noiden "perusmallien" osalta.Katsoin nettiautosta enintään 100 tkm ajettuja 2016 Auris hybrid farkkuja, niin halvimmat pyynnit olivat 17,5k. Jos tuo tarkoittaa, että arvo olisi 15-16k, niin se on edelleen reilu puolet vs. uutena maksamani 30k, mikä sisälsi Comfort-, safety- ja plus-paketit, suojalistoja, kumimatot, metallivärin, moottorilämmittimen, sisähaaran, defa-slim-sisälämmittimen, Goodyear 16" kesäkumit, Nokian 16" kitkat ja 8 kpl Toyota 16"-aluvanteet. Espoossa olisi maksanut 31k, mutta hain kauempaa. Espoostakin ostettuna arvo olisi vasta puolittunut, vaikka auto täyttää parin kuukauden päästä jo 10 v, eli ainakaan vähän ajavan Toyota ei todellakaan puolita arvoaan 3-4 vuodessa.
Kaverin vähän ajettu (~10k/a) Avensis (bensa, aut, farkku) on pitänyt arvonsa vähintään yhtä hyvin, kun vuosittain olen vilkaissut. Hän osti 1 kk myöhemmin. Tällä hetkellä vähän ajetuista pyydetään 18,9-19,8k. Yksi 142k ajettu löytyy suhteessa edullisesti 16,9k:lla, mutta siinä on tosiaan puolet enemmän kilsoja kuin kaverilla. Uutena kaveri maksoi autosta metallivärin, lämmittimien, suojalistojen, kumimattojen ja kahdeksan alupyörän kera 31,5k. Tuo vähän ajettu Avensiskaan ei vielä ole puolittunut, vaikka siinäkin tulee muutaman kk päästä 10 v täyteen.
Meidän Auris (9,8 v) on pudottanut keskimäärin ~1,5k/a, jos laskee 17,5k nettiautopyynnin tarkoittavan 15k arvoa. Olisi jopa alle 1,5k/a, jos en olisi ruksinut varusteita ja olisin suolaisen hintaisten Toyota 16" talvialujen sijaan ostanut jälkikäteen itse tarvikealut ja renkaat. Pidän autoa 30-luvulle asti, joten halusin varustella itselle mieleiseksi, ja lisäksi uskon Toyotan aluvanteiden pinnan kestävän lohkeilematta tarvikevanteita paremmin suolaa ja kuraa. Toistaiseksi vaikuttavat siisteiltä kymmenvuotiaiksi.
Muistelen sellaista, että vanhat Ladat ja Micrat pudottivat arvoaan 800-1000 €/a. Vähän ajetun uutena ostetun Auriksen/Avensiksen 1,5k/a ei vaikuta kovin kalliilta suhteessa edellisiin. Appiukon varustellun Volvon 8k/a pudotusta kuuden vuoden ajan sen sijaan kuulostaa kalliilta. Ajomäärä aika vastaava 10k/a. Arvo putosi kolmasosaan kuudessa vuodessa. Hintaluokka Volvossa oli noin 2,3x vs. Auris, mutta arvonlasku peräti noin 4x, jos muistelee Auriksen tilannetta kuuden vuoden kohdalla. Osa erosta tuli Volvon kalliista varusteista ja kalliimmasta hintaluokasta, mutta kyllä Volvo merkkinäkin pudottaa enemmän kuin Toyota.
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.