Yleistä keskustelua sähköautoista

No eikös se ole mahdollisimman ripeästi, kun auton saa lähimpään paikkaan, jolloin koko asioinnissa kestää vähiten aikaa :)

Mutta tosiaan vakavasti puhuen, omasta mielestä tuollainen käytös on ihan samaa kuin jos pysäköisi autonsa latauspaikalle ilman että laittaisi autoaan lataukseen. Tosiaan useampikin parkkihalli, mitä itse käytän on sellainen, että siellä on laitettu latauspaikat juurikin parhaille paikoille heti hissien eteen.
Ei se yleensä oo. Eniten aikaa menee hukkaan kun jonottaa muiden perässä ja odottelee heidän arpomisiaan. "Lähimmän" parkkipaikan etsiminen on sellaista kalevihommaa, että oksat pois ja pyyt pivosta.

Kuinka moni teistä sähköautoilijoista muuten käyttää sähköautoa hyväkseen sen suhteen, että voi laittaa autonsa parkkiin esim. paremmalle paikalle ihan vain sen varjolla, että laittaa sen lataukseen, vaikka ei muuten olisi lataamiselle mitään tarvetta? Itse olen tosiaan useamman kerran laittanut parkkihallissa auton lataukseen ihan vain siksi, että latauspaikat ovat heti hissien vieressä ja muuten parkkihalli on ollut niin täynnä, että vapaita paikkoja on ollut vain jossain peränurkassa. Lisäksi latauspaikat ovat hieman leveämpiä niin ei tule niin helposti auton ovea kylkeen.

Meillä päin sähköautojen latauspisteet on huonommat kuin normaalit parkkipaikat :) Yleensä jossain parkkipaikan reunalla tai jopa joskus rakennuksen takana, sähköautojen lataajat tuo ilmeisesti vain kuraa kaupan lattialle, eli se pyritään minimoimaan että lataaja tulisi kauppaan asioimaan.

ABC latauksen kalliimmat laturit on Prisman parkkipaikan kaukaisimmilla paikoilla, ja se halvempi ABC lataus on tien toisella puolella autokaupan puolella. Lidlin laturi on pienen parkkipaikan kaukaisimmassa etureunassa. Minimanin laturi on rakennuksen päädyssä poissa silmistä. Varsinkin Prisman ja Minimanin laturit on sellaset, että ei nappaa kauppaan asti kävellä jos lataa.

En aikuisten oikeasti tiedä yhtään laturia joka olisi sijoitettu paremmin kuin normaalit parkkipaikat :)

Statistiikka

Viestiketjuista
301 247
Jäsenet
81 963
Uusin jäsen
Renkar

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom