- Liittynyt
- 17.10.2016
- Viestejä
- 8 492
Henk. koht. en tiedä kumpi vituttaa noissa enemmän, käytettävyys vai se, että insinöörimieli näkee miten paljon paremmin asiat voisi tehdä samoilla rautapalikoilla. ID.4 kanssa homma toimii, ei tarvetta kaivella avaimia, kahvatkin paremmat (vaikka mulla on ioniqissa pop-up lisävaruste).Ioniq 5 lukkojen kanssa ei ole ollut mitään ongelmaa 3 vuoteen. Ihmiset toki tekevät autojen pienistä eroavaisuuksista elämää isompia usein. Toivoisin vaan seuraavaan autoon tavalliset kahvat eikä mitään esiin työntyviä mutta onhan noillakin sisään päästy.
Ihan samanlainen rautakanki se EV6 on. Vertailuksi Id.4 kääntösäde vähän yli 10 m. Korealaisella vanhat 60-70 luvun parkkihallit ovat yhtä tuskaa. Uudemmissa isommissakin tulee haastetta päästä kerralla ruutuun, jos ajoväylä on kapea/pysäköity kapeaksi. Sama tietysti koskee myös latauspisteitä, aikamoinen vekslaaminen.Kia EV6 AWD tosiaan on sisartaan Ioniq 5 AWD:tä 40 mm pidempi, millä ei kuitenkaan ole juuri mitään merkitystä kääntösäteeseen. Sen sijaan Ioniq 5:n 100 mm pidempi akseliväli tekee kankeasta tosi kankean.
Kian kääntöympyrän 11,6 m muuttuu Ioniq 5:ssä akselivälin takia: 11,6 m / 2 900 mm * 3 000 mm = 12,0 m.
e: EV6:lla kääntösäde taitaa riippua myös mallista.
Viimeksi muokattu: