Yleistä keskustelua sähköautoista

Enyaqin kontti on leveämpi ja korkeampi kuin Y:ssä, hieman lyhyempi pituussuunnassa. Tuo näkösuojakin on aika matalalla Y:ssä Enyaqiin verrattuna. Edut tulee siitä jos on tavaraa joka mahtuu frunkkiin tai kontin lattian alle. Ei tuosta merkittävää eroa saa aikaiseksi isojen tavaroiden lastauksessa, saman kokoisia ovat (n. 600l). Banaanilaatikkotestissäkin ovat aivan tasoissa.
Jep jos kuljettaa pääosin isoja laatikoita, eroja ei niin tule. Mutta jos on tarkoitus myös kuljettaa samalla esim. laukkuja, pusseja, kasseja ym. niin niitä saa tungettua Y:ssä sivukoteloihin, peräkontin alaluukkuun ja frunkkiin paljon. Perus lapsiperhetunkemista kun pitää ottaa kaikki eri vaatteet eri sääoloihin sukulaisreissuihin ja semmosiin mukaan. Ne veisi niiltä banaanilaatikoilta tilaa jos pitäisi työntää ne myös tuohon itse konttiin. Eli jos pitäisi laittaa 10 pussia ja banaanilaatikoita, nuo lisätilat alkaa näkymään.
 
Mistä nuo mitat löytää ?(* ja onko nuo mittoja ikkuna/selkänojarajan alapuolella, oleva käyttäjän tila.
Ilmeisesti sielläkään ei ole sentti mittoja


(*
Nyt siellä Smartin 5# kohdalla tuo kuussataa litraa ja risat.

Ne ADACin mittaukset löytyy vasta kunnon testiraporteista ("Testberichten", eli ei noista esittelyartikkeleista) osiosta "ADAC Messwerte" ja siellä "Kofferraum normal/geklappt/dachhoch", esim. VW ID.7: Das elektrische Topmodell von VW im Test tai https://assets.adac.de/image/upload...378-skoda-enyaq-85x-lk/skoda-enyaq-85x-lk.pdf
 
Kyllä se viime auto tuli ostettua niin, että marssin rattaiden kaa liikkeeseen ja myyjän kanssa sitten käytiin autojen kontteja läpi. Edellinen auto oli kaksiovinen Mersu, kyllä tää elämä vie laidasta laitaan. :D

Pitänee rattaiden ja mittanauhan kanssa mennä ihmetteleen taas ihmetteleen. Tässä on vaan se ongelma, että autossa tarvis muitakin ominaisuuksia olla kuin se kontti. Käytettynä kun luultavasti sen auton ostaa, niin esim. muistipenkeillä varustettua saa kaivaa kissojen ja koirien kanssa. Ja ajettavuuden pitäs olla ees sinne päin, Corolla on jo melko kompromissi sen suhteen.

Aika vähän kokemusta sähköautoista ja esim. Model 3 tuntui enemmän videopelin pelaamiselta kuin auton ajamiselta. Veikkaan, että on valmistajakohtainen juttu eikä päde kaikkiin sähköautoihin.

Noilla spekseillä menisin ensimmäisenä Enyaq-kauppaan. Vaikka litrat sanoo mitä niin siinä on aika hyvän muotoinen kontti ja muutenkin tilat & ajettavuus kohdallaan. Maxx-paketissa taisi tulla etupenkit sähköllä ja muistilla.

Nyt kun skidien kanssa pelattu reilu 20v ja ratas-era kauan sitten ohi niin ei hele yksittäisiä pusseja ja nyssyköitä sinne sun tänne. Kaikista toimivin on iso selkeä kontti mielellään puskurin tasolta isosta aukosta kamat sisään isoina setteinä (esim TNF isot 140l duffelit aivan parhaita) ja siitä ei tarvitse stressata takalasia tai kiinteää hattuhyllyä vaikka työntää astetta korkeammalle kamat. Pahin kombo historiassa oli A5 SB, jossa sain korkkaamaan kiinteän pätkähattuhyllyn parissa kuukaudessa kun useampia lätkäkamoja roudaili sinne sun tänne ja toisena pientä jännittelyä ilman hattuhyllyä miten takalasi kärsii. Optimi olisi sellainen Volvo 940 -farkkukuutio väliverholla vaikka sellaista ei enää oikein mistään saakaan. Nykyisessä jopa närästää itselle turha välipohja kun käytettävää tilaa korkeussuunnassa olisi paljon paremmin isona tilana, mutta ilman välipohjaa näyttää jotenkin astetta karummalle kun reunapalikat jää kiinteänä sivuille.
 
Noilla spekseillä menisin ensimmäisenä Enyaq-kauppaan. Vaikka litrat sanoo mitä niin siinä on aika hyvän muotoinen kontti ja muutenkin tilat & ajettavuus kohdallaan. Maxx-paketissa taisi tulla etupenkit sähköllä ja muistilla.

Tuli vahingossa tohon adac listaukseen jonka pistin tosiaan coupen litrat, täyskorkeasssa enyaqissa tosiaan 515L, joka on jo merkittävästi Corollaakin isompi.
 
Viimeksi muokattu:
Pitääkin käydä Enyaqia ihmettelemässä. Jos käytettyä ostaa niin tuleeko mieleen, mihin noissa kannattaa kiinnittää erityisesti huomiota? Pienempiakkuisesta taisi puuttua akun esilämmitys?
 
Nyt kun skidien kanssa pelattu reilu 20v ja ratas-era kauan sitten ohi niin....

Mitä rattaita nähnyt ja mitä kyytiin tunkenut, niin jänyt olo että on niin monenmittasta ja ensimmäisenä kannattaa panostaa rattaiden valintaan, jos muutama sentti voi ratkaista sen mahtuuko pitkittäin vai ei, muoto mahtuuko pitkittäin vai ei, riittääkö takaselkänöjän säätö. miten mahtuu viiston takaluukun sisään.

Rattaa kuitenkin pieni raha, vs se että joutuu takomaan lisää rahaa autoon että vanhat saa mahtuun.

Ja toistoa, litroilla en näe arvoa, ja lokerot tuo lähinnä mieleen ahtaa tilat, jos tavaroita joutuu tunkemaan lokeroihin. Lokerto niitä ne vakio kamojen rahtaamiseen, huolto (nesteet, rengas huolto), kaapelit, jos työkaluja tykkää rahdata niin niitä, ohjaamossa sitten omansa. Etutavara tila ehdottomasti plussaa.
 
Pitääkin käydä Enyaqia ihmettelemässä. Jos käytettyä ostaa niin tuleeko mieleen, mihin noissa kannattaa kiinnittää erityisesti huomiota? Pienempiakkuisesta taisi puuttua akun esilämmitys?
kaikista 3.X käyttöjärjestelmäversiollisista puuttuu esilämmitys. Esilämmitys tuli 85-version mukana, eli noin 2024 alusta samalla kun takamoottori päivittyi.
 
Noilla spekseillä menisin ensimmäisenä Enyaq-kauppaan. Vaikka litrat sanoo mitä niin siinä on aika hyvän muotoinen kontti ja muutenkin tilat & ajettavuus kohdallaan. Maxx-paketissa taisi tulla etupenkit sähköllä ja muistilla.

Nyt kun skidien kanssa pelattu reilu 20v ja ratas-era kauan sitten ohi niin ei hele yksittäisiä pusseja ja nyssyköitä sinne sun tänne. Kaikista toimivin on iso selkeä kontti mielellään puskurin tasolta isosta aukosta kamat sisään isoina setteinä (esim TNF isot 140l duffelit aivan parhaita) ja siitä ei tarvitse stressata takalasia tai kiinteää hattuhyllyä vaikka työntää astetta korkeammalle kamat. Pahin kombo historiassa oli A5 SB, jossa sain korkkaamaan kiinteän pätkähattuhyllyn parissa kuukaudessa kun useampia lätkäkamoja roudaili sinne sun tänne ja toisena pientä jännittelyä ilman hattuhyllyä miten takalasi kärsii. Optimi olisi sellainen Volvo 940 -farkkukuutio väliverholla vaikka sellaista ei enää oikein mistään saakaan. Nykyisessä jopa närästää itselle turha välipohja kun käytettävää tilaa korkeussuunnassa olisi paljon paremmin isona tilana, mutta ilman välipohjaa näyttää jotenkin astetta karummalle kun reunapalikat jää kiinteänä sivuille.
Komppaan tätä, oma L&K tuli tosin tilattua ilman välipohjaa juurikin siitä syystä, että tykkäsin noista kiinteistä reunakoteloista, latausjohto ym. sälää aina sopivasti niissä jemmassa, ja toki pohja alempana.
 
kaikista 3.X käyttöjärjestelmäversiollisista puuttuu esilämmitys. Esilämmitys tuli 85-version mukana, eli noin 2024 alusta samalla kun takamoottori päivittyi.
Siitä puutteesta on haittaa vain talvella pitkillä matkoilla, ensimmäisessä latauksessa. Itse en tarvitse, mutta on se puute silti. Välipohjaton kontti itsellä ja pidän kyllä, tavaraa mahtuu ja piuhat menee kivasti sivuihin.
 
ID7:ssakaan kontti ei litrojen puolesta ole iso. Pitäisi melkein käydä koeajamassa ja kokeilemassa millanen se käytännössä on. Mietin siis Corollan vaihtamista sähköautoon; Corollassa on 599 litran kontti ja siinäkin loppuu tila viikottain. Lastenrattaat ja muut tilpehöörit vie tilaa jo niin paljon, ettei meinaa juurikaan muuta mahtua.

Harrastan myös mehiläistarhausta ja ne roinat on aika isoja, mutta Corollalla on toistaiseksi pärjätty. ID.Buzzista oon lukenut, että se olisi käytännön tasolla aika epäonnistunut kampe (ei lämpene talvella, range todella lyhyt jne). Onko täällä ID.Buzzin omistajia, jotka osaisivat kertoa kokemuksia?
Enyaq ja ID.7 Tourer toisivat noin 5 cm lisää leveyttä tavaratilaan. Jos rattaat/vaunut ovat reunassa pitkittäin, niin tuo 5 cm lisää leveyttä voi auttaa muiden isojen tavaroiden kanssa.

Enyaqin tavaratila on pari senttiä lyhyempi, mutta arviolta 5 cm korkeampia verhon alla. Jos kyse on pienistä tavaroista/pussukoista, eli litroista, niin Enyaq ei tuo parannusta Corolla Touringiin (paitsi takapenkit kaadettuna).

VW ID.7 Tourerin tavaratila on muutaman sentin pidempi kuin Corollassa.

Litrat, pituudet, leveydet:
Corolla TS: 596 l/1 606 l, 102 cm, 96 cm
Enyaq: 585 l/1 710 l, 100 cm, 100 cm
ID.7 Tourer: 545 l (605 l selkänoja 5 cm pystymmässä)/1 714 l, 105 cm, 100 cm


Tuo ID.7 Tourer olisi Enyaqia parempi vaihtoehto, jos verhonalainen korkeus ei ole oleellinen. Siihen mahtuu selkänoja pystyasennossa vajaa ämpärillinen enemmän kuin Tojoon, minkä lisäksi 4 cm suurempi leveys ja 3 cm suurempi pituus voivat tuoda apua soviteltaessa isoja esineitä rattaiden viereen. Jos noista lisämitoista ei ole omassa käytössäsi apua, en päivittäisi vaivaisen yhden ämpärillisen takia.
 
Viimeksi muokattu:
Siitä puutteesta on haittaa vain talvella pitkillä matkoilla, ensimmäisessä latauksessa. Itse en tarvitse, mutta on se puute silti. Välipohjaton kontti itsellä ja pidän kyllä, tavaraa mahtuu ja piuhat menee kivasti sivuihin.
Ja syksyllä ja keväällä. Latausnopeudet laskee heti kun ei ole kesä. En muutenkaan ostaisi autoa isolla rahalla mihin ei tule enää päivityksiä.
 
Ja syksyllä ja keväällä. Latausnopeudet laskee heti kun ei ole kesä. En muutenkaan ostaisi autoa isolla rahalla mihin ei tule enää päivityksiä.
Tuleehan niihin päivityksiä, 3.8.1 on tulossa juuri nyt lähiviikkoina. Julkistettiin pari viikkoa sitten. Sisältö tyypillisen apaattinen, mutta päivitys kuitenkin. Pienempiä päivityksiä tulee sitten satunnaisesti muutaman kuukauden välein. Uskoisin että tuen täytyy jatkua vielä useampi vuosi, koska uusia 3.X autoja toimitettiin vielä reilu vuosi sitten.
 
Tuli koeajettua sähkö Kia Niro 2019 ja vaikutti ihan kivalta perheellisen autolta. Arvosteluiden mukaan hyvä perusauto mutta täällä kenelläkään kokemusta vuosien 2019-2021 Niroista?
 
Yksivaihelataus, hidas pikalataus, eikä läheskään kaikissa ole etähallintaa. Tuossa kait ne suurimmat miinukset.
 
Mulla on 2022 vuoden (vanhaa korimallia vielä) EX varustetulla ja siinä ainakin on 11kW 3-vaihelataus AC:lla ja etähallinta. Pikalataus on kyllä todella hidas, mutta perheen ajoprofiililla ei haittaa kuin harvoin. Mutta kyllä tekisi hyvää jos maksimi latausnopeus olisi ainakin tuplat ja myös latausprofiili parempi. Tuo on extrahidas jos lataa melkein tyhjää tai täyttä.
 
Tuli koeajettua sähkö Kia Niro 2019 ja vaikutti ihan kivalta perheellisen autolta. Arvosteluiden mukaan hyvä perusauto mutta täällä kenelläkään kokemusta vuosien 2019-2021 Niroista?
2021 taisi tulla 11kw lataus ja etähallinta appi, viisaammat korjaa. Omalla 2021 ajanut nyt noin 100k, hyvä ja huoleton perusauto mutta niin sieluton ja vähän tunteita herättävä mihinkään suuntaan että vituttaa. Hinta myös pudonnut 2.5v aikana noin 60% ostohinnasta mutta nyt taitaa hinnat olla jo vakiintumaan päin.
 
Ja syksyllä ja keväällä. Latausnopeudet laskee heti kun ei ole kesä. En muutenkaan ostaisi autoa isolla rahalla mihin ei tule enää päivityksiä.
Kolmen talven, syksyn ja kevään osalta eipä paljon edes laske. Oli keli mikä tahansa vanhoilla mebeillä on oleellista päästä mahdollisimman tyhjällä akulla laturille ja lataa vielä -20'C kulmillakin 100kW, jos ehtii ajella ensin yhden täyden akun tyhjäksi (sitten -37' joka oli itsellä enkat 01/24 nopeudet tippuivat 70-75kW kulmille). Ja kuten mainittu, ensimmäisen latauksen jälkeen vielä pysyy paikat lämpöisinä ok. Sitten nollakelit, pikkupakkasilla tulee 120-125kW lähdöillä ihan ok, mutta kunhan laturille menee max 10%. Tuo on se isoin muutos sitten näihin tuoreisiin mebeihin, että latauskäyrä jää alas jos laturille menisi esim 20%+ SOC:lla - tämä täysin omakohtaisilla kokemuksilla eikä essonbaarihuhuilla. Muistaakseni joskus olen screenshotteja talvilatauksista tännekin laitellut, mutta jotenkin tämä sama levy vain soi ja soi ja nyt itselläkin menee toistoksi :D

Mutta toki ilmeisesti mebin akkukemioissa ja versioissakin on eroja, mutta noin ainakin -22 50q 77kWh -version kanssa 141tkm edestä. Voisin koska tahansa hommata käytettynä tuollaisen, jos hinta kohdallaan. Päivityksillä ei edes mitään väliä, kun en keksi mitä päivitettävää tuohon olisi kartat ja pl. SOS-puhelu-efekti, joka ehti olla varmaan pari vuotta päällä ja vieläkin jäi kun auto lähti vaihtoon. Toki asia olisi toinen, jos auton sekoilisi ja ACC säikähtelisi itsekseen tai joku muu yksinkertainen perusasia ei toimisi.
 
Viimeksi muokattu:
Itsekin ihmettelen tuota päivitysvimmaa. Jos auto toimii, atk-alalla työskentelevänä toivon, että yhtään päivitystä ei tule :lol:Puhelimesta saa navin ja todennäköisesti äpillä etähallinnan ajastuksia yms. varten.

Ymmärrän kyllä, jos jotain selkeeää konkreettista päivityksillä saadaan kuten hienosti Matrixit, oleelliset korjaukset tai tulisi vaikka HUD, Carplay yms. Mutta dingelidonglelilisäyksillä aivan sama. Tuo Q4 oli pari päivää -23 kesällä pätsättävänä eikä edes silloin mitään ihmeellistä tullut pl. astetta parempi latauskäyrä, ajastukset appiin sekä pikkasen korkeammat max lataustehot. Oikeastaan muuten auto oli hyvin pitkälle samanlainen perustoimiva peli reilu 3v enkä sen enempää siihen olisi osannut kaipaa. Nuo listatut matrixit yms oli jo tilattaessa saatavilla, joten pätseillä niitäkään olisi saanut ja toisaalta aivan varmasti noista olisi rahastettu. Ja toisaalta aika vaikea auton ajettavuutta, luonnetta, hiljaisuutta, ergonomiaa ja alustaa softapäivityksillä saada parannettua. Perustasoltaan ja ominaisuuksiltaan se automaisuus on kuitenkin olemassa jo tehtaan linjan jälkeen aika pitkälle samana eikä perusasioita enää korjailla softalla. Toki olen varmaan vähän old school ja ehkä juuri liikaa ATK-hommissa tullut turailtua ja nähtyä yli neljännesvuosisata.
 
Ymmärrän kyllä, jos jotain selkeeää konkreettista päivityksillä saadaan kuten hienosti Matrixit, oleelliset korjaukset tai tulisi vaikka HUD, Carplay yms. Mutta dingelidonglelilisäyksillä aivan sama. Tuo Q4 oli pari päivää -23 kesällä pätsättävänä eikä edes silloin mitään ihmeellistä tullut pl. astetta parempi latauskäyrä, ajastukset appiin sekä pikkasen korkeammat max lataustehot. Oikeastaan muuten auto oli hyvin pitkälle samanlainen perustoimiva peli reilu 3v enkä sen enempää siihen olisi osannut kaipaa. Nuo listatut matrixit yms oli jo tilattaessa saatavilla, joten pätseillä niitäkään olisi saanut ja toisaalta aivan varmasti noista olisi rahastettu. Ja toisaalta aika vaikea auton ajettavuutta, luonnetta, hiljaisuutta, ergonomiaa ja alustaa softapäivityksillä saada parannettua. Perustasoltaan ja ominaisuuksiltaan se automaisuus on kuitenkin olemassa jo tehtaan linjan jälkeen aika pitkälle samana eikä perusasioita enää korjailla softalla. Toki olen varmaan vähän old school ja ehkä juuri liikaa ATK-hommissa tullut turailtua ja nähtyä yli neljännesvuosisata.
Kuvailet päivityksiä mitkä vaativat, että rauta olisi jo autossa mutta ei olisi käyttöönotettu.
Tämähän vain kertoo, että tuote on tuotu keskeneräisenä kun softa ei ollutkaan valmis. Maksoit ominaisuuksista mitkä ehkä saat joskus tai et saa laisinkaan käyttöön.
 
SOS-puhelu-efekti, joka ehti olla varmaan pari vuotta päällä ja vieläkin jäi kun auto lähti vaihtoon
Tähän löytyy vihdoin tuosta tulevasta 3.8.1 päivityksestä korjaus. Paljon muuta oikeasti hyödyllistä siinä ei olekaan, mutta eipä tuossa paljoa päivitettävääkään ole. Kaikki suunnilleen toimii, vie paikasta A paikkaan B luotettavasti ja mukavasti.
 
Oli keli mikä tahansa vanhoilla mebeillä on oleellista päästä mahdollisimman tyhjällä akulla laturille ja lataa vielä -20'C kulmillakin 100kW, jos ehtii ajella ensin yhden täyden akun tyhjäksi. Ja kuten mainittu, ensimmäisen latauksen jälkeen vielä pysyy paikat lämpöisinä ok. Sitten nollakelit, pikkupakkasilla tulee 120-125kW.
...
Muistaakseni joskus olen screenshotteja talvilatauksista tännekin laitellut, mutta jotenkin tämä sama levy vain soi ja soi ja nyt itselläkin menee toistoksi :D
Minäpä haluan akun esilämmityksen tasan siksi, että joskus en pysty optimoimaan laturille menoa pienillä prosenteilla. Pihastani löytyy auto esilämmityksellä ja ilman eikä tule enää ilman lämmitystä ellei tekniikka kehity niin, että lataa kylmänä hyvillä tehoilla isoillakin prosenteilla. Kerran vaihtoehtoja löytyy lämmityksen kera, niin käännyn mieluummin sellaisen puoleen. Lämmityksen puuttuminen pitäisi näkyä käytettyjen hinnoissa enemmän kuin se omaan makuuni näkyy.

Päivityksillä ei edes mitään väliä, kun en keksi mitä päivitettävää tuohon olisi kartat ja pl. SOS-puhelu-efekti, joka ehti olla varmaan pari vuotta päällä ja vieläkin jäi kun auto lähti vaihtoon. Toki asia olisi toinen, jos auton sekoilisi ja ACC säikähtelisi itsekseen tai joku muu yksinkertainen perusasia ei toimisi.
Pidän päivityksiä ihan hyvinä, mutta esimerkiksi Teslalla niitä tulee mielestäni ihan liian kovaa takia. Esim. 2-3 päivitystä pariin vuoteen on riittävä tahti sisältäen kartat ja fiksut käyttömukavuutta parantavat jutut (vaikkapa ratin nappien ohjelmoitavuus tai matriisivalot). Itse viittaan kintaalla FSD päivityksille, koska en sitä käytä enkä arvosta. Niin ja lähtökohtaisesti asioita ei pitäisi rikkoa etäpäivityksillä, mitä Teslalla tuntuu välillä tapahtuvan.
 
Minäpä haluan akun esilämmityksen tasan siksi, että joskus en pysty optimoimaan laturille menoa pienillä prosenteilla. Pihastani löytyy auto esilämmityksellä ja ilman eikä tule enää ilman lämmitystä ellei tekniikka kehity niin, että lataa kylmänä hyvillä tehoilla isoillakin prosenteilla. Kerran vaihtoehtoja löytyy lämmityksen kera, niin käännyn mieluummin sellaisen puoleen. Lämmityksen puuttuminen pitäisi näkyä käytettyjen hinnoissa enemmän kuin se omaan makuuni näkyy.

Voi olla, että täälläkin tuo 835km vakioreitti on sellainen, että on kohtalaisen helppo vetästä pienillä prosenteilla latureille. Mutta toisaalta ainakin tuossa jo lähteneessä mebissä oli sama tilanne kesät-talvet. Eli jos menin vaikka 35% keskellä kesää laturille niin tiedossa oli nihkeää meininkiä, joka toki hieman korostui talvella, mutta ei mitenkään dramaattisesti. Nyt tuo uusi mebbiläinen yhden kesäkelin latauskerran pohjalta tuntuu vetävän heti vaikka 50% SOC:sta sellaista kyytiä, että vanhan kanssa lähdettäessä lähes nollista oltiin just ja just samassa lataustehossa samoilla prosenteilla missä tuo uusi oli alle minuutissa.

Sitten HP-pösö e-2008 oli yhden talven ajossa ja siinä toimintasäteen & akun koon -kombolla esilämmityksen puute oli todella selkeä. Siinä talvilatailut oli käytännössä aina nihkeää puuhaa vaikka onneksi lähes aina pelattiinkin AC-latauksella. Ja jopa siinä kylmyys hyydytti AC-latausta sekä bonuksena rangen arpominen ja ennakointi tyhjällä akulla oli vielä aika vaikeaa, kun range eli miten sattui. Ehkä muuten tuollaisissa tilanteissa sitä kaipaisi kanssa jotain softapäivistystä, mutta näinköhän vieläkään tätä on saatu paremmalle mallille.
 
Viimeksi muokattu:
No ne on kyllä sellaista roskaa, että aika vähään saa olla tyytyväinen, jos noista jaksaa riemua repiä. Bluetoothilla yhdistetty puhelin tekee kaiken paremmin
Riippuu käyttötarkoituksesta, helpottavia tekijöitä kun voi "keskustella".
Mieluummin siitä esim. näytöltä katson biisejä kuin kännykkää räplään tai otan isomman näytön kartalle.
 
Riippuu käyttötarkoituksesta, helpottavia tekijöitä kun voi "keskustella".
Mieluummin siitä näytöltä katson biisejä kuin kännykkää räplään.
Nimenomaan katsot mitä se sattuu siinä etusivulla näyttämään. Etsimisen kanssa meneekin sitten hermo nanosekunnissa. Ja koskee ihan jokaista mediasovellusta mikä niissä on. Uskomatonta tuubaa.

Unohdin vielä mainita, että sen lisäksi että on rampa ja usein käyttökelvoton, niin on myös ihan varmasti kaikkein rumin käyttöliittymä jonka voit eteesi kuvitella. Toki sen saa onneksi piiloon, mutta ei helvetti sentään millaista roskaa sitä näkee vielä vuonna 2025.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
280 441
Viestejä
4 823 015
Jäsenet
78 097
Uusin jäsen
JaskaJokunen12

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom