Mikä auto minulle?

Mä olen kyllä varmaan vähemmistössä mielipiteineni, mutta jos jotain 300d w124 mersua saisi uutena järjelliseen hintaan (kakkosella tai max kolmosella alkava), niin voisin hyvin ostaa sellaisen käyttikseksi :D

Aika varmaan kultaa muistot. Veikkaan että jos nyt pääsisi ajamaan peräkkäin uutta Dacia Dusteria ja mersua, niin mersusta toteaisi, että ei hele mikä vessa. Tilanne toki saattaa muuttua jos laitetaan Daciaan ja mersuun molempiin ajoa 500tkm, sitten voi olla toisinpäin.

Päivitähän sitten kokemuksia!
Sitä aina hymyilyttää kun istuu "uuden" auton kyydissä, mutta tässä oli kyllä hymy korvissa asti. Tosi siisti oli sisältä. Tuotiin turvaistuimet ja rattaat mukaan, meni heittämällä. Tuo ajettavuus ja kaasun vasteaika (heti) oli kyllä hieno kokemus. Hiljainen sisältä ja vaikka 130t ajettu niin fiilis oli kun uudessa autossa.

En itse tykkää kun fyysistä napeista luovutaan ja kaikki tehdään näytöltä, mutta eipä noita asetuksia tarvinne kun säätää kerran pari kuntoon. Paljon opeteltavaa pienessä screenissä.

Vaimo myös tykkäsi, erityisesti kun istuu korkeammalla kuin nykyisessä skoda octaviassa ja hänen käyttöönsä tulee.

Summarum, paljon opeteltavaa ja ei voi kun toivoa, että jotain saa 3-5v kuluttua myynnissä, mutta kaupat tuli. Lauantaina nouto, pitää itse testailla kunnolla ennenkuin voi luovuttaa vaimolle ;)

Aika varmaan kultaa muistot. Veikkaan että jos nyt pääsisi ajamaan peräkkäin uutta Dacia Dusteria ja mersua, niin mersusta toteaisi, että ei hele mikä vessa. Tilanne toki saattaa muuttua jos laitetaan Daciaan ja mersuun molempiin ajoa 500tkm, sitten voi olla toisinpäin.
Oon mä ajanut vuoden sisään dusterilla ja parin vuoden sisään w124:llä. Ei se satakakslankku nykypäivänäkään ole mahdoton auto. Suurin miinus on penkit jotka tuntuu hetekalta joiden päällä vaneri ja kangas. Hiljaisempi se on kuin dusse.

Summarum, paljon opeteltavaa ja ei voi kun toivoa, että jotain saa 3-5v kuluttua myynnissä, mutta kaupat tuli. Lauantaina nouto, pitää itse testailla kunnolla ennenkuin voi luovuttaa vaimolle ;)
Itse pelkäisin jälleenmyyntiarvoakin enemmän sitä, että tarvitseeko sähköauton korjauksiin varata takuuajan jälkeen touhukymppitonni perinteisen touhutonnin sijaan. No, olenkin tällainen nössö ja ajan vanhalla ritsalla. Toivottavasti kaikki menee uuden tulokkaan kanssa hyvin :thumbsup:

Viimeksi muokattu:
Itse pelkäisin jälleenmyyntiarvoakin enemmän sitä, että tarvitseeko sähköauton korjauksiin varata takuuajan jälkeen touhukymppitonni perinteisen touhutonnin sijaan. No, olenkin tällainen nössö ja vanhalla ritsalla. Toivottavasti kaikki menee uuden tulokkaan kanssa hyvin :thumbsup:

Samahan se on liki kaikissa uudemmissa autoissa.

Polttoaineen suorasuihkutuksella varmistetaan moottorin tehokas karstoittuminen ja turbotonta autoa et enää meinaa edes löytää. Excel-osaston mielialasta riippuen jakopäässä on joko korusepän suunnittelema ja paremmin rippilahjaksi sopiva jakoketju tai sitten sen on suunnitellut joku kemian dosentti, jonka mielestä moottoriöljyssä uiskentelu parantaa jakohihnan kumin kestoikää. Automaattivaihteisto on huoltovapaa, ja jos se kuitenkin hajoaa, niin tonnin tehtaalle maksava loota maksaa marmoritiskillä vain kymppitonnin. Ja toki auto on kyllästetty mikrosiruilla etuvaloista takavaloihin ja käsijarrusta taustapeiliin.

Kannattaa ostaa uutena tai vähän käytettynä ja laittaa vaihtoon kauan ennen kuin autotehtaan suunnittelema 10v/200tkm on täynnä. Sen jälkeen nykyaikainen auto sopii enää eläkevaarille, joka ajaa sillä sunnuntaisin kirkkoon ja keskiviikkoisin hyvinvointialueen paremminvointiasemalle.

T.
Itse varmaan vielä vanhemmalla ritsalla ajeleva.

ja mersua, niin mersusta toteaisi, että ei hele mikä vessa.
Mulla on 80t ajettu w124 300d vuodelta -95 ja sanoisin että sen ainoat ongelmat ovat vajaatehoisuus ja korkea polttoaineen kulutus. En usko että kyydissä olisi mitään sellaista mikä saisi kaipaamaan uutta autoa.

Mutta 800t -83 W123 200d onkin sitten aivan toisesta maailmasta. Noiden kahden auton välillä kun vaihtelee niin tuntuisi kuin olisivat eri planeetalta.

Samahan se on liki kaikissa uudemmissa autoissa.

Polttoaineen suorasuihkutuksella varmistetaan moottorin tehokas karstoittuminen ja turbotonta autoa et enää meinaa edes löytää. Excel-osaston mielialasta riippuen jakopäässä on joko korusepän suunnittelema ja paremmin rippilahjaksi sopiva jakoketju tai sitten sen on suunnitellut joku kemian dosentti, jonka mielestä moottoriöljyssä uiskentelu parantaa jakohihnan kumin kestoikää. Automaattivaihteisto on huoltovapaa, ja jos se kuitenkin hajoaa, niin tonnin tehtaalle maksava loota maksaa marmoritiskillä vain kymppitonnin. Ja toki auto on kyllästetty mikrosiruilla etuvaloista takavaloihin ja käsijarrusta taustapeiliin.

Kannattaa ostaa uutena tai vähän käytettynä ja laittaa vaihtoon kauan ennen kuin autotehtaan suunnittelema 10v/200tkm on täynnä. Sen jälkeen nykyaikainen auto sopii enää eläkevaarille, joka ajaa sillä sunnuntaisin kirkkoon ja keskiviikkoisin hyvinvointialueen paremminvointiasemalle.

T.
Itse varmaan vielä vanhemmalla ritsalla ajeleva.
Excel-osasto...kemian dosentti...mikrosirut :)

Huutonaurua aamukahvilla, oli piristävä kirjoitus ja oikeastaan totta joka lause.

Onko kokemuksia Toyota Corolla hybrid facelift mallin äänieristyksestä vs pre facelift?
Onko äänieristykselle tehty mitään?

Löytyi humoristinen mainos -18 vuodelta "uudesta" corollasta.
"Toyotan tapaan laatuun on panostettu. Uutena piirteenä on erinomainen äänieristys." :rofl:
is.fi Ensitestissä uusi Toyota Corolla: Hyppäys astetta ylempään luokkaan

Sen verran pitää kommentoida, että koeajolla apukuski kysyi ääntään korottaen, onko joku ovi tai ikkuna jäänyt auki. Sellainen kohina kuului valtatienopeudessa.

Keväällä tulee eteen auton vaihto - nykyinen Toyota Corolla sport touring käy liian ahtaaksi kun juniori siirtyy kaukalosta turvaistuimeen. Corollan takatilat käy liian ahtaaksi että kuski joutuisi ajamaan polvet korvissa.

Sinänsä harmi kun olen kyllä Corollasta tykännyt eikä mitään ongelmia ole ollut.

Ajoa vuodessa n. 15k, arkisin 30-100km päivässä. Perheen lisäksi isohkoa koiraakin pitäisi mahtua liikuttamaan.

Kaikenlaisia vaihtoehtoja oon katsellut ja puntaroinut, mutta tuntuu että mietteet vaihtelee koko ajan. Tällä hetkellä alan kääntymään pari vuotta vanhaa Volkswagen Passatiin (B9) tai Skoda Superbiin kevyt hybridinä (eTSI/eTec). Näitä puoltaisi tavaratilan ja takapenkkien tilat.

Mietityttää vaan nuo kevyt hybridit - onkohan nuo millaisia miinoja?

Keväällä tulee eteen auton vaihto - nykyinen Toyota Corolla sport touring käy liian ahtaaksi kun juniori siirtyy kaukalosta turvaistuimeen. Corollan takatilat käy liian ahtaaksi että kuski joutuisi ajamaan polvet korvissa.

Sinänsä harmi kun olen kyllä Corollasta tykännyt eikä mitään ongelmia ole ollut.

Ihan semmoinen ajatus: mitä jos laittaa turvaistuimen apukuskin taakse, niin kuski voi laittaa istuimen ihan taakse?

Muuten, hyvä mutta unohdin sanoa että lapsia ja turvaistuimia kaksi :)
Toinen istuin eteen, doggo konttiin ja vaimo kuskin taakse tai minne nyt sattuu mahtumaan?

Anyway, aika vitusti pienemmilläkin kärryillä on "ennen vanhaan" kulkenut koko jengi ja pienet lapset jopa asiallisesti turvaistuimissa. Ehkä mukavuus on sitten ollut vajaata, en muista. Valintojakin.

Toinen istuin eteen, doggo konttiin ja vaimo kuskin taakse tai minne nyt sattuu mahtumaan?

Anyway, aika vitusti pienemmilläkin kärryillä on "ennen vanhaan" kulkenut koko jengi ja pienet lapset jopa asiallisesti turvaistuimissa. Ehkä mukavuus on sitten ollut vajaata, en muista. Valintojakin.
On noissa tullut myös isoja kutistuksia turvallisuuden nimissä. Paksut ovet, paksut pilarit, paksut penkit jne jne. Ihan jo parissa vuodessa samoilla ulkomitoilla ollut auto muuttui paljon pienemmäksi sisältä. Lisäksi siihen tuo tottuminen tilaan ja varusteisiin. Jengi ajelee ihan turhaan isoilla autoilla kun pienempäänkin mahtuisi. Muksu, rattaat ja kolme muuta viikonlopun mökkikamat mukana menee ihan nätisti Fiestan kokoisella autolla. Ihan siis kokemuksella sanon.

Ja ei se auton iso koko takaa auton isoja tiloja. Itsellä on Lexuksessa jalkatilaa ja mukavuutta, mutta ei sinne kyllä liikaa kamaa mahdu. Model 3 oli litroina ihan hyvän kokoinen, ainoa ongelma oli ettei konttiin saanut sisään mitään kun aukko oli niin pieni ja huonosti sijoiteltu.

Nuo istuimet on myös kasvaneet koossa aivan jumalattomasti. Varsinkin kun puhutaan näistä, että pitäisi jo 7v muksun mennä vielä selkä menosuuntaan istuimessa, niin kyllähän ne möhköt takapenkeiltä tilaa vie.
Siihen en ota kantaa kulkeeko se minkä ikäinen lapsi miten päin, mutta istuimet on isoja ja tilat on kortilla.

Nuo istuimet on myös kasvaneet koossa aivan jumalattomasti. Varsinkin kun puhutaan näistä, että pitäisi jo 7v muksun mennä vielä selkä menosuuntaan istuimessa, niin kyllähän ne möhköt takapenkeiltä tilaa vie.
Siihen en ota kantaa kulkeeko se minkä ikäinen lapsi miten päin, mutta istuimet on isoja ja tilat on kortilla.
Erittäin totta, samoin nuo telakoiden lisääntyminen on pahentanut tilannetta. Isofix omalla tavallaan myös kun ei voi enää tehdä mitään ylimääräistä kikkailua vöiden reitityksillä yms. Ja tuokin että miten vanhan pitäisi olla tuolissa ja miten vanhan/ison ei. Varmaan puolet suomen naisista pitäisi ajaa autoa korokkeen kanssa jos noita sääntöjä alettaisiin vahtimaan tosissaan. Oma muksu ainakin kasvoi ulos penkin mitoista jo pirusti virallisia vaatimuksia ennen vaikka penkki oli muka huomattavasti isommillekin. Ei niitä jalkojakaan ihan mihin tahansa vaan voi tunkea, tai pitää muksua kaksinkerroin. Selkä menosuuntaan ja polvet naamassa on takuulla kiva ja turvallinen tapa kulkea. Pitäisi jokaisella olla joku tila-auto jossa saa penkkirivejä kaadettua välistä että saisi tarpeeksi tilaa muksulle, siinä missä muut istuvat täysin mitättömissä tiloissa pää katossa ja polvet etupenkin ja b-pilarin välissä ja se on ihan ok.

Ihan helvetin ahdas toi Corolla on, olen kohtalotoveri tuossa. Ei mahdu vaimokaan istuun oikein missään (kai ihmiset oli jotain tappeja ennen) eikä etupenkissä oo isofixiä.

Superbia ollaan mekin katseltu.

Farkku Superb dieselinä olisi oma vaihtoehto kyllä tuohon kohtaan. Se plugarin arvonalenema on kyllä paljon pahempi mörkö kuin dieselvero tai joku ad-blue suutin.

Statistiikka

Viestiketjuista
296 494
Jäsenet
81 155
Uusin jäsen
JartsaR

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom