Tämä Cybertruck on tässä nyt jo kolmesti linkattu tähän keskusteluun. Sama case. Tässäkin kova vauhti, ihmiset kännissä ja koksuissa, ainakin osa tajuttomana, osa puolitajuissaan. Ovet eivät aienneet ulkoa, siinä mielessä on perää sähköovien toimimattomuuteen. Mutta etuovet kyllä pitäisi saada helposti auki siitä manuaalisesta kahvasta. Mutta hän ei ole ollut ilmeisesti ovenavauskunnossa. Tässä voi olla perää, että on ollut kuoleman syynä sähköovet, ainakin takapenkkiläisen osalta. Toisaalta tuossa raportissa sanotaan, että auto on ollut pahassa kunnossa, voi olla myös syynä oven vääntyminen, vaikka olisi osannut vetää sieltä narusta. Pelastaja kommentoi, että yritti avata ovea vetämällä vääntyneen oven välistä. Auto ajautui puuhun.
Three college students were killed in the November collision in Piedmont.
oaklandside.org
"It’s not yet known why Riordan could not open the Cybertruck’s doors. Photos of the scene show heavy structural damage to the doors, but it’s unclear if the damage was from the crash or from witnesses and first responders trying to open the doors. The CHP’s Multidisciplinary Accident Investigation Team (MAIT) is currently developing a supplemental report that will delve deeper into the causes of crash, and it’s not known when it will be completed."
No tuo nyt kuulostaa oudolta, miksei avannut manuaalisesta kahvasta siitä napin vierestä ovea, jos kerta oli kuskin paikalla.
________
Ylipäätänsä olen samaa mieltä, että tuo ei ole kaikista helpoin tapa avata takaovea kolarin jälkeen ja voi aiheuttaa kuoleman, mutta joka kuolemaa ei voi sen piikkiin laittaa. Siksi minua kiinnostaakin, jos löytyisi joka täysin selvä case, että oli ovenavauskunnossa, mutta ei osannut avata ovea, eikä auto ollut pahasti rutussa. Tämä on varmasti asia, joka Tesla-kuskin kannattaa näyttää tärkeille kuljetettaville.