Yleistä keskustelua sähköautoista

Polestar 3 oli näköjään mennyt Englannissa yli 900km lataamatta.

Hieno suoritus, mutta käytännön elämää silmällä pitäen vähän epärealistinen, koska matkaan käytettiin aikaa lähes 23h, eli hissukseen on menty.
 
Hieno suoritus, mutta käytännön elämää silmällä pitäen vähän epärealistinen, koska matkaan käytettiin aikaa lähes 23h, eli hissukseen on menty.
Tyypillinen kaupungin keskinopeus eli kauppakassikäytössä tuollainen riittää todella pitkäksi aikaa lataamatta.
 
Volvo luki vielä pari kuukautta sitten kaikki numerot nopeusrajoituksina ja tämä Elroq ei edes lue liikennemerkkejä jostain syystä. Ja koska GPS-häirintää esiintyy liian usein( kertakin on liikaa), lukee se nopeusrajoituksia ties mistä korvesta.

Yhä edelleen siis on suurilla merkeillä petrattavaa.
Pari vuotta ollut i4 ja en muista että olisi kertaakaan bongannut nopeusrajoitusta väärin. Muutaman kerran toki kun on alkanut tietyörajoitus missä ei ole ollut merkkiä kun työmaa on ohi niin luullut alhaisen rajoituksen jatkuvan.
 
Tyypillinen kaupungin keskinopeus eli kauppakassikäytössä tuollainen riittää todella pitkäksi aikaa lataamatta.
Joo, totta, jos ennätys on ajettu kaupungissa. Toisaalta taitaa kaupunkiajossa range olla toissijainen ominaisuus, se kun lienee kaikille sähkäreille vähintään riittävä. Tai no ainakin kesällä ;)
 
Joo, totta, jos ennätys on ajettu kaupungissa. Toisaalta taitaa kaupunkiajossa range olla toissijainen ominaisuus, se kun lienee kaikille sähkäreille vähintään riittävä. Tai no ainakin kesällä ;)
Just kun hiljattain vaihdettiin pikkuakkuisesta Miistä tuohon isoakkuiseen ID.4:een, niin kyllähän se tuo omanlaista helppoutta tekemiseen ihan kesälläkin. Meillä tosin ajomatkat ovat sen verran vaihtelevia, että sekin vaikuttaa kokemukseen. Talvella miitä joutui lataamaan joka toinen päivä eli tuleva talvi tulee olemaan paljon helpompi hanskata kahden sähköauton kanssa.
 
En valitettavasti muista missä se siellä valikoissa oli, kuitenkin hyvin korealaisen logiikan mukaisessa paikassa eli ihan missä sattuu :D Liikennemerkkien tunnistamisen nurkilta turvatoiminnoista lähtisin ekana etsimään.

e: Tässä näkyy jossain hynyssä (ei Ioniq 5) offset asetuksen olemassa olo ISLA:n alla:
Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.

Valitettavasti ei kyllä kia ev3 ole samanlainen. Ei löydy offsettiä vaan loistaa poissaolollaan tuon valikon alla. Jossain kiassa tuo selvästi on mutta ei tämän vuoden ev3:ssä. Tai sitten on tosi näppärästi piilotettu johonkin. Jos joku tietää mihin niin saa kertoa

 
Keskinopeus noin 40km/h, missä ei ole mitään ihmeellistä, että akku kestää.
No tuo on vähän kuin leuvottu tuohon testiin jos parametrinä on kuinka pitkälle voi ajaa yhdellä akullisella. Ei siinä lujaa kannata ajaa. Joku toinen testi sitten mittaisi jotain muuta. Auto teki maailmanennätyksen.
 
Viimeksi muokattu:
Toki voi mikä tahansa auto koittaa samaa....

Aika paljon maastosta ja säästä kiinni myös.

Maailmanennätys juuri tuolla ajettuna. Eipä juuri muuta.
 
No tuo on vähän kuin leuvottu tuohon testiin jos parametrinä on kuinka pitkälle voi ajaa yhdellä akullisella. Ei siinä lujaa kannata ajaa. Joku toinen testi sitten mittaisi jotain muuta. Auto teki maailmanennätyksen.
Tarkennuksena, että teki SUV-ennätyksen @Vepasto . Polestar 3 2WD LR on parhaasta päästä autoja siihen hommaan. Myös DS 8 FWD ja EQS SUV 450+ voisivat sopia hommaan, vaikka Mersu onkin hieman turhan raskas hitaasti ajettavaan range-ennätykseen.

Matalammilla autoilla ollaan eri tuhatluvulla:

Tuostakin voisi ehkä parantaa, jos yhtä hyvissä olosuhteissa ajettaisiin EQS 450+:lla, jossa on 6 kWh enemmän, eikä niin paljon enemmän massaa.


Edit. Massaa on 110 kg enemmän, joten 1 205 km matkalla sen liikuttamiseen menee noin 3-4 kWh, eli Mersun akkuun jäisi vielä 2-3 kWh, millä ennätys voisi parantua 20-30 km, jos autot massan vaikutusta lukuunottamatta olisivat yhtä taloudellisia.
 
Viimeksi muokattu:
Hyvä ominaisuus kyllä tuo että voi säätää offsettia. Hieman ärsyttää kialla kun ajaa vakkarilla sen mitä nopeusrajoitus näyttää kylttien seurannalla kun se on joku 3-4kmh alle oikean rajoituksen. Porukka on heti tulossa peräkontista sisään kun on niin helvetinmoinen kiire. Ihan sillä olisi kiva tuollainen offset ominaisuus
Siellä auton tietokoneissahan on määritelty tuo alkuperäinen virhe, eli periaatteessa riittäisi kun asettaisi sen virheen sinne tietokoneeseen nollaksi.

Joskus kiinanskannerilla kun autoani tutkiskelin, niin löysin asetuksista että virheeksi oli asetettu 4km/h, joknka orkkikokoisella renkaalla pystyi helposti toteamaan myös käytännössä. En tiedä olisiko sen voinut säätää, piraattisoftalla pystyi vain tarkastelemaan arvoja, mikä tahansa arvon säätäminen olisi edellyttänyt nettiyhteyttä.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
284 171
Viestejä
4 880 280
Jäsenet
78 772
Uusin jäsen
RayRay

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom