Yleistä keskustelua sähköautoista

Tuostakin on vuosia huudeltu että max 80% kantsii ladata ja niin teen itsekin mutta olisi kiinnostavaa nähdä dataa onko sillä oikeasti yhtään mitään merkitystä yhtään mihinkään jos sen vetää aina 100%. Tai no tästä varmaan muutaman vuoden ikäisistä sitä olisi jo kun veikkaisin esim että liisarit vedetään aina täyteen.
 
Tuostakin on vuosia huudeltu että max 80% kantsii ladata ja niin teen itsekin mutta olisi kiinnostavaa nähdä dataa onko sillä oikeasti yhtään mitään merkitystä yhtään mihinkään jos sen vetää aina 100%. Tai no tästä varmaan muutaman vuoden ikäisistä sitä olisi jo kun veikkaisin esim että liisarit vedetään aina täyteen.
Jos on isot bufferit, niin voi huoletta latailla aina 100% kun se syö sieltä bufferista ns. kulutusta kun lataillaan aina 100%.
 
Noissa rajoissa voi olla jotain järkeä kotilatauksen ulkopuolella myös esim. pikalatauksessa jos ei halua enempää virtaa (en muista onko niissä jo Idle-laskutusta jos auto ei lataa?).
 
OK, kiitos vastauksesta. Ei ole niin tarkasti tullut tutkittua noita autojen akkukemioita ja niiden eroavaisuuksia. Sen olen itse maalaisjärjellä hahmotellut, että en ole autoa säilyttänyt pitkään(useita päiviä) aivan tyhjällä akulla tai sitten täysin täydellä akulla. Mutta tämä nyt ei sinänsä auton latausrajoja vaadi.
Vaan pitääpä laittaa Nissanille viestiä, että koodatkaa seuraavaan OTA-päivitykseen latausrajat mukaan niin nousee myynti kummasti.
Aivan jumalainen oli muuten tuo Ariyaan tullut OTA-päivitys: Joka käynnistyksen jälkeen tehtävä OK-napin painelu näytöstä poistui. 💪💪Pieni ominaisuus, joka on kyllä ajan saatossa ärsyttänyt ihan kummasti.
Näistä 80/20 pelotteluista olisi hyvä jo päästä yli ja eteenpäin. Voi vaan toivoa että näille nojatuoliessonbaarilaisille tulisi paremmin selväksi teorian ja käytännön erot. :rolleyes:

Edit: tyypillisesti samat jannut jotka näitä yksittäisiä latausrajoja ihmettelevät ovat niitä samoja joille akun kestävyys ei olekaan enää niin tärkeää kun peräänkuuluttavat korkeiden DC-lataustehojen puolesta ja pitävät typeränä DC-latauskertojen mahdollista rajoittamista.
 
Tuostakin on vuosia huudeltu että max 80% kantsii ladata ja niin teen itsekin mutta olisi kiinnostavaa nähdä dataa onko sillä oikeasti yhtään mitään merkitystä yhtään mihinkään jos sen vetää aina 100%. Tai no tästä varmaan muutaman vuoden ikäisistä sitä olisi jo kun veikkaisin esim että liisarit vedetään aina täyteen.
On dataa, käytännössä ei oo väliä. Jollekin tällaiset viitteet eivät toki riitä, mutta samalla sopivasti unohtavat täysin tai eivät ole jostain syystä kiinnostuneita osoittamaan mitään samansuuntaista evidenssiä niille omille kauhukuvilleen joita itse viljelevät.
 
On dataa, käytännössä ei oo väliä. Jollekin tällaiset viitteet eivät toki riitä, mutta samalla sopivasti unohtavat täysin tai eivät ole jostain syystä kiinnostuneita osoittamaan mitään samansuuntaista evidenssiä niille omille kauhukuvilleen joita itse viljelevät.
Foorumihuuteluilla ei liene paljoa väliä, jos valmistajan mielestä akkua on takuun kannalta kohdeltu ohjeiden vastaisesti.

Ehkä voisikin kääntäen kysyä monessako autossa takuun kannalta tuolla on väliä? Jos ei yhdessäkään, täyteen vaan.
 
Foorumihuuteluilla ei liene paljoa väliä, jos valmistajan mielestä akkua on takuun kannalta kohdeltu ohjeiden vastaisesti.

Ehkä voisikin kääntäen kysyä monessako autossa takuun kannalta tuolla on väliä? Jos ei yhdessäkään, täyteen vaan.
Olisi kyllä kiva tietää millä merkeillä on minkäkinlainen sanoitus takuuehdoissaan nimenomaan liittyen tähän väsyneeseen 80/20 -hokemaan.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
289 684
Viestejä
4 960 305
Jäsenet
79 686
Uusin jäsen
jonskihei

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom