Yleistä keskustelua sähköautoista

Eikö se mula lopu kun laittaa turvavyön kiinni?

Sitä turvavyötä on hankala laittaa kiinni, kun istuu kuskin penkillä ja ajaa. Mä en yleensä tajua laittaa turvavyötä kiinni kun heitä läppärilaukun takapenkille ja se pimputus kyllä hieman kyrsii.

Siis myös turvavyö pimputuksen?
Sitä en kyllä testannut, kun tapana on ajaa turvavyö päällä. Mutta ellen nyt ihan väärin muista, ihan pienessä nopeudessa tuokaan ei pimputa. Tai sitten sekoitan Volvoon. Se tietysti ihan hyvä jos antaa esimerkiksi siirtää autoa pihassa ilman konsertin alkamista ja muistaakseni tuossakin siis oli niin.

Sitä turvavyötä on hankala laittaa kiinni, kun istuu kuskin penkillä ja ajaa. Mä en yleensä tajua laittaa turvavyötä kiinni kun heitä läppärilaukun takapenkille ja se pimputus kyllä hieman kyrsii.
Vaihtelee varmaan automalleittain, mutta itsellä ei ole ikinä läppäri penkillä aiheuttanut konserttia.

Mahtaa olla painava läppäri kun pimputuksen aiheuttaa :)
Mutta onhan tuo suunnittelumoka jos tuollainen esine jo laukaisee pimputuksen.

Parempi opella laittamaan se laukku suosiolla jalkatilaan kuin poistaa turvavyöpimputin. Äkkijarrutuksessa tai kolarissa penkiltä lentävä läppäri on turha riski.

Parempi opella laittamaan se laukku suosiolla jalkatilaan kuin poistaa turvavyöpimputin. Äkkijarrutuksessa tai kolarissa penkiltä lentävä läppäri on turha riski.

Kyllä mä laitan repun mitä kannan omassa selässä, ihan penkille, en halua kuraa ja paskaa lattiamatoilta reppuun ja sitä kautta mun selkään.

Kolarissa se lentävä läppäri on riski ihan missä tahansa, paitsi vyötettynä kiinni, se on puoli sekuntia kun kassi tulee sieltä lattialta naamaan kolarissa jos on tullakseen.

han ensimmäinen asia mikä koodataan autosta pois on turvavöistä valittaminen, valo saa palaa, mutta ääntä ei lähde.
Miten se valo siellä mittaristossa voi takapenkillä istujoita informoida, että pitäisi laittaa turvavyö? Ei mitenkään.

Omasta mielestä tuo turvavyöpimputin on ihan aiheesta ja erittäin hyödyllinen. Muista pimputtimista olen sitten hieman eri mieltä.

Miten se valo siellä mittaristossa voi takapenkillä istujoita informoida, että pitäisi laittaa turvavyö? Ei mitenkään.

Omasta mielestä tuo turvavyöpimputin on ihan aiheesta ja erittäin hyödyllinen. Muista pimputtimista olen sitten hieman eri mieltä.

Kuljettaja on vastuussa, että kaikilla on vyöt kiinni ja omassa autossa varoitusvalot palaa taustapeilin kohdalla katossa.

Omassa pimputtaa yli 20km/h nopeuksissa. En itse henkilökohtaisesti ymmärrä noista valitusta, mutta jos kuski haluaa ilman noita ajella niin käyttää sitten niitä klipsuja. Sinänsä ymmärrän jos jotain palstoja kierretään katselemassa ja ovesta noustaan ja istutaan jatkuvasti jossain yksityisellä hidasvauhtisella metsätiellä niin noissa on joku pointti.

Muussa käytössä en sitten ymmärrä yhtään. Jos pitää roudata romua niin laittaa sen joko jalkatilaan tai laittaa turvavyöllä kiinni (itsellä taisi viimeksi olla isohko kaiutin etupenkillä tai sitten tuo reppu). Itse jos en takakonttiin laita niin yleisemmin päätyy kuskin taakse jalkatilaan kun sillä puolella harvemmin on porukkaa. Ja ruo on repulle aika tiukka sovitus.

Kun nyt sähköautoissa ollaan, niin se klipsi voi olla myös tarpeellinen jos ei halua että auto "sammuttaa" itseään jatkuvasti jos pitää portteja tms. availla tai vaikka mökillä raivataan jotain ojan laitaa ja raivaustähteet heitetään peräkärryyn ja liikutetaan autoa työn mukana eteenpäin.

Viimeksi muokattu:

Statistiikka

Viestiketjuista
295 454
Jäsenet
80 901
Uusin jäsen
Marius1979

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom