Tämä on kyllä ärsyttävä ominaisuus nykyautoissa. Polttisaikana tuon sai kierrettyä laittamalla start-stopin pois päältä, jolloin se ei sammuttanut virtoja (tai moottoriakaan) ovea avatessa. Mutta sähköautossa kun ei ole moista nappulaa, niin se sitten sammuu aina, ellei tosiaan ole vyö kiinni. Kun olisi edes joku kikka millä saisi jätettyä päälle, tyyliin vaihde vapaalle ja kässäri päälle, mutta ei. Nämä kokemukset siis Bemarilla, jotkut sähköautot taitaa jäädä päälle edelleen, mutta ne on vähemmistössä.
Bemarissa tuo pimputus alkaa melko korkeassa nopeudessa, tyyliin neljässäkympissä. Mutta lisäksi siinä on aika, että vaikka ajaisi hitaasti, niin lopulta alkaa pimputtaa. Käytännössä siis voi ajaa vaikka postilaatikolta kotiin ilman vyötä, eikä vielä ala valittaa. Minusta saisi olla noin merkistä riippumatta, mutta monet taitaa pimputella lähes heti. Jenkkiautot pimputtaa jo siinä kohtaa, kun laittaa virrat päälle ilman vyötä.
Näiden takia auto pitää koeajaa ennen ostoa, kun nämä systeemit toimii niin erilailla. Itse en voi sietää mitään turhia pimputuksia ja omasta mielestä kaistavahtikin lukeutuu näihin. Ratin tärinä ja ohjausliike riittää, ei siinä piipitystä tarvita lisäksi. En myöskään halua aina vakkaria käyttäessä pimputusta, tyyliin Tesla. Kaistavahti itsessäänkin kyllä toimii varsin erilailla käyttökelvottoman ja avustavan väliltä. Onneksi omassa on herkkyyssäätö ja miedoin asetus on jopa ihan kelvollinen. Silloin se puuttuu toimintaan vain vaaratilanteessa eli sulkuviivaa ylittäessä tai jonkun ollessa kuolleessa kulmassa. Muuten voi vaihtaa kaistaa vaikka ilman vilkkua, eikä se siitä suutu. Mutta eihän bemarikuskit ikinä niin tekisi... Jostain syystä Neue Klassessa auto silti vilkuttaa automaattisesti, jos kaistaa meinaa vaihtaa ilman vilkkua.