Haluaisin tontille kuidun, ja ihan lottoahan se on milloin mörköperällä tilaisuus tarjoutuu normaalin rahvaan hintaluokassa tai ollenkaan. Olen kuitenkin sekä foliohattumies että mukavuudenhaluinen. Tästä johtuen pidän siinäkin tapauksessa myös 5G:n joka minulla nyt on ja joka suht äskettäin tuli mahdolliseksi. Pitäisin mobiiliyhteyden myös varalla vaikka se olisi edelleen heikko 4G. Itse asiassa pidin suuressa arvossa hätäyhteytenä kuppaista hidasta mobiilidataa silloin kun käytettävissä oli vielä ADSL ennen kuin alueelta ajettiin infraa alas - EDGE ja paska UMTS olivat ihan kivoja optioita.
Ja joo, toki kuidun kanssa puhelimen 5G tai 4G tai mikä nyt sattuu tilanteen aikana toimimaan on myös "varayhteys" mutta sanoisin enemmän hätäyhteydeksi. Luurin wifihotspot on ruma patentti, ja toki voi järjestää monellakin tapaa niin että taloon saadaan tarvittaessa yhteydet puhelimen kautta. Siinä on vaan se, että tarvitsen puhelinliittymäni mukaani, ja tällöin se ei palvele talon varayhteytenä. Vain henkilökohtaisena hätäyhteytenä.
5G:n varayhteydeksi Starlink on minulle liian vaikean törkyhintaista, siihen en ole lähtenyt.