AliExpress, eBay yms. tilaaminen ja kokemuksia

Jotain fuulaa menossa (edelleen?) Postin/Tullin ja Alin välisissä paketeissa?

Seuranta kertoo SPxxxxxFI paketille, jotta;
"Lähetyksen ALV on maksettu ostovaiheessa, mutta Posti ei ole saanut tarvittavia tietoja lähettäjältä tulli-ilmoituksen tekemiseksi puolestasi. Tullaa lähetys itse sen saavuttua Suomeen."

Kyselin Postin chätistä, että mikä juttu ja mitä tietoja uupuu. Vastasivat:
"Lähetyksen tullaukseen vaadittavissa, lähettäjältä saatavissa tiedoissa on puutteita. Tiedot liittyvät EU:n turvasanomaan. Asia on Postilla selvityksessä. Valitettavasti selvitys voi viedä vielä jonkin aikaa, ettekä tällä hetkellä voi kuin odottaa. Saatte ilmoituksen kun asia etenee."
".. tiedot ovat kuitenkin niin puutteelliset ettei tullikäsittely ole toistaiseksi mahdollista"

Ja ei pidä kuitenkaan vielä itse tuota tullata. Pyysivät odottelemaan vaan.

Edit.
Nyt paketti on n. 4h jälkeen tullattu ja vapautettu toimitettavaksi. Olipas outoa.
 
Viimeksi muokattu:
IMG_0420.png
meinasin jo tilailla uudestaan romuja
 
Onko vinkkejä, tilasin alista oneplus 13 suojalaseja 2kpl ja näissä mainostettiin että toimisi puhelimen sormenjälki lukijan kanssa.

Kokeilin molemmat lasit puhelimessa ja lukija ei toimi. Tein sitten refund pyynnön ja aliexpressin mukaan syy ei ole oikea saadakseni rahoja takaisin kun valitsin syyksi ettei tuote toimi kuten kuvauksessa mainitaan. Laitoin todisteeksi ruutukaapauksen sormenjälki lisäyksestä jossa puhelin kehoittaa poistaa suojalasin tai hankkimaan alkuperäisen.

Tämä ei kuitenkaan riittäny todisteeksi.

Tähän päivitystä että alin päätös on että myyjällä aikaa alle 3vrk antaa palautus osoite johon minä maksan postikulut, taikka hyvitys suoraan jossei osoitetta tule.

Eihän tuossa oli järkeä, postikulut tulee varmasti maksataan enemmän kuin itse tuotteet, ja mitähän myyjä tekee 2lla asennetulla lasikalvolla.
 
Tähän päivitystä että alin päätös on että myyjällä aikaa alle 3vrk antaa palautus osoite johon minä maksan postikulut, taikka hyvitys suoraan jossei osoitetta tule.

Eihän tuossa oli järkeä, postikulut tulee varmasti maksataan enemmän kuin itse tuotteet, ja mitähän myyjä tekee 2lla asennetulla lasikalvolla.
Ebayhin verrattuna Aliexpress on tosi huono jos tuote ei ole mitä on luvattu kun tuollaisia ehdottavat, ideana tietenkin että Kiinalaiset(Aliexpress ja myyjä) vetävät yhtä köyttä jotta kuluttaja jäisi tappiolle. Sitä en tosin osaa sanoa mikä järki siinä on pidemmän päälle kun jos samalle ihmisille tulee vastaavia kokemuksia useampia niin jossain vaiheessa kauppapaikka vaihtuu, kai siellä ajatellaan että kyllä niitä hölmöjä riittää maailmassa vaikka jotkut vaihtaisivat kauppapaikkaa?
 
Testailin Alilla eri kuponkeja, kokeilin varsin yhtä jenkeille tarkoitettua, siitä tuli joku erilainen virheilmoitus ja nyt valittaa "Unable to apply promo code. The total after discount (excl. shipping) doesn't meet the minimum purchase amount.". Tuleeko tuonne jotkut kuponkibännit, ei kai tuo tuote voinut juuri samalla hetkellä poistua alennuksen piiristä?
 
Lisää jotain ostoskoriin et summa menee minimin ylitse tai poista koodi käytöstä?
Ali pitää tuota tuotetta nyt 0€ arvoisena kuponkilaskuissaan, minulla oli siinä $70 kuponki ja nyt ei irtoa edes sentin alennusta. Noh säästyypähän rahat jos tuo ei ala tuosta myöhemmin toimimaan.

E: Ei toimi vieläkään ja lisäksi tuotteen hinta nousi. Opetus: huippudiili kannattaa tilata äkkiä eikä odotella ja kikkailla..
 
Viimeksi muokattu:
Viime viikolla tuli Alista (EU varastolta) paketti, joka sisälsi kaksi samanlaista tuotetta (omissa paketeissaan yhteen teipattuna). Toinen täydellinen, mutta toisen kohdalla oli laadunvalvonta pettänyt.
Reklamaatio ei ollutkaan enää niin helppo, kuin aikaisemmin. Ei pystynyt ehdottamaan osapalautusta toisen tuotteen hinnasta. Automaattisesti tuli ohjeet palauttaa molemmat tuotteet takaisin. Itse pitäisi maksaa etukäteen postikulut jotka saisi takaisin joskus.
No en varmasti palauta, kun toinen meni suoraan käyttöön.
-> yhteys asiakaspalveluun ja kyseenalaistamaan palautusprosessin järkevyys ja se, että molemmat tuotteet pitäisi palauttaa, vaikka toinen on täysin ehjä. Tuotteet maksoi kuriirilla kotiin 46€ ja perus palautus 35€+ en edes katsonut paljonko tulee lisähintaa särkyvästä lähetyksestä.
Käskivät odottaa sen 10pv, kunnes dispute sulkeutuu automaattisesti (koska tuotetta ei palauta) ja sen jälkeen vasta pystyy pyytämään tuotteesta maksun osapalautusta.
Kyllä on taas vammaiseksi mennyt Alissakin dispute-prosessi.
Kuinkahan moni tuonkin jättää kesken ja tyytyy kohtaloonsa?
Ei sillä, tuota toista ns. "B-grade" tuotettakin pystyy kyllä käyttämään, mutta ihan periaatteesta siitä pyydän osan hinnasta takaisin, koska se ei täytä laatuvaatimuksia ja osuu jo silmäänkin tuo laadun puute.
Päivitys tähän tapaukseen.
Tosiaan dispute aluksi hylättiin, koska en lähettänyt tuotetta takaisin (tosin asiakaspalvelukin antoi ohjeeksi olla lähettämättä). Tässä välissä myyjäkin jo laittoi viestiä, pahoitteli asiaa ja ilmoitti hyvittävänsä tuotteen. Appeal ehti sulkeutuakin tuossa välissä, mutta asiakaspalvelun kautta laittoi hommat etenemään.
Lopputuloksena koko tilaus hyvitettiin, vaikka tilaukseen kuului 2x sama tuote ja toinen tosiaan priimaa. Olisi riittänyt puolikas hyvityskin (jota lähinnä odottelin), mutta ei sovi valittaa, kun ~50€ tuotteet jäi ilmaiseksi käyttöön.
 
Mites dispute nykyisin kannattaa alissa tehdä? Sain rikkinäisen tuotteet, eikä vastaanotetuksi merkitsemisen jälkeen löydy dispute-nappia. Viimeksi kävi niin, että klikkasin returns/refund ja halusivat että lähetän tuotteen takaisin. Miten saan pyydettyä refundia ilman että ruinaavat lähettämään takaisin?

E: Mahdollisesti pitää odottaa, että lähetyksestä on kulunut 10 päivää?
4.8 Tein kolme tilausta, kaikki Alin toimituksella mutta yhdestä piti maksaa postit erikseen. Kaikki oli lopulta pakattu samaan säkkiin ja saapui 14.8.
 
Viimeksi muokattu:
Melkein parin kuukauden hiljaiselon jälkeen sain Alilta sähköpostiin ilmoituksen "delivery updaten", noh ei se ehkä ollut ihan sitä mitä odotin..

Miten tästä nyt edetään, koska voi/kannattaa laittaa refundi pyyntöä?
Tilauksien kohdalla lukee "The system will automatically confirm receipt after 18 days."

parcel.jpg
 
Melkein parin kuukauden hiljaiselon jälkeen sain Alilta sähköpostiin ilmoituksen "delivery updaten", noh ei se ehkä ollut ihan sitä mitä odotin..

Miten tästä nyt edetään, koska voi/kannattaa laittaa refundi pyyntöä?
Tilauksien kohdalla lukee "The system will automatically confirm receipt after 18 days."

parcel.jpg
Olisi varmaan kannattanut seurata pakettia jollain muulla kuin Alin omalla seurannalla tai jollain yksittäisen toimittajan seurannalla. Itse olen todennut vähän paketista riippuen ParcelsApp tai Postal Ninja aika hyväksi seurannaksi AliExpress-paketeille. Välillä kun nuo tulevat jotenkin niin eteei tule näkyviin Postin tai Matkahuollon äppeihin ennen kuin olet kerinnyt hakea paketin.

Ja koska paketti on lähtenyt takaisin niin heti vaan disputea, todennäköisesti paketissa on ollut puutteelliset tiedot joten on tullut bumerangi.
 
Olisi varmaan kannattanut seurata pakettia jollain muulla kuin Alin omalla seurannalla tai jollain yksittäisen toimittajan seurannalla. Itse olen todennut vähän paketista riippuen ParcelsApp tai Postal Ninja aika hyväksi seurannaksi AliExpress-paketeille. Välillä kun nuo tulevat jotenkin niin eteei tule näkyviin Postin tai Matkahuollon äppeihin ennen kuin olet kerinnyt hakea paketin.

Ja koska paketti on lähtenyt takaisin niin heti vaan disputea, todennäköisesti paketissa on ollut puutteelliset tiedot joten on tullut bumerangi.
Joo postal ninjan seurannasta mulla olikin screenshot edellisellä sivulla, samoja tietoja näytti myös cainio tracking ja 17track..
Suomen posti väitti koko ajan ettei ole saapunut suomeen.

E: Ali hyvitti 80e edestä kaikki tilaukset mukisematta heti seuraavana päivänä, maksettu paypalilla tiedä sitten onko tällä vaikutusta.
 
Viimeksi muokattu:
Näköjään kuriiri Aliexpressistä Cainiaon (Netherlands) tilalla STO, China. Kaksi pakettia tulossa tollasella, alkuviikosta tilattu. Ei ole ennen tullut ainakaan itellä moista vastaan.
 
Näköjään kuriiri Aliexpressistä Cainiaon (Netherlands) tilalla STO, China. Kaksi pakettia tulossa tollasella, alkuviikosta tilattu. Ei ole ennen tullut ainakaan itellä moista vastaan.
On noita paketteja ennenkin tuolla STO:lla tullut, ihan samalla tavalla on tullut kuin Cainiaon kuljetuksellakin. Olisikohan sivu-pari takaperin tässäkin ketjussa ollut tuosta juttua.

Itsekin tänään tilailin taas monen viikon tauon jälkeen AliExpressistä tavaraa, saa nähdä millä kuljetuksella tulee... Vaikka eipä sillä hirveästi eroa ole tuntunut olevan.
 
Siellä on ilmeisesti enemmänkin myllätty asioita, STO Chinan lisäksi ilmestyi yksi paketti kotiinkuljetettavaksi PostNordin seurantaan, Alin lähetystapa "AliExpress Selection Standard".
 
Hmm... Nyt uusimmassa tilauksessa seurantakoodi on ihan eri näköinen kuin aikaisemmin, ilmeisesti tosiaan ovat jotain muutelleet lähetyksissään. Aiemmin on ollut yleensä joko JJFI-alkuisia tai SPxxxxxxxFI -tyypisiä seurantakoodeja mutta nyt oli joku APxxxxxxxxx -muotoinen koodi. En ole moista ennen nähnyt, joten jännitys tiivistyy miten tuo selviää perille. Kaipa se sieltä parissa viikossa tulee kuten ennenkin...
 
Mulla on nyt ensimmäinen JJFI-alkuinen paketti tulossa ja lähettäjänä STO, China.

Viimevuonna tuli paljon Alin paketteja Viron kautta Matkahuollon pakettiautomaattiin
 
Miten näissä Alin tilauksissa menee nykyään tullit ja alvit? Tilasin muutaman pikkupalikan kolmesta eri kaupasta samalla kertaa ja ensin niiden yhteishinta oli jotain 25€ luokkaa, mutta kirjautumisen jälkeen niihin lisättiin joku alv, jonka jälkeen loppuhinta oli noin 45€. Sitten joskus kun nuo saapuvat, niin millä tavalla tulli suhtautuu tuohon Aliexpressin perimään alviin, eli tuleeko siihen päälle vielä jotain uusia maksuja, vai voiko jollakin tavalla esittää niille, että ainakin jotain alveja on jo maksettu?

Viime viikolla tilasin yhden paketin englannista ja se jäi saman tien tulliin. Lopputuloksena oli 50% tuotteen ostohintaa suurempi alv, joka piti maksaa Postin käsittelykulujen lisäksi ennen kuin paketti vapautui jatkamaan matkaa edelleen. Tosi kiva, jos noistakin pitää maksaa se Postin käsittelykulu erikseen joka paketista ja sitten vielä päälle jotain muita parin euron lisäkuluja ja säätää ties kuinka pitkään täyttämässä Tullin lomakkeita hintaerittelyineen.
 
ensin niiden yhteishinta oli jotain 25€ luokkaa, mutta kirjautumisen jälkeen niihin lisättiin joku alv, jonka jälkeen loppuhinta oli noin 45€
Uskon että alvillinen hinta on näkynyt kummassakin tapauksessa, mutta ilman sisäänkirjautumista näet jotkut superalet "first time customer" hintaan. Kunhan tuote on alle 150€ niin siinä pitäisi lukea "Price includes VAT", ja kaikki tulee itsestään tullin läpi.

Jos tuote on yli 150€ niin hintaan tulee korjaus vasta ostoskorin puolella, kun verot poistetaan, ja joudut sen itse tullaamaan.
 
Miten näissä Alin tilauksissa menee nykyään tullit ja alvit? Tilasin muutaman pikkupalikan kolmesta eri kaupasta samalla kertaa ja ensin niiden yhteishinta oli jotain 25€ luokkaa, mutta kirjautumisen jälkeen niihin lisättiin joku alv, jonka jälkeen loppuhinta oli noin 45€. Sitten joskus kun nuo saapuvat, niin millä tavalla tulli suhtautuu tuohon Aliexpressin perimään alviin, eli tuleeko siihen päälle vielä jotain uusia maksuja, vai voiko jollakin tavalla esittää niille, että ainakin jotain alveja on jo maksettu?

Viime viikolla tilasin yhden paketin englannista ja se jäi saman tien tulliin. Lopputuloksena oli 50% tuotteen ostohintaa suurempi alv, joka piti maksaa Postin käsittelykulujen lisäksi ennen kuin paketti vapautui jatkamaan matkaa edelleen. Tosi kiva, jos noistakin pitää maksaa se Postin käsittelykulu erikseen joka paketista ja sitten vielä päälle jotain muita parin euron lisäkuluja ja säätää ties kuinka pitkään täyttämässä Tullin lomakkeita hintaerittelyineen.

Uskon että alvillinen hinta on näkynyt kummassakin tapauksessa, mutta ilman sisäänkirjautumista näet jotkut superalet "first time customer" hintaan. Kunhan tuote on alle 150€ niin siinä pitäisi lukea "Price includes VAT", ja kaikki tulee itsestään tullin läpi.

Jos tuote on yli 150€ niin hintaan tulee korjaus vasta ostoskorin puolella, kun verot poistetaan, ja joudut sen itse tullaamaan.

Aina kannattaa ensin kirjautua Aliin, ennenkuin alkaa tilamaan mitään, koska se oikea hinta näkyy vain sisäänkirjautuneelle. Lieneekö joku houkutusjuttu uusille asiakkaille tuo, että näkyy älyttömän halvat hinnat ensin kaikille tuotteille.

Ja tosiaan alle 150€ tilauksista ei itse tarvitse huolehtia tullimaksuista.
 
Aina kannattaa ensin kirjautua Aliin, ennenkuin alkaa tilamaan mitään, koska se oikea hinta näkyy vain sisäänkirjautuneelle. Lieneekö joku houkutusjuttu uusille asiakkaille tuo, että näkyy älyttömän halvat hinnat ensin kaikille tuotteille.

Ja tosiaan alle 150€ tilauksista ei itse tarvitse huolehtia tullimaksuista.
Näinhän se on ja sekin on selvää, että lopullisen hinnan näkee vasta ostoskorivaiheessa kirjautuneena, mutta tässä jäi tosiaan epäilyttämään, kun ei sitä alvia näy kuitilla lainkaan. Tullimaksusta en ole huolissani muutenkaan, mutta alv on vielä oma juttunsa.

Tuotteen tiedoissa näkyy tällainen:

1755972667788.png


Ja kuitilla näin:

1755972712885.png


Jee, "vat included", mutta paljonko sitä on maksettu ja millä sen todistat, jos tulli alkaa kyselemään? Tuotteita oli useammasta kaupasta samalla tilauksella, niin saapa tosiaan nähdä millainen show tulee tullin kanssa näistä kaikista, jos nuo sinne jäävät. Viime aikoina kaikki omat tilaukset ovat jääneet tulliin riippumatta hinnasta, koosta ja maasta, jos vain ovat olleet peräisin EU:n ulkopuolelta.
 
En usko, että Tulli alkaa mitään kyselemään, koska ei pitäisi olla mitään aihetta edes siihen. Olen jo vuosia tasaiseen tahtiin tilannut Alista tavaraa, melkein joka kuukausi, 1-150€ välillä, multitilauksia yms, eikä koskaan ole tullut mitään ongelmia, muita, kun hyvin harvoin pieniä jumiutumisia Suomen päässä, mutta ne taas johtuvat puhtaasti heidän omista ongelmistaan ja ovat selvinneet itsestään. Tässäkin ketjussa taitaa pari sivua taaksepäin olla juttua näistä jumeista joidenkin kohdalla. Eiköhän nuo tavarat tule sinulle ihan hyvin, uskoisin näin.
 
En usko, että Tulli alkaa mitään kyselemään, koska ei pitäisi olla mitään aihetta edes siihen. Olen jo vuosia tasaiseen tahtiin tilannut Alista tavaraa, melkein joka kuukausi, 1-150€ välillä, multitilauksia yms, eikä koskaan ole tullut mitään ongelmia, muita, kun hyvin harvoin pieniä jumiutumisia Suomen päässä, mutta ne taas johtuvat puhtaasti heidän omista ongelmistaan ja ovat selvinneet itsestään. Tässäkin ketjussa taitaa pari sivua taaksepäin olla juttua näistä jumeista joidenkin kohdalla. Eiköhän nuo tavarat tule sinulle ihan hyvin, uskoisin näin.
Näin varmaan joo. Tässä on vaan tosiaan jäänyt viime aikoina niin moni USA:sta ja briteistä tullut paketti jumittamaan näiden tulli/alv-selvitysten vuoksi, niin aloin pohtimaan, että mikä on tilanne Ali-tilausten suhteen nykyään. Kyllähän se selvitys sinäänsä onnistuu tullin sivuilla melko näppärästi, mutta on siinä kuitenkin oma hommansa kaivella ja täyttää joka ikisen paketin sisällön osalta tuotteen kategoria, hinta, postikulut ja sitten vielä myös se reilut 3€, minkä Posti ottaa välistä pienimmästäkin paketista. Ja sitten jos vielä lähtömaa on kertaalleen veloittanut alvin ja tulli tekee saman vielä toistamiseen, niin sitten alkaa otsanahkaa kiristämään, vaikka ei isoista summista olisikaan kyse.
 
Näin varmaan joo. Tässä on vaan tosiaan jäänyt viime aikoina niin moni USA:sta ja briteistä tullut paketti jumittamaan näiden tulli/alv-selvitysten vuoksi, niin aloin pohtimaan, että mikä on tilanne Ali-tilausten suhteen nykyään. Kyllähän se selvitys sinäänsä onnistuu tullin sivuilla melko näppärästi, mutta on siinä kuitenkin oma hommansa kaivella ja täyttää joka ikisen paketin sisällön osalta tuotteen kategoria, hinta, postikulut ja sitten vielä myös se reilut 3€, minkä Posti ottaa välistä pienimmästäkin paketista. Ja sitten jos vielä lähtömaa on kertaalleen veloittanut alvin ja tulli tekee saman vielä toistamiseen, niin sitten alkaa otsanahkaa kiristämään, vaikka ei isoista summista olisikaan kyse.

Aloin nyt mielenkiinnosta itsekin tarkemmin asiaa tutkimaan ja tosiaan tuo VAT:han lisätään aina heti jo siinä tuotesivulla hintaan, esim:

screenshot.3.jpg


Alin omassa Help Centerissä on VAT:n suhteen tällainen ohje:

screenshot.4.jpg


Mutta, kuten @Kautium laitoitkin screenshotin niin sitä VAT:n osuutta ei enää tilauksen jälkeen näkynyt, joten tein testioston ja vähän ennen viimeistä maksunappia, jolla kauppa sinetöidään, on se tarkistusnäkymä, joka tuossa ylläkin kuvassa on, eli näin:

screenshot.5.jpg


Mutta, tuossakin siis pitää osata painaa tuosta harmaasta, huonosti näkyvästä "VAT included"-tekstin perässä olevasta kysymysmerkistä, että tulee tuo ponnahdusikkuna, jossa on eritelty VAT:n osuus kokonaishinnasta. Eli ei tullut suoraan näkyviin, niinkuin esimerkkikuvassa oli. Jälkikäteen tätä ei enää taida saada mistään näkyviin, ellei sitten tee samasta tuotteesta heti perään toisen "koeoston" ja tee niinkuin tuossa ylhäällä neuvoin. Vähän huonosti on tehty tuo, mutta tulipahan itsellenikin selvitettyä asia nyt.
 
Viimeksi muokattu:
Aloin nyt mielenkiinnosta itsekin tarkemmin asiaa tutkimaan ja tosiaan tuo VAT:han lisätään aina heti jo siinä tuotesivulla hintaan, esim:

screenshot.3.jpg


Alin omassa Help Centerissä on VAT:n suhteen tällainen ohje:

screenshot.4.jpg


Mutta, kuten @Kautium laitoitkin screenshotin niin sitä VAT:n osuutta ei enää tilauksen jälkeen näkynyt, joten tein testioston ja vähän ennen viimeistä maksunappia, jolla kauppa sinetöidään, on se tarkistusnäkymä, josta tämän VAT:n osuuden hinnasta ilmeisesti sitten näkee, eli näin:

screenshot.5.jpg


Mutta, tuossakin siis pitää osata painaa tuosta harmaasta, huonosti näkyvästä "VAT included"-tekstin perässä olevasta kysymysmerkistä, että tulee tuo ponnahdusikkuna, jossa on eritelty VAT:n osuus kokonaishinnasta. Jälkikäteen tätä ei enää taida saada mistään näkyviin, ellei sitten tee samasta tuotteesta heti perään toisen "koeoston" ja tee niinkuin tuossa ylhäällä neuvoin. Monimutkaiseksi on tehty, mutta tulipahan itsellenikin selvitettyä asia nyt.
Näkee sen jälkikäteenkin tuosta vat kysymysmerkistä.


Screenshot_20250823_223207_AliExpress.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Aloin nyt mielenkiinnosta itsekin tarkemmin asiaa tutkimaan ja tosiaan tuo VAT:han lisätään aina heti jo siinä tuotesivulla hintaan, esim:

screenshot.3.jpg


Alin omassa Help Centerissä on VAT:n suhteen tällainen ohje:

screenshot.4.jpg


Mutta, kuten @Kautium laitoitkin screenshotin niin sitä VAT:n osuutta ei enää tilauksen jälkeen näkynyt, joten tein testioston ja vähän ennen viimeistä maksunappia, jolla kauppa sinetöidään, on se tarkistusnäkymä, joka tuossa ylläkin kuvassa on, eli näin:

screenshot.5.jpg


Mutta, tuossakin siis pitää osata painaa tuosta harmaasta, huonosti näkyvästä "VAT included"-tekstin perässä olevasta kysymysmerkistä, että tulee tuo ponnahdusikkuna, jossa on eritelty VAT:n osuus kokonaishinnasta. Eli ei tullut suoraan näkyviin, niinkuin esimerkkikuvassa oli. Jälkikäteen tätä ei enää taida saada mistään näkyviin, ellei sitten tee samasta tuotteesta heti perään toisen "koeoston" ja tee niinkuin tuossa ylhäällä neuvoin. Vähän huonosti on tehty tuo, mutta tulipahan itsellenikin selvitettyä asia nyt.
Juu, tosiaan itsekään en löytänyt mistään jälkeenpäin tuota VAT-osuutta vaikka koitin kaikista mahdollisista paikoista katsoa. Tosin, olen tilaillut useamman vuoden ajan liki kuukausittain AliExpressistä alle tuon 150e rajan kerralla eikä kertaakaan ole joutunut Postin tai Tullin kanssa pulaamaan yhdenkään paketin kanssa vaan kaikki ovat tulleet suorilla läpi.
 
Näkee sen jälkikäteenkin tuosta vat kysymysmerkistä.


Screenshot_20250823_223207_AliExpress.jpg

Juu, tosiaan itsekään en löytänyt mistään jälkeenpäin tuota VAT-osuutta vaikka koitin kaikista mahdollisista paikoista katsoa. Tosin, olen tilaillut useamman vuoden ajan liki kuukausittain AliExpressistä alle tuon 150e rajan kerralla eikä kertaakaan ole joutunut Postin tai Tullin kanssa pulaamaan yhdenkään paketin kanssa vaan kaikki ovat tulleet suorilla läpi.

Jahas, tässä näkyykin olevan vielä ero siinäkin, oletko kirjautuneena esim puhelimella vai tietokoneella Aliin, koska puhelimella pystyy jälkikäteenkin näkemään tuon VAT:n, jo tilatuista ja saapuneista tavaroista, mutta tietokoneella kirjautuneena niitä ei näy jälkikäteen...merkillistä.
 
Jahas, tässä näkyykin olevan vielä ero siinäkin, oletko kirjautuneena esim puhelimella vai tietokoneella Aliin, koska puhelimella pystyy jälkikäteenkin näkemään tuon VAT:n, jo tilatuista ja saapuneista tavaroista, mutta tietokoneella kirjautuneena niitä ei näy jälkikäteen...merkillistä.
Näkyy se tietokoneellakin order details ja tuosta VAT included kysymysmerkistä, kun hiiren laittaa sen päälle.Screenshot 2025-08-23 234346.png
 
Näkyy se tietokoneellakin order details ja tuosta VAT included kysymysmerkistä, kun hiiren laittaa sen päälle.Screenshot 2025-08-23 234346.png
Kaikista tilauksista ei näy lainkaan enää tilaamisen jälkeen tuota VAT included tekstiä, vaikka itse tuotesivulla tilausvaiheessa näin on lukenut.
 
Näkyy se tietokoneellakin order details ja tuosta VAT included kysymysmerkistä, kun hiiren laittaa sen päälle.Screenshot 2025-08-23 234346.png
Aah, totta. "Order details" -sivulta tuo tosiaan löytyy kysymysmerkin kautta, mutta ei Receipt-sivulta, jossa sen kaiken järjen mukaan pitäisi olla. Kiinalainen kauppapaikka, kiinalainen toimintamalli. :D
 

Statistiikka

Viestiketjuista
284 954
Viestejä
4 895 526
Jäsenet
78 899
Uusin jäsen
Tohtorigerhard

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom