AliExpress, eBay yms. tilaaminen ja kokemuksia

Itse olen seurantaan käyttänyt nyt viime aikoina vain näitä kahta ja aika hyvin ovat näyttäneet. Tosin tuossa Universal Parcel tracking sivustossa on joskus kummallisesti hävinneet kaikki seurantiedot vähäksi aikaa joidenkin pakettien kohdalla, mutta tulleet sitten takaisin myöhemmin.

Global Package Tracking

Postal Ninja

Mutta nuo aika tarkasti osaa kertoa missä paketti milloinkin seilaa.

Eipä ainakaan MobilePayn ja Nordean kanssa toiminut noin. Nordea sanoi vain että voivoi, MobilePay on saanut maksun, joten pankin näkökulmasta ei ole mitään palautettavaa, kysele MobilePaylta. Nordean Mastercard-luottokortilla maksettu ostos siis.
Tämä sama kylmäsi itseäni kun rouva oli mennyt ostamaan lomamatkan lentoliput MobilePaylla ja eikö sillon ollut just Finnairin lakot päällä.
Totesin sille, että ehkä ensi kerralla kannattaa käyttää suoraan sitä luottokorttia eikä välikättä....

Eipä ainakaan MobilePayn ja Nordean kanssa toiminut noin. Nordea sanoi vain että voivoi, MobilePay on saanut maksun, joten pankin näkökulmasta ei ole mitään palautettavaa, kysele MobilePaylta. Nordean Mastercard-luottokortilla maksettu ostos siis.
Menee offtopiciksi, mutta melkein ainahan on joku maksunvälittäjä, paypal, klarna, mobilepay, paytrail? Eikö visan turvat ole silloin vai käytössä? Itse kyllä olen saanut aikoinaan visalta reklamoitua, kun ei paypal kautta onnistunut.
Vai onko mastercardilla eri käytännöt?

Viimeksi muokattu:
Menee offtopiciksi, mutta melkein ainahan on joku maksunvälittäjä, paypal, klarna, mobilepay, paytrail? Eikö visan turvat ole silloin vai käytössä? Itse kyllä olen saanut aikoinaan visalta reklamoitua, kun ei paypal kautta onnistunut.
Melkein ainahan on joku maksunvälittäjä, paypal, klarna, mobilepay, paytrail? Eikö visan turvat ole silloin vai käytössä? Itse kyllä olen saanut aikoinaan visalta reklamoitua, kun ei paypal kautta onnistunut.
Vai onko mastercardilla eri käytännöt?
Vai onko edellä kyse siitä, että on reklamoitu väärässä järjestyksessä? Eli on ensimmäisenä valitettu luottokortin myöntäneelle pankille, ennen kuin on oltu myyjään tai maksunvälittäjään lainkaan yhteydessä.

No nyt tuli AliExpress-paketti ennätysvauhtia, yhtäkkiä en muista että olisi näin nopeasti päätynyt perille vaikka nykyisin välillä aika sukkelasti on tullutkin. Lähtöpaikkana Kiina eli ei mikään eurovarastolta lähtenyt tilaus ja 9 päivää tilauksesta on paketti perillä. Tai itseasiassa vajaa 9 päivää kun joskus myöhään illalla tilasin ja nyt oli joskus puolen päivän jälkeen tullut noutoilmoitus.

Miten Alissa tehdään valitus/dispute vioittuneesta tuotteesta? Ilmeisesti pitäisi ensin ottaa yhteys myyjään, mutta miten se tapahtuu? Contact Seller napista aukeaa vain message center mutta eipä siellä voi tehdä mitään. Returns/Refunds nappi näyttää vaativan todisteen myyjän viestistä jossa hän hyväksyy asian. Käytän tietokoneen nettiselainta.

Jaa a, minkähänlainen soppa on luvassa... Alilta oli tulossa yhteislähetys(Combined Delivery) missä oli neljältä eri myyjältä tuotteitta, mutta saapuneessa paketissa oli vain kaksi tuotetta ja kumpikaan ei täsmännyt tilattuihin millään lailla. Ilmeisesti jonkun muun tilauksen kanssa mennyt sekaisin. Tein nyt sitten jokaisesta tuotteesta disputen erikseen, mutta liekkö olis ollut parempikin tapa? Vielä ei ole kuulunut mitään.

Tuli yksityisviestinä pyyntö et miten meni kaivinkoneen kanssa. Kyllä se tuli, ja satamasta hain (pahoittelen hiljaisuudesta tästä, löysin toisen, enemmän konehenkisen yhteisön jakamaan kokemuksia). Sitten jäin kaipaamaan vähän lisää mukavuuksia ja kiinalainen taitava kauppias onnistui myymään mulle toisenkin. Sitten kuormaajan. Ja sitten toisenkin kuormaajan. Eli jaa-a, suosittelenko? No jos odotukset ovat realistiset (eli mitä on fyysistesti mahdollista tuottamaan ja kuljettamaan 6 tonnin bruttohinnalla tai vastaavasti 10 alvineen) niin ehdottomasti. Avain kusetusta kotimaan hinnat. Ensimmäinen kaivuri takarivissä mutta onhan se komia hintalapun nähden, toisella tehty pihatöitä läpi kesän (erittäin tyytyväinen) ja pikku skid steer tulossa ensi viikolla, sitten toisen vähän härskimpi lokakuussa (tarkoituksena pitää molemmat) Kaikki samasta tuottaajasta koska onhan se käytännöllisempi niin kerran kun luottamusta (ja suora yhteyttä) on.

Viimeksi muokattu:
Jaa a, minkähänlainen soppa on luvassa... Alilta oli tulossa yhteislähetys(Combined Delivery) missä oli neljältä eri myyjältä tuotteitta, mutta saapuneessa paketissa oli vain kaksi tuotetta ja kumpikaan ei täsmännyt tilattuihin millään lailla. Ilmeisesti jonkun muun tilauksen kanssa mennyt sekaisin. Tein nyt sitten jokaisesta tuotteesta disputen erikseen, mutta liekkö olis ollut parempikin tapa? Vielä ei ole kuulunut mitään.
Ensimmäisenä itselle tuli mieleen että tarkistitko että siinä Alin uloimmassa pussukassa nimi- ja osoitetiedot täsmäävät että olet saanut oikean lähetyksen? Pari kertaa on Posti kämmäillyt ja minulla on ollut lokerossa jonkun toisen paketti. Kerran on käynyt AliExpress-paketin kanssa ja kerran jonkun muun lähetyksen kanssa. Jos nimi- ja osoitetiedot ovat oikein niin ei kai tuossa paljon parempaa tapaa ole kuin dispute kaikista tuotteista koska todennäköisesti ne ovat menneet jollekin ihan muulle eivätkä todennäköisesti päädy sinulle koskaan.

Ylävalikosta: Orders : order details : Refunds/returns.

Tuolta kautta.
Refund/returns on selkeästi vain koko tuotteen palautusta varten. Ei siellä voi pyytää osittaista hyvitystä kuten ennen, siis jos avasi disputen (jota ei nyt näytä olevan lainkaan). Ja tuohon pitäisi liittää myyjän suostumus, siis kuvakaappaus myyjän kanssa käydystä keskustelusta yms.

edit: katsoin vähän vanhempaa tilausta ja siellä onkin tuon napin takana erilainen näkymä jonne voi laittaa ehdotuksen miten paljon haluaa refundia. Ehkäpä se sitten muuttuu tässäkin tilauksessa tuollaiseksi kun odottelee muutaman päivän.

Tuli yksityisviestinä pyyntö et miten meni kaivinkoneen kanssa. Kyllä se tuli, ja satamasta hain (pahoittelen hiljaisuudesta tästä, löysin toisen, enemmän konehenkisen yhteisön jakamaan kokemuksia). Sitten jäin kaipaamaan vähän lisää mukavuuksia ja kiinalainen taitava kauppias onnistui myymään mulle toisenkin. Sitten kuormaajan. Ja sitten toisenkin kuormaajan. Eli jaa-a, suosittelenko? No jos odotukset ovat realistiset (eli mitä on fyysistesti mahdollista tuottamaan ja kuljettamaan 6 tonnin bruttohinnalla tai vastaavasti 10 alvineen) niin ehdottomasti. Avain kusetusta kotimaan hinnat. Ensimmäinen kaivuri takarivissä mutta onhan se komia hintalapun nähden, toisella tehty pihatöitä läpi kesän (erittäin tyytyväinen) ja pikku skid steer tulossa ensi viikolla, sitten toisen vähän härskimpi lokakuussa (tarkoituksena pitää molemmat) Kaikki samasta tuottaajasta koska onhan se käytännöllisempi niin kerran kun luottamusta (ja suora yhteyttä) on.

Taisi kuva jäädä pois?
Tuolla alustuksella, kuulostaa kyllä herkähköön korvaan enemmän alkavalta ”maahantuonnilta” tai myyjälle ”ambassadorina” olosta.

Taisi kuva jäädä pois?
Tuolla alustuksella, kuulostaa kyllä herkähköön korvaan enemmän alkavalta ”maahantuonnilta” tai myyjälle ”ambassadorina” olosta.
Millaisia kuvia haluat? On mulla ihan videokin tästä kesästä vaikken pysty näköjään latamaan sitä tänne:D

IMG20250712212953.jpg

Millaisia kuvia haluat? On mulla ihan videokin tästä kesästä vaikken pysty näköjään latamaan sitä tänne:D

IMG20250712212953.jpg

Lähinnä kun sanoit näin

”Ensimmäinen kaivuri takarivissä mutta onhan se komia hintalapun nähden, toisella tehty pihatöitä läpi kesän (erittäin tyytyväinen) ”

Niin oletin tuon kaverina jotain kuvaakin :)

Lähinnä kun sanoit näin

”Ensimmäinen kaivuri takarivissä mutta onhan se komia hintalapun nähden, toisella tehty pihatöitä läpi kesän (erittäin tyytyväinen) ”

Niin oletin tuon kaverina jotain kuvaakin :)
DaRippa.jpg
kone.jpg
Tuleviin toki onnistuu jos jaksat vain odottaa se viikon:giggle:

Ei ainakaan vielä myymisen henkeä päällä, hyviä ovat. Sen lisäksi kestäisi liian kauan saada uutta, aina jotenkin tarvitaan jossain xD

Viimeksi muokattu:

Statistiikka

Viestiketjuista
285 869
Jäsenet
79 073
Uusin jäsen
ajkp52

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom