Älyvalot (Smart Lights), Philips Hue, Ikea Trådfri yms.

Kellään ajatusta tai kokemusta, missä vika kun minulla on etukuistilla kaksi ulkovaloa, missä on Ikean Trådfri E27 polttimot, joita olen Huella ohjannut. Vanhalla sillalla ja vanhoilla Labsin aikaisilla automaatioilla valot toimi ok ja ajatus on siis ollut, että kuistin valot palavat ilta-aikaan tiettyyn kellonaikaan asti, sammuvat yöksi ja sitten toinen automaatio on sytyttänyt valot aamulla ja sammuttanut kun aamu on valjennut.

Joulukuussa päivitin sillan pro-malliin ja samalla ne labsit oli pakko poistaa ja korvata automaatioilla. Sinänsä sain tehtyä täsmälleen samat asetukset, ongelmana vaan se, että ne eivät toimi lainkaan tai toimivat hyvin satunnaisesti. Appista suoraan valoja kytkemällä toimivat, mutta automaatioihin eivät reagoi ollenkaan luotettavasti. Mistähän tuo voisi johtua tai voiko asialle mitään?

Mulla ihan samoja automaatio-ongelmia Pro-bridgellä ja Huen omilla ulkovaloilla. Epäilin että johtuisiko siitä että kantama on siinä rajoilla, mutta ehkäpä ei ole siitä kiinni kun manuaalinen on/off toimii joka kerta. En ole keksinyt mitään ratkaisua.

Jokohan vihdoin saisi vaihdettua noin 10kpl Tuyan paskaa wifi GU10 lamppua HUEen? 5,9e/kpl olis ihan siedettävä hintakin, vaikka onkin vain valkoisen sävyt.

Mulla ihan samoja automaatio-ongelmia Pro-bridgellä ja Huen omilla ulkovaloilla. Epäilin että johtuisiko siitä että kantama on siinä rajoilla, mutta ehkäpä ei ole siitä kiinni kun manuaalinen on/off toimii joka kerta. En ole keksinyt mitään ratkaisua.
On jäänyt epähuomiossa kommentoimatta, mutta itselläni toimi tuo aiemmin annettu ohje, eli deletoin huoneen ja loin tilalle alueen. Sitten alkoivat Trådfri:t taas toimia huen kanssa. Mulla sattumoisin etäisyys sillasta noihin ko. valoihin on vain 3-4 metriä, sillä silta on eteisessä hyvin lähellä noita polttimoita. Ongelma ei siis koskaan ollut kantamassa.

Statistiikka

Viestiketjuista
300 056
Jäsenet
81 734
Uusin jäsen
aapeli69

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom