Mulla on tosiaan vcore ja vcore soc offsetit säädettävissä. Olen ymmärtänyt, että soc on "prossuun sisäänrakennetun north bridgen voltage" (korjatkaa jos olen väärässä), joka liittyy jotenkin myös muistiohjaimeen. Sitten googlailin, että sen nostamisesta on joillekin ollut apua muistien toimimaan saamisessa ja tällä hetkellä itselläkin sama mututuntuma, että se hieman auttaisi. Jos sulla tosiaan muistit toimii, niin ei tarvitse tuota soccia miettiä. Itselläkin se oli alunperin vakiolla ja prossu toimi ok noilla 3,825GHz kelloilla. Muistit vaan taisteli (ja taistelee edelleen hieman) vastaan.
Olen itse katsonut jännitteitä emolevyn (erillinen otsikko) alta hwinfossa. Eli mulla näyttäisi tuon oman screenshotin mukaan olevan vcore 1,272v ja cpu vcore soc 1,164v maksimit tällä hetkellä. En sitten tiedä onko se ollenkaan oikea paikka. Siellä kuitenkin on suurimmat arvot

Ja kuten sanottua tämän emon virransyöttö käy jo noilla arvoilla aika lämpöisenä.
EDIT: Kellot tosiaan 1700 Ryzenillä tällä hetkellä 3,825GHz noilla jännitteillä.