AMD RX 6000-sarjan-/ 6800(XT) / RX 6900- saatavuus-/tilausseuranta

Jaahas, 5min jonoon pääsin mutta ei päästänyt captchaa läpi. Helvetin helvetti, tuohon jumittui. Olisi 6700 XT kelvannut oikein mielellään.

Onko tuolla jotain rajoitusta, että ei samat henkilöt pysty ostamaan useammalla eri kerralla näytönohjaimia? Eli vain yksi näytönohjain / toimitusosoite / luottokortti tms.

Käsittääkseni samaan osoitteeseen voi tilata jokaista korttia yhden. En tiedä, katsotaanko myös maksuvälinetietoja, kun blokataan tuplatilauksia.

Jotenkin todella vaikea kuvitella, että tuossa ei olisi jotain estoa samasta IP-osoitteesta tuleville useille jono-id:eille. Uskallan ainakin itse veikata, että täysin turhaa hommaa avata 100 eri tabia, mutta harrastuksensa kullakin.
Mutta tuleehan niihin kuitenkin eri aikoja. Kuten nyt oli osassa jo (vau) tippunut alle tuntiin, ja suurimmassa osassa ei.

N. 20 minuutin jälkeen pääsi kauppaan, "jäljellä" oli 6900XT ja 6700XT, mutta ei antanut lisätä koriin ollenkaan.

Ens viikolla uudestaan.

1630593124300.png

Ratkaisin muuten oman ääniongelman asentamalla lisäosan joka kertoo mistä tabista ääni kuuluu. Pistin pikanäppäimeksi crtl+q, avasin youtuben yhteen tabiin, piilotin sen ja käytin toista, crtl+q avasi heti youtuben. Eli tuolla tavalla löytää nopeasti mikä tabi pääsi kauppaan sisään, eikä tartte asetella niitä mitenkään hienosti enää. Siitähän kuuluu äänimerkki kun kauppaan pääsee.

4 minaan jäi tuo 20 minuutin jono, eli joku 15min ja paremmat arvat riitti tälläkertaa.

wtf, nyt pääsin kauppaa ja oli 6900xt sisällä ja place order -> takas jonoon. Mut katevaraus meni... Ja vahvistus tuli
Ja siis outoa tässä se, että kaveri pääsi minuutin jonolla sisään ja 6900xt:tä ei ollut ollenkaan tarjolla. Mulla jono noin 20min ja sitä oli ja läpi taisi mennä... Ovatko alkaneet tuotakin jaksottamaan, että jotain korttia tulee vaikka 10min myöhemmin kun jotain muuta...

6700XT ainut mitä oli tarjolla ->semmonen koriin ja place order,heitti jonon hännille..

Mutta raha lähti Paypalista,jospa nyt onnisti koko tämän vuoden yritys.
Aiemmin kesällä luulin saaneeni 6800:n mutta ilmeisesti tökkäsi Paypaliin silloin.

Ja siis outoa tässä se, että kaveri pääsi minuutin jonolla sisään ja 6900xt:tä ei ollut ollenkaan tarjolla. Mulla jono noin 20min ja sitä oli ja läpi taisi mennä... Ovatko alkaneet tuotakin jaksottamaan, että jotain korttia tulee vaikka 10min myöhemmin kun jotain muuta...

Pääsin 3 min jonolla sisään ja mulle näytti enää 6800 ja 6700xt ostettavaksi.

Jotenkin todella vaikea kuvitella, että tuossa ei olisi jotain estoa samasta IP-osoitteesta tuleville useille jono-id:eille. Uskallan ainakin itse veikata, että täysin turhaa hommaa avata 100 eri tabia, mutta harrastuksensa kullakin.
Ymmärtääkseni on harvinaista maailmanlaajuisesti että IPv4 maailmassa ei olisi käytössä Carrier-grade NAT ( Carrier-grade NAT - Wikipedia ) kun IP-osoitteet ovat "loppuneet" jo pieni ikuisuus sitten.

Kyllä sullakin, louhijapaske, vielä hymy hyytyy.

jollakin näyttää menneen hiekkaa uikkareihin. Ehkäpä ei auennut ivallisen kommentin sarkasmi. Tullut osallistuttua torstailottoihin melko kauan ja yhtä kertaa lukuunottamatta tullut voittamaton arpa. Rx6800 taii rx6800xt olisi tavoitteena saada koneeseen. Nyt mennään tuolla elokuussa saadulla 6700xt kortilla joka tosin lasten valorantteihin yms piisaa 1440p resolla.

millasella ajalla on muuten porukoilla tullut tuolta amd storesta kortit? Jos torstain dropista saa, milloin pitäisi lähteä liikkumaan?

millasella ajalla on muuten porukoilla tullut tuolta amd storesta kortit? Jos torstain dropista saa, milloin pitäisi lähteä liikkumaan?
Voi olla seuraavan viikon perjantaihin mennessä jo perillä, huonolla tuurilla menee siitä vielä seuraavan viikon alkupuolelle.

Jimmsillä on melkein kaikkiin 6000-sarjan radeoneihin tullut merkintä "Tuote ei ole tilattavissa". Ei hyvältä näytä

Tänään tuli Jimmsiltä soitto, ettei PowerColorin 6800 XT Red Dragonia (olin jonossa 20-30) ole edelleenkään heille tullut mutta kyseinen kortti korvataan pykälää kalliimmalla Red Devilillä.
Nyt tilaus näkyy postitettuna.

Eli nyt vihdoin tulee itelle kortti joka on tilattu julkasupäivänä 25.11.2020 :geek:

Tänään tuli Jimmsiltä soitto, ettei PowerColorin 6800 XT Red Dragonia (olin jonossa 20-30) ole edelleenkään heille tullut mutta kyseinen kortti korvataan pykälää kalliimmalla Red Devilillä.
Nyt tilaus näkyy postitettuna.

Eli nyt vihdoin tulee itelle kortti joka on tilattu julkasupäivänä 25.11.2020 :geek:
Pointsit tuosta kyllä Jimmsille, koska ottavat joka vaihdosta reilusti takkiin

Voi olla seuraavan viikon perjantaihin mennessä jo perillä, huonolla tuurilla menee siitä vielä seuraavan viikon alkupuolelle.
Millon pitäs Order in Process statuksen muuttua johoki muuhu ja katevarauksen mennä veloitukseen amd shopissa vai saako tässä valmistautua jo seuraavaan droppiin ja heittää hanskat tiskiin viimeviikon "onnistumisen" kanssa

Millon pitäs Order in Process statuksen muuttua johoki muuhu ja katevarauksen mennä veloitukseen amd shopissa vai saako tässä valmistautua jo seuraavaan droppiin ja heittää hanskat tiskiin viimeviikon "onnistumisen" kanssa

Tila muuttuu siinä vaiheessa, kun tavara lähtee DHL:lle. Yleensä viimeistään droppia seuraavana tiistaina. Jos on tullut Order Confirmation eikä peruutusta ole tullut vuorokauteen, on aika lailla turvallisilla vesillä. Samoihin aikoihin kun Shipping Confirmation tulee, tulee myös Payment Information sisältäen kuitin. Tuolloin varmaan menee myös luottokorttiveloitus (itse olen maksanyt PayPalilla, joten tämä on arvaus).

Jimssiltä julkkarin 16.09 tilatun Red Dragon vaihtavat -> Red Devil suoraan varastosta ilman välirahaa. Pitkä odotus mutta kannatti!
Mahtaako olla niille jotka ovat maksaneet jo tilauksensa? Itse otin postiennakolla mutta ei ole kuulunut vielä :-/

Mahtaako olla niille jotka ovat maksaneet jo tilauksensa? Itse otin postiennakolla mutta ei ole kuulunut vielä :-/

Milloin sulla on tilattu, millainen jonotilanne? Eihän noita tullut kuin pieni määrä. Kyllä Jimms on aika systemaattisesti noita jonoja noudattanut.

Itse sain tänään jimssiltä vaihtoehdotuksen tilaamalleni (25.11.2020) kortille red dragon 6800xt ja kortti vaihtu red deviliin samalla hinnalla eli 849€. Myöhemmin päivällä tulikin txt että kortti olisi noudettavissa. Nyt koneessa ja hienosti toimii.

Liitteet

• B13DB945-24E4-40B0-BC07-5460967AC54B.jpeg
    B13DB945-24E4-40B0-BC07-5460967AC54B.jpeg
    1,2 MB · Luettu: 151
Itse sain tänään jimssiltä vaihtoehdotuksen tilaamalleni (25.11.2020) kortille red dragon 6800xt ja kortti vaihtu red deviliin samalla hinnalla eli 849€. Myöhemmin päivällä tulikin txt että kortti olisi noudettavissa. Nyt koneessa ja hienosti toimii.

Nyt odottelenkin jännityksellä täsmälleen samana päivänä tekemäni identtisen Red Dragonin tilauksen vaihtoehdotusta Jimmsiltä :o
Mulla tosin oli tilattuna se postitoimituksella ja Klarnalla, joten saa nähdä priorisoivatkohan he nouto- ja käteistilauksia esim. helppouden ja nopeuden takia…

Mulle tuli tänää AMD:ltä sähköposti että kortti lähetetty. Viime viikon dropista siis saatu.

Oma 6900 XT tuli perjantain dropista seuraavan viikon perjantaina kotiovelle. Maanantaina oli tullut shipping confirmation.

Lauantaina ostin jimsiltä msi 6700XT , huomenna pitäs olla täällä. 5870 tai joku sellainen oli tätä enne viimeisin raato. Saa nähdä mitä leirin vaihdosta seuraa :)

-edit- kyseessä siis MSI 6700XT mech x2 , jota edelleen hyvin hyllyssä :)

Viimeksi muokattu:
Jaa mullekin oli tullut viestiä aamulla tuosta dragonista. Mulla oli ollut jonosijoitukset jotain 30-40. Ehkä noita tuli isompi määrä tai sitten kysyttiin vähän suuremmalta joukolta ennakkoon. Mä katsoin sähköpostit vasta kun menin nukkumaan.

Perse.. duunista tulin niin viime tingassa etten ehtinyt viritellä kaikkia laitteita tulille.. Nyt 4:n eri liittymän kautta yhteensä 18kpl jonopaikkaa ja kaikissa yli tunti
Ilmeisesti siis viime torstainakin oli arvonta, kun en päässyt osallistumaan geimeihin?

Ilmeisesti siis viime torstainakin oli arvonta, kun en päässyt osallistumaan geimeihin?

Siis lähes jokainen torstai on AMD.COM setit tulilla, osallistumisarpoja voi loihtia tyhjästä niin paljon kuin pystyy, ja popcornit sitten omasta takaa. Pari viikkoa sitten vaan juuri kukaan ei saanut mitään, oli siellä tavaraa mutta kun ei päästy siitä rikkinäisestä captchasta ohi. Viime viikko oli kai muistaakseni ihan normaali droppi.

Mutta aina torstaisin noi on järjestelmällisesti, paitsi silloin kun on joku toinen päivä, tai muuten vaan homma kusee.
Tuollainen löytyi nopeasti part alertin viesteistä, mielestäni uudempikin on olemassa mutta se ei ollut tuolla pinned messages kohdassa.

Kai nykyisin jos vedät vähintään 100 jonoarpaa niin on jonkinmoinen mahdollisuus päästä läpi.

Viimeviikon dropissakin oli tosiaan jotain outoa, koska kaveri pääsi alle minuutin arvalla heti kauppaan toteamaan ettei ole kun 6800xt, 6800 ja 6700xt:tä saatavilla. ->6800xt place orderiin ja jonoon takasin ilman tulosta
Minä 16min lapulla kauppaan ja oli 6900xt:tä ja 6700xt:tä. -> Place order 6900xt:lle ja se on matkalla meikäläiselle.

Mietitytti vaan, että ovatko alkaneet dropin sisälläkin jo tiputtelemaan random ajalla kortteja sinne kun alle minuutin lipulla ei 6900xt:tä ollut saatavilla, mutta 16min lipulla oli.

Siis lähes jokainen torstai on AMD.COM setit tulilla, osallistumisarpoja voi loihtia tyhjästä niin paljon kuin pystyy, ja popcornit sitten omasta takaa. Pari viikkoa sitten vaan juuri kukaan ei saanut mitään, oli siellä tavaraa mutta kun ei päästy siitä rikkinäisestä captchasta ohi. Viime viikko oli kai muistaakseni ihan normaali droppi.

Mutta aina torstaisin noi on järjestelmällisesti, paitsi silloin kun on joku toinen päivä, tai muuten vaan homma kusee.
Tuollainen löytyi nopeasti part alertin viesteistä, mielestäni uudempikin on olemassa mutta se ei ollut tuolla pinned messages kohdassa.

Kai nykyisin jos vedät vähintään 100 jonoarpaa niin on jonkinmoinen mahdollisuus päästä läpi.
Juu, kyllä mä olin 2 vko takaperin tosiaan ensimmäistä ja toistaiseksi ainutta kertaa ja silloin se homma tosiaan sekosi tohon captchaan. Mut viime kerralla en päässy, olisin tietenkin saanut jonkun näyttiksen sieltä :)

Nojuu, taas on nuo käytetyt GPU:t sellasissa hinnoissa, ettei ole mitään järkeä. Niin sikäli meinasin noissa käydä kattelemassa, jos vaikka jotain osuisi haaviin.

Vaikuttaisi, että Jimms lyhentää parhaillaan myös muiden 6800XT korttien kuin Powercolorin tilaajien jonoja. Minulla on Sapphire 6800XT Nitro+ tilauksessa ja aiemmin jonosijoitus oli 20-30. Nyt se on 15-20 enkä usko, että porukka on tilauksiaan tässä välissä peruutellut.

Kertauksena noiden AIB mallien tilauksesta silloin julkaisussa, yhtään mallia ei ollut yhdelläkään myyjällä, yhtään kappaletta varastossa. Ainoa julkaisu jossa kirjaimellisesti ei ollut yhtään mitään, jos ei halua niitä viikkoa aikaisemmin kaupoissa olleita refuja laskea mukaan.
Proshop ei edes ottanut Suomessa listannut noita ensi alkuun. Multitronicista&Gigantista en tiedä, jos oli listattuna niin eipä ole kauheasti heidän Radeon tilauksista näkynyt juttua täällä.

Niin kyllä nyt aika oletettavaa on että monella oli useampi tilaus, siis useampaa eri mallia, kun ei ollut mitään tulevaa tai historiallista tietoa. Joten kyllä niitä luultavasti on on myös peruttu, kun yhtä mallia on saatu.

Arpajaispäivä... illalla taas yhtä pettymystä rikkaampana huomiseen.

Selvisikö syytä miksi Jimms pudottanut monta RX6800 sarjan korttia ei tilattavissa moodiin? Jotain muutosta tulossa AMD:n suunnalta näihin (6nm)?

Jimmsillä on tilaushanat mennyt kiinni aika laajastikin. Juuri mitään sellaista mitä ei ole varastossa, ei voi tilata, ihan koskien koko 6000 sarjaa sekä myös RTX 3000 sarjaa.

Silloinhan joskus marraskuussa kun näiden kaikkien hintoja alettiin korottamaan, niin Jimms aloitti sen pelin. Pitkään täällä päiviteltiin sitä koska Jimms korotti enemmän kuin muut. Lopulta Verkkokauppa ja Proshop laittoivat tilauskirjat kiinni joskus ehkä helmikuussa, Jimms piti reippaasti korkeammilla hinnoillaan ne auki. Eli silloin Jimmsin touhu ennakoi markkinoille tulevaa muutosta, helmi-maalis-huhtikuussahan hinnat sitten nousivat niin korkeiksi ettei niitä kovin moni enää jaksanut päivitellä tai naureskella. Hankalaa olla miettimättä että onko tulossa taas jotain isompaa muutosta. Huhut on aina vaan huhuja.

Ainoa ei-varastossa oleva näyttis mitä voi tilata taitaa olla 6800 Fighter, ja sekin haiskahtaa virheeltä. Mitenköhän tää sitten heijastuu täällä myyntipalstan hintoihin, tai enemmän noihin sääntöihin? Aiemmin jos jossain alkuperäisessä paikassa jotain mallia ei enää myyty, niin sääntöjen mukaan sen sai myydä alle sen mitä halvin sitä mallia ollut oli Jimmsillä myynnissä, koska teknisesti Jimmsiltä pystyi tilaamaan mitä vaan paitsi refuja.

Mutta nyt enää ei pysty. Esim. halvin ja samalla ainut tilattavissa oleva 6800 XT on Proshopin 1400e.

Jimmsillä on tilaushanat mennyt kiinni aika laajastikin. Juuri mitään sellaista mitä ei ole varastossa, ei voi tilata, ihan koskien koko 6000 sarjaa sekä myös RTX 3000 sarjaa.

Silloinhan joskus marraskuussa kun näiden kaikkien hintoja alettiin korottamaan, niin Jimms aloitti sen pelin. Pitkään täällä päiviteltiin sitä koska Jimms korotti enemmän kuin muut. Lopulta Verkkokauppa ja Proshop laittoivat tilauskirjat kiinni joskus ehkä helmikuussa, Jimms piti reippaasti korkeammilla hinnoillaan ne auki. Eli silloin Jimmsin touhu ennakoi markkinoille tulevaa muutosta, helmi-maalis-huhtikuussahan hinnat sitten nousivat niin korkeiksi ettei niitä kovin moni enää jaksanut päivitellä tai naureskella. Hankalaa olla miettimättä että onko tulossa taas jotain isompaa muutosta. Huhut on aina vaan huhuja.

Ainoa ei-varastossa oleva näyttis mitä voi tilata taitaa olla 6800 Fighter, ja sekin haiskahtaa virheeltä. Mitenköhän tää sitten heijastuu täällä myyntipalstan hintoihin, tai enemmän noihin sääntöihin? Aiemmin jos jossain alkuperäisessä paikassa jotain mallia ei enää myyty, niin sääntöjen mukaan sen sai myydä alle sen mitä halvin sitä mallia ollut oli Jimmsillä myynnissä, koska teknisesti Jimmsiltä pystyi tilaamaan mitä vaan paitsi refuja.

Mutta nyt enää ei pysty. Esim. halvin ja samalla ainut tilattavissa oleva 6800 XT on Proshopin 1400e.
Tänne tulleiden postausten perusteella Jimms on alkanut vaihtaa kortteja ja purkaa noita ikivanhoja tilausjonoja, joten syy voi olla, että kaikki saapuvat kortit menevät jonojen purkuun

Eikä ole kuin 107% kalliimpi kuin AMD:n refu-malli.

Tänään taas jonottamaan, kun ei Jimmsin 3080ti -arpa osunut kohdalle.

Tutkailin tuossa saksan nettikauppoja ja kotimaisia. Noita Sapphiren 6800 pulseja ei ole kyllä missään, eikä noita muitakaan 6800 malleja oikein tahdo olla. Mistähän tuo kiikastaa? Olisi kiinnostanut hankkia toinen kortti Joulukuussa irrotetulle pulselle kaveriksi.

Tänne tulleiden postausten perusteella Jimms on alkanut vaihtaa kortteja ja purkaa noita ikivanhoja tilausjonoja, joten syy voi olla, että kaikki saapuvat kortit menevät jonojen purkuun

Juu mäkin sain tuollaisen Red Devilin, tiistaina kun katselin ennen kuin otin sinne yhteyttä, mulla oli jonosija jotain 30-40 muistaakseni. Eli jos ne kaikki noita Red Devilejä on ollut niin niitä on tullut kohtalaisen iso erä, siis useampia kymmeniä. Toristakin löytyy pari kolme ja täällä myyntipalstalle on eksynyt noista myös pari.

Mutta siis tuolla on nyt myös RTX puolella kaikki menneet kiinni, mitä ei ole varastossa. Jimms on jo paljon aiemmin sulkenut noi non-LHR mallien tilaukset ja alkanut noita LHR malleja tarjota non-LHR tilaajille. Mutta se ei selitä miksi 3070 Ti ja 3080 Ti tilaukset on kiinni. Noissahan ei ole lhr/non-lhr jaottelua. Jaa, monia 3080 Ti pystyy tilaamaan, kun katson paremmin. Mutta monia 3070 Ti ei pysty tilaamaan, joitain kyllä.

Statistiikka

Viestiketjuista
296 349
Jäsenet
81 143
Uusin jäsen
Noctilux

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom