Assetto Corsa rally (early access)

En kyllä ymmärrä miksi en osaa ajaa puoliksikaan niin hyvin ohjaamosta kuin puskurikameralla. Jotenkin ei kestä hanskassa. FOViakin koitin säädellä oikein kunnolla.

Se ylin vaihtoehto eli dynamic reflection tms. kannattaa laittaa OFF jos tarvitsee frameja, vaikuttaa paljon. Enkä huomaa suurta eroa muuten kuin auton pellissä ja sitähän ei tule tuijotettua edes tuossa puskurikamerassa.

Muutama huomio / vinkki monen tunnin testailun jälkeen:

- Niels Heusinkveld teki Youtube videon jossa kävi läpi pelin erilaisia kummallisuuksia FFB:ssä. Olin itse huomannut samanlaisia ongelmia (Fanatec GT DD 8nm), eli autosta riippuen välillä tulee omituisia force peakejä jotka eivät tunnu mitenkään luonnolliselta. Nämä ovat erityisesti huomattavia Alfa Romeolla hitaissa nopeuksissa (esimerkiksi kolarin jälkeen autoa kääntäessä, neulansilmässä yliohjatessa tai vahvan lukkojarrutuksen yhteydessä). Jouduin itse säätämään pelin FFB Gainiä todella matalalle tasolle koska pelkäsin että peukalot lähtee sijoiltaan, joka tietenkin johti yleisen heikkoon FFB tuntumaan.
Kommenttikentässä joku ehdotti FFB Gain 200 ja säätää ratin omista asetuksista forcet sopivalle tasolle. Tämä on kaikissa muissa simuissa huono ajatus, koska pelin lähettämä FFB signaali takuuvarmasti clippaa todella paljon. Suosittelen kokeilemaan FFB Gain 200 metodia ja vaikka nauhoittamaan video kokonaisesta stagesta, minun kokemukseni mukaan pelin FFB signaalimittari ei missään vaiheessa clippaa tavallisessa ajossa - ei edes korkean lateraalivoimien alla nopeissa mutkissa ja töyssyissä. Ainoastaan nämä Heusinkveldin toteamat kummalliset potkaisut clippaavat ja ovat täten vahvuudeltaan paljon lähempänä kaikkia muita FFB forceja.

- Niille jotka omistavat high refresh rate näytön, suosittelen vahvasti kokeilemaan frame geniä. Itsellä 165hz 4k ruutu, fps cap 80, eli frame generaation myötä 160fps. En ole kertaakaan huomannut minkäänlaista ongelmaa kuvanlaadussa. Jos lähtökohtainen fps on hyvä, niin frame genin aiheuttama viive on mielestäni erittäin marginaalista, enkä koe kärsiväni minkäänlaisesta kilpailuhaitasta ajaessa :) paras tapa kokeilla vaikutusta viiveeseen on verrata pelin ratin kääntymistä omaan fyysiseen ruoriin kun veivaa nopeasti edestakaisin.

Onko kellään kunnon HDR näytön omaavalla huomioita kuvanlaadusta? Mutu-tuntumani on että kontrasti ja kirkkaus vaikuttaisivat olevan hyvin implementoitu, mutta jostain syystä värikylläisyys on heikkoa SDR kuvaan verrattuna. Itsellä Samsung Neo G7.

Mitenkäs esimerkiksi mutkista lähdöt? Lyötkö heti tallan pohjaan vai maltatko avata kaasua progressiivisesti ja vaihdot oikeilla kohdilla?

Täytyypäs oikein katsoa nuo erot nopeuksissa mutkissa manuaalilla ja automaatilla, koska sieltähän se ero auttamatta tulee. Kaasua varmasti runttaan ihan liikaa ja liian nopeasti mutkasta riippumatta.

Statistiikka

Viestiketjuista
293 005
Jäsenet
80 396
Uusin jäsen
chadez

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom