Battlefield 6

En varmaan vain osannut, mutta menin laser-nimiselle servulle, mutta ei siellä ollut kyllä yhtään ajoneuvoa. Ei tankkeja tai lentovehkeitä. Kokeilin toistakin servua, mutta sama homma.

E: Ja auttaako tuo "painttaaminen" vain noiden tankkien yms lock-on vehkeisiin kun tolla engineerin slm-93A:llä ei ole ainakaan juuri hyötyä ollut vaikka heko tai jetti olisikin "maalattu". Menee silti niihin flareihin.
Painttaaminen taitaa vain parantaa lock-on timeä. Pelasimpa tuon yksinpelin eilen läpi. Jäätävän epäuskottavaa paskaa tarinallisesti. Olisivat edes vähän kansainvälisemmän tehnyt tuosta pääjengistä kerta moninpelissäkin Nato osapuolena, mutta jenkit tykkää masturboida itselleen.
 
@Kalis_ @Sandaali_ Jos jetti tai heko on onnistuneesti maalitettu, niin flaret ei auta silloin ohjuksiin vaan ainut keino puolustautua on käyttää maastoa tai yrittää tehdä väistöliikkeitä. Rynnäkköpanssarilla saa siis aika helposti hekot ja jetit alas jos sulla on aktiivinen tulenjohtaja kakkospaikalla. Flaret estää kyllä itse maalittamisen, eli ne kannattaa lyödä päälle ennen kuin sut on maalitettu.

Edit: Ilmeisesti onkin rynnäkköpanssarin bugi tuo, että flaret ei auta ohjuksiin. Flaret siis toimii tällä hetkellä kaikkiin muihin ohjuksiin kuin IFV:n.
 
Viimeksi muokattu:
En varmaan vain osannut, mutta menin laser-nimiselle servulle, mutta ei siellä ollut kyllä yhtään ajoneuvoa. Ei tankkeja tai lentovehkeitä. Kokeilin toistakin servua, mutta sama homma.

E: Ja auttaako tuo "painttaaminen" vain noiden tankkien yms lock-on vehkeisiin kun tolla engineerin slm-93A:llä ei ole ainakaan juuri hyötyä ollut vaikka heko tai jetti olisikin "maalattu". Menee silti niihin flareihin.
spawnaat reconina, nappaat vihulta/omalta engi kitin. Maalaat vihun tankin reconin maalaus kiikareilla ja ammut stingerillä.
Jos tankki on omalla tiimillä niin joinaa servuun uudestaan jos pääsisi vihujen puolelle ampumaan sitä tankkia.
Välillä voi joutua odottelemaan että tankki spawnaa ja pelaaja/botti nappaa sen

toi eka servu ainakin toimii noin.
Battlefield 6 Screenshot 2025.10.19 - 16.17.43.39.png


aamusta oli eu servu tarjolla missä olin hetken aikaa maalittamassa muille ja tekemässä omaa haastetta missä pitää ampua LMG lonkalta vihuja 10 000 dmg edestä kun ei tuota tule koskaan tehtyä oikeissa matseissa.
 
Viimeksi muokattu:
@Kalis_ @Sandaali_ Jos jetti tai heko on onnistuneesti maalitettu, niin flaret ei auta silloin ohjuksiin vaan ainut keino puolustautua on käyttää maastoa tai yrittää tehdä väistöliikkeitä. Rynnäkköpanssarilla saa siis aika helposti hekot ja jetit alas jos sulla on aktiivinen tulenjohtaja kakkospaikalla. Flaret estää kyllä itse maalittamisen, eli ne kannattaa lyödä päälle ennen kuin sut on maalitettu.
Tämäpä näppärä tietää. Pari sivua aikaisemmin oli video mukamas overpowered IFV ammuksesta, joka hakeutuu flarejen läpi, mutta siinähän oli myös pojalla kaveri maalittamassa kohteita.
 
1000023821.jpg
Välillä mietityttää Bäfässä, että mitenkähän porukat tätä pelaa, kun score ero on näin suuri minun ja toiseksi tulleen välillä. PTFO on kuollut?
 
Ei oikein ole vielä kondiksessa peli.
Aikamoiset arpajaiset miten kudit rekisteröityy, nyt voi posottaa lippaan vihuun eikä tapahdu oikein mitään. Vihu kääntyy ja räps, oma henki pois.
Ite kun joskus posottaa vähän sinne päin, niin tulee headshot sadan metrin päähän jne.
Ihme leijumisia myös, hyppää välillä minne sattuu ja tarttuu kiinni ruohonkorteen yms.
No, muutamia päivityksiä vaan, niin eiköhän se siitä.
 
Saako tuota aurinkoa jotenkin jollain asetuksilla himmennettyä? Tuntuu tietyissä kartoissa että ei näe yhtään mitään kun on niin kirkasta.
 
1000023821.jpg
Välillä mietityttää Bäfässä, että mitenkähän porukat tätä pelaa, kun score ero on näin suuri minun ja toiseksi tulleen välillä. PTFO on kuollut?
Jos vaan olisi joku keino saattaa samantasoiset pelaajat keskenään samalle serverille…
 
Jos vaan olisi joku keino saattaa samantasoiset pelaajat keskenään samalle serverille…
Peli sitä jonkun verran tekee, mielestäni paljon parempi tämän pelin kevyt versio versus codin aivan överi sbmm.

Tosin jotain kuulin, että BO7 beta oli peräti sbmm pois. Tiedä sitten, jäi pelisarjan seuraaminen pois edellisen pelin kohdalla.
 
Jos vaan olisi joku keino saattaa samantasoiset pelaajat keskenään samalle serverille…
No hyi. Tiukkaa SBMM-sontaa on nyt kateltu ihan tarpeeksi tuolla Activision CODien puolella. Sitä ei pidä tunkea ikinä minkään pelin open-servuille. Jos pelaat hyvin, niin palkkio ei voi siitä olla se, että seuraavassa pelissä sua rankaistaan siitä. Huomasin CODin puolella, että en ees yrittänyt pelata enää peliä niin hyvin, jottei tule rankaisupelejä.

Sen sijaan rankedin vois tehdä, jossa heitetään samanränkkiset samoille peleille. Sitä vois pelata, jos siit sais vaikka hyvät palkinnot, kuten calling cardeja tai skinejä yms.

Ja siis. En todellakaan toivo, että jokaisessa pelissä olisin tiimin ykkönen, vaan sitä, että pelaajissa on taitotasossa varianssia. Battlefield on siitä itselle hyvä peli, että olen aina pelannut pelkkää objectivea ja jos on jotai challengeja pitänyt tehdä aseilla, niin sit hyppään TDM tai vastaavaan, jotta en pilaa tiimin mahdollisuuksia voittaa.
 
Joo samaa mieltä, että kaikki nuo jonkinlaiseen ratingiin perustuvat pelihaut ovat aikansa nähneet kautta linjan. Ja vaihteluksi vaan pois sellainen.
 
Jotenkin kyllä kymmenen tunnin jälkeen aika ristiriitaiset fiilikset.

Tuntuu perinteiseltä bäfältä, bugeineen... Ei nyt mitään maata mullistavaa ja tuttua ja turvallista. Mutta, mapit ovat aivan armottoman pieniä, ahtaita ja paskoja. Ei minkäänlaista avointa tilaa, spawnistakin olet toiminnan ytimessä hetken päästä. Ja sitä toimintaa sitten tuntuukin riittävän vähän turhankin paljon, ei juurikaan tunnu tulevan tilanteita että sai alueelta tapettua kaikki viholliset, vaan heitä juoksee viereiseltä lipulta sitten solkenaan lisää kun on kävelymatkan päässä. Vähän hidastempoisempikin touhu riittäisi ainakin itselle ja ilmeisesti monelle muullekin kun nettiä lukenut. Muuten nyt mielestäni suhteellisen jees oloinen näillä pelitunneilla vaikka hitboxit yms välillä pistää silmäkulman nykimään.

Operaation firestorm, kuvittelenko vain vai oliko tuokin kutistunut jokaisesta ilmansuunnasta abaut 75%?
 
Kyllä se on pienentynyt pikkasen firestorm, sen muistan että ei tehnyt vanhassa mieli jäädä kyydistä basessa kun juoksemiseksi ois menny. Vaan tässähän ukko on ku usain bolt ku otat moran käteen, taittuu maili 15sec :D
 
@Kalis_ @Sandaali_ Jos jetti tai heko on onnistuneesti maalitettu, niin flaret ei auta silloin ohjuksiin vaan ainut keino puolustautua on käyttää maastoa tai yrittää tehdä väistöliikkeitä. Rynnäkköpanssarilla saa siis aika helposti hekot ja jetit alas jos sulla on aktiivinen tulenjohtaja kakkospaikalla. Flaret estää kyllä itse maalittamisen, eli ne kannattaa lyödä päälle ennen kuin sut on maalitettu.
Ei ainakaan oman kokemuksen perusteella toimi millään muulla lukittavalla vehkeellä/olalta laukaistavalla näin kuin IFV:llä ja muut ovat kommentoineet että toi on IFV:n bugi. Muiden kanssa tulee vaan iloinen "Missed" laatikkoilmoitus kun se kosahtaa flareihin tai ihan muuten vaan ei halua osua. Pelissä on muutenkin ihan järjetön määrä bugeja ajoneuvoihin liittyen. Puolet ajoneuvojen unlockeista ei tee mitä väittävät tekevänsä tai eivät vaan kirjaimellisesti toimi:

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.

Linkki: https://www.youtube.com/watch?v=_oaC9M64iYs
 
Meikästä tässä pelissä paras pelimuoto on conquest ottaen huomioon karttojen koon. En ole itse aiemmin Conquestista muissa Bäfissä juurikaan välittänyt. Pienemmät kartat tekevät breakthroughsta melkoista kaaosta. Breakthrough / operations oli ennen itselle lemppari. Kartoista olen kyl pitänyt itse, mutta tykkäänkin infantryna pelata.
 
Kyllä jää viimiseksi bäfäksi tämä. Ei mitään toivoa että DICE jotenkin palaisi loistopäiviinsä enään..
Open weaponia tyrkytetään joka tuutista ja samalla vaivihkaa poistellaan closed weapon matchmakingiä. Hävinnyt tuo "all out warfare" multiplayer tabista ja ei nähtävästi ole tulossa closed weapon conquest mm tähän.
On kyllä tämäkin tapa poistaa classi identiteetit hiljakseen niin pääsevät eroon siitä kuten halusivat.

Käskevät vain käyttämään portalia jos ei tykkää, muuten hyvä mutta tuo server browser täys raakile jonka ehkä fixaavat joskus kun kiinnostaa.
 
Kyllä jää viimiseksi bäfäksi tämä. Ei mitään toivoa että DICE jotenkin palaisi loistopäiviinsä enään..
Open weaponia tyrkytetään joka tuutista ja samalla vaivihkaa poistellaan closed weapon matchmakingiä. Hävinnyt tuo "all out warfare" multiplayer tabista ja ei nähtävästi ole tulossa closed weapon conquest mm tähän.
On kyllä tämäkin tapa poistaa classi identiteetit hiljakseen niin pääsevät eroon siitä kuten halusivat.

Käskevät vain käyttämään portalia jos ei tykkää, muuten hyvä mutta tuo server browser täys raakile jonka ehkä fixaavat joskus kun kiinnostaa.
Taitavat vaan vaihdella pelimuotoa jossa closed weapons on käytössä, nyt se oli jossain toisessa moodissa. Tavallaan itse tykkään tuosta kun classeilla on nyt omia aseitaan käytettäessä pieniä etuja. Rohkaisee käyttämään classille tarkoitettua asetta myös open weapons -moodeissa.
 
Taitavat vaan vaihdella pelimuotoa jossa closed weapons on käytössä, nyt se oli jossain toisessa moodissa. Tavallaan itse tykkään tuosta kun classeilla on nyt omia aseitaan käytettäessä pieniä etuja. Rohkaisee käyttämään classille tarkoitettua asetta myös open weapons -moodeissa.
Tjaa a mites minä nyt sitten pelaan closed weapon conquestia? Suosiolla olisivat sitten jättänyt kokonaan pois jos näin pitää kettuilla.
Portal ei auta kun näyttää ainoastaan hardcore servuja koska ei pysty excluudaamaan tageja ja pitää käynnistää peli uudestaan ainakin itsellä jos haluaa refreshata listaa.
 
nyt vasta huomasin ettei cross playtä saa edes pois. Breakthrough liberation peak konsoli pojat kämppää snipujen kanssa spawni kivillä kunnes ticket loppuu.
Taidan siirtyä täysin portalin puolelle.
 
nyt vasta huomasin ettei cross playtä saa edes pois. Breakthrough liberation peak konsoli pojat kämppää snipujen kanssa spawni kivillä kunnes ticket loppuu.
Taidan siirtyä täysin portalin puolelle.
Tämä on kyllä typeryyden riemuvoitto. PC-pelaajat ei halua konsolipelaajia pilaamaan pelejä ja konsolipelaajat ei halua pelata PC-pelaajien kanssa, mutta silti niitä pitää pakottaa samaan peliin.
 
Meikästä tässä pelissä paras pelimuoto on conquest ottaen huomioon karttojen koon. En ole itse aiemmin Conquestista muissa Bäfissä juurikaan välittänyt. Pienemmät kartat tekevät breakthroughsta melkoista kaaosta. Breakthrough / operations oli ennen itselle lemppari. Kartoista olen kyl pitänyt itse, mutta tykkäänkin infantryna pelata.

Tämä. BFV:ssä pelasin aikalailla pelkästään sitä breakthroughia, koska tykkäsin että siinä oli aina selkeä flow mihin pelaajat liikkuu, ja selkeät spawnpointit. Oli hyvää eeppisen sodan tuntua esimerkiksi Iwo Jimassa, ja flow kääntyy hienosti rannalta vähän vasemmalle vuorille mutkitellen.

Nyt tämä breakthrough on aivan uskomattoman syöpäinen pelimuoto tässä uusimmassa, luultavasti jo sen takia että kartat on niin pieniä. Puolustajat voi käytännössä huoletta spawnkillata hyökkääjiä. Ja hyökkääjistä puolet on snipereita. Nyt pelaan lähinnä conquestia tai escalationia, ei noissa muissa ole mitään järkeä.
 
Itellä tullut tasasesti Breakthrough/Conquest moodeja vedettyä, kumpaakin tällä hetkellä 20h per moodi ja sit tulee se Escalation 8h perässä :D Tähän asti tykännyt, nyt aloin tuota reconia päivitteleen ja voi pojat ohan hauskaa :D

Steamin mukaan melkein 73h peliaikaa takana.
 
Tämä on kyllä typeryyden riemuvoitto. PC-pelaajat ei halua konsolipelaajia pilaamaan pelejä ja konsolipelaajat ei halua pelata PC-pelaajien kanssa, mutta silti niitä pitää pakottaa samaan peliin.
Konsoleilla on käsittääkseni crossplay asetus. Ainakin betassa oli. PC:llä jostain syystä ei ole. Ilmankin crossplayta kai priorisoi tosin samalla alustalla pelaavia.
 
Konsoleilla on käsittääkseni crossplay asetus. Ainakin betassa oli. PC:llä jostain syystä ei ole. Ilmankin crossplayta kai priorisoi tosin samalla alustalla pelaavia.
Näin se menee.
En kyllä ymmärrä miksi PC pelaajat ei saa ottaa sitä pois.

Fakta on kuitenkin se, että kummallakin alustalla on etunsa.
Jos joku väittää että nykypäivänä PC MnK stomppaa joka tilanteessa ohjaimen niin on ämpärissä elänyt. Tästä on monen monta esimerkkiä muista peleistä.

Kaikista helpoin tapa lopettaa asiasta vääntäminen olisi yksinkertaisesti mahdollistaa kaikille se pelkän oman inputin kanssa pelaaminen.
Input tosin aika avainsana tässä, kun enää ei ole vain alustasta kiinni...... konsoleilla pelataan MnK ja PC:llä pelaillaan ohjaimella. Input pohjainen matchmaking on pitkälti ainoa ratkaisu, toki senkin varmasti voi sitten spooffaa vaihtelevalla menestyksellä.

Pakko se on silti myöntää että on tässä toki se puoli, että osa varmasti pelaa joka ilta frendin kanssa joka on PC:llä ja itse konsolilla tai vice versa.
Jos kuvitellaan tilanne, että suuri osa ottaa crossplay pois niin jossain kohtaa menee varmaan crossplay pelaaminen mahdottomaksi kun ei tahdo enää matseja löytää.
Toki realistisesti ajatellen harva varmaan jaksaa koko täppää etsiä saati muuttaa.
Plus tämä crossplay cross progression juna AAA moninpeleissä puksuttaa kovaa ja tuskin ikinä edes hidastuu.

Hieman turhan pitkä räntti aiheesta, mutta tää koko aihepiiri on aina yhtä dorka.
Oikeasti tässä BF6 tuntuu olevan aika kohdallaan balanssi näiden inputtien välillä, enkä juuri ollenkaan ole kokenut vastaavaa mitä esim. codin puolella.
 
Tämä. BFV:ssä pelasin aikalailla pelkästään sitä breakthroughia, koska tykkäsin että siinä oli aina selkeä flow mihin pelaajat liikkuu, ja selkeät spawnpointit. Oli hyvää eeppisen sodan tuntua esimerkiksi Iwo Jimassa, ja flow kääntyy hienosti rannalta vähän vasemmalle vuorille mutkitellen.

Nyt tämä breakthrough on aivan uskomattoman syöpäinen pelimuoto tässä uusimmassa, luultavasti jo sen takia että kartat on niin pieniä. Puolustajat voi käytännössä huoletta spawnkillata hyökkääjiä. Ja hyökkääjistä puolet on snipereita. Nyt pelaan lähinnä conquestia tai escalationia, ei noissa muissa ole mitään järkeä.
Itse toivoin juuri sellaista Ivo Jima tyylistä flowta, kartat olivat tarpeeksi isoja ja tunnelma oli hyvä kun puskettiin sisemmälle rannalta.. Nyt breakthrough:ssa kartat tuntuu liian pieniltä.
 
Jotenkin kyllä kymmenen tunnin jälkeen aika ristiriitaiset fiilikset.

Tuntuu perinteiseltä bäfältä, bugeineen... Ei nyt mitään maata mullistavaa ja tuttua ja turvallista. Mutta, mapit ovat aivan armottoman pieniä, ahtaita ja paskoja. Ei minkäänlaista avointa tilaa, spawnistakin olet toiminnan ytimessä hetken päästä. Ja sitä toimintaa sitten tuntuukin riittävän vähän turhankin paljon, ei juurikaan tunnu tulevan tilanteita että sai alueelta tapettua kaikki viholliset, vaan heitä juoksee viereiseltä lipulta sitten solkenaan lisää kun on kävelymatkan päässä. Vähän hidastempoisempikin touhu riittäisi ainakin itselle ja ilmeisesti monelle muullekin kun nettiä lukenut. Muuten nyt mielestäni suhteellisen jees oloinen näillä pelitunneilla vaikka hitboxit yms välillä pistää silmäkulman nykimään.

Operaation firestorm, kuvittelenko vain vai oliko tuokin kutistunut jokaisesta ilmansuunnasta abaut 75%?
Allekirjoitan täysin.
 
Viime päivinä huomannut, että vihun sniperit osuvat poikkeuksellisen hyvin pitkään matkaan. No siellähän mm. Jackfragsin videolla on näytetty, kuinka range finderin pystyy määrittämään hiiren vasemmalle näppäimelle. Eli tällöin ei tarvitse enää ottaa huomioon etäisyyttä ja range finder hoitaa jokaisella laukauksella taustalla korjauksen.. :rofl:Bugifixejä odotellessa..
 
Ylipäätään outoa, että peli antaa bindaa kaksi asiaa samaan nappiin.
Eikö nyt kuitenkin normaalisti ole niin, että jos bindaat johonkin mikä oli jo bindattu niin se toinen katoaa?

Aiheutti itselle melko paljon hämminkiä se ettei se niin tee, kun vakio mouse 4 vai 5 oli gadget ja laitoin siihen kranaatin. Meni vähän erikoiseksi toiminta, kun oli kumpikin bindattu. Piti erikseen poistaa toinen bindi.

Toki toi rangefinder zeroing juttu eskaloituu siitä, että se tekee sen ennen kuin ampuu vaikka ampuminen tapahtuu sinänsä instana. Zeroing tapahtuu vaan vielä aiemmin...
En vaan tiedä miten tuota muuttaisi, käytännössä ainoa ero olisi se että sun pitää painaa kahta nappia peräkkäin.
Sitten taas jos poistetaan se että se muuttaa zeroing asetuksen, niin sitten se on ihan sama painaa vaan pingiä ensin mihin ammut niin näet etäisyyden.

Bugihan se ei toki ole, paitsi ton tuplabindin osalta.
 
Alkuun voisivat vaikka triplata range finderin "hinnan" aseen varustelussa. Saa sitten bullet dropilla sniputtavat laitettua reilusti enemmän kilkkeitä aseeseen.
 
Eikö tuo range finder ole kaikissa aiemmissa osissa toiminut niin (oliko sitä edes muissa aseissa kuin se BF4:n erikoiskivääri), että range finder kertoi etäisyyden ja tähtäimestä pystyi valitsemaan etäisyyden 100, 200, 500 ja 1000 metrin välillä? Jos kohde oli noiden etäisyyksien välimaastossa, joutui kuitenkin itse arvioimaan bullet dropin.

Mikä älyvapaa ajatus, jos tähtäimen voi nyt asettaa metrilleen kohdilleen.
 
Ite pelannut vaan olen weaponsia. Ei tuo nyt omasta mielestä niin iso juttu ole, että menisi jotenkin bäfä pilalle. Snipullakin saa niin ison edun, jos pelaat Recon classilla, että ei ole oikein mitään järkeä muilla classilla edes sitä käyttää. On noin edut aika hyviä, mitä saat kun pelaa sillä classin signature aseella, että moni sen valkkaa.

Omasta mielestä assault riflellä ehkä "heikoimmat" edut kun pelaa oikealla classilla.

com.android.chrome_20251020125638.jpg
 
Alkuun voisivat vaikka triplata range finderin "hinnan" aseen varustelussa. Saa sitten bullet dropilla sniputtavat laitettua reilusti enemmän kilkkeitä aseeseen.
No tämä olisi kyllä hyvä muutos, voisi maksaa vaikka 40 pistettä.

Ite pelannut vaan olen weaponsia. Ei tuo nyt omasta mielestä niin iso juttu ole, että menisi jotenkin bäfä pilalle.
Vaikka pidän itseä BF3 alkaen aika Battlefield fanina, niin en myöskään koe tuota open weaponsia ongelmana.
Ainakin itse pelaan jatkuvasti kaikkia classeja, tosin tuota assaulttia selvästi vähiten.
Sekin voisi muuttua jos avaisi sen beaconin.
 
Alkuun voisivat vaikka triplata range finderin "hinnan" aseen varustelussa. Saa sitten bullet dropilla sniputtavat laitettua reilusti enemmän kilkkeitä aseeseen.

No nyt on oikeana aseinakin sellasia kivääreitä jotka laskevat kuun kiertoradatkin, maan vetovoimat kosteudet ym niin mikä tän pelin range finderissa on nyt niin kamalaa.

Johan tuota tarpeeksi saa kitisijät ku helpotettiin tavaroiden aukasua ja ym expan saantia ( tehtiin ku wowissa aikanaan että "kasuaali" pelaajat ei jäis jälkeen. Itekki kasuaali pelaaja, en jokapäivä kerkee vetään mitään 8-10h sessioita mutta kun aikaa on niin pelailen mutta siltikään en haluaisi mitään tämmöisiä helpotuksia.
 
No nyt on oikeana aseinakin sellasia kivääreitä jotka laskevat kuun kiertoradatkin, maan vetovoimat kosteudet ym niin mikä tän pelin range finderissa on nyt niin kamalaa.

Johan tuota tarpeeksi saa kitisijät ku helpotettiin tavaroiden aukasua ja ym expan saantia ( tehtiin ku wowissa aikanaan että "kasuaali" pelaajat ei jäis jälkeen. Itekki kasuaali pelaaja, en jokapäivä kerkee vetään mitään 8-10h sessioita mutta kun aikaa on niin pelailen mutta siltikään en haluaisi mitään tämmöisiä helpotuksia.
Battlefieldin sniputus ja sen mielekkyys on lähes koko Battlefieldin historian perustunut bullet dropin arvioimiseen. Nyt kun sulla on palikka joka tekee snipusta laseraseen, on automaattisesti kuka tahansa hyvä sniputtamaan ja se mielekkyys sniputuksen opettelusta ja siinä paremmaksi tulemisessa poistuu.

Nimenomaan tässä tehdään nyt se "kasuaali" pelaaja käytännössä yhtä hyväksi sniputtajaksi kuin konkari jolla on satoja tunteja takana bäfässä sniputtamisessa. Itse en olisi halunnut, että aseiden osien aukaisua helpotetaan, enkä myöskään pidä range finderin tuomasta helpotuksesta sniputukseen nyt kun siihen eilen tutustuin. Tässä kitisee nyt ihan eri henkilöt kuin aikaisemmin. Vähintään pitäisi tehdä tuo range finder kalliiksi, niin ei saa paljoa muita osia kiinni aseeseen.
 
  • Tykkää
Reactions: hmb
Näin se menee.
En kyllä ymmärrä miksi PC pelaajat ei saa ottaa sitä pois.

Fakta on kuitenkin se, että kummallakin alustalla on etunsa.
Jos joku väittää että nykypäivänä PC MnK stomppaa joka tilanteessa ohjaimen niin on ämpärissä elänyt. Tästä on monen monta esimerkkiä muista peleistä.
Inputilla ei ole tässä pelissä väliä, koska molemmat inputit ovat käyttökelpoisia. Näin ei ollut bäfässä ennen, koska kaikki pelit ennen tätä oli hiirelle optimoituja.

Sillä sen sijaan on merkitystä, että PC:llä saa VSyncit pois päältä (saakoha konsoleilla siinä performance-modissa?), paremmat graffa-asetukset eli siis näkyvyyttä paremmaksi (merkittävä), huijaaminen on helpompaa (tää on pääsyy, miksi laitan konsoleilla aina crossplayn pois + nyt ei enää ees cronus zeniä voi tässä bäfässä käyttää, mikä on hyvä). Ennen kaikkea PC:llä voi pelata merkittävästi korkeammilla freimeillä ja myös latenssit ovat alhaisempia.

Sitten tähän alla olevaan quoteen kommenttina, että itse ostin tän pelin pc:lle, koska en saanut pelata closed weaponis crossplay off ps5:llä ilman botteja. Hohhoijaa.
Jos kuvitellaan tilanne, että suuri osa ottaa crossplay pois niin jossain kohtaa menee varmaan crossplay pelaaminen mahdottomaksi kun ei tahdo enää matseja löytää.
 
  • Tykkää
Reactions: TML
Inputilla ei ole tässä pelissä väliä, koska molemmat inputit ovat käyttökelpoisia. Näin ei ollut bäfässä ennen, koska kaikki pelit ennen tätä oli hiirelle optimoituja.

Sillä sen sijaan on merkitystä, että PC:llä saa VSyncit pois päältä (saakoha konsoleilla siinä performance-modissa?), paremmat graffa-asetukset eli siis näkyvyyttä paremmaksi (merkittävä), huijaaminen on helpompaa (tää on pääsyy, miksi laitan konsoleilla aina crossplayn pois + nyt ei enää ees cronus zeniä voi tässä bäfässä käyttää, mikä on hyvä). Ennen kaikkea PC:llä voi pelata merkittävästi korkeammilla freimeillä ja myös latenssit ovat alhaisempia.

Sitten tähän alla olevaan quoteen kommenttina, että itse ostin tän pelin pc:lle, koska en saanut pelata closed weaponis crossplay off ps5:llä ilman botteja. Hohhoijaa.
No sitä mä vähän tuossa mun tekstin lopussa viittasin, että tässä BF6 tuntuu olevan hyvässä balanssissa inputit.
Siinä mielessä tämän pelin kohdalla vähän turha keskustelu, mutta edelleen koko keskustelu voitaisiin välttää jos ei vaan harrastettaisi tätä crossplay:tä.
Se on vaan aika varma, että ei sitä tulla näissä isoissa peleissä poistamaan. Se on yksi tapa lisää markkinoida peliä, luoda yhteisöä sen ympärille, jne.

Mitä tulee noihin muihin PC etuihin, juu eipä siinä.
Tosin siitä voidaan varmasti vääntää ikuisesti, että kuinka iso se ero enää on kun kai noi uusimmat konsolit tätäkin aika smoothisti pyörittää?
PS5 performance mode pyörii ilmeisesti välillä jopa 100fps tuntumassa. Siihen joku kiva OLED töllö kaveriksi, mitkä jo vuosia aika edullisia, niin alkaa olemaan jo näytönkin viiveet pienemmät kuin suurella osalla PC pelaajista.
Itse en omalla 5900X/3080 + 1440p kombolla kohtuu asetuksilla (medium'ish) kauheasti yli 120fps edes pääse, enkä nyt usko että missään pohjakastissa ollaan raudan puolesta.
Tarkemmat graffat ja esim. vaikka Nvidia filtterit yms on toki sitten oma merkittävä etunsa, mut ei se varsinaiseen gunplay liity.

Edelleen ymmärrän täysin miksi konsoleilla pelataan mielellään ilman crossplay:tä, mulla vino pino kavereita ketkä tekee niin.
En mä sitä kyseenalaista millään tavalla.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
290 259
Viestejä
4 965 947
Jäsenet
79 766
Uusin jäsen
MusicalData

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom