Inputilla ei ole tässä pelissä väliä, koska molemmat inputit ovat käyttökelpoisia. Näin ei ollut bäfässä ennen, koska kaikki pelit ennen tätä oli hiirelle optimoituja.
Sillä sen sijaan on merkitystä, että PC:llä saa VSyncit pois päältä (saakoha konsoleilla siinä performance-modissa?), paremmat graffa-asetukset eli siis näkyvyyttä paremmaksi (merkittävä), huijaaminen on helpompaa (tää on pääsyy, miksi laitan konsoleilla aina crossplayn pois + nyt ei enää ees cronus zeniä voi tässä bäfässä käyttää, mikä on hyvä). Ennen kaikkea PC:llä voi pelata merkittävästi korkeammilla freimeillä ja myös latenssit ovat alhaisempia.
Sitten tähän alla olevaan quoteen kommenttina, että itse ostin tän pelin pc:lle, koska en saanut pelata closed weaponis crossplay off ps5:llä ilman botteja. Hohhoijaa.
No sitä mä vähän tuossa mun tekstin lopussa viittasin, että tässä BF6 tuntuu olevan hyvässä balanssissa inputit.
Siinä mielessä tämän pelin kohdalla vähän turha keskustelu, mutta edelleen koko keskustelu voitaisiin välttää jos ei vaan harrastettaisi tätä crossplay:tä.
Se on vaan aika varma, että ei sitä tulla näissä isoissa peleissä poistamaan. Se on yksi tapa lisää markkinoida peliä, luoda yhteisöä sen ympärille, jne.
Mitä tulee noihin muihin PC etuihin, juu eipä siinä.
Tosin siitä voidaan varmasti vääntää ikuisesti, että kuinka iso se ero enää on kun kai noi uusimmat konsolit tätäkin aika smoothisti pyörittää?
PS5 performance mode pyörii ilmeisesti välillä jopa 100fps tuntumassa. Siihen joku kiva OLED töllö kaveriksi, mitkä jo vuosia aika edullisia, niin alkaa olemaan jo näytönkin viiveet pienemmät kuin suurella osalla PC pelaajista.
Itse en omalla 5900X/3080 + 1440p kombolla kohtuu asetuksilla (medium'ish) kauheasti yli 120fps edes pääse, enkä nyt usko että missään pohjakastissa ollaan raudan puolesta.
Tarkemmat graffat ja esim. vaikka Nvidia filtterit yms on toki sitten oma merkittävä etunsa, mut ei se varsinaiseen gunplay liity.
Edelleen ymmärrän täysin miksi konsoleilla pelataan mielellään ilman crossplay:tä, mulla vino pino kavereita ketkä tekee niin.
En mä sitä kyseenalaista millään tavalla.