Chilin kasvatus-topic

Ruukku kysymystä en ymmärrä kun on puhe hydroista:

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.

Linkki: https://youtu.be/EK13HnuCnfQ?list=PLCx53X-lUhyFGVG1D20ZG1x6t5YXCI4c7&t=304

Tässä esimerkiksi vaihdetaan ruukkukokoa isompaan, olen törmännyt samaan muissakin videoissa.
Pienillä ruukuilla aloittamiseen on varmaankin syynä se, että saadaan mahdollisimman tiiviisti taimet valon alle ja isompi ruukku on sitten taas vakaampi kun kasville tulee kokoa?

Kannattaa huomioida että tyypilliset Chinenset tykkää puolitetusta lannoitusmäärästä muihin lajikkeisiin verrattuna:

Itse luovuttanut ämpäri hydrojen kanssa läträämisen kun ei PH tunnu millään pysyvän aisoissa. Altakasteluruukku ja kookoskuitu (25% ruukkusoraa) setillä pääsee paljon helpommalla. PH säätelystäkin olen luopunut kun pelkän vesijohtovesi + PK liemen PH näyttäisi olevan chileille riittävä.
Tarkennus: kookoskuitu viljely on semi-hydro viljelyä, eli sama kuin kasvi kasvaisi isossa kivivilla kuutiossa.

Kookoskuitua suunnittelin aivan ensimmäisenä, mutta kesälomaa ynnä muita menoja ajatellen tulin lopputulokseen että hydro riittävän suurella säiliöllä voisi ratkaista "lomakastelun". Taitaa muutenkin tuo hydro olla ns. "end game" setti kuten ATK puolen jäähdytyksessäkin. :geek:

Statistiikka

Viestiketjuista
297 954
Jäsenet
81 401
Uusin jäsen
Urbaani66@

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom