32h nyt alla ja täytyy osin allekirjoittaa sitä mitä täällä ollaan keskusteltu pelimaailman staattisuudesta, vihollisten heikohkosta tekoälystä ja esim. juuri autoilijoiden käyttäytymisestä. Pelimaailma itsessään näyttää parhaimmalta ja yksityiskohtaisimmalta, mitä itse olen hetkeen pelannut ja voin vain odottaa sitä, miltä Night City näyttäisi säteenseurannalla yöaikaan, mutta kyllä se on erittäin vaikuttava graafinen taidonnäyte ilman RT:täkin ja luo erinomaiset puitteet tämän teeman ympärille.
Tätä graafisen maagista tunnelmaa ja "ison kaupungin tunnelmaa" (on se myös oikeasti iso, mutta myös tätä tunnelmaa varmasti korostaa se, että peli on 1st person näkökulmasta) osittain latistaa juuri useaan otteeseen mainitut lakoniset NPC:t, jotka eivät tunnu tekevän muuta kuin kävelevän paikasta A paikkaan B ilman mitään sen kummempia tapahtumia heidän elämässään, eikä heillä ole mitään muuta tarkoitusta pelissä kuin saada kadut näyttämään edes jotenkin eläviltä. Minkäänlaista interaktiota heidän kanssaan ei juuri tarvitse tai voi käydä. Itselle se ei ole niin iso painoarvo, mutta täytyy se myöntää.
Itselle isoimmat ja ärsyttävimmät bugit/ominaisuudet ovat olleet se, kun puhelin soi, kun olet esim. suorittamassa jotain pientä aktiviteettiä, ja tämän aikana esim. et voi hiipiä ja napata vihollista otteeseen, kun olet puhelimessa. Myös tämä väistöliike kun painat peräkkäin kaks kertaa esim. W:tä on aika-ajoin saanut oman hahmon jumiin jonnekin roskien väliin tai aiheuttanut harmia, kun se on tulkittu hyökkäykseksi jengialueella seikkaillessa.
Taisteluiden paino on mennyt alun hiiviskelystä ja yksitellen vihollisten napsimisesta lähinnä siihen, että käytän smart pistolia ja pikahakkerointia. Normaalilla vaikeustasolla, oman hahmon ollessa nyt lvl20, taistelut eivät juuri aiheuta mitään ongelmia vaan kun on pistoolille painottanut nyt osan pisteistä, niin tuo tuntuu tekevän enemmän kuin riittävästi vahinkoa. Vihollisten AI:sta täällä onkin jo purnattu ja ihan aiheesta, eivät nuo hirveästi tuota vaikeutta.
Craftaukseen/upgrade ominaisuuksiin en ole kokenut tarvetta panostaa muuten kuin tekemällä lisää panoksia, mutta tuo on alue josta varmasti saisi enemmän hyötyä, jos jaksaisi asiaan hieman perehtyä. Aseita ja varusteita tuntuu saavan vihollisilta siinä määrin, että voi tasaisen väliajoin vain vaihtaa roinat päällä astetta parempiin, en ole myöskään raaskinut tästä syystä ostaa mitään todella kallista asetta kauppiailta. Rahaa ei kyllä ole mitenkään todella järkyttäviä määriä kertynyt, vaikka olenkin cyberwarea pävitellyt 40-50k edestä. Siihen nähden esim. näitä autotarjouksia joita satelee fixereiltä on aika paljon, en tiedä mistä niihin kaikkiin rahat repisi, jos tahtoisi kaikki haalia.
Sivutehtävät, pois lukien nämä geneeriset "keikka"-tehtävät ovat kyllä omasta mielestäni olleet vaihtelevia ja mielenkiintoisia, ei mitään valittamista niistä. Eivät ne ihan pääjuonen tehtävien tasolle yllä, mutta yllättävän hyviä sieltä löytyy seasta kun niitä alkaa tekemään. Pääjuoni ja siihen sidoksissa olevat hahmot ovat kyllä tämän pelin graafisen ilmeen ohella yksi tämän pelin ehdottomista isoista plussista.
Tällä hetkellä, ilman mitään suurempia ennakko-odotuksia ja siitä johtuen, että omaa pelikokemusta ei ole haitannut isommat bugit tai kaatumiset, antaisin tälle sellaisen 8/10.
EDIT: Hakkerointi (tämä minipeli), on vähän pettymys itselle. Siihen olisin kaivannut jotain vähän mutkikkaamman oloista toteutusta, kuin tämä "valitse sopivat numerot", mikä ei hirveästi vaadi päättelykykyä - varsinkin kun voit alussa ennen ensimmäistä valintaa jo katsoa mikä on järkevin reitti valita numerot, eikä tähän kulu aikaa ollenkaan.