Cyberpunk 2077

Pitkän tauon jälkeen tätä taas vähäsen pelanneena ihmetyttää edelleen miten alkeellisella tasolla NPC:iden käyttäytyminen tässä pelissä on. Kytät yhä spawnaa todella epäuskottavasti mistä lie kun saat ne perääsi ja vihut saattavat clipata maan/autojen sisään. Rikkoo immersion aika pahasti tämmöinen köykäisyys, kun pelin ilme on kyllä monella muulla osa-alueella ihan huippulaatuista AAA-tykitystä.

Toivottavasti seuraavassa isommassa pelissään panostavat tähän osa-alueeseen vähän enemmän.
 
Pitkän tauon jälkeen tätä taas vähäsen pelanneena ihmetyttää edelleen miten alkeellisella tasolla NPC:iden käyttäytyminen tässä pelissä on. Kytät yhä spawnaa todella epäuskottavasti mistä lie kun saat ne perääsi ja vihut saattavat clipata maan/autojen sisään.

Fiksummat siviilit olisi kyllä kiva, mutta aktiivisen poliisin voisi poistaa melkein kokonaan. Se on aina avoimen maailman pelien tylsintä gameplay looppia, jos npc poliisia ei voi "voittaa".
 
Joo tuo GTA tyyppinen poliisi systeemi on vaan perseestä. GTA V:ssä nyt ainakin oli hieman mielenkiintoa poliiseilta karkuun menemisessä vaikka täydellä tähtimäärällä ei juuri pakoon päässyt kuin lentämällä. Poliiseja vastaan käymisellä pitäisi olla jotain vaikutusta koko gameplay looppiin mitä voi ja ei voi tehdä sen jälkeen jos on haku päällä. Pitäisi olla selvät Pros ja Cons jos joko tukee poliiseja tai on niitä vastaan se tekisi hommasta vähän mielenkiintoisempaa.
 
Onko lähdettä noille pelin katkaiseville bugeille vai toistatko vieläkin jo alun perinkin valheellista mantraa?
Montako vuotta pitää videopelejä pelata tajutakseen, että jos sinä et kohtaa bugeja, niin se ei tarkoita että muut olisivat yhtä onnekkaita? :rolleyes: Tuossa nyt muutama linkki, varmasti paremmin kokemuksia löydät selatessasi tätä ketjua vuoteen 2020. Naurettavaa väittää tämän pelin olleen millään (teknisellä) tasolla laadukas tekele (ainakaan ennen ensimmäistä vuosipäiväänsä).

Jos lähteitä kaipaat:

Tuossa vähän muutamia harmillisia, vaikka ei kenties virallisesti pelin katkaisevia.

 
Viimeksi muokattu:
Ei mullekaan mitään peliä hajoittavia bugeja tullu vastaan 100 tunnin aikana pc-julkaisusta. Pyörikin hienosti sillosella 2080ti + 9900ks:llä (syytäkin toki). Ensimmäinen pelikokemus oli mahtava. Poliisit ja npc:t huvitti mut ei se omaa immersioita syönyt, ajoittaisia grafiikkabugeja tuli mut niitä nyt tulee aina eikä ne multa pelikokemusta niin paljoa syö et jaksaisin välittää. Ymmärrän tietysti myös niitä kenelle moiset on kovia paikkoja.

Nyt alottelen tokaa pelikertaa corpolla ja voi pojat kyllä maistuu!

Harmittaa ehkä eniten et selkeesti intoa päivittää uusia juttuja ja tehdä uusia dlc-hommia tyrehtyi nihkeeseen vastaanottoon ja etenkin PS4:n ongelmiin? Muistaakseni oli kovat puheet kuinka kaikenlaista sälää tulee koko aika ja ainakin pari tarina-dlc:tä (muistanko väärin?). Silti tässä on hyvä runko johon toivottavasti palataan vielä jatko-osien jne kanssa koska onhan tuo Night City aivan helvetin hieno mesta ja potentiaalia vaikka mihin.
 
Ei mullekaan mitään peliä hajoittavia bugeja tullu vastaan 100 tunnin aikana pc-julkaisusta. Pyörikin hienosti sillosella 2080ti + 9900ks:llä (syytäkin toki). Ensimmäinen pelikokemus oli mahtava. Poliisit ja npc:t huvitti mut ei se omaa immersioita syönyt, ajoittaisia grafiikkabugeja tuli mut niitä nyt tulee aina eikä ne multa pelikokemusta niin paljoa syö et jaksaisin välittää. Ymmärrän tietysti myös niitä kenelle moiset on kovia paikkoja.

Nyt alottelen tokaa pelikertaa corpolla ja voi pojat kyllä maistuu!

Harmittaa ehkä eniten et selkeesti intoa päivittää uusia juttuja ja tehdä uusia dlc-hommia tyrehtyi nihkeeseen vastaanottoon ja etenkin PS4:n ongelmiin? Muistaakseni oli kovat puheet kuinka kaikenlaista sälää tulee koko aika ja ainakin pari tarina-dlc:tä (muistanko väärin?). Silti tässä on hyvä runko johon toivottavasti palataan vielä jatko-osien jne kanssa koska onhan tuo Night City aivan helvetin hieno mesta ja potentiaalia vaikka mihin.
Poliisioverhaul ja Max-Tacin läpikäynti on lupailtu 1.7 patchiin joka pitäs tulla kaiketi ennen ensi vuoden laajennusta, tai viimeistään sen yhteydessä. Alunperin noita laajjennuksia piti tosiaan olla "vähintään saman verran kuin mitä Witcher3 sai", mutta bugikorjausten ja tulipalojen sammuttelun takia se on muuttunu nyt tuohon yhteen isoon Phantom Libertyyn. Joka kyllä toisaalta on sitten kenties oikeasti iso kokonaisuus.

Mikään ei tosiaan estä palaamasta tuohon maailmaan jatko-osissa, ja CDPR onkin ilmottanu jo, että tulevat kyllä maailmaan palaamaan, on se sitten pelit, sarjakuvat, anime, elokuvat tai tv-sarjat. Ja mistä sitä tietää, vaikka Red2-moottorille tehdyt assetit, modelit, jne. ois hyvällä tuurilla siirrettävissä ainakin osittain Unrealin puolelle, jollon aikataulut lyhenis ja tuotantokustannukset uusille tuotteille laskis kunhan ensin opettelevat Unrealin käytön pelikehityksessä.
 
Läpi meni tossa viime viikolla ja jäi kyllä pyörimään mieleen kuten hyvillä peleillä tapana, malta odottaa tuota lisäriä!
Pitää ennen sitä rykäistä noita sivutehtäviä varmaan, suurimman osan kyllä tein jo.
 
Kannattaa käydä muutama eri loppu läpi, osa niistä on yllättävän pitkiä ja ...erilaisia.
 
Marcin Iwiński lopettaa ceo:na
Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.


CDPR selittää miten ympäristö ja sosiaalisesti valveutuneita he ovat osakkeenomistajien tahtojen ansiosta.
Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.


Tulevaisuus näyttää hyvältä tulevien pelien osalta.
 
Marcin Iwiński lopettaa ceo:na
Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.


CDPR selittää miten ympäristö ja sosiaalisesti valveutuneita he ovat osakkeenomistajien tahtojen ansiosta.
Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.


Tulevaisuus näyttää hyvältä tulevien pelien osalta.

Tuohon nyt olisi voinut lisätä sen oleellisen seikan, ettei mies ole lähdössä mihinkään vaan hakee CD Projekt Redin hallintoneuvoston puheenjohtajaksi... Eiköhän hänen kädenjälkensä säily peleissä vähintään saman suuruisena kuin mitä se oli toimitusjohtajana.
 
Montako vuotta pitää videopelejä pelata tajutakseen, että jos sinä et kohtaa bugeja, niin se ei tarkoita että muut olisivat yhtä onnekkaita? :rolleyes:

En väittänyt etten ole kohdannut bugeja, sanoin etten törmännyt pelin katkaiseviin bugeihin. Vialliset questit ovat olleet tämän tyyppisissä peleissä valitettavasti aina normisettiä, ja CP2077:n laajuuden ja tehtävien ristiinvaikuttavuuden huomioiden niitä on ollut yllättävän vähän. Esimerkeissäsikin viitataan kahdessa uutisessa kolmesta, yhteen ja samaan reddit-viestiin ja oletettavasti kolmaskin viittaa samaan. Bugi oli korjattu noin neljässä päivässä, jota ei edes ollut julkaisuversiossa (ilmeisesti tuli päivityksessä 1.06 kolme viikkoa ennen korjausta). Ei tainnut koskea kovin montaa kun bugin löytymisessä kesti yli kaksi viikkoa.

Naurettavaa väittää tämän pelin olleen millään (teknisellä) tasolla laadukas tekele (ainakaan ennen ensimmäistä vuosipäiväänsä).

Toistaiseksi laadukkain tämän tasoinen vastaan tullut peli. Witcher 3 oli julkaisukunnossa vielä karumpi, puhumattakaan mistään Bethesdan Fallouteista/Oblivionista/Skyrimistä tai Biowaren tekeleistä. Mikään muu open world rpg ei ole latautunut näin nopeasti, toimi ilman lataustaukoja tai sisällä näin yksityiskohtaista maailmaa. Pelaajaa lukitsematon dialogisysteemikin pitäisi olla pakollinen jatkossa kaikissa vastaavissa peleissä. Tuhoutuvaa ympäristöäkin on paljon enemmän kuin odotin.



Hieno lista täynnä geneeristä filleriä, kuten "poor performance on pc" tai "Ray tracing not available with AMD graphics cards" :lol:
Minimieffortin klikkihuorausartikkeli jollaisen voisi laatia lähes mistä tahansa suuresta julkaisusta vain vaihtamalla pelin nimen.
 
Viimeksi muokattu:
En väittänyt etten ole kohdannut bugeja, sanoin etten törmännyt pelin katkaiseviin bugeihin. Vialliset questit ovat olleet tämän tyyppisissä peleissä valitettavasti aina normisettiä, ja CP2077:n laajuuden ja tehtävien ristiinvaikuttavuuden huomioiden niitä on ollut yllättävän vähän. Esimerkeissäsikin viitataan kahdessa uutisessa kolmesta, yhteen ja samaan reddit-viestiin ja oletettavasti kolmaskin viittaa samaan. Bugi oli korjattu noin neljässä päivässä, jota ei edes ollut julkaisuversiossa (ilmeisesti tuli päivityksessä 1.06 kolme viikkoa ennen korjausta). Ei tainnut koskea kovin montaa kun bugin löytymisessä kesti yli kaksi viikkoa.
Ei, vaan väitit ettei pelissä ole ollut pelin katkaisevia bugeja. Pointtini oli ainoastaan osoittaa tuo vääräksi eli en hirveän montaa minuuttia jaksa käyttää internetissä kaksi vuotta vanhojen uutisten etsimiseen, koska yhdenkin esimerkin pitäisi riittää. Kuten sanoin niin löydät niitä enemmän tämän ketjun viesteistä vuodelta 2020.
Toistaiseksi laadukkain tämän tasoinen vastaan tullut peli. Witcher 3 oli julkaisukunnossa vielä karumpi, puhumattakaan mistään Bethesdan Fallouteista/Oblivionista/Skyrimistä tai Biowaren tekeleistä. Mikään muu open world rpg ei ole latautunut näin nopeasti, toimi ilman lataustaukoja tai sisällä näin yksityiskohtaista maailmaa. Pelaajaa lukitsematon dialogisysteemikin pitäisi olla pakollinen jatkossa kaikissa vastaavissa peleissä. Tuhoutuvaa ympäristöäkin on paljon enemmän kuin odotin.
Se että muut pelit ovat asiassa paskempia, ei tee tästä pelistä yhtään vähemmän paskaa.
Hieno lista täynnä geneeristä filleriä, kuten "poor performance on pc" tai "Ray tracing not available with AMD graphics cards" :lol:
Minimieffortin klikkihuorausartikkeli jollaisen voisi laatia lähes mistä tahansa suuresta julkaisusta vain vaihtamalla pelin nimen.
Tässä viestissä jo mainitsemani pointit pätevät myös tähän. Vain murto-osa bugeista saa maininnan jonkun "lehden" sivulla, tämän pitäisi olla itsestään selvää ja asian toteamiseen riittää näiden foorumien ja redditin lukeminen pelin julkaisun aikaan...
E: Ja hienosti poimit kirsikat kakusta noiden esimerkkien joukosta:thumbsup:
 
Itsellä tulee edelleen bugeja vastaan, mutta toisaalta tallennus on aloitettu alunperin julkaisussa ja se voi vaikuttaa asiaan. Eniten ärsyttää juuri pääjuoneen liittyvät, kun jokaisessa tehtävässä joku tärkeimmistä hahmoista bugittaa fyysisesti. On se sitten joku naurettava asento cutscenessä tai waypointit hahmolla ihan sekaisin, mutta onneksi ne hetken taistelun jälkeen on aina löytäneet oikean paikan niin tehtävä päässyt jatkumaan. Lisäksi fysiikkabugeja ollut tehtävien aikana ajoneuvoissa, esineissä.

Onneksi muuten on pelin bugit ja ongelmat vähentyneet. Ja nuokaan esiintyneet bugit eivät enää niin paljon haittaa pelikokemusta, kun ihan muuten pystyy pelistä jo hieman nauttimaan. Lähinnä tulee enää vain hetken pettymys laatuun ja immersio rikkoutuu, mutta sitten taas mennään eteenpäin. Odotukset ja vaatimustaso matalammalla niin se auttaa asiaan, mutta ei se tilannetta hyväksi tee!
 
Tää on mulla nyt odottanut pelaamista yli vuoden, kolme tuntia pelasin ja sitten jäi odottelemaan motivaatiota. Nyt meinasin aloittaa koko shitin alusta, antakaa parhaat vinkit hahmonkehitykseen ja kaikkeen muuhunkin että saan tästä mahdollisen paljon irti :cool:
 
Kun käyt Cloudsissa Automatic Love questissa, valitse Angel.
cyberpunk-2077-dude-named-angel-me-thinking-angel-was-a-girl.jpg
 
Kovasti polttelis hommata tää peli tietsikalle. Jäänyt sellainen kuva, että olisi sekoitus open worldia, fallouttia, GTA:ta ja ragea. Fallout 4:ää tuli jonkin verran pelattua, mutta erityisesti Rage kakkosta tuli pelailtua sitäkin enemmän. Ainakin tässä on mahdollisuus säätää ja sekoilla yllin kyllin + mielenkiintoiselta vaikuttava maailma. Mulle on tosin jäänyt kuva, että peli tykkää kovastikin, jos on uutta näytönohjainta koneessa (20 ja 30-sarjalaiset + 40-sarja ja AMD:n vastineet). Eli se kysymys: Kannattaako ostaa (eli toimiiko) jos koneessa näytönohjaimena GTX 1080 Ti 11gb ja prossuna R7 2700X?
 
Kovasti polttelis hommata tää peli tietsikalle. Jäänyt sellainen kuva, että olisi sekoitus open worldia, fallouttia, GTA:ta ja ragea. Fallout 4:ää tuli jonkin verran pelattua, mutta erityisesti Rage kakkosta tuli pelailtua sitäkin enemmän. Ainakin tässä on mahdollisuus säätää ja sekoilla yllin kyllin + mielenkiintoiselta vaikuttava maailma. Mulle on tosin jäänyt kuva, että peli tykkää kovastikin, jos on uutta näytönohjainta koneessa (20 ja 30-sarjalaiset + 40-sarja ja AMD:n vastineet). Eli se kysymys: Kannattaako ostaa (eli toimiiko) jos koneessa näytönohjaimena GTX 1080 Ti 11gb ja prossuna R7 2700X?

Ainakin omalla 3700X + RTX 2070:lla rullaa sen verran huonosti varsinkin ilman DLSS:ää, että jätin pelin suosiolla odottelemaan uutta näytönohjainta. Toki resoluutiona 1440p. 1080p:lla tilanne olisi jo parempi.
 
Kovasti polttelis hommata tää peli tietsikalle. Jäänyt sellainen kuva, että olisi sekoitus open worldia, fallouttia, GTA:ta ja ragea. Fallout 4:ää tuli jonkin verran pelattua, mutta erityisesti Rage kakkosta tuli pelailtua sitäkin enemmän. Ainakin tässä on mahdollisuus säätää ja sekoilla yllin kyllin + mielenkiintoiselta vaikuttava maailma. Mulle on tosin jäänyt kuva, että peli tykkää kovastikin, jos on uutta näytönohjainta koneessa (20 ja 30-sarjalaiset + 40-sarja ja AMD:n vastineet). Eli se kysymys: Kannattaako ostaa (eli toimiiko) jos koneessa näytönohjaimena GTX 1080 Ti 11gb ja prossuna R7 2700X?

Mielestäni ihan hyvin pitäis tuolla yhdistelmällä pyöriä, varsinkin jos kyseessä 1080p.
Tuosta vähän esimakua:
Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.
 
Kovasti polttelis hommata tää peli tietsikalle. Jäänyt sellainen kuva, että olisi sekoitus open worldia, fallouttia, GTA:ta ja ragea. Fallout 4:ää tuli jonkin verran pelattua, mutta erityisesti Rage kakkosta tuli pelailtua sitäkin enemmän. Ainakin tässä on mahdollisuus säätää ja sekoilla yllin kyllin + mielenkiintoiselta vaikuttava maailma. Mulle on tosin jäänyt kuva, että peli tykkää kovastikin, jos on uutta näytönohjainta koneessa (20 ja 30-sarjalaiset + 40-sarja ja AMD:n vastineet). Eli se kysymys: Kannattaako ostaa (eli toimiiko) jos koneessa näytönohjaimena GTX 1080 Ti 11gb ja prossuna R7 2700X?
Itse pelasin peliä 3440x1440p resolla 9900k + 1080ti-kombinaatiolla. Muistaakseni grafiikkoja piti ruuvata medium-low (eli pääosin medium ja joitakin säätöjä rullattu low/none) tasolle, jotta sai sen noin 40-50fps. Freesyncin kanssa oli ihan jees, etenkin kun alle 60fps ei itseä haittaa yksinpeleissä.

Suht matalista asetuksista huolimatta peli oli edelleen oikein nätti! Riippuu paljon resoluutiosta ja ruudunpäivitysvaatimuksista. Jos vajaa 60fps riittää, grafiikasta voi hieman tinkiä ja reso on sama tai kevyempi kuin omassa esimerkissä, niin riittää. Muussa tapauksessa katsoisin ehkä 3080:iä sillä silmällä, joko käytettynä tai ”varastonpoisto aleista” esim Evgalta suoraan.
 
Kiitos jokaiselle vastauksista! Unohtui tosiaan mainita, että 1080p:lla olis tarkoitus pelata tätä. Ainakin ton youtube videon perusteella näyttäis toimivan oikein hyvin. Tarvittaessa voi kyllä vähän asetuksista joustaakkin. Mutta ei muuta kuin ostopöksyt jalkaan, niin on sitten jouluna jotain pelattavaa. :D
 
Tälläistä ilmeisesti tehty. Oli vain ajan kysymys milloin joku yrittää tuota selvittääkseen, että onko lukitus RTX 40xx -sarjalle oikeasti tarvittava vai enemmän myyntikikka. Tuskin toimii ongelmitta ja joka peleille joutunee tekemään omat confit, jotka saattavat toimia huonosti tai ei lainkaan. Tai sitten ne lakkaavat toimimasta jonkun päivityksen jälkeen. Taitaa kuitenkin frame generation (ja DLSS 3) olla enemmän softapuolen ratkaisu eikä niin rautariippuvainen kuin NVIDIA mainostaa.
 
Miten tähän saa meneen 100h, niin kuin jollakin.. Series X:llä läpi männä vkl ja ei mulla tainnu olla kuin reipas 40h kellossa. Käsittääkseni suurin osa sivutehtävistä tuli kuitenkin tehtyä ja niitä "Assault in progress" hässäköitäkin juoksin ihan kiitettävästi läpi.

Ajattelin, että ois voinu main questien jälkeen vielä Gigejä ja noita NPCD-mitä lie tehtäviä tehdä, mutta rupes olemaan lopussa vähän turhan helppoa läpijuoksua, kun jostain tehtävästä sai Jinchu-Maru -katanan ja ostin päälle vielä Sangevistan MK4 mokkulan. Ja hahmo siis rakennettu bladeille.
 
Miten tähän saa meneen 100h, niin kuin jollakin.. Series X:llä läpi männä vkl ja ei mulla tainnu olla kuin reipas 40h kellossa. Käsittääkseni suurin osa sivutehtävistä tuli kuitenkin tehtyä ja niitä "Assault in progress" hässäköitäkin juoksin ihan kiitettävästi läpi.

Ajattelin, että ois voinu main questien jälkeen vielä Gigejä ja noita NPCD-mitä lie tehtäviä tehdä, mutta rupes olemaan lopussa vähän turhan helppoa läpijuoksua, kun jostain tehtävästä sai Jinchu-Maru -katanan ja ostin päälle vielä Sangevistan MK4 mokkulan. Ja hahmo siis rakennettu bladeille.

Eniten aikaa meni itsellä kai ihan fiilistelyyn pitkin mappia, kävellen ja ajellen.
 
Eniten aikaa meni itsellä kai ihan fiilistelyyn pitkin mappia, kävellen ja ajellen.

Erilaisia pelityylejä tosiaan on. En enää varmaan jaksaisi, mutta 77h näemmä mennyt Mass Effect ykköseen. Kun tutkii paikat, lukee loret ja ihmettelee mitä eroja eri valinnoilla on, niin kyllähän siinä aika vierähtää.
 
nVidian uusimmat ajurit RTX 4090 tuella sit rikko itellä ainakin kartan, heittää kunnon artifaktit ruudulle ja käytännössä käyttökelvoton. Odotellaan sit vissiin hotfixiä ajureille kun ei kyl jaksa rollbackatakkaan.
 
Meni 3k sarjalaisista myös :tdown:
Joo siis 3080 kortilla itekkin pelailin, en vaan versionumeroa jaksanu kaivaa (onhan se niinkin kaukana ku tossa oikealla sivupalkissa) niin sanoin et uusimmat ajurit sillä RTX 4090-tuella :dead:

Onks tää muuten oikeasti vieläkin näin raskas? 3840x1600 resolla RTX 3080 kortilla on hyvä et pääsee hikiseen 60fps RT + DLSS Performance päällä vaikka kaikki ei oo edes ruuvattu tappiinsa asti...
 
Joo siis 3080 kortilla itekkin pelailin, en vaan versionumeroa jaksanu kaivaa (onhan se niinkin kaukana ku tossa oikealla sivupalkissa) niin sanoin et uusimmat ajurit sillä RTX 4090-tuella :dead:

Onks tää muuten oikeasti vieläkin näin raskas? 3840x1600 resolla RTX 3080 kortilla on hyvä et pääsee hikiseen 60fps RT + DLSS Performance päällä vaikka kaikki ei oo edes ruuvattu tappiinsa asti...
Taitaa olla aika raskasta tuolla resolla.
1440p täällä ja kaikki muu muistaakseni maksimilla paitsi fog, cloud ja screen space reflections, (rt ultralla). DLSS quality ja fps pyöri pikasen testin perusteella 60-80 välillä.
 
Eipä noita ajureita kannata kovin tiuhaan päivitellä, sen verran usein niissä on jotain ongelmaa eikä niistä hyödy mitään ellei päivitys sisällä optimointeja tietylle pelille tai jotain hotfixejä jollekin uudelle pelille (tai toki tässä tapauksessa jos omistaa RTX 4090:n).
 
Tässä nyt aloin tekemään hahmon netrunner spec:llä, ohan tää vaikeimmalla tasolla kyllä ihan jotain uskomatonta. Performance otti vissiin vähän hittiä noilla uusimmilla amd ajureilla, jotenkin tuntuu että kun tarpeeksi hyppii työpöydän ja pelin väliä niin alkaa framet tippuun ja töksähteleen.
 
Miten tähän saa meneen 100h, niin kuin jollakin.. Series X:llä läpi männä vkl ja ei mulla tainnu olla kuin reipas 40h kellossa. Käsittääkseni suurin osa sivutehtävistä tuli kuitenkin tehtyä ja niitä "Assault in progress" hässäköitäkin juoksin ihan kiitettävästi läpi.

Ajattelin, että ois voinu main questien jälkeen vielä Gigejä ja noita NPCD-mitä lie tehtäviä tehdä, mutta rupes olemaan lopussa vähän turhan helppoa läpijuoksua, kun jostain tehtävästä sai Jinchu-Maru -katanan ja ostin päälle vielä Sangevistan MK4 mokkulan. Ja hahmo siis rakennettu bladeille.
Ilman fast travelia liikkuessa tulee käytettyä aikaa paikkojen ihmettelyyn, sieltä löytyy paljon kontenttia johon "vahingossa törmää". Itsellä siis kellossa joku karkea 110h ja "meet Hanako at Embers" on loistanu tehtävälistalla useamman kymmenen tuntia.

Peli ei myöskään ole liikaa pidelly kädestä cyberwaren osalta, eli erilaisten deckkien ja lisäreiden, yms. testaamiseen menee aikansa kun itse niihin tutustuu. Ite olen oppinu käyttämään ja hyödyntämään noita kunnolla vasta ihan vastikään, ekat 90h tai jotain meni täysin brute forcella aseen ja alkeellisimman tason quickhackien kanssa. Toisin sanoen, kunhan tän runin saa paketoitua, modit kehittyy vielä nykyistäkin pidemmälle, ja Phantom Liberty tulee ulos, niin eiköhän tähän peliin toinenkin 110h tule upotettua toisen läpipeluukerran muodossa :rolleyes:

Tehoista peli kyllä tykkää kun tuossa aiemmin kyseltiin. 3700X + Radeon 5600XT ei ole nautinnollisin mahdollinen kombo, iso 43" ruutu ja vaikka 60Hz, niin kyllä tää huutais RX6800(XT) / RTX3070 -tasoista korttia.
 
Tässä nyt aloin tekemään hahmon netrunner spec:llä, ohan tää vaikeimmalla tasolla kyllä ihan jotain uskomatonta. Performance otti vissiin vähän hittiä noilla uusimmilla amd ajureilla, jotenkin tuntuu että kun tarpeeksi hyppii työpöydän ja pelin väliä niin alkaa framet tippuun ja töksähteleen.
Pelin uusin patch tuntui myös tekevän jotain, stutterointia ilmesty ainakin valikoista, mapista, jne. takasin "pelimaailmaan" poistuttaessa. Patchien mukana on tullu huomattavan paljon kaikenlaisia pieniä parannuksia ja muutoksia joista ei mainita mitään noteissa, joten voi liittyä johonkin tommoseenkin, tai sitten voi olla pelin asetuksissa jotain resetoitunu päivityksen yhteydessä. Kannattaa tarkistella näyttiksen ajuriasetukset sekä pelin valikoiden asetukset, ettei ole mitään muuttunu entisestä.
 
17h kellossa ja vasta tein alun "baari-tehtävän" En oikein ymmärrä kun päivitin cyberdeckin siitä ensimmäisestä (biotech mk1?) parempaan Stephenson mk2:een ja RAM:n määrä ym kasvoi niin myös quickhackit vievät enemmän muistia?

LVL9 menossa ja netrunner + pyssyt mielessä buildissä
 
17h kellossa ja vasta tein alun "baari-tehtävän" En oikein ymmärrä kun päivitin cyberdeckin siitä ensimmäisestä (biotech mk1?) parempaan Stephenson mk2:een ja RAM:n määrä ym kasvoi niin myös quickhackit vievät enemmän muistia?

LVL9 menossa ja netrunner + pyssyt mielessä buildissä

Vahvemmat viholliset vie enemmän muistia
 
Miten tähän saa meneen 100h, niin kuin jollakin.. Series X:llä läpi männä vkl ja ei mulla tainnu olla kuin reipas 40h kellossa. Käsittääkseni suurin osa sivutehtävistä tuli kuitenkin tehtyä ja niitä "Assault in progress" hässäköitäkin juoksin ihan kiitettävästi läpi.

Ajattelin, että ois voinu main questien jälkeen vielä Gigejä ja noita NPCD-mitä lie tehtäviä tehdä, mutta rupes olemaan lopussa vähän turhan helppoa läpijuoksua, kun jostain tehtävästä sai Jinchu-Maru -katanan ja ostin päälle vielä Sangevistan MK4 mokkulan. Ja hahmo siis rakennettu bladeille.


Kyllähän ihan ouhtaasti suorittamalla varmaan pääsee nopsasti. Itse tykkään välillä vaan palloilla ja katella/koluta paikkoja, ihailla grafiikoita yms. "turhaa". Itsellä taisi joku 120h mennä tämän parissa.
 
Joo siis 3080 kortilla itekkin pelailin, en vaan versionumeroa jaksanu kaivaa (onhan se niinkin kaukana ku tossa oikealla sivupalkissa) niin sanoin et uusimmat ajurit sillä RTX 4090-tuella :dead:

Onks tää muuten oikeasti vieläkin näin raskas? 3840x1600 resolla RTX 3080 kortilla on hyvä et pääsee hikiseen 60fps RT + DLSS Performance päällä vaikka kaikki ei oo edes ruuvattu tappiinsa asti...

Tämä on muuttunut itseasissa raskaammaksi jonkun pätsin myötä, missä tuli parannusta RT varjoihin. Silloin launchin aikaa, kun itse pelailin pelin läpi, niin oli kevyempi pyörittää Ultra RT asetuksilla.
 
17h kellossa ja vasta tein alun "baari-tehtävän" En oikein ymmärrä kun päivitin cyberdeckin siitä ensimmäisestä (biotech mk1?) parempaan Stephenson mk2:een ja RAM:n määrä ym kasvoi niin myös quickhackit vievät enemmän muistia?

LVL9 menossa ja netrunner + pyssyt mielessä buildissä


Lisätään tähän vielä että kannattaa Netrunner buildilla parantaa sitä Breach Protocol quickhackia. Juuri sain ite pelattua Netrunnerilla pelin läpi ja tuo Breach Protocol lähes nollasi kaikki cool down ajat ja laski tuota vaadittua muistia esim 'Overheat' ja 'Short Circuit' quickhackilla 5 -> 1 tai 2
 
Lisätään tähän vielä että kannattaa Netrunner buildilla parantaa sitä Breach Protocol quickhackia. Juuri sain ite pelattua Netrunnerilla pelin läpi ja tuo Breach Protocol lähes nollasi kaikki cool down ajat ja laski tuota vaadittua muistia esim 'Overheat' ja 'Short Circuit' quickhackilla 5 -> 1 tai 2
Pelannu ite nyt täysin stealthina ja non-lethal quickhackeillä. Tosta tulee ihan jäätävän helppoa jo ennenku peli on edes puolvälissä kun cooldowneja ei ole ja cyberdeckitkin alkaa olemaan sellasella määrällä ramia et ei sekään lopu. Ihan kiva tolleen on pelata mut toisaalta sit taas haastetta ei oo ellei itteänsä rupea rajottamaan.
 
Pelasin tätä ihan innosaan julkaisun aikaan ja koin vain yhden pelinpysäyttäjä kaatumisen joka hoitui parilla reloadilla.

Lopulta jossain 80 tunnin kohdalla meni mielenkiinto kun tehtävien tekemisestä tuli triviaalia seinän läpi näkevien JA AMPUVIEN snipujen takia. Onko se pelinrikkoja vielä matkassa?

Ois hauska hiiviskellä ku jokaikinen tehtävä on suunniteltu myös siihen sopivaksi, mutta mitä järkeä jos voin tehdä saman tehtävän minuutissa ampumalla jokaikisen vihun seinien läpi lämpökameralla?

90-luvun kynäpaperipelaajalta myös isompaakin hillittömämpi peukku. Erittäin iso käden nosto Kyberpunk2020 Nightcity-lisäosan käytölle!

Tuli nostalgiahommia mitä en edes muistanut.
 
Pitää katsoa se Netlix Cyberpunk-anime ja koittaa uudestaan. Toivottavasti ne seinänläpi näkevät aseet saa disabloitua.
 
Pelannu ite nyt täysin stealthina ja non-lethal quickhackeillä. Tosta tulee ihan jäätävän helppoa jo ennenku peli on edes puolvälissä kun cooldowneja ei ole ja cyberdeckitkin alkaa olemaan sellasella määrällä ramia et ei sekään lopu. Ihan kiva tolleen on pelata mut toisaalta sit taas haastetta ei oo ellei itteänsä rupea rajottamaan.
Samantyylinen V täälläkin. Stealth Netrunner joka käyttää myös pistooleita ja miekkojakin(monowire). Tuommonen vähän jokapaikanhöylä, en välitä hirveänä min maxauksesta. On alkanut vähän tuo Netrunner pelityyli tuntua tylsältä kun sitä olen eniten nostanut ja perkkejä ottanut, varmaan jatkossa pääpaino menee hiippaillessa äänenvaimmennetulla pistoolilla ja mayhemiä revolverilla sekä monowirellä. Netrunner skillejä käytetään täydentämään tuota pelityyliä ja jätetään vähän taka-alalle.

Tällä hetkellä lvl 29 (street 49), ja näin suunnilleen on pojot laitettu: INT 20, cool 11, reflex 10, body 5, Tech 3. Ajattelin Coolin jättää tuohon, sain halutut perkit sieltä ninjutsu puusta, loput pojot reflexiin ja bodyyn. Nyt jälkeenpäin mietittynä olisi pitäny vaan Reflex päivittää tappiin ja jättää INT jonnekki 10-12 tienoille eikä ottaa paljon perkkejä niin quickhakkeja olis voinu käyttää tasitelussa niin ettei ne olis tuntunu niin OP:lta. Taidan respeccata perkit ja jättää ottamatta mitään esimerkiksi koko Breach Protocol puusta, ja quickhackpuusta myös hyvin vähän. Perkit pistooli ja miekkapuuhun. Jospa quickhakit ei enään niin op:lta tuntuis.
Tuo oli muuten Witcher 3:ssa myös ongelma. Tutoriaalialue oli vielä hankala ja kävi mielessä pitäiskö laskea vaikeustasoa, mutta jonkin ajan päästä hahmo oli niin ylivoimainen Novigradissa että piti nostaa Hardille! En koskaan nosta hardille enkä lisää suolaa tarjoiltuun ruokaan. EDIT: Tässä tapauksessa nostin ja nautin.

Haitallista yleisön aliarviointia.
 
4 kertaa pelannut nyt läpi ja kertaakaan en ole pelannut sniperilla koska se on helvetin tylsää. Eka build oli joku random ak nomad, toinen katana/mantis blade corpo, kolmas gorilla arms turpaan veto streetkid, neljäs oli mantisblade netrunner/ninjutsu(stealth) nomad. 5 kerta aloitin nyt ja build pitäisi olla joku shotgun annihilation/sandevistan tech ukko streetkid. Saattaa olla vaikeaa saada pisteet riittämään vain 50lvl capilla mutta katsotaan. Käytännössä 2 statia saa 20 muut jää sit vajaaksi, int jää ainakin pois kokonaan, jos mahdollista niin cold bloodia täytyisi saada ylös.

Eka kerran taisi olla normalilla loput very hardilla en ole juuri huomannut suurta eroa.
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
286 704
Viestejä
4 923 559
Jäsenet
79 229
Uusin jäsen
alicyy

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom