Cyberpunk 2077

CDPR on tosin Witcher 2 ajoista kasvanut firmana niin paljon, että niillä on kulut aivan eri luokkaa kuin silloin, ja tuloja pitää tulla moninkertaisesti. Mutta eiköhän niillä ole W3:sta vielä hyvin pesämunaa jäljellä. Cyberpunkin jälkeen tosin tarvitsevat nopeammin rahaa mitä Cyberpunkin aikataulu oli, ja siihen tuo moninpeli voi tulla tarpeen.

Onko se moninpeli muuten samassa pelissä muka, kuvittelin että se on ihan erillinen peli eikä ollenkaan sama tuote, vaikka samaan maailmaan sijoittuvatkin?
 
CDPR on kerran käynyt pelaajia vastaan mutta siihen paskamyrksyyn tuskin on lähtemässä toisten, toisin kuin muut yhtiöt niin siellä tiedostettiin väärä oma toiminta.
(Witcher 2 piratismi ceissi)
Eikö tämä ollut täysin pelin julkaisijan hommia minkä cdpr pysäytti mahdollisimman nopeasti?

CDPR moninpelit niiden PR puheiden takia ei voi ikinä olla yhtä tuottavia kuin Rockstar/EA/activisionin.
Jokin malli missä peli maksaa 30€ (60€ rajoittaisi pelaajamääriä liikaa) + kosmeetikat varmaan toimis. Mutta ne loottiboksi miljardit jää pois.
 
CDPR on tosin Witcher 2 ajoista kasvanut firmana niin paljon, että niillä on kulut aivan eri luokkaa kuin silloin, ja tuloja pitää tulla moninkertaisesti. Mutta eiköhän niillä ole W3:sta vielä hyvin pesämunaa jäljellä. Cyberpunkin jälkeen tosin tarvitsevat nopeammin rahaa mitä Cyberpunkin aikataulu oli, ja siihen tuo moninpeli voi tulla tarpeen.

Onko se moninpeli muuten samassa pelissä muka, kuvittelin että se on ihan erillinen peli eikä ollenkaan sama tuote, vaikka samaan maailmaan sijoittuvatkin?
Ainakin käyttivät termiä "myöhemmässä päivityksessä" kunhan saavat yksinpelidelsut alta pois.
 
Eikö tämä ollut täysin pelin julkaisijan hommia minkä cdpr pysäytti mahdollisimman nopeasti?

CDPR moninpelit niiden PR puheiden takia ei voi ikinä olla yhtä tuottavia kuin Rockstar/EA/activisionin.
Jokin malli missä peli maksaa 30€ (60€ rajoittaisi pelaajamääriä liikaa) + kosmeetikat varmaan toimis. Mutta ne loottiboksi miljardit jää pois.
Sen muistan että siellä tekijä joukoissa joku uhkasi että lähtevät piraattien perään ja tuostahan se paskamyrksy nousi ja sittemin CDPR on linjaansa muuttanut.

Itseäni ei niin kiinnosta monipeli tästä vaikka varmasti tulen silti kokeilemaan sitä mutta jos se 22 vuodelle menee niin aikamoisen tempun saavat CDPR tehdä että jos aikovat pitää pelaajien mielenkiinnon sinne saakka.
Toki tuota edesauttaa voisi se että lykkäävät vain isoja DLC sopivasti tietyn väliajoin ja sitten monipelin julkaisu lähestyessä taas markkinointi koneisto käyntiin.

CP2077 Goty edition+multiplayer cash 500k only 60€
 
Asiaton käytös
Eiköhän tässä ole vain haukattu liian iso pala, hyvä että vähän edes lykkäsivät julkaisua niin ei tule ihan niin buginen peli ulos. Vaikuttaa kuitenkin siltä, että julkaisua olisi pitänyt lykätä lisää: Cyberpunk 2077 Delay Won't Reduce Crunch, As Long Hours Still Planned

Tässä taas yksi kaveri, joka on suorastaan innoissaan siitä että peli myöhästyy. "Ei minua haittaa, nyt pelissä ei ole bugeja" ... huoh ... anna minun kaikki kestää.

Jos lähtökohtaisesti kyse on kuitekin pelin viimeistelystä, eli varmistetaan pelin olevan valmis julkaisuun, niin miksi myöhästyminen ei olisi hyvä asia? Olisiko parempi vaihtoehto julkaista buginen ja viimeistelemätön peli?

Nykypäivänä julkaistaan bugisia tekeleitä todella usein.

Ja tässä toinen samanlainen kaveri. Tämähän on lähes juhlapäivä. Yes! kyperpunkki myöhästyy, nyt siinä ei ole lainkaan bugeja. Ei haittaa yhtään. Montas päivää se myöhästyy? Ja tuleeko sittenkään, vai korjataanko taas bugeja. Huoh...

Näin pitkä aika viimeistelyyn ei kuitenkaan ole pelkästään mitään bugikorjausta, kyllä siinä taustalla on joku suljettu beta josta tullut huonoa palautetta jostakin, kenties isommastakin asiasta, jota nyt pyritään parantamaan. Joka toki hyvä että eivät julkaise huonossa tilassa.

Naulan kantaan niin että kilahtaa. Bugikorjauksiin voisi mennä kuukausi koko tiimin voimin. Nyt täytyy olla suuremmista haasteista kyse. Enkä ihmettelisi jos myöhästyy jälleen :/

Hauska kyllä lukea Redditistä, ku porukka vihaisena, kun tullut lomapäivät asetettua vanhan julkaisun mukaan ja ny enään ei voi muuttaa, että hukkaan menee :D
Joillekin vähän liian tärkeä asia joku peli, tottakai ymmärrän että työssä käyvänä ei aikaa ole niin paljoa, mutta joku raja sentään pitäisi olla.

Joku peli? Olen itse pelannut yli 30-vuotta. Pelit ovat itselleni aina olleet vakava harrastus, kuten elokuvien keräily, legojen rakentelu. Minulla on uskokaa tai älkää, elämää myös kilpeni ulkopuolella.

Pelit on todella kova juttu. Kyperpunkki edustaa sen absoluuttista kärkeä, jotain mitä ei ole koskaan ennen luotu. Näin ainakin haluan ajatella. Tähän kun lisää suuren rakkauteni scifiä kohtaan, ai että. Ja vielä kyberpunkkia, tuota scifin yhtä alalajia. Halkean.

Ainakin käyttivät termiä "myöhemmässä päivityksessä" kunhan saavat yksinpelidelsut alta pois.

Hyvä pointti. En ole muistanut tässä kaikessa raivossani että esim. DOOM Eternal myöhästyi kuukauksilla, vaikka olivat jo luvanneet 2 erillistä DLC-pakettia. Markkinointi hehkuttaa, koodarit raatavat itku kurkussa ja pomot saavat kovimmat korvaukset.

Kun vain koodarit tajuisivat joukkovoimansa.
 
Joku peli? Olen itse pelannut yli 30-vuotta. Pelit ovat itselleni aina olleet vakava harrastus, kuten elokuvien keräily, legojen rakentelu. Minulla on uskokaa tai älkää, elämää myös kilpeni ulkopuolella.

Pelit on todella kova juttu. Kyperpunkki edustaa sen absoluuttista kärkeä, jotain mitä ei ole koskaan ennen luotu. Näin ainakin haluan ajatella. Tähän kun lisää suuren rakkauteni scifiä kohtaan, ai että. Ja vielä kyberpunkkia, tuota scifin yhtä alalajia. Halkean.
Miten julkaisematon peli voi edustaa yhtään mitään? Jotenkin semmonen fiilis, että joku tippuu melko kovaa maanpinnalle, riippumatta siitä minkälainen peli sieltä lopulta tulee..
Itsekin odotan innolla julkaisua (ennakkotilauskin tehty jo n.6kk sitten), mutta en näe mitään järkeä lähteä hypettämään/odottamaan "jumalpeliä" ja rakentelemaan erilaisia fantasioita pääni sisällä, johon yksikään peli ei voi realistisesti vastata. Pettymystä itselleen tuolla vain petaa..
 
Tähän voi vastata lainauksella: "Tässä taas yksi kaveri, joka on suorastaan innoissaan siitä että peli myöhästyy."

no juu.

antaa asian nyt olla. Haluaisin jatkossa puhua asiallisesti kyperpunkista, mutta aina joku pahoittaa mielensä. Jopa siitä että olen niin innoissani peleistä. Ei kuulemma ole luonnollista.
 
Miten julkaisematon peli voi edustaa yhtään mitään? Jotenkin semmonen fiilis, että joku tippuu melko kovaa maanpinnalle, riippumatta siitä minkälainen peli sieltä lopulta tulee..
Itsekin odotan innolla julkaisua (ennakkotilauskin tehty jo n.6kk sitten), mutta en näe mitään järkeä lähteä hypettämään/odottamaan "jumalpeliä" ja rakentelemaan erilaisia fantasioita pääni sisällä, johon yksikään peli ei voi realistisesti vastata. Pettymystä itselleen tuolla vain petaa..

no siis olen pitkään toivonut sellaista peliä, joka ihan muuttaisi pelialaa. Nostaisi kaikkien tulevien (vastaavien) pelien tasoa.

näen kyperpunkissa lähes loputtoman potentiaalin. Vaikea uskoa että kyse olisi vihtori 3mesta scifi ulkoasulla. Haluan uskoa johonkin paljon suurempaan.
 
Vaikea uskoa että kyse olisi vihtori 3mesta scifi ulkoasulla. Haluan uskoa johonkin paljon suurempaan.
Itse uskon siihen että kyseessä on tarinapeli jossa on yhdistelty muutamia eri pelityylejä kuten perinteisemmissä ropeissa ja esim systemshokeissa ja vanhemmissa jedipeleissä.
 
no siis olen pitkään toivonut sellaista peliä, joka ihan muuttaisi pelialaa. Nostaisi kaikkien tulevien (vastaavien) pelien tasoa.

näen kyperpunkissa lähes loputtoman potentiaalin. Vaikea uskoa että kyse olisi vihtori 3mesta scifi ulkoasulla. Haluan uskoa johonkin paljon suurempaan.
Missä tahansa julkaisemattomassa pelissä on "loputon potentiaali", siihen asti kunnes se julkaistaan. Itse odotan CDPR:n aiemman toiminnan perusteella erittäin hyvää ja mukaansatempaavaa peliä ilman nykypäivän rahastuksia, muu sen päälle on vaan boonusta.
Toki jokainen saa uskoa mun puolesta ihan mihin lystää, mutta turha sitten jälkikäteen valittaa, kun mikään peli ei niihin omassa päässä rakennettuihin pilvilinnoihin kohoakaan (vinkki; ihmisen mielikuvitus noin yleisellä tasolla kykenee aika paljon monimutkaisempiin fantasioihin, kuin teknisesti nykypäivänä on mahdollista päästä).

Edit. Jaa, taitaa taas hetken joutua odottelemaan vastausta tähän. :lol:
 
tuossahan se 5 viestiä ylempänä on
Niinpäs onkin, varoitus napsahtanut. Ei kait tuosta bannivasara voi heilua? Noh, oli miten oli.

Väkisin on tämän pelin osalta toiveet korkealla. Itse toivon yhtä isoa elämystä kuin mitä firman edellinen eepos tarjosi - siihen tosin tarvinnee parannella edellisestä. Jollain tapaa reaktiivisempi ja elävämpi pelimaailma olisi hienoa. Ei tarvi olla realistinen simulaatio korttelista, joka mahdollistaa monenlaisia tapahtumakulkuja, vähempikin riittäisi.
 
Viimeksi muokattu:
Niinpäs onkin, varoitus napsahtanut. Ei kait tuosta bannivasara voi heilua? Noh, oli miten oli.

Väkisin on tämän pelin osalta toiveet korkealla. Itse toivon yhtä isoa elämystä kuin mitä firman edellinen eepos tarjosi - siihen tosin tarvinnee parallella edellisestä. Jollain tapaa reaktiivisempi ja elävämpi pelimaailma olisi hienoa. Ei tarvi olla realistinen simulaatio korttelista, joka mahdollistaa monenlaisia tapahtumakulkuja, vähempikin riittäisi.
Foorumin säännöissä on että kun saat X määrän varoituksia tietyssä ajassa niin tulee aina piteneviä banneja. kun kärsit yhden ne vanhat ei lähe pois jolloin olet "ehollisessa" seuraavan kuukauden/puoltoista. Silloin jokaisesta varoituksesta tulee bannia ja aina pidempi aika. Jossain tuolla Ohjeita/FAQ sisällä tuo tieto on.
Vasta jos saat jonku 2kk tms bannin niin pääset alottaan puhtaalta pöydältä kun ne varotukset lasketaan viimisen 2kk ajalta.
Numerot saattaa heittää kun en jaksa tarkistaa.

Siis tarinallisesti ja ympäristöllisesti odotan itsekkin hyvää peliä ja olen jo vanha niin en jaksa ensinnäkään luottaa julkaisupäiviin (paitsi urheilupelien vuosipäivityksissä) enkä tarkemmin odota niitä joten ei haittaa jos ne elää. Olen vain iloinen kun joku peli mitä odotan julkaistaan. Pelaan myös pelit normaalilla/helpolla kun haluan yleisesti päästä tarinan loppuun enkä hakata päätä seinään kymmentä tuntia ja sitten luovuttaa.
 
En usko että tästä pelistä tulee erityisen vaikea. Witcher 3:ssa oli taistelusysteemi, jonka opettelussa meni hetki, mutta sitten kun se oli hanskassa niin vaikeinkin taso oli aika läpsyttelyä. Toki tilanne voi olla nyt eri kun on FPS-mekaniikat, mutta kun otetaan huomioon että peli julkaistaan myös konsoleille ja mukana on jotain aimbot-aseita ampumataidottomille, kukaan tuskin jää pitkäksi aikaa jumiin.

Itse odotan Cyberpunkista parasta peliä, jota olen koskaan pelannut. Tosin siihen riittäisi jo scifiversio Witcher 3:sta.
 
Tärkein bugikorjaus tulee olemaan vuosiluvun vaihto pelin nimessä.
2077 > johonkin 2577 vähintään.
Tuo nykyinen on aivan liian lähellä toteuttaakseen pelissä näkyviä ultramoderneja laitteita ja ominaisuuksia.
Lähetin spostia niille tuosta mutta en takaa että toteutuu..
 
Tärkein bugikorjaus tulee olemaan vuosiluvun vaihto pelin nimessä.
2077 > johonkin 2577 vähintään.
Tuo nykyinen on aivan liian lähellä toteuttaakseen pelissä näkyviä ultramoderneja laitteita ja ominaisuuksia.
Lähetin spostia niille tuosta mutta en takaa että toteutuu..

Miten niin? Mietipä teknologiaa 57 vuotta takaperin. Elettiin 60-lukua.

- ensimmäinen kotivideokonsoli keksittiin
- ensimmäinen tietokoneen hiiri keksittiin
- ensimmäinen halogeenilamppu keksittiin

Aika iso harppaus on tehty teknologiassa 57 vuodessa ja nyt jos mietitään tästä 57 vuotta eteenpäin niin kyllä mä miellän että toi CP:n maailma voi olla täysin mahdollinen. :cigar2:
 
Tärkein bugikorjaus tulee olemaan vuosiluvun vaihto pelin nimessä.
2077 > johonkin 2577 vähintään.
Tuo nykyinen on aivan liian lähellä toteuttaakseen pelissä näkyviä ultramoderneja laitteita ja ominaisuuksia.
Lähetin spostia niille tuosta mutta en takaa että toteutuu..
No, Cyberpunk 2013 julkastiin vuonna 1988 (sijoittui 25 vuoden päähän siis), Cyberpunk 2020 vuonna 1990 (30 vuoden päähän) ja mikäli tämä nyt saadaan tänä vuonna pihalle, niin onhan tuo 57 vuoden väli varsin runsaskätinen noihin P&P-versioiden näkemyksiin verrattuna. :)
 
Tärkein bugikorjaus tulee olemaan vuosiluvun vaihto pelin nimessä.
2077 > johonkin 2577 vähintään.
Tuo nykyinen on aivan liian lähellä toteuttaakseen pelissä näkyviä ultramoderneja laitteita ja ominaisuuksia.
Lähetin spostia niille tuosta mutta en takaa että toteutuu..
Itseasiassa tämän hetkisiin tietoihin perustuen uskaltaisin väittää, että 2577 olisi aivan liian pitkä väli. 57 vuotta vaikuttaa hyvinkin realistiselta, sillä siinä ajassa kehitystä ehtii kuitenkin tapahtua mielettömiä määriä.
 
Tärkein bugikorjaus tulee olemaan vuosiluvun vaihto pelin nimessä.
2077 > johonkin 2577 vähintään.
Tuo nykyinen on aivan liian lähellä toteuttaakseen pelissä näkyviä ultramoderneja laitteita ja ominaisuuksia.
Lähetin spostia niille tuosta mutta en takaa että toteutuu..

Jos nyt miettii vaikka ihan puhelimen kehitystä niin vuonna 1985 oltiin tälläisessä:
Vodafone-VT1.jpg

1963 (eli se 57v sitten) esiteltiin tälläinen uutuus puhelimien saralla:
media-1201660-western-electric-model-1500.jpg

Eli maailman ensimmäinen painonapein toimiva puhelin julkaistiin asiakkaille Pensylvaniassa (Western Electric model 1500).
Jos nyt vertaa esim. tähän:
120810-phones-buyer-s-guide-actual-phones-image31-fys3faq5wt-jpg.webp

Sanoisin että 57 vuodessa on kehitystä tullut aika paljon. Samaa voi sanoa tietokoneista jne.
 
Tärkein bugikorjaus tulee olemaan vuosiluvun vaihto pelin nimessä.
2077 > johonkin 2577 vähintään.
Tuo nykyinen on aivan liian lähellä toteuttaakseen pelissä näkyviä ultramoderneja laitteita ja ominaisuuksia.
Lähetin spostia niille tuosta mutta en takaa että toteutuu..

Kyseessä kuitenki Scifi -genre, jossa nyt ei olekaan tavoitteena realismi. Vähän kuin valittaisi että Star Warsit epärealistisia, koska ne alkaa "A long time ago, in a galaxy far, far away..." sloganilla :D

Offtopicina vielä pitää sanoa se, että ihmiset on aina veikannut väärin sen tekniikan alan missä mennään eteen päin. 60-luvulla ennustettiin että tänäpäivänä lennetään Marsiin, mutta jos olisi sanonut että lähetellään taskutietokoneista kuvia ja videoita reaaliajassa toiselle puolelle maapalloa, olisi varmaan naurettu päin naamaa.
 
Huomautus. Tarpeetonta provosointia.
Taasko profettaa Testudo joutui tauolle? Harmi kun miehen jutuissa on hupiarvoa:D

Myöhästyminen ei päässyt yllättämään, niin massiivinen paketti tulossa.
 
Kyseessä kuitenki Scifi -genre, jossa nyt ei olekaan tavoitteena realismi.
Muutoin olen kyllä viestistäsi samaa mieltä, mutta tästä en. Scifi ei genrenä todellakaan tarkoita sitä, että ei pyrittäisi realistisuuteen. Toki kun puhutaan tulevaisuudesta, niin voi vain arvailla miten asiat kehittyvät, mutta siitä huolimatta voidaan pyrkiä arvioimaan tulevaisuutta realistisesti. Toki aina ei näin scifin kanssa ole, mutta usein on.

Cyberpunk pyrkii mielestäni olemaan varsin realistinen ja se yrittää nähdä miltä vuonna 2077 saattaisi maailma näyttää. Toki tässä voidaan mennä pahasti pieleen, kun tulevaisuuden ennustaminen on kovin vaikeaa, mutta kovin utopistiselta tuo Cyberpunkin maailma ei mielestäni vaikuta.
 
Itse toivon enemmän sitä että tuota ropelluspuolta ei oo vesitetty aivan täysin vaan tekisi kunniaa tuota 2020 tabletoppia kohtaan.
Tietty myös toivoisin että tehtävät voisi suorittaa monella eri tapaa, eikä olis aina vaan jotain tiettyä "oikeaa" tapaa suorittaa tehtäviä.

Esim. Deus Ex: Mankind divided oli mun mielestä vähän turhan simppeli noiden augmentaatioiden osalta.

Se että Pondsmith on mukana tuossa herättää kyllä jonkinlaista toivoa siitä, että ei ainakaan ihan metsään oltais menossa :)
 
Tietty myös toivoisin että tehtävät voisi suorittaa monella eri tapaa, eikä olis aina vaan jotain tiettyä "oikeaa" tapaa suorittaa tehtäviä.
Sanoneet että pelin voi läpäistä ilman tappamista mutta toivon mukaan tuo koskee ainoastaan ng+ koska aika liian helpolta kuulostaa peli jos jo ekalla kierroksella saat kehitettyä hahmosta ylijumalan stealth/puhumiseen.

Lienee tässäkin on kolme tapaa suorittaa tehtävät= lethal, non-lethal(talk, stealth) ja hakkerointi.

Deus Exihän pääsi vasta ng+ kunnolla lentoonsa kun alkoi mahdollisuuksia tulla suorittaa tehtäviä eritavalla kun oli valmiiksi kykypuuta trimmattu+sai kehitettyä lisää.
 
Kyllähän Deus Exitkin pystyi läpäisemään tappamatta ketään, ei kai tuo ny mitenkään hankala skenaario ole toteuttaa.
Puhuminen/sniikkailu/tainnuttaminen/harhauttaminen, noilla nyt pääsee varmasti jo aika pitkälle.
 
Kyl ainakin itellä nimenomaan ekat pelikerrat on sitä "non-lethalia" kun se on silloin vielä etes jotensakin haastavaa, jossain NG+ se nyt on ihan lapsenleikkiä, koska melkeen aina kaikki non-lethal vaihtoehdot näissä peleissä in instakill, joten kyseessä on vaan hiipimisestä.

Ja koin kyl, et molemmissa uusissa Deus Exissä ja siinä alkuperäisessä jos peliä pelas huolella läpi niin pelin lopussa oli niitä "mihin mää nyt laitan nämäki kokemuspisteet/augmentaatiot" ja sit ottaa jonku "uiminen" tai muuta yhtä hauskaa.
 
Kyllähän Deus Exitkin pystyi läpäisemään tappamatta ketään, ei kai tuo ny mitenkään hankala skenaario ole toteuttaa.
Puhuminen/sniikkailu/tainnuttaminen/harhauttaminen, noilla nyt pääsee varmasti jo aika pitkälle.
Arvaisin että ongelmia tulee tarinankerron puolesta, hahmo joka eläessään aiheuttaisi ongelmia pelaajalle pitää hoitaa pois tarinasta jotenkin. Jos pelaaja jättää hahmon henkiin sitten sen npc kaveri tappaa sen, tai se pidätetään jne.
Non-lethal on pelimäinen konsepti mikä olis pitänyt jättää pois ja antaa kirjoitus tiimille enemmän vapauksia.
 
Toivon, että cyberavaruus hakkerointi jutut on toteutettu hienosti tossa Cyberpunk 2077:ssa. Deus Ex hakkerointi oli aika barebone tyylistä. Mitä olen jotain pelivideota katsonut tuohon cyberavaruuteen ja sen käyttämiseen on panostettua C 2077 ihan eri tavalla tietty mekaniikojen toimivuudesta ei voi tietää ennen kuin peli julkaistaan.

Olisi siistiä jos lisäisivät tuohon peliin kaikkia coolia kuten hakkeroit reaaliajassa vastustajan cyber kädet jolloin ne ohjautuvat omistajansa kaulalle ja omistaja kuristaa itse itsensä hengiltä. Samalla kun käsien omistaja huutaa kauhuissaan kun hän ei enää voi hallita omia käsiään kun ne repivät hänen kurkkuaan. Tai hakkeroit cyberjalat ja omista juoksee tahtomattaan alas jyrkänteeltä voimatta hallita jalkojaan enää. :darra::beye::vihellys:
 
Meinasin juuri tuolla monta eri tapaa suorittaa tehtäviä just sitä, että jos on esim. tehtävä jossa joku pitää saada hengiltä niin siihen ei ole mitään erikseen lukittua tapaa millä se pitää tapahtua. Erilaisia vaihtoehtojahan on monia: Ampuminen, myrkyttäminen, autolla yliajo tms.

Onhan tuo vaikeaa koodin puolesta, mutta vois olla mielenkiintoista miettiä erilaisia vaihtoehtoja.
 
Meinasin juuri tuolla monta eri tapaa suorittaa tehtäviä just sitä, että jos on esim. tehtävä jossa joku pitää saada hengiltä niin siihen ei ole mitään erikseen lukittua tapaa millä se pitää tapahtua. Erilaisia vaihtoehtojahan on monia: Ampuminen, myrkyttäminen, autolla yliajo tms.

Onhan tuo vaikeaa koodin puolesta, mutta vois olla mielenkiintoista miettiä erilaisia vaihtoehtoja.
Tuohan onnistuu esim kingdom comessa, voit myrkyttää jonkun rosvo koplan keiton yöllä ja odottaa aamulla että syövät itsensä hengiltä.

CP77 tapauksessa uskoisin niin että hakkeroinilla saisi ainakin mahdollisia keinoja tappaa kohde ja muita:
Cyberpunk 2077 antaa erilaisia mahdollisuuksia ratkoa tehtäviä

The Witcher -peleistä tunnetuksi tullut CD Projekt Redin seuraava työ on Cyberpunk 2077. Hiljan kenttäsuunnittelija Philipp Weber ja kenttäsuunnittelija Miles Tost puhuivat saksalaiselle Game Starille. Tulevan pelin tehtäviä koskeva osuus jaettiin Redditissä.

Cyberpunkin tehtävissä olisi monimutkaisuutta 3-5 kertaa sen verran kuin The Witcher 3:ssa. Weber selvensi lausumaansa sanoen, että haasteita ja tehtäviä pystyy suorittamaan aiempaa monipuolisemmin (3-5 eri tavalla). Tehtävät voivat myös päättyä eri tavoilla riippuen siitä, miten homman suorittaa.

Edit: Mutta mitään hitmanin monipuolisuutta tuskin tässä tulee olemaan tappamisen kanssa.
 
Viimeksi muokattu:
Arvaisin että ongelmia tulee tarinankerron puolesta, hahmo joka eläessään aiheuttaisi ongelmia pelaajalle pitää hoitaa pois tarinasta jotenkin. Jos pelaaja jättää hahmon henkiin sitten sen npc kaveri tappaa sen, tai se pidätetään jne.
Non-lethal on pelimäinen konsepti mikä olis pitänyt jättää pois ja antaa kirjoitus tiimille enemmän vapauksia.
Witcher-sarjalla on kyllä historiaa tapauksista, joissa pelaaja saa päättää tappaako hahmon vai ei ja tällä sitten on vaikutuksia jälkikäteen.

Toivon itsekin ettei tainnuttelusta tehdä liian helppoa. Parasta olisi jos tainnuttimissa olisi paukkuja erittäin rajallisesti ja pasifistipelaaminen olisi enemmänkin hiipimistä ja harhauttamista.
 
Huhuja on liikkeellä, että viivästyksen takana on (yllätys) mopokonsolit (etenkin perus Xbox One), jotka eivät jaksa pyörittää peliä pelattavasti. CDPR ilmeisesti ei saavuttanut muutamia vadittuja teknisiä virstanpylväitä ja peliä ei voi lähettää sertifioitavaksi.
Peliä ei kannattane pelata peruskonsoleilla. One X:ssä ja PS4 Pro:sakin on vielä ne hitaat Jaguarit. PC ja next-gen konsolit on ne alustat, joilla peli loistaa, jos on loistaakseen.
 
Hieno teksti @BOT :tup:
Omasta mielestäni porukat(suurinosa) pitäneet kuitenkin suhteelisen maltittisesti hype housut jalassa ja eikä sieltä vapahtajan toista tulemista tule.

Itse olen nähnyt projektin aika pitkälti niin että cdpr hyppää kohti tuntematonta ja nytten selviää että olivatko vain yhden hitin ihme.

Toki markkinoida pitää osaa nykyaikana jos aiot saada tuotteen menestymään tai saada tuotteen tarpeeksi esille, tästä syystä epäilisinkin että cdpr myöhästytti pelin julkaisua että haluvat yksin pällistellä julkisuudessa kuin peli julkaistaan saadakseen pelille kaiken huomion, se että onko se hyvää vai huonoa huomiota niin nähdään toivon mukaan syyskuussa... Ehkä :)

Koska jos cdpr ei oppinut jo witcher 3 kohdalla konsolien tehojen rajallisuutta niin täytyy myöntää että pahoin pelkään pelin myöhästyvän enemmän kuten witcher 3 aikanaan teki.

Alkuperäinen 2014 loppuvuosi->2015 helmikuu->2015 toukokuu
 
Toivottavasti optimoivat ja karsivat sen samalla lailla joka alustalle, jotta kaikki saavat yhtenevän pelikokemuksen. Eiköhän se sieltä lopulta tänä vuonna ulos tule...
 
Toivottavasti optimoivat ja karsivat sen samalla lailla joka alustalle, jotta kaikki saavat yhtenevän pelikokemuksen. Eiköhän se sieltä lopulta tänä vuonna ulos tule...

Häh? Niin että kun jollain paskalaatikolla peli ei pyöri kuten devaajat on sen suunnitellu niin sitten pitäs huonontaa myös PC:lle? :confused:
"Kun yhdellä ei ole kivaa niin kellään ei saa olla kivaa".
 

Vittu kun vituttaa jo etukäteen... Ihan perseestä että noista tarvittavista "optimoinneista" kärsii sitten mahdollisesti kaikki.

Toivotaan parasta, et ainoastaan current genin basic rupilaatikoiden versioita "optimoidaan"
 
Häh? Niin että kun jollain paskalaatikolla peli ei pyöri kuten devaajat on sen suunnitellu niin sitten pitäs huonontaa myös PC:lle? :confused:
"Kun yhdellä ei ole kivaa niin kellään ei saa olla kivaa".
Kyllä. Myös autojen pitää kulkea samaa vauhtia kuin minun kolmipyöräinen että tulee jokaiselle sama kokemus liikenteessä.

:lol:
 
hyvä vaan jos tehdään jonkun pleikka3:sen ehdoilla niin pyörii omallakin paskalla
 
Grafiikat voi tehä skaalattavaksi tikku-ukosta ÄrTeeÄksään mutta tekoälylaskennat vaatii aina jonku verran potkua. Tämä tuli huomattua kun menit paskalla aateekoolla Novingradiin Witcherissä. Väkijoukko vaatii tietyn määrän laskentatehoa. Jos tehään sama kaikille niin peeceelle tulee autiot kadut.
 
Grafiikat voi tehä skaalattavaksi tikku-ukosta ÄrTeeÄksään mutta tekoälylaskennat vaatii aina jonku verran potkua. Tämä tuli huomattua kun menit paskalla aateekoolla Novingradiin Witcherissä. Väkijoukko vaatii tietyn määrän laskentatehoa. Jos tehään sama kaikille niin peeceelle tulee autiot kadut.
PC:llä taisi olla npc hahmoja minimilläkin enemmän kuin konsoleilla että tuonkin luulisi saavan skaalattua tässä.

Oliskohan tässä kyse jostain että heikommat konsolit eivät vain jaksa pyörittää sisätiloja ja ulkotiloja samaan aikaan ja joutuvat suunnittelee latauspaikkoja uusiksi kuten witcher 2 x360 versiossa.
Mappihan tässä on pienempi kuin witcher 3 mutta samalla pitäisi olla täydempi kokonaisuus.

Edit: Itse löysin vetoni liian ruuhkaisesta keväästä.
 
Viimeksi muokattu:

Statistiikka

Viestiketjuista
296 113
Viestejä
5 063 143
Jäsenet
81 029
Uusin jäsen
Tapzu1

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom