Eihän tuo kyllä oikein hyvältä näytä. Eli siellä myydään käytännössä ei oota ottamatta oma-aloitteisesti asiakkaaseen mitään yhteyttä asian tiimoilta ja netissä vedotaan resurssipulaan. Juu ei noin.
On toki helppoa kritisoida mutta mikä olisi teistä sitten hyvä ratkaisu?
Kun tuotteen kohdalla lukee että ei vahvistettua toimitusaikaa pitäisikö tunneittain, päivittäin, viikottain, kuukausittain vai vuosittain laittaa sähköpostia missä ehkä kerrottaisiin että edelleenkään ei ole vahvistettua toimitusaikaa mutta tilaus on edelleen kyllä voimassa?
Kun muistelee miten kryptobuumin aikaan jotkut joutuivat odottelemaan päälle vuoden "halpoja" näytönohjaimia kun niitä julkaistiin niin miten nopeasti ja useasti esim. isommat kaupat (Verkkokauppa, Jimms, Gigantti jne) sitten laittoivat asiakkailleen tietoa siitä että tukkurilla ei vieläkään ole korttia mutta tilauksenne on jonossa?
Kun katsonut joitankin viestejä tässä ketjussa niin ensin kysytään kello 12 pintaan tietoa tilauksesta ja sitten kello 15 jo ollaan perumassa tilausta. Eli osa käyttäjistä odottaa päivityksiä noin 3 tunnin välein tai jopa useammin.. ei tuokaan tuntuisi mukavalta ainakaan itsestäni... Sanoisin jopa että kokisin tuollaisen spammiksi ja viestit menisivät nopeasti roskapostiin.
Eli mikä olisi teistä sitten sopiva aika kun isompien tai pienempien firmojen pitäisi ottaa yhteyttä ja kertoa päivitystä, kuten että tukkuri ei ole edelleenkään vahvistanut toimitusaikaa? Pitäisikö siitä laittaa sähköpostia vai antaa tiedon olla tuotteen kohdassa firman sivuilla vai tilauksen kohdalla mistä asiakas saisi itse sitä katsoa vai mikä olisi hyvä ratkaisu? Toki täällä ON kuitenkin vähintään muutama henkilö jotka pyrkivät henkilökohtaisesti vastaamaan kysymyksiin tässä ketjussa, mikä on enemmän kuin noista isoista firmoista voidaan sanoa mutta kuitenkin..
Tuossa omaa pohdintaani aiheesta. Unohtamatta sitä että tietysti aina se maksaa, eli tuottaako firma tarpeeksi voittoa että voitaisiin ottaa esim. 2 henkilöä täysipäiväisesti päivystämään tätä ketjua (aamu & iltapäivä) ja käymään lävitse tilauksia, vastata sekä lukea sähköposteja ja esim. kerran viikossa lähettämään viestiä "
tilauksenne on edelleen jonossa, odotamme tuotteita.. ..edelleen" tyylillä?
Toki ymmärrän myös henkilökohtaisen "
itselleni riittää jos minun tilaukseni tulee ajoissa ja jos minulle ilmoitetaan jos tulee viivästyksiä" aspektin mutta kun muutkin ajattelevat samoin ja se vaatii aikaa.
Ehkä se voisi auttaa jos (automaattisesti) sivusto lisäisi arviota toimituksen pituudesta kuten esim. Amazon tekee jos tuotteet eivät ole lähteneet määräaikaan mennessä tai sitten laittaisi jo tilausta tehdessä arvion noin 30pv päähän jolloin monesti tilaaja pääsisi yllättymään positiivisesti?