Digijärjestelmäkamerat/rungot ja objektiivit -yleisketju

Sony A7 3 yksi passeli myös vaikka vanhempi laite. Suurena etuna on sitten valtava linssivalikoima. Alkuun pääsee hyvin 50mm/1.8 kanssa joka maksaa 200€.
Köh. Ylläoleva ehti ensin.

A7 III tosiaan harrastajalle edelleen mielestäni hyvä laite, jos hinta kohdillaan. Käytettynäkin liikkuu paljon. Toki uudempien mallien automaattitarkennus on mennyt eteenpäin, mutta tuossa jo tasolla "riittävän hyvä". Edukastakin lasia löytyy keulalle sitten markkinoiden paras valikoima (peilittömistä täyskennojärjestelmistä).

15 vuotta suurimman osan ajasta objektiivina useamman kameran nokalla roikkui Canonin EF-S 17-55 2,8. Nyt runkona on R7 ja lopulta oli pakko myöntää, että tuon sotaratsun piirto ei oikein enää riitä. Etsin eri vaihtoehtoja about samalla polttovälillä ja valovoimalla, mutta aika heikkoa oli. Kesäkuussa Sigma julkaisi 17-40 1,8 objektiivin RF-S mountille. Parin arvosteluvideon katselun jälkeen meni putki ennakkotilaukseen ja perjantaina se sitten kolahti postiin.

Tämä on meikäläisen ensimmäinen ei Canon objektiivi ja pakko myöntää, että olen positiiivisesti yllättynyt Sigman laadusta. Putki on ulkoisesti todella hyvän tuntoinen ja piirto vaikuttaa mainiolta. Eihän tuo ihan pieni putki ole R7:n nokalla, mutta onhan tuo pienempi kuin vanha adapterin kanssa. Tarkennus on käytännössä äänetön ja nopea. Isolla aukolla tuntuu lähietäisyydelle vaativan kohtuullisesti kontrastia, mutta pitää vielä vähän testailla kameran tarkennus asetuksia. Vielä en ole ehtinyt suuremmin putkella kuvailemaan, mutta kyllähän tää tuntuu olevan sitä mitä olen etsinyt.

Tämä on meikäläisen ensimmäinen ei Canon objektiivi ja pakko myöntää, että olen positiiivisesti yllättynyt Sigman laadusta.
Samanlaisia mietin kun ostin Sigma Art 24-70 mm / F2.8 II -linssin. Heti ensihetkestä lähtien oikein positiivinen kokemus, eikä sittemminkään ole pahaa sanottavaa selvinnyt. Hintakin oli oikein kohtuullinen Panasonicin omiin vastaaviin verrattuna.

Noita A7 III sai johonki 800 hintaan viime black fridayna, vanhana mallina voi olla taas tarjolla halvalla jos ei oo kiire kameran laitto.

Noita A7 III sai johonki 800 hintaan viime black fridayna, vanhana mallina voi olla taas tarjolla halvalla jos ei oo kiire kameran laitto.
Tätä olin itsekin tulossa sanomaan, taisi olla jopa alle 800€ ja vahva veikkaus olisi, että samanmoista tarjousta tulee uudelleen.

Statistiikka

Viestiketjuista
283 818
Jäsenet
78 725
Uusin jäsen
RGN

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom