Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Samanlaisia mietin kun ostin Sigma Art 24-70 mm / F2.8 II -linssin. Heti ensihetkestä lähtien oikein positiivinen kokemus, eikä sittemminkään ole pahaa sanottavaa selvinnyt. Hintakin oli oikein kohtuullinen Panasonicin omiin vastaaviin verrattuna.Tämä on meikäläisen ensimmäinen ei Canon objektiivi ja pakko myöntää, että olen positiiivisesti yllättynyt Sigman laadusta.
Tätä olin itsekin tulossa sanomaan, taisi olla jopa alle 800€ ja vahva veikkaus olisi, että samanmoista tarjousta tulee uudelleen.Noita A7 III sai johonki 800 hintaan viime black fridayna, vanhana mallina voi olla taas tarjolla halvalla jos ei oo kiire kameran laitto.
AI höttö on vähän hassu ilmaus paremmalle automaattitarkennukselle. Miten lie toimii, onko lie AI vai onko vaan jotain muuta, mutta ainakin omassa A6700 on kyl ihan uskomaton värkki miten se tarkentaa kuvassa millon mihinki olennon silmään. Ei se täydellinen ole, parannettavaa on, mutta sanotaanko näin, että tämmöselle amatööritunarille aivan ehdoton. Siinäkin olis säätövaraa miten se reagoi ja mihin tähtää.Huhuthan kertovat, että A7V olisi tulossa loppuvuodesta, joten teoriassa saattaa olla vielä 50e-100e halvemmalla jos varastoja halutaan tyhjätä. Loistava kamera tuo A7III, itsellä ollut tyyliin vuodesta 2018, ja vieläkin kurantti vehje. Ainoa "miinus" uusiin kameroihin on tosiaan AF, uusimmissa se on AI-höttöä, jotka tarkentavat vielä nopeammin. Normaaliin harrastamiseen väitän että 1000e hintaluokassa ei saa parempaa uutta kameraa, vaikka tuo on mallina jo 7v tms vanha.
Jos kiire sit tulee, niin kannattaa kysyä kameraliikkeeltä tarjous, varsinkin jos objektiivia ottaa samaan syssyyn. Ite viime vuonna ostin uuden rungon ja käytetyn objektiivin liikkeestä niin sivalsivat satasen kamerasta ja 50e linssistä pois ku pyysin tarjousta. Toki jos jo jotain tarjouksia on, niin niistä eivät välttämättä tarjoa sit sen enempää pois.Kiitoksia paljon kaikille vastauksista!
Käytettynä voisin lähtee katsomaan nyt alkuun tuota Sonya. Kiire kameralla ei sinänsä ole, että voisi hyvin odottaa loppuvuoteen hankinnan kanssa.
Kiitoksia paljon kaikille vastauksista!
Käytettynä voisin lähtee katsomaan nyt alkuun tuota Sonya. Kiire kameralla ei sinänsä ole, että voisi hyvin odottaa loppuvuoteen hankinnan kanssa.
Itsellä on kokemusta Nikonista, Sonysta ja Fujista.Itse olen ollut ekosysteemiä vaihtamassa jo kauan mutta en ole vielä tehnyt asialle yhtään mitään. Yritän katsoa asiaa pääsääntöisesti mountin ja objektiivitarjonnan puolelta. Canon jää siis omalta listalta pois.
Jäljelle jäävistä Nikon, Sony ja Panasonic ovat tällä hetkellä kiinnostavimmat, ja tuossa järjestyksessä ja fullframena. Ja ehkä mahdollisesti jokin päivä myös Fuji.
Omakin ymmärrykseni on että Sonylle on selkeästi paras objektiivi tarjonta kolmansilta osapuolilta, mutta jokin tuossa Sonyssä tökkii, enkä enää edes muista mikä. Oliko se Sony joka tuotteen julkaisun jälkeen vähän ikäänkuin unohtaa koko tuotteen eikä sille tule päivityksiä, vai oliko se takuu joka tökki vai mikä siinä oli.. Jokin tommonen juttu päähän vaan on jäänyt häiritsemään. Sen takia omalla kiinnostuslistalla kakkossija.
Nikon.. Sillekin pitäisi olla hyvä 3rd party tarjonta, mutta oliko se Sigma minkä objektiivejä ei Nikonille tule siihen tapaan kuin esim Sonylle? Vaikka onhan nuo uudet Sigmat kyllä jo arvokkaita nekin, että sen puoleen ei niin iso juttu olisi, mutta enempi valmistajia olisi kuitenkin parempi.
Panasonicille taitaakin olla se heikoin tarjonta objektiiveistä. Tällä hetkellä. Jotkut rungot olisi ihan siedettävän hintaisiakin. Ja firmware päivityksiäkin ilmeisesti tulee. Toki Nikonillakin on pari uudempaa runkoa jotka on ihan siedettävän hintaisia.
Juuri noiden kolmansien osapuolien objektiivit on mulle aika kiinnostava aihe. Tullut aina välillä kateltua jotain YouTube videoita oudoista ja usein melko edullisistakin objektiiveistä joissa ei ole se täydellinen piirto mutta muuten jälki on mielenkiintoista. Pitäisi vaan löytää se oma mountti näille.
Tällä hetkellä olen m43 leirissä kohta 13v vanhalla Olympuksella, ja tähän mounttiin ei kyllä näytä tulevan mitään uutta. Ei ainakaan sellaista uutta mikä minua kiinnostaisi. En minä tätä pois heitä, varmaan hankin jonkin uudemman Panasonicin m43 kameran videokameraksi, mutta jotain uuttakin pitäisi jo vähitellen saada käteen.
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.