- Liittynyt
- 22.10.2017
- Viestejä
- 4 478
No nyt siirryin ekaa kertaa vähän isompiin autoihin uralla. Mäkisen vanha A-ryhmän mitsu.
Missasin yhden nuotin ihan täysin ja liukusin hiljalleen tien reunan yli ja tipuin alas.
Tuo Argentiina oli alusta asti todella haastava. Niin pomppiminen ja röykkyinen tie, että en meinaa erottaa tietä kun kuva pomppii tv:ssä niin paljon. Kokoajan myös satoi ja se liukkaus oli ihan mieletöntä. Ongelmia oli läpi rallin jo ennen tuota viimeisen erikoiskokeen lipsahdusta. Palauttelemaan autoa tielle vissiin kolmesti.
Mutta tää viimeisen EK:n liukuminen..näytti siinä mitättömältä, mutta tippui se sen verran korkealta, että ruudulle lävähti ekaa kertaa Terminal Damage. Jäin epäuskoisena tuijottamaan ruutua. Olin ongelmien vuoksi 6sek perässä kärkikuskia, joka tällä viimeisellä EK:lla sattui tuossa kohdassa olemaan juuri 6,5sek mua perässä, eli voitto oli tulossa.
Eikä siinä vielä kaikki. Jos noista mestaruuksista on saanut sen noin 200k rahaa, niin nyt tän yhden keskeytyksen vaurioiden korjaaminen maksoi 100k!!! Tähän mennessä korjailtu muutamilla tonneilla. Eli nyt täytyy ihan oikeasti alkaa ajaa todella varovaisesti.
Ei ole hetkeen missään peliss ollut näin epätodellista fiilistä kun keskeytys tulee tuossa vaiheessa ja se miten se iskee taloudellisesti seuraavaan kisaan. Kaikissa muissa jatketaan suoraan ehjällä autolla uuteen, nyt on pakko varoa. Huh huh mitkä tuntemukset voi aiheuttaa yksi peli.
Edit: Seuraavana Uusi-Seelanti ja ennen kahta viimeistä pätkää olin tasan minuutin edellä. Päätin ottaa medium renkaat softien sijasta ja toinen vararengas vielä kyytiin. Ajelin todella varovasti ja ekalta pätkältä turpiin siten, että eroa oli 33 sek toisena tulevaan.
Viimeisenä rallin pisin 16,5km pätkä. Jäin AI:lle kokoajan lisää ja lisää, samalla alkoi sydän tykyttää ka ote herpaantua. Pyörähtelin ja osuin aitoihin. Viimeiselle väliaika pisteelle tullessa olinkin perässä 39sek. Sit ajattelin et kaikki peliin ja viimeisellä sektorilla sellaiset pohjat, että voitin koko rallin kahdella sekunnilla. Eli menetin kahden viimeisen EK aikana jännitykseen, auton painoon ja vääriin renkaisiin 58sek.
Missasin yhden nuotin ihan täysin ja liukusin hiljalleen tien reunan yli ja tipuin alas.
Tuo Argentiina oli alusta asti todella haastava. Niin pomppiminen ja röykkyinen tie, että en meinaa erottaa tietä kun kuva pomppii tv:ssä niin paljon. Kokoajan myös satoi ja se liukkaus oli ihan mieletöntä. Ongelmia oli läpi rallin jo ennen tuota viimeisen erikoiskokeen lipsahdusta. Palauttelemaan autoa tielle vissiin kolmesti.
Mutta tää viimeisen EK:n liukuminen..näytti siinä mitättömältä, mutta tippui se sen verran korkealta, että ruudulle lävähti ekaa kertaa Terminal Damage. Jäin epäuskoisena tuijottamaan ruutua. Olin ongelmien vuoksi 6sek perässä kärkikuskia, joka tällä viimeisellä EK:lla sattui tuossa kohdassa olemaan juuri 6,5sek mua perässä, eli voitto oli tulossa.
Eikä siinä vielä kaikki. Jos noista mestaruuksista on saanut sen noin 200k rahaa, niin nyt tän yhden keskeytyksen vaurioiden korjaaminen maksoi 100k!!! Tähän mennessä korjailtu muutamilla tonneilla. Eli nyt täytyy ihan oikeasti alkaa ajaa todella varovaisesti.
Ei ole hetkeen missään peliss ollut näin epätodellista fiilistä kun keskeytys tulee tuossa vaiheessa ja se miten se iskee taloudellisesti seuraavaan kisaan. Kaikissa muissa jatketaan suoraan ehjällä autolla uuteen, nyt on pakko varoa. Huh huh mitkä tuntemukset voi aiheuttaa yksi peli.
Edit: Seuraavana Uusi-Seelanti ja ennen kahta viimeistä pätkää olin tasan minuutin edellä. Päätin ottaa medium renkaat softien sijasta ja toinen vararengas vielä kyytiin. Ajelin todella varovasti ja ekalta pätkältä turpiin siten, että eroa oli 33 sek toisena tulevaan.
Viimeisenä rallin pisin 16,5km pätkä. Jäin AI:lle kokoajan lisää ja lisää, samalla alkoi sydän tykyttää ka ote herpaantua. Pyörähtelin ja osuin aitoihin. Viimeiselle väliaika pisteelle tullessa olinkin perässä 39sek. Sit ajattelin et kaikki peliin ja viimeisellä sektorilla sellaiset pohjat, että voitin koko rallin kahdella sekunnilla. Eli menetin kahden viimeisen EK aikana jännitykseen, auton painoon ja vääriin renkaisiin 58sek.
Viimeksi muokattu:

