Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
niminen kaveri vastasi osto ilmoitukseeni lauantaina ja sovittiin kaupoista. Kertoi tiistaina saaneensa rahat ja postittavansa tuotteen. Ei vastannut enää sen jälkeen viesteihin ja nyt on saanut bannit täältä.
ja sama täällä, yv:llä voin ottaa lisätietoa herrasta
Itsellä sama. Voi helvetti. Katselin vain että useita onnistuneita kauppoja ja käynyt tässäkin kommentoimassa. Onkohan kenelläkään yhteystietoja tästä tyypistä? Voi laittaa yv:llä. Näinköhän kävi että ensimmäinen kusetus tapahtui kymmenien kauppojen jälkeen. Toivon tyypin puolesta että hoitaa kaupat loppuun asti. Täytyisi masinoida huijattujen kesken pieni visiitti tyypin ovelle ja käydä kyselemässä rahat takaisin.
Tehkää vaa rikosilmoitus tilinumeron/puhelinnumeron kera. Ette tarvi muuta tietoa. Poliisi kyl saa tiedot näillä. Älkää jaelko toisten henkilötietoja tuntemattomille, vain koska he pyytävät.ja sama täällä, yv:llä voin ottaa lisätietoa herrasta
Onko nyt hyvä hetki lainata taas kerran tää klassikko?
yv-kaupoissa ei ole mitään vikaa, päinvastoinSiis onko niin, että (taas) on onnistuttu kusettamaan yv:llä ostamisen avulla useita henkilöitä? Olen sanonut tämän ennenkin, mutta valitettavasti taas näkyy tämä yv kauppojen hienous, eli pienen ajan sisään on mahdollista kusettaa useampaa ihmistä, kun kaupoista ei jää mitään julkista merkintää/tietoa.
Nämähän olisivat mitä todennäköisimmin menneet teikäläisen kautta täsmälleen samaan tapaan jälleenmyyntiin kuten tapana on?Todisteet ovat kyllä nyt sinua vastaan. Vähän harmittaa, kun olisi itseä voinut nuo osat kiinnostaa, eritoten i7-3770, jolla olisi saanu tuplattua säikeet yhteen pikkupelikoneeseen. Emolevyjä olisi taas harrastusmielessä voinut kokeilla ja sitten lahjoitella eteenpäin noita, joille ei tarvetta.
Eipä olisi mennyt, ei tuon ikäisiä komponentteja ole edes järkevää yrittää myydä nykypäivänä ja onhan se aika törkeätä myydä lahjoitettua tavaraa, eri asia jos on jotain maksanutkin niistä.Nämähän olisivat menneet teikäläisen kautta täsmälleen samaan tapaan jälleenmyyntiin?
"Kauppa-alue ei ole tarkoitettu tuotteiden uudelleenmyymiseen..."Eipä olisi mennyt, ei tuon ikäisiä komponentteja ole edes järkevää yrittää myydä nykypäivänä ja onhan se aika törkeätä myydä lahjoitettua tavaraa, eri asia jos on jotain maksanutkin niistä.
Hirveän tarkkaa taas..
Jotain elämää vanhempaa SER:iä on mennyt lahjoituksena ja se on mennyt eteenpäin lajiteltuna myyntiin -> ei ainakaan minua häiritisisi yhtään, jos näin kävisi minun SER:ille, jota voi veljeltä kohta tulla (vuoden 2018 koneenraatona). Bonusta vaan, ja siunaus päälle, jos niistä on maksettu rahaa myyjälle.
Sen sijaan se, että sanotaan, että mene sukulaisen koneeseen tai eteenpäin lahjoituksena - ja laitetaan vaan sellaisenaan eteenpäin myytiin heti -> tässä on heti lähdetty valehtelemaan ja onko niitä sukulaisia/lahjoituskohteita edes olemassa? Tämä on jo moitittavaa, mutta ei menisi minulla yöunet tämän takia...
Tässä nyt puitavassa tapauksessa oli vielä pikkuvikaa (pinnit vääntyneet,tms.) ja ne haluttiin osaavalle "korjaajalle" - ja sitten puutteet vaan poistettiin uusista myyntiteksteistä ja myytiin muka ehjinä -> tämä on jo kusetus, jonka pitäisi olla rikos. Tästä pitäisi tulla ikibännit. Hitto, mitä touhua.
Lankesin näköjään myös itse jiiaer nimisen käyttäjän kusetukseen. Yksityisviestillä tarjottiin prossua viime viikolla ja samana päivänä piti mennä postiin. Tuskinpa on enää tulossa. Ei se varmaan muu auta, kun sopia vain noutokauppoja ellei käyttäjällä ole useamman vuoden vanha tunnus.
Se tuskin enää paljoa auttaa, kun huomasin käyttäjätunnuksen bännit tänä aamuna ja tulin sen seurauksesta tarkastamaan tämän ketjun läpi. Silloin alkoi tilanne valjeta.Tähän auttaisi myös se, että antaisit käyttäjälle negatiivisen kauppiaspalautteen ajoissa, niin muut osaisivat varoa.
Täällä menin samaan Jiiaeriin, melkeinhän se lausutaan kuin "liar". Tarjosi juurikin yv:nä tuotetta puolen tunnin sisään kun olin Osto-ilmoituksen laittanut. Olin vaan positiivisesti yllättynyt, että joltain osa löytyi noin nopeasti. Hinta tosin oli samoissa, mitä olin tarjonnut luotettavalle myyjälle joka kuitenkin veti valitettavasti tuotteen pois myynnistä, ei siis mikään uskomaton. Palautteet positiviisia ja juurikin se, että oli tässä keskustelussa käynyt myös. Sovittiin, että maksan kun lähettää kuitin tuotteesta kun illalla pääsee kotiinsa, hänelle kävi 50% ennen lähettämistä ja loput kun saapuu, sanoi että on rehtiä niin ja tehnyt aiemminkin niin. Kyselin mahdollisia muitakin osia, jotka oli kuulemma myynyt ystävälleen ja laitoin jo kaikki tiedot pankkiin ja meinasin painaa maksa-nappia kun ilmeisesti Taivaan Isä tällä kertaa päätti suojella lankeamiselta ja mieleen tuli se kuitti. Jäin odottamaan muutaman tunnin.yv-kaupoissa ei ole mitään vikaa, päinvastoin
jos taasen käyttäjä on sen verran urpo että ostaa uskomattomalta tuntuvan, yv-tarjouksena tulleen tuotteen niin voi-voi
"kylläpä kävi tuuri että YVEENÄ sain tarjouksen juuri siitä mitä etsin ja hintakin vain 80% muista vastaavista"
Taas vastaava kuin aikasemmin jollain. Kysymys vaan et kuka lähettää tai suostuu prossun kirjelähetykseen.
Lähinnä viittasin tässä +-100€ arvoisiin tuotteisiin.Olen lähettänyt ja vastaanottanut useamman prosessorin ja muistikamman kirjeitse. Kuka maksaa 5€ osasta 7€ postit...
Toki lähettäessä olen videoinut kun kirje menee laatikkoon.i
EDIT: Jätän offtipicin tähän. Alkuperäinen pointti oli se, että jos joku oikeasti haluaa kusettaa, niin sillä ei ole minkään maailman merkitystä millaisesta postitustavasta olet etukäteen hänelle maksanut.
@Heletee Nautitko tuosta viisastelusta, joka ei palvele tämän ketjun tarkoitusperää millään tapaa?
Prossut, SSD:t, muistikammat jne. liikkuu kirjeessä ja näin on tullut operoitua useasti sekä lähettävänä, kuin vastaanottavana osapuolena. Tälläkin kertaa ihan omasta ehdotuksesta. Ymmärrän kyllä syyt miksi joku ei tätä lähetystapaa suosi. En kuitenkan usko että tilanteeni olisi yhtään sen parempi, jos olisin pyytänyt prossun lähetyksen seurantanumerolla - itse asiassa olisin tämän kusetuksen jälkeen 5e nykyistä köyhempi ja kivi olisi silti jäänyt saamatta.
Oli muuten Muro/Techbbs/Tori kaupankäyntiuran toinen kusetus 20v aikana. Taisi olla edellisessäkin tapauksessa noin vuoden vanha tunnus.
Toisaalta ei siinä oo väärää jos vaikka vuoden päästä myy pois. Käytettyään jonku aikaa itse. Mut heti parin päivän päästä on toki eri asia.Oon samaa mieltä,et serrin antaminen ilmaiseksi ensin ja uudelleen myyminen on väärin. Itsekin lahjoitin aikoinaan jopa koko koneen. En tosin tiedä myikö eteenpäin.
Sen lahjoitettuna saadun kaman voi yhtä lailla lahjoittaa eteenpäin.Toisaalta ei siinä oo väärää jos vaikka vuoden päästä myy pois. Käytettyään jonku aikaa itse. Mut heti parin päivän päästä on toki eri asia.
Toisaalta ei siinä oo väärää jos vaikka vuoden päästä myy pois. Käytettyään jonku aikaa itse. Mut heti parin päivän päästä on toki eri asia.
Juu tuo on toki räikeintä ja tommonen on ilman muuta väärin.Lähinnä se haittaa jos runoillaan kertomusta miten on köyhä, kipeä ja lapselle menee joten halutaan kaikki mahdollinen mitä irti saa. Sitten laitetaan samantien myyntiin.
@Jskjape voi itse kertoa kokemuksen toisen puolen. Kiistää kaiken toki yksityisviesteissä. Tori ilmoituksessa oli tismalleen samoja osia (toki kaksi erillistä ilmoitusta, toinen jo aiemmin tällä viikolla). Mutta esimerkiksi aiemmassa ilmoituksessa näkyi vielä paperipussi jossa annoin tuotteet hänelle, joten olen 100% varma että samat tavarat. Eikä mulla ole vahvoja todisteita kun poisti ilmoituksen torista, vaihtoi nimeä ja kuvaa. Olisi pitäny tietty ottaa screenshotit..
Profiili: Kirjaudu sisään - Tori
ilmoitus joka poistettiin: https://www.tori.fi/recommerce/forsale/item/31453419
Minun ilmoitus lahjoituksesta:
Lahjoitettu - 6kpl DDR3, 4kpl Intel prossuja ja pari puolikuntoista emoa. [Oulu]
Emolevyt, puolikuntoisia: - ASRock H97m pro (toimii jotenkuten, omistajan mukaan piti painaa käynnistysnappia monesti että lähtee päälle. Pysyy kyllä käynnissä ja toimii jos sinne asti pääsee.) - Asus B8P67-M (ei käynnisty, omistajan mukaan sammutti kesken biospäivityksen liian aikaisin...bbs.io-tech.fi
Koitan kaivella selaimen välimuistista jos jotain löytyisi.
Edit, alla kuvat mitä löysin välimuisista, päivitän sitä mukaan kun löydän:
![]()
![]()

Bannattu kauppa-alueen väärinkäytöstä. Lahjoitetut tavarat ovat tarkoitettu hyötykäyttöön niitä tarvitseville, ei Toriin myytäväksi.![]()
Sieltähän ne taas löytyis halukkaalle. Ilmeisesti nuo sitten oli tosiaan toimivia kun ei mainintaa vioista.
Edit. Mun puolesta saa siis myydä, ihan sama. Mutta onhan tää jo hieman huvittavaa että kivenkovaan väitetään vastaan ja sitten ne kuitenkin tuonne ilmestyy. Ja tosiaan emolevyt oli pikkuvikaisia, näissä ei mainita vioista.
Minä. 2 postimerkkiä maksaa 5,50 €, XXS-paketti on 6,90 €. 1,40 € on mitätön hinta seurannasta ja sen tuomasta mielenrauhasta. Bonuksena pakettiin mahtuu painon puolesta 8 kertaa enemmän tavaraa.Kuka maksaa 5€ osasta 7€ postit...
Juuri näin. Kuten totesin, ei kyseessä ole kuitenkaan SERriä, mutta näillä tiedoilla, mitä ei myynti-ilmoituksessa jo kerrottu ja mihin myyjä eli @Masaaaa ei ole osannut antaa vastausta, ei myöskään ole toimittu oikein. En olisi tuntemattoman alkuperän, edelleen toisen organisaation hallinnassa olevan verkkolaitteesta halunnut maksaa 40€ (minun osuuteni tuosta kimppaostoksesta), eikä varmastikaan olisi @TunTuri halunnut maksaa hänen osuudestaan niin paljon.Yhtä viestiä lukuun ottamatta kaikki kauppa-alueelle ja myynyt random sälää, joka kaikki on voinut olla jonkin yrityksen (konkurssipesän?) jäämistöä.
Make of that what you will. Siinä nyt sinänsä mitään väärää, mutta kyllä myydyn tavaran alkuperä ja kunto tulee tietää.
No mitähän siellä yksityisviesteissä on lupailtu, että milloin lähetetään yms?Maksoin näppäimistöstä TechBBS:ssä 19.10.2025, mutta myyjä ei ole vieläkään postittanut. Pitäisikö olla huolissaan? Onhan siitä jo yli viikko kulunut.
Myyjä kyllä vastaa yksityisviesteihin ja on positiivisia palautteita. En vain tahtoisi odottaa vielä lisää.
Kyseessä parinkympin näppäimistö.
On kulunut jo yli viikko, eikä negatiivista palautetta ole vieläkään jätetty? En sano tätä syyllistääkseni, mutta jos huijausta ei raportoida, myyjä pääsee huoletta jatkamaan toimintaansa, koska negatiivista palautetta ei näy varoituksena muille.Maksoin näppäimistöstä TechBBS:ssä 19.10.2025, mutta myyjä ei ole vieläkään postittanut. Pitäisikö olla huolissaan? Onhan siitä jo yli viikko kulunut.
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.