Tärkeä Epärehelliset kaupankävijät ja huonot kauppakokemukset

Pyydän aina videon/kuvan ja pyydän näyttämään oikeaa etusormea tai vasemman käden peukaloa vaakatasossa tai pystyssä, jos isompi ostos pyydän toisen kerran varmuuden vuoksi.

Ei ole aiemmin tullut moista vastaan. Jotenkin naurahdin idealle siitä miten joku setämies pyytelee (varmaankin FB kirppiksellä) kuvia vaatteista myös myyjän päällä. Tosin jos täällä joku pyytelisi kuvia ja videota käsistä ja sormista en sitten tiedä tulisiko keskisormea vastaan ja mitä se random video sormesta tai kädestä sitten kertoisi ostajalle...
 
Ei ole aiemmin tullut moista vastaan. Jotenkin naurahdin idealle siitä miten joku setämies pyytelee (varmaankin FB kirppiksellä) kuvia vaatteista myös myyjän päällä. Tosin jos täällä joku pyytelisi kuvia ja videota käsistä ja sormista en sitten tiedä tulisiko keskisormea vastaan ja mitä se random video sormesta tai kädestä sitten kertoisi ostajalle...
Myös videopuhelu whatsapin yms kautta kätevä, sillä selviää nopeasti onko myyjä myymässä tavaraa jota ei ole oikeasti olemassa.
 
Itse en rupeaisi ostajalle mitään kuvia itsestäni laittamaan, varsinkaan videopuhelua tuntemattomalle. Alkaisi liian pitkälle menemään huijarihysteria.

jep aika hullun hommaa pyydellä tommosia, katsoo ennemmin keneltä ostaa, itse ainakin just ostin postilla koneen asia ja myyjällä meriitit hyvät.

jos ei palautteita, niin noutoa voi kokeilla ja jos ei mahdollista niin skippaa sen suosiolla.
 
Itse en rupeaisi ostajalle mitään kuvia itsestäni laittamaan, varsinkaan videopuhelua tuntemattomalle. Alkaisi liian pitkälle menemään huijarihysteria.

Juu, jotenkin itse olen lähinnä hämmästellyt luokkaa "kuka suostuu?" ajatuksella kun olen lukenut miten osa ostajista pyytää myyjiltä kuvaa ajokortista tai passista. Tosin omat myynnit ja ostot ovatkin oikeasti käytettyä tavaraa missä ne hinnat eivät todellakaan liiku tuhansissa euroissa vaan yleensä kympeissä tai ehkä satasessa tai parissa.
 
Itse en rupeaisi ostajalle mitään kuvia itsestäni laittamaan, varsinkaan videopuhelua tuntemattomalle. Alkaisi liian pitkälle menemään huijarihysteria.
Sama. Porukalla hieman unohtuu, että foorumilla tehdään jatkuvasti satoja kauppoja ilman mitään huijauksia. Onneksi huijaukset on harvinaisia edelleen prosentuaalisesti. Enkä tarkoita, etteikö yleistä varovaisuutta pitäisi noudattaa.

Suomessa taitaa olla muutama kourallinen näitä sarjahuijareita, jotka lusmuilee kelan rahoilla ja huijaa, tai sitten vedetään aineita eikä rahat riitä. Kovemmat tuomiot kiitos.
 
En laita kenellekään kuvaa passistani / henkilötodistuksestani.

Pahimmassa tapauksessa huijarit niitä pyytelevät ja lähettävät teidän henkilökortin kuvia eteenpäin seuraavalle uhrilleen. Onhan se kätevämpää, kun rikosilmoitukseen tulee sitten teidän tiedot , ja huijari pääsee jatkamaan rötöstelyään rauhassa.
 
Sama. Porukalla hieman unohtuu, että foorumilla tehdään jatkuvasti satoja kauppoja ilman mitään huijauksia. Onneksi huijaukset on harvinaisia edelleen prosentuaalisesti. Enkä tarkoita, etteikö yleistä varovaisuutta pitäisi noudattaa.

Suomessa taitaa olla muutama kourallinen näitä sarjahuijareita, jotka lusmuilee kelan rahoilla ja huijaa, tai sitten vedetään aineita eikä rahat riitä. Kovemmat tuomiot kiitos.
Kannattaa viedä viestiä poliisille eteenpäin, jos he ottasivat asian hoitaakseen ja veisivät esim. kanteen edukunnalle kovempian rangaistuksien vaatimisessa.

Huijarit täälläkin tosiaan vähemmistössä kaikista käyttäjistä, eli maalaisjärjellä pitäisi päästä aika pitkällä kaupanteossa kuten missä vaan nettikaupassa yksityisten välillä.

Pidän kyllä kohtuullisena pyytää kuvaa tai pientä videopätkää tuotteesta, jos hälytyskellot alkaa soimaan tai tuote hinnaltaa liian hyvä ollakseen totta.
 
Mielipiteitä kuuluuko tälläisestä antaa negatiivinen kauppakokemus:
X:n kanssa sovittu noutokaupat (hän siis ostaja) maanantaille tai keskiviikolle, ja X kertoo neljän tunnin arkipäivien aikaikkunasta, jona pääsee töistä. Kerron, että maanantaina voi hakea niinä kolmena ensimmäisenä tuntina, mutta sen viimeisen aikana joudun kyllä lähtemään, keskiviikkona voi kuitenkin hakea aikaikkunan aikana vapaasti. Maanantai tulee ja X viestii aamulla, että infoaa aikatauluistaan heti kun tietää. Puolitoista tuntia ennen aikaikkunan sulkeutumista X kertoo olevansa vielä tovin töissä, minkä jälkeen varmistan, että ei tosiaankaan sen päivän aikana pääse ollenkaan hakemaan. Pari tuntia meni menorajoitettuna, mutta homma osaltani ok, aikatauluja ei välttämättä aina saa ajoissa tietoon. Sovittiin kuitenkin hoitavamme homma keskiviikkona eli tänään.

Tänään laitoin vähän ennen kahta kyselyä, että onko aikatauluista vielä selvyyttä. Odottelin kotona tuon nelituntisen läpi, mutta vastausta ei tullut kuin vasta äsken tuon aikaikkunan sulkeutumisen jälkeen, että hänelle oli tullut yllättävä meno ja ei siksi kykene tänään tekemään kauppoja. Tällä kertaa tuohdutti hieman, ja päädyin perumaan kaupat.
 
No oliko kokemus sinulle positiivinen, neutraali vai negatiivinen? Sen mukaan annat sen palautteen, toki tekstiin kannattaa laittaa syy.
Negatiivinen, mutta samaan aikaan sitä kuitenkin tunnistaa, että ihmisten tulkinnat tilanteista saattavat olla erilaisia, ja oma "tunnekuohussa" tehty arvio ei välttämättä vastaa muiden oikeuskäsitystä. Siksi lähdin kysymään muiden mielipiteitä asiasta.
 
Negatiivinen, mutta samaan aikaan sitä kuitenkin tunnistaa, että ihmisten tulkinnat tilanteista saattavat olla erilaisia, ja oma "tunnekuohussa" tehty arvio ei välttämättä vastaa muiden oikeuskäsitystä. Siksi lähdin kysymään muiden mielipiteitä asiasta.
Kauppiaspalaute on nimenomaan sinun käsitys kaupoista. Itse laittaisin negaa, ja tiivis selitys mukana miksi näin.
 
Negatiivinen, mutta samaan aikaan sitä kuitenkin tunnistaa, että ihmisten tulkinnat tilanteista saattavat olla erilaisia, ja oma "tunnekuohussa" tehty arvio ei välttämättä vastaa muiden oikeuskäsitystä. Siksi lähdin kysymään muiden mielipiteitä asiasta.

Minusta tuo on aivan selvä peli. Kaupat on sovittu tietyille kohdille ja ostajan puolelta peruminen on tapahtunut ihan pokkana siten, ettei ilmesty paikalle, eikä ilmoita asiasta mitään etukäteen. Pahimmassa tapauksessa myyjä ehtii ottaa tuotteen pois myynnissä useammasta paikasta. Kuvauksen kera negatiivinen palaute on täysin ansaittu.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
283 326
Viestejä
4 865 363
Jäsenet
78 641
Uusin jäsen
Fintukani

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom